Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
lmeuris
Lid
Woonplaats:
Berichten: 17
Lid sinds: 28 jan. 2012
4 februari 2012, 14:16 uur | Bericht #331546
de 2 meegeleverde Chinese alkanine batterijen zijn dus schijnbaar WEL oplaadbaar. Dat heeft mij ALECTO althans verzekerd. Ze mailden mij stukjes tekst uit de handleiding waar duidelijk OPLAADBAAR bij staat. In mijn handleiding staat dat woord er overigens nergens bij.
Alecto heeft mij verzekerd dat de connectors weerbestendig zijn: Het betreft gewone telefoonstekkers en men kan me niet wijs maken dat deze geen problemen geven als ze buiten gebruikt worden??
Dan werd mij verzekert dat de arm sterk genoeg is, de arm dus waar de zendunit en zonnecel op gemonteerd is. Ik ga hem toch verstevigen want met een flinke woei breekt ie zo over...
Dan de ervaring van de afgelopen week: redelijk. Ik heb een probleem dat de symboolweergave niet of nauwelijks mee gaat met de weers veranderingen. Gisteren kwam een sneeuwbui over het land: mijn oude UPM gaf dat aan door middel van bewolkt/zonnig. De alecto bleef gewoon de hele dag op volle zon staan!! Daarbij heeft mijn oude UPM geen regen en windmeter meer, alleen een temp/vochtsensor buiten. Ook is er weinig verandering zichtbaar in de grafieken van de luchtdruk. De UPM geeft dagelijks toch wel veranderingen weer, de Alecto blijft nagenoeg gelijk. Welke van die 2 klopt dan???
Wat betreft de gevoelstemperatuur: die wordt dus niet weer gegegeven: althans ik kan het niet vinden en ALECTO rept er met geen woord over. Op mijn website ga ik alles bij houden over dit weerstsation en zal de verbeteringen met foto's toelichten. www.7qprojekt.nl
lmeuris
Lid
Woonplaats:
Berichten: 17
Lid sinds: 28 jan. 2012
5 februari 2012, 18:46 uur | Bericht #332855
Citaat van lmeuris, zaterdag 4 februari 2012, 14:16 uur de 2 meegeleverde Chinese alkanine batterijen zijn dus schijnbaar WEL oplaadbaar. Dat heeft mij ALECTO althans verzekerd. Ze mailden mij stukjes tekst uit de handleiding waar duidelijk OPLAADBAAR bij staat. In mijn handleiding staat dat woord er overigens nergens bij.
Alecto heeft mij verzekerd dat de connectors weerbestendig zijn: Het betreft gewone telefoonstekkers en men kan me niet wijs maken dat deze geen problemen geven als ze buiten gebruikt worden??
Dan werd mij verzekert dat de arm sterk genoeg is, de arm dus waar de zendunit en zonnecel op gemonteerd is. Ik ga hem toch verstevigen want met een flinke woei breekt ie zo over...
Dan de ervaring van de afgelopen week: redelijk. Ik heb een probleem dat de symboolweergave niet of nauwelijks mee gaat met de weers veranderingen. Gisteren kwam een sneeuwbui over het land: mijn oude UPM gaf dat aan door middel van bewolkt/zonnig. De alecto bleef gewoon de hele dag op volle zon staan!! Daarbij heeft mijn oude UPM geen regen en windmeter meer, alleen een temp/vochtsensor buiten. Ook is er weinig verandering zichtbaar in de grafieken van de luchtdruk. De UPM geeft dagelijks toch wel veranderingen weer, de Alecto blijft nagenoeg gelijk. Welke van die 2 klopt dan???
Wat betreft de gevoelstemperatuur: die wordt dus niet weer gegegeven: althans ik kan het niet vinden en ALECTO rept er met geen woord over. Op mijn website ga ik alles bij houden over dit weerstsation en zal de verbeteringen met foto's toelichten. www.7qprojekt.nl

De "gevoelstemperatuur" is TOCH oproepbaar. Als je het weerstation aansluit op de PC ( wat ik niet van plan was ), dan kun je de buitentemperatuur wijzigen in WINDCHILL: de gevoelstemperatuur. Je moet dus kiezen en je kunt ze dus niet allebei gelijktijdig zien. Erg jammer!! Wat ik nu ook erg mis: een tendensmeter bij de buitentemperatuur en luchtvochtigheid. Je kunt dus nergens zien of er iets dalende of stijgende is.... Mijn oude UPM had dat namelijk wel en dat is iets wat ik toch weten wil. Het ziet er een beetje naar uit dat dit weerstation geen blijvertje gaat worden. Ik was gisteren bij mijn overbuurman die mijn oude UPM gekregen heeft en ik moest er met veel heimwee naar kijken.
Vanmiddag ging het UV alarm af. Normale waarde 3 tot 5. In een keer stond die op de 12 (extreem) en het alarm ging af. Hij bleef een minuut of 10 op deze waarde staan. Heeft hier iemand ook ervaring mee?? Ik kan me niet voorstellen dat dit in deze winter kan???
Waarom deze advertentie?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 299 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 299, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden