Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
7 februari 2012, 17:56 uur | Bericht #334945
Hallo allen!

Misschien een beetje out of place zo met alle winter ontwikkelingen maar ik zit er al zolang over te denken dat ik besloten heb er nu maar een topic voor aan te maken.

Ik ben onlangs verhuisd van Valkenswaard (wijds uitzicht over de weilanden, veel goede fotoplekken, vrij zicht op de lucht vanuit het raam) naar Eindhoven (midden in Woensel, uitzicht = een streepje lucht, en geen idee waar goede foto spots zijn) en nu ben ik op zoek naar mensen met dezelfde interesse (obsessie ) als ik, namelijk het weer en dan vooral onweer. Wat ik met deze 'oproep' probeer te bereiken is mijzelf nog niet helemaal duidelijk haha maar ik ben op zoek naar gelijkgestemden die misschien goede plekken in Eindhoven weten om foto's te maken, misschien van de zomer mee willen chasen (hoe is nog maar de vraag want ik heb zelf geen rijbewijs, maar ik zou het al geweldig vinden als ik niet in mijn eentje urenlang naar de lucht sta te kijken ) of die gewoon hun interesse met mij willen delen, online of in het echt. Ik heb een beetje genoeg van mensen die over het weer beginnen, en dan na een enthousiast verhaal van mijn kant een beetje bedenkelijk kijken zo van "ik zocht eigenlijk alleen een opening voor een gesprek ipv een compleet verhaal over de actuele weersituatie"

Wat info over mezelf:

Vrouw
25 jaar
Samenwonend
Studeer maatschappelijke zorg (persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen)
Loop stage op een zorgboerderij
Werk in de flexpool van een zorginstelling als Helpende
Hobbies/interesses: het weer, muziek (vooral metal), fotografie, reizen, dieren, talen, feesten, lezen, koken, en nog veel meer....

Nou, ben benieuwd wat hier uit voortkomt!

Groetjes Josine
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2012, 19:19 uur | Bericht #337544
Van harte welkom en veel plezier op Onweer-Online namens mij en de rest van de crew ookal ben je er al eventjes .
Marching ever onward to tomorrow!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
11 februari 2012, 16:23 uur | Bericht #337842
Citaat van MarkNL, vrijdag 10 februari 2012, 19:19 uur Van harte welkom en veel plezier op Onweer-Online namens mij en de rest van de crew ookal ben je er al eventjes .

Haha dankje! Ik zwerf hier idd al een tijdje rond
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
Kevintje
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 361
Lid sinds: 18 aug. 2009
11 februari 2012, 16:49 uur | Bericht #337847
haha met onweerfans Eindhoven voel ik me erg aangesproken
maar dat wist je al een tijdje | Gewijzigd: 11 februari 2012, 16:50 uur, door Kevintje
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2012, 17:42 uur | Bericht #337865
met onweersfan voel ik me ook erg aangesproken.... maar eindhoven ligt toch een kleine 140km hier vandaan
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: Voorst (Ten oosten van Apeldoorn)
Berichten: 384
Lid sinds: 25 mei. 2009
11 februari 2012, 20:15 uur | Bericht #337907
Woensel ken ik alleen uit de New Kids film, lag dat niet bij Den Bosch ?
Kevintje
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 361
Lid sinds: 18 aug. 2009
11 februari 2012, 21:03 uur | Bericht #337919
Citaat van vossejongk, zaterdag 11 februari 2012, 20:15 uur Woensel ken ik alleen uit de New Kids film, lag dat niet bij Den Bosch ?

Nee, Woensel is een wijk in Eindhoven.. Maaskantje, waar New Kids is opgenomen, ligt wel in de buurt van Den Bosch
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
13 februari 2012, 22:02 uur | Bericht #338703
Citaat van Kevin_bvo, zaterdag 11 februari 2012, 16:49 uur haha met onweerfans Eindhoven voel ik me erg aangesproken
maar dat wist je al een tijdje


Haha klopt, tot nu toe ook de enige fan in Eindhoven die ik ken
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
13 februari 2012, 22:03 uur | Bericht #338704
Citaat van marcel`westland, zaterdag 11 februari 2012, 17:42 uur met onweersfan voel ik me ook erg aangesproken.... maar eindhoven ligt toch een kleine 140km hier vandaan

Ja dat is dus precies mijn probleem, ik ken er ook wel meer maar niemand in mijn buurt
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
13 februari 2012, 22:04 uur | Bericht #338705
Citaat van vossejongk, zaterdag 11 februari 2012, 20:15 uur Woensel ken ik alleen uit de New Kids film, lag dat niet bij Den Bosch ?

Och die stomme film! Ik heb rood haar dus je raadt al wat ik vaak hoor... "Heej daar is die rooie uit Woensel!"
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
venzi
Lid
Woonplaats: Schijndel
Berichten: 25
Lid sinds: 18 aug. 2011
13 februari 2012, 22:31 uur | Bericht #338717
Ik kom uit schijndel, ligt er ongeveer 19Km vanaf, dus is te doen, haha
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 februari 2012, 22:38 uur | Bericht #338722
Heey wat leuk,
Ik zit in Uden ongeveer een kleine 25 min boven je
Heb toevallig wel een rijbewijs en auto, en het is inderdaad heel leuk!
Pas ook een meeting gehad met een andere chaser, vrij spontaan en kende elkaar eigenlijk niet(nu wel)
Maar dat is heel leuk om te doen, heb zelf dan een hoop spullen mee in de auto(laptop, camera etc)

Zou zeker een keer mee willen Lijkt me leuk om te doen! En met auto is er altijd de mogelijkheid om te verplaatsen, hebben destijds een ''chase'' van 500km door heel nederland gedaan | Gewijzigd: 13 februari 2012, 22:38 uur, door TornadoCowboy
venzi
Lid
Woonplaats: Schijndel
Berichten: 25
Lid sinds: 18 aug. 2011
13 februari 2012, 23:08 uur | Bericht #338726
Citaat van TornadoCowboy, maandag 13 februari 2012, 22:38 uur Heey wat leuk,
Ik zit in Uden ongeveer een kleine 25 min boven je
Heb toevallig wel een rijbewijs en auto, en het is inderdaad heel leuk!
Pas ook een meeting gehad met een andere chaser, vrij spontaan en kende elkaar eigenlijk niet(nu wel)
Maar dat is heel leuk om te doen, heb zelf dan een hoop spullen mee in de auto(laptop, camera etc)

Zou zeker een keer mee willen Lijkt me leuk om te doen! En met auto is er altijd de mogelijkheid om te verplaatsen, hebben destijds een ''chase'' van 500km door heel nederland gedaan


dan zitten we in een driehoek, haha Uden - Eindhoven - Schijndel!

wel handig een auto.. ik momenteel alleen scooter maar begin na de zomer vakantie aan m'n auto:)
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
13 februari 2012, 23:26 uur | Bericht #338732
hoi hoi,

dan maak ik er een raar soort vierkant van: ik meld me vanuit Helmond! Ik heb een vriend die begint te zuchten zodra ik begin te stuiteren als het gaat onweren, dus ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar gelijkgestemden in de buurt! Even voorstellen:

Vrouw
26 jaar
werkzaam bij de gemeente Horst aan de Maas
samenwonend
gek op onweer (duh... )
in het bezit van auto en dito vaardigheden

Fotoplekken ken ik niet echt, ben zelf meer van het kijken dan van foto's maken. Maar goed, volgens mij is er genoeg platteland om eindhoven/helmond/schijndel/uden heen, dus uitkijkplekken moet helemaal goed komen!

Oehw, heb echt zin in de zomer!!!

Gr. Esther
venzi
Lid
Woonplaats: Schijndel
Berichten: 25
Lid sinds: 18 aug. 2011
13 februari 2012, 23:48 uur | Bericht #338738
zal mezelf dan toch even voorstellen om een beeld te geven, haha!

Man
16 Jaar
Geen autorijbewijs, wel AM rijbewijs ( unimog )
Ken wel een aantal foto en film plekken in de buurt die wat hoger liggen en waarmee je erg ver kunt kijken.
Ben erg handig met pc's (of dit van pas komt is het 2e!)
Nee, niet samenwonden zoals jullie, haha!

Verder ben ik ''nog'' niet in het bezit van een spiegelreflex camera, deze komt er binnenkort wel aan!

Dus laat maar wat weten, haha!

Groet Danny, | Gewijzigd: 13 februari 2012, 23:48 uur, door venzi
killerbee
Lid
Woonplaats: tilburg
Berichten: 85
Lid sinds: 10 apr. 2009
13 februari 2012, 23:57 uur | Bericht #338740
Rond Eindhoven airport zijn ook wel een paar mooie plekjes.
Ook heb je redelijk uitzicht op het spotters plekje.
vlerk00
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 261
Lid sinds: 6 jul. 2009
14 februari 2012, 08:06 uur | Bericht #338754
Yes, hier ook Eindhoven, woon sinds oktober in Gestel.
Vorig jaar 1ste "chase" gehad, zat in Boxtel vlakbij ground zero Vught.
venzi
Lid
Woonplaats: Schijndel
Berichten: 25
Lid sinds: 18 aug. 2011
14 februari 2012, 17:27 uur | Bericht #338876
Haha , nice!
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
14 februari 2012, 19:55 uur | Bericht #338900
inmiddels hebben zich al aardig wat mensen gemeld, misschien komen er nog een aantal bij, maar hoe gaan we verder? Een keer afspraken ofzo, of pas als er onweer op komst is? Is misschien wel leuk om een keer elkaar te ontmoeten zodat we waten wat we aan elkaar hebben als het een keer zover is (en dat is hopelijk al heel snel!!!)
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 303
Lid sinds: 22 aug. 2010
14 februari 2012, 21:35 uur | Bericht #338922
Citaat van doppie, dinsdag 14 februari 2012, 19:55 uur inmiddels hebben zich al aardig wat mensen gemeld, misschien komen er nog een aantal bij, maar hoe gaan we verder? Een keer afspraken ofzo, of pas als er onweer op komst is? Is misschien wel leuk om een keer elkaar te ontmoeten zodat we waten wat we aan elkaar hebben als het een keer zover is (en dat is hopelijk al heel snel!!!)

Even een kort berichtje vanaf mn foon; ik heb iedereens reacties gelezen en ik vind het kei leuk dat zoveel mensen hebben gereageerd Ik vind het een goed plan om eens af te spreken, de zomer is nog ver weg en ik zie alle ideen wel verwateren en dat is zonde,plus we kunnen ons gezamelijk gaan verheugen op een nieuw seizoen Wat zijn jullie ideen hierover, willen jullie binnenkort eens meeten?
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
Terug naar boven
1 2 3 4 5
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 996 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 996, lezen 7 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden