Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atascosa, TX; Bexar, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 18:26:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX.

28 Apr 2024 16:45:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Milam, TX.

28 Apr 2024 16:35:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, MO; Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dade, MO.

28 Apr 2024 16:12:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 15:20:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, TX; Comal, TX; Guadalupe, TX; Hays, TX; Travis, TX.

28 Apr 2024 14:54:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

28 Apr 2024 14:51:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor McDonald, MO.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Washington, AR.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 13:42:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Benton, AR; Delaware, OK.

28 Apr 2024 13:42:06
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Sneek
Berichten: 566
Lid sinds: 15 jan. 2012
15 februari 2012, 21:40 uur | Bericht #339137
Citaat van thunderfreak, woensdag 15 februari 2012, 21:33 uur Natte vinger werk.

Ik bedoel kijk de kaarten je zal mooie kaarten zien voor eerste week Maart. Leuk om te zien,maar uitkomen is een 2e


oke dus niet teveel van aantrekken dus
Jens
Lid
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 743
Lid sinds: 22 aug. 2011
15 februari 2012, 21:42 uur | Bericht #339138
Citaat van nielsraalte, woensdag 15 februari 2012, 20:24 uur www.winterberg-wetter.de en www.wetter.com
De temp. daar is ongeveer 7 graden lager dan hier. Met lichte dooi kun je prima skien mits het niet regent.
Hoog sauerland heeft een soort van eigen klimaat die door de hoogte wat afwijkt van de lager gelegen gebieden.
Vanwege het grote aantal SNEEUW liefhebbers misschien leuk om over het weer in hoogsauerland meer te gaan posten.
(of een eigen topic)

gaat het daar in het weekend en maandag en dinsdag ook koud genoeg zijn voor sneeuw ik denk van wel of heb ik het mis zit in een hotel op 350 m hoog | Gewijzigd: 15 februari 2012, 21:55 uur, door Debbieke
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 8
Lid sinds: 27 dec. 2011
15 februari 2012, 22:00 uur | Bericht #339139
Citaat van jens, woensdag 15 februari 2012, 21:42 uur gaat het daar in het weekend en maandag en dinsdag ook koud genoeg zijn voor sneeuw ik denk van wel of heb ik het mis zit in een hotel op 350 m hoog Op 350 mtr is het net zo warm/koud als hier. Boven de 600 mtr ligt en valt de neerslag er in de winter in omgeving winterberg meestal wel in de vorm van sneeuw. Ik denk dat op 350mtr hoogte momenteel niet veel sneeuw ligt en kan net als hier zondag/maandag een beetje vallen. | Gewijzigd: 15 februari 2012, 22:02 uur, door Debbieke
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
15 februari 2012, 22:15 uur | Bericht #339140
Citaat van nielsraalte, woensdag 15 februari 2012, 22:00 uur Op 350 mtr is het net zo warm/koud als hier. Boven de 600 mtr ligt en valt de neerslag er in de winter in omgeving winterberg meestal wel in de vorm van sneeuw. Ik denk dat op 350mtr hoogte momenteel niet veel sneeuw ligt en kan net als hier zondag/maandag een beetje vallen.

naamloos.PNG
Woonplaats: Sneek
Berichten: 566
Lid sinds: 15 jan. 2012
15 februari 2012, 22:47 uur | Bericht #339142
@jan

goed beschreven op wintertopic 19 nu snap ik het ook, en een zeer goede uitleg

ik hoop dat we dan ook lekker van de sneeuw kunnen genieten word spannend!
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2012, 23:24 uur | Bericht #339154
Idd mooi beschreven verwachting. Nu maar wachten op dat lekkere broodje Hirlam voor zondag
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
BacciB
Lid
Woonplaats: Vaassen (Gelderland)
Berichten: 443
Lid sinds: 15 dec. 2011
15 februari 2012, 23:37 uur | Bericht #339157
GFS laat in de nacht naar zondag al sneeuw zien langs de oostgrens, zijn de omstandigheden nu wat gunstiger volgens GFS? iemand wat meer details?

De nieuwe pluim laat ook wat aardig sneeuwkansen zien na zondag, verder op het eind nog steeds een dalende trend (in ieder geval nog lang geen lente in zicht). | Gewijzigd: 15 februari 2012, 23:47 uur, door BacciB
It's time to snow!
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
16 februari 2012, 00:52 uur | Bericht #339159
Ik geloof dat iedereen hier pasen 2008 even vergeten is.. het was toen eigenlijk net zulk weer als nu. maar er gebeurde het volgende .. en voor poster "sneeuw"kijk even naar de gemeten (!) temperaturen voor die dag..

Source www.knmi.nl

Tijdens de Paasdagen in 2008 sneeuwde het soms flink, lokaal viel 10 cm. In ons land is met Pasen niet eerder zoveel sneeuw gevallen. De Paasdagen waren ook de koudste sinds 1964. In veel landen is het op de valreep nog even winter geworden.

Op de ochtend van tweede Paasdag 24 maart (waarneemtijd om 9 uur) meldde de KNMI-waarnemers in Vlissingen en Ritthem het dikste sneeuwdek van 11 cm. Verspreid over de rest van het land lag maximaal zo'n 3 tot 5 cm sneeuw, het meeste in delen van Drenthe, het zuiden van Brabant en Limburg en het midden van het land. Op de ochtend van de 25e maart lag er vooral in de oostelijke helft van het land sneeuw, verspreid over het land zo'n 4 tot maximaal 8 cm in Vroomshoop. Op de ochtend van 26 maart lag er in het oosten nog een paar centimeter en maximaal 5 cm in Markelo


Je ziet hieronder 3 kaartjes.. 2 met 2 mtr temperaturen ( MAX en MIN) en het sneeuwdek voor die dag.
Zoals je kan zien kan er ( mits de omstandigheden juist zijn en die zijn in dit geval nog steeds conform Jans verwachting) gewoon sneeuw liggen terwijl we gewoon 5 graden hebben gehad.
Dus of we nu wel of geen 5 graden gaan halen komende zondag.. even terzijde.. maar wat Jan dus duidelijk probeert te maken bij een aantal mensen is dat de 2 mtr temp niet de enige factor is die bepalend is voor het type neerslag en of het wel of niet blijft liggen.


min_temp_24mtr_2008.JPG

temp_24mtr_2008.JPG

En toch lag er die dag met max temps van 5/6 graden gewoon een behoorlijke hoeveelheid sneeuw.. ( en met name aan de kust ( vlissingen 11cm) bij die warme vissenkom )

sneeuwdek_24mtr_2008.JPG


Ik zie dat mensen die kritisch zijn op de verwachting voor zondag (en begrijp me niet verkeerd kritisch moet je wel zijn) zich redelijk blind staren op 1 factor ( 2mtr temp). De dag voordat de bovenstaande sneeuw viel regende het overigens.. dus de ondergrond was zeiknat.
Kleine aanvulling; 25 en 26 maart lag er nog steeds sneeuw..) ondanks deze temperaturen.

De 2 J's hebben nu toch wel behoorlijke pogingen gedaan om uit te leggen dat je dit dus niet moet doen....(blind staren op 1 factor) | Gewijzigd: 16 februari 2012, 01:04 uur, door Callie-P
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
16 februari 2012, 01:16 uur | Bericht #339160
Klopt!

Dat was 1 van de sneeuwdagen waarbij alles eerst zeiknat was en vervolgens er een pak sneeuw lag.
Zo waren er nog enkele jaren met een soortgelijke situatie! | Gewijzigd: 16 februari 2012, 01:16 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
16 februari 2012, 06:49 uur | Bericht #339161
Klein Stavern meldt spiegelgladde wegen,kou uit de grond.
Temperatuur 0 graden onder een heldere hemel,oppassen!!!!
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
16 februari 2012, 07:16 uur | Bericht #339162
Citaat van Calliep, donderdag 16 februari 2012, 0:52 uur Ik geloof dat iedereen hier pasen 2008 even vergeten is.. het was toen eigenlijk net zulk weer als nu. maar er gebeurde het volgende .. en voor poster "sneeuw"kijk even naar de gemeten (!) temperaturen voor die dag.

Pasen 2008, mooi voorbeeld Caliep. Je hebt een puntje. Er kleeft aan jouw verhaal alleen een hele grote ' maar'. Het is namelijk jammer dat je de feiten ietwat naar jouw hand probeert te zetten, of dingen over het hoofd hebt gezien.

De situatie was inderdaad redelijk vergelijkbaar met die van zondag (niet helemaal als je kijkt naar de drukverdeling zowel op hoogte als aan de grond), maar wat die dagen duidelijk werd was dat met dergelijke max. temperaturen (4-6 graden in de plus) een eventueel ' dik' sneeuwdek (enkele cm's) alleen gevormd kon worden gedurende de avond en nacht!
Ik ben even de boeken in gedoken en kon alleen maar meldingen/rapporten vinden van 'significante' accumulaties (dunne dekjes van 2-4cm of minder) gedurende de avond- en nachtperiode. Dat er dan overdag nog een sneeuwdek(je) van over blijft terwijl de boel langzaam inklinkt en enigszins smelt is niet meer dan logisch. In de meeste reports (zie bericht, stukje van het KNMI) wordt ook melding gemaakt van dekjes die vooral 's morgens goed uit verf kwamen. Uit die periode kan ik me de wegsmeltende dekjes overdag nog goed herinneren.
Bovendien is de sneeuw die bijvoorbeeld op 23 maart in de avond en nacht voor het ZW op het programma stond gevallen uit een storing (gesloten circulatie compleet met fronten), waarbij het aan de koude kant ( ZW-NL en BE in dit geval) langdurig en soms intens kon sneeuwen op het geoccludeerde deel van het systeem! Dat er dan op de 24e nog een significant dek ligt is niet meer dan logisch aangezien temperaturen in de nacht gemakkelijk tot <0 wisten te dalen.
Bovendien was de wind voor de zojuist genoemde verstoring zwak en ietwat continentaal waardoor tot aan de kust de sneeuw kon blijven liggen ondanks de nabijheid van de quote: 'warme vissenkom'. Dit is dus iets compleet anders dan de losse buien met opklaringen tussendoor die we zondag overdag kunnen gaan verwachten en daarmee dan ook onterecht vergelijkingsmateriaal. Bovendien was de timing natuurlijk subliem zo laat in de avond. Dat verhaal gaat dus al niet op.
Dan het volgende. De sneeuw die jij beschrijft als "er lag nog steeds sneeuw op 25 en 26 maart in het oosten van het land" was het gevolg van accumulatie gedurende de nacht en avond (dunne dekjes van max. 2-3cm ). Overdag lieten deze buien her en der ook een tijdelijk dekje achter, maar dit was aan smelt onderhevig. De luchtsoort was dermate koud van karakter dat dit in de avond en nacht uiteraard niet gebeurde met temps gemakkelijk <0. Gevallen sneeuw houdt het gewoon niet 2-3 dagen vol met overdag met temps 4-6 graden in de plus.
Dus, resumé.
De situatie van zondag kan vergeleken worden met die van 23-25 maart 2008. Maar, bedenk dat er zich toen enkele significante verstoringen voordeden (op de 23e dus zelfs inclusief fronten en gesloten circulatie) die buiigheid aanmerkelijk opzwiepten. Buien konden van tijd tot tijd zwaar en diep in de atmosfeer geworteld zijn met onweer hagel en windstoten. Dit lijkt nu niet het geval te zijn. Daarbij hadden we enkele koude nachten waarin de buiigheid doorging waardoor sneeuwdekken gevormd konden worden. Nu hebben we maar een dag met winterse buien waarbij het maximum overdag valt.
Bovendien op zondag schuift het hele cyclonale patroon alweer redelijk snel door naar het oosten en komen we in de middag vanuit het westen alweer langzaam onder anticyclonaal regime. De lucht is echter erg koud van oorsprong waardoor convectie gemakkelijk optreedt boven de warme wateren van de Noordzee. Echter lang niet zo diep als 23-25 maart 2008. Neerslag signalen zijn in de verschillende modellen dan ook beduidend minder intens dan toendertijd het geval was.
Toch kan de sneeuw/korrelhagel weldegelijk blijven liggen (zoals jan al beschreven heeft) met temperaturen van enkele graden boven nul. Verwacht echter niet op uitgebreide schaal persistente sneeuwdekken van >5cm die het 24uur uithouden oid want ook met negatieve dauwpunten dooit het overdag iets in opklaringsgebieden. Wellicht dat als een paar buien elkaar kort opvolgen dat het even goed wit is, maar meer dan dat lijkt me ongebruikelijk.
Juist wanneer de koude luchtmassa tot stilstand komt vanaf zondagavond (en we dus de lichte vorst in gaan) zien we de buiigheid onderdrukt worden wanneer we onder de vleugels van een Frans hoog komen... | Gewijzigd: 16 februari 2012, 09:25 uur, door marsel
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
16 februari 2012, 08:58 uur | Bericht #339167
Citaat van marsel, donderdag 16 februari 2012, 7:16 uur Heel lang verhaal

Je overdrijft iets. Laten we even stellen dat de zonfactor veel groter was in die periode dan nu het geval is. Eind maart is de zon al zo ontzettend krachtig, en nu begint ie pas kracht op te bouwen. Verder is deze lucht een fractie kouder want het komt direct van de poolstreken. T850 van -10. Al met al is iets niet te vergelijken, maar inderdaad 5cm die een hele dag uithoud is erg kleine kans.
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
16 februari 2012, 09:12 uur | Bericht #339169
Citaat van Ricootje, donderdag 16 februari 2012, 8:58 uur Je overdrijft iets. Laten we even stellen dat de zonfactor veel groter was in die periode dan nu het geval is. Eind maart is de zon al zo ontzettend krachtig, en nu begint ie pas kracht op te bouwen. Verder is deze lucht een fractie kouder want het komt direct van de poolstreken. T850 van -10. Al met al is iets niet te vergelijken, maar inderdaad 5cm die een hele dag uithoud is erg kleine kans.

Beide dank voor jullie feedback in deze.

Marsel, ik neem in mijn post geen standpunt in of er nu wel of geen sneeuw gaat vallen noch neem ik een standpunt in over de hoeveelheid sneeuw die er mogelijk gaat vallen.

Mijn post is puur bedoelt om de mensen die zich juist op 1 factor richten ( 2mtr temp) een simpel voorbeeld te geven dat er met hoge temperaturen wel degelijk sneeuw kan vallen. Zoals ook jij een fantastisch onderbouwde post geeft, geven de 2 J's dit ook, maar om de ene of andere reden wil men er niet val leren en roepen dan na het posten van zoiets alleen maar van "kan niet want er staat voor zondag 6 graden aangegeven"
De reactie zou moeten zijn.. "goh temperaturen die verwacht worden zijn 6 graden maar jullie denken om deze en deze reden dat dit kan gebeuren. Leuk daar verdiep ik me eens in en dan kijk ik of ik ook snap wat jullie zeggen want er zijn meer wegen die naar Rome leiden"

Een reactie als deze maakt het schrijven van verwachtingen veel leuker aangezien de 2j's de mensen ook wat proberen te leren maar als niemand dat oppikt wordt het alleen maar een welles nietus spelletje



marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
16 februari 2012, 09:19 uur | Bericht #339170
Citaat van Ricootje, donderdag 16 februari 2012, 8:58 uur Je overdrijft iets. Laten we even stellen dat de zonfactor veel groter was in die periode dan nu het geval is. Eind maart is de zon al zo ontzettend krachtig, en nu begint ie pas kracht op te bouwen. Verder is deze lucht een fractie kouder want het komt direct van de poolstreken. T850 van -10. Al met al is iets niet te vergelijken, maar inderdaad 5cm die een hele dag uithoud is erg kleine kans.

Overdrijven? Da doe ik juist niet.
Je moet op een moment aan kunnen geven, zoals je zelf ook zegt, dat je bepaalde resultaten uit het verleden niet moet vergelijken met de situatie zoals deze zich zondag voor gaat doen. Dat is wat ik hierboven ook omschrijf.
De kracht van het prille voorjaarszonnetje in maart is absoluut van belang, ik neem aan dat een ieder dit ook weet, dat is ook de rede van de zogenaamde ochtenddekjes zoals beschreven.
Overigens is de luchtmassa op zondag niet eens heel veel anders dan die van 23-25maart 2008. Ook toen gemakkelijk 850hPa temps richting de -8 tot -10. Dus dat gaat niet op. Bovendien was de geadvecteerde lucht toendertijd ook gewoon getransformeerd maritiem arctisch van aard. (zie kaarten van die tijd).

QUOTE(Calliep @ Feb 16 2012, 09:12) <{POST_SNAPBACK}>
Beide dank voor jullie feedback in deze.

Marsel, ik neem in mijn post geen standpunt in of er nu wel of geen sneeuw gaat vallen noch neem ik een standpunt in over de hoeveelheid sneeuw die er mogelijk gaat vallen.


Je hebt gelijk hoor Calliep. Wellicht dat de insteek/toon van mijn reactie op die van jouw iets anders lijkt dan daadwerkelijk bedoeld, het is dan ook geen aanval op jou oid. Dat is het grote probleem van geschreven communicatie . Het probleem wat je aanhaalt is een hardnekkige. Men lijkt hier inderdaad geen gade op te slaan. | Gewijzigd: 16 februari 2012, 09:29 uur, door marsel
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
16 februari 2012, 09:29 uur | Bericht #339172
Pluim Gfs voor t N/O met weer een dipje op LT
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Woonplaats: Muntendam
Berichten: 84
Lid sinds: 23 apr. 2008
16 februari 2012, 10:17 uur | Bericht #339175
Citaat van albalinda, donderdag 16 februari 2012, 6:49 uur Klein Stavern meldt spiegelgladde wegen,kou uit de grond.
Temperatuur 0 graden onder een heldere hemel,oppassen!!!!


Had er gisteren op een weg ineens ook last van!
Gelukkig heb ik een dashcam, en kan de rest "meegenieten".

http://www.youtube.com/watch?v=7GfHJU1hQ-E
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 februari 2012, 10:23 uur | Bericht #339176
Citaat van garnage-patrick, donderdag 16 februari 2012, 10:17 uur Had er gisteren op een weg ineens ook last van!
Gelukkig heb ik een dashcam, en kan de rest "meegenieten".

http://www.youtube.com/watch?v=7GfHJU1hQ-E

haha, lachen dat je een dashcam hebt..


@Calliep,Ricootje en Marsel
Leuke discussie, leer ik veel van!
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
16 februari 2012, 10:29 uur | Bericht #339178
Citaat van garnage-patrick, donderdag 16 februari 2012, 10:17 uur Had er gisteren op een weg ineens ook last van!
Gelukkig heb ik een dashcam, en kan de rest "meegenieten".

Ok,das gaaf zo'n dashcam
Goed dat er daar geen boom stond zeg
Gelukkig was het hier na een uurtje weer bewolkt en de vorst weer weg. | Gewijzigd: 16 februari 2012, 10:32 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
16 februari 2012, 12:49 uur | Bericht #339191
Wel interessant de berichten hier voorafgaand. Wel of geen sneeuw, nat of droog, weinig of veel, blijft het liggen of niet, en hoe lang dan. Leerzame elementen staan er ook tussen, dat maakt het interessant, verder zal het afwachten zijn wat komende zondag zal brengen. Het onverwacht nieuwe topic dat al in de startblokken staat vermeldt redelijk goed nieuws, in de gaten houden. Op zich wel leuk dat er weer een significante kans op sneeuw is, als het weg blijft is het ook goed. Een win-win-situatie dus!
Eifel
Lid
Woonplaats: Belgische Eifel
Berichten: 744
Lid sinds: 1 nov. 2011
16 februari 2012, 12:57 uur | Bericht #339192
donderdag 23 februari tot en met donderdag 01 maart
Grote kans op aanhoudend wisselvallig weer met temperaturen veelal (iets) boven de normale waarden voor de tijd van het jaar.
@KNMI
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.854 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is Basic .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 142 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 142, lezen 2 mensen het topic "Fototopic voor alle sneeuwfoto's van januari 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden