Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
22 februari 2012, 11:18 uur | Bericht #340073
Citaat van Gekke Leo, maandag 20 februari 2012, 19:27 uur Ben nu al benieuwd naar je verhalen en foto's! Ben ook benieuwd naar je ervaring met cloud 9 tours want wil dit in de toekomst echt een keer doen!

Zodra ik terug ben zal ik mijn ervaringen posten!
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
22 februari 2012, 11:31 uur | Bericht #340075
Citaat van Thunder84, dinsdag 21 februari 2012, 13:53 uur >:( Jaloers...

Dat ben ik

Ik heb ook gekeken voor een paar trips met Reed Timmer mee, en moet zeggen dat de prijzen er niet om liegen.
De verhalen zal je waarschijnlijk niet op papier/digitaal kunnen zetten want ik vermoed dat dit zo'n emotie zal losmaken dat deze met geen pen of toetsenbord te beschijven zijn...

Mocht je nog een plekje in een koffer over hebben dan wil ik me bij deze aanmelden voor de plek (First*)

Hoe dan ook, heel veel chase-plezier en maak ons blij met mooie foto's en filmpjes !!


TVN is erg duur ja. Mijn reis is zeker niet goedkoop twee weken chasen kost 2.900,- dollar (om en de nabij 2.200,- eutjes). KnightDoppler is vorig jaar met Cloud9 gegaan, mede doorzijn ervaringen heb ik voor Cloud9 gekozen.
Zelf gaan is natuurlijk het allergoedkoopst, echter heb te weinig kennis en middelen om daar op een verantwoorde wijze rond te gaan tuffen. Een vliegticket komt daar nog eens bovenop alsmede je eten en drinken. Kortom al met al een kostbaar geintje maar ja, wie wil er nou niet een keer naar Tornado Alley....
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
26 februari 2012, 20:22 uur | Bericht #340487
Het is absoluut een smak geld, maar ik vond het dat meer dan waard. Het hele gebeuren is bijzonder om mee te maken: Oklahoma en Kansas zijn plekken waar je normaal niet komt als toerist en je ziet een Amerika dat niet iedereen ziet.

En dan de dagen met buien... bizar om de wegen in de meest afgelegen plaatsen vol met chasers te zien. En natuurlijk de buien zelf.

Ook weer vreemd, je rijdt een halve dag in een busje met airco en er lijkt niet te gebeuren, wat nou moderate risk? Het voelt totaal niet als onweer... tot je bij een gasstation vage Amerikaanse candybars en energy drinks in gaat slaan (ik probeerde elke keer weer wat nieuws te halen zoals kokosnoot M&M's) en je merkt hoe vreselijk heet het is. En dan... in een kwartier kan het los barsten en ben je 100% aan het chasen, hopelijk op niet al te snelle buien zodat je vaak de kans hebt om buiten de busjes de buien te bekijken en fotograferen.

Argh, ik wil ook weer (Alhoewel 1 Joplin meer dan genoeg was)

Nogmaals veel succes!

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
peepee
Lid
Woonplaats: capelle aan den ijssel
Berichten: 324
Lid sinds: 19 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 februari 2012, 20:45 uur | Bericht #340488
veel succes en dat je maar een hoop tornado,s mag zien
volgens mij is sean casey er niet want die heb ik vorig jaar persoonlijk ontmoet en die heeft gezegd dat hij er niet meer naar toe ging.
misschien kom je wel tim samaras en natuurlijk reed die zal er zeker zijn.
hoop mooie foto,s te zien.
heel veel geluk met chasen
Weershots
Lid
Woonplaats: Gelselaar / Lochem
Berichten: 17
Lid sinds: 24 mei. 2011
27 februari 2012, 11:15 uur | Bericht #340535
Count me in. Ook ik heb op het allerlaatste moment besloten om toch nog dit jaar mee te gaan.
Voorwaarde was wel dat er in ieder geval nog iemand uit Nederland zou gaan. Ben zelf erg onbekend met alle rompslomp die erbij komt kijken en het is daarom erg prettig om een medechaser uit NL erbij te hebben.

Ik had ook niet meer verwacht dat er nog plekken bij Cloud9 vrij zouden zijn en nadat bleek dat dezelfde tour als Frenky nog vrij was heb ik ook geboekt. Na wat emailcontact heb ik mij ook maar op de chase gezet.

Ik had zowiezo een planning voor volgend jaar / uiterlijk het jaar erop staan en ben echt blij dat ik hem nu dit jaar al ga meemaken.

We gaan het zien. Hopelijk vallen we niet net tussen twee uitersten in qua severe weather. Dat was vorig jaar wel het geval (eind april / eind mei). Hopelijk blijft het dit jaar meer over de plains razen.

Ik ben heel reeel en weet dat een kans op tornado klein is maar een mooie supercel met wat onweer erbij moet toch lukken. Ach, de hele beleving is natuurlijk al een spektakel op zich en ik ga het wel zien.

Ik ga zelf een blog bijhouden met misschien wat voorbereidingen erbij en ook zoveel mogelijk dagelijkse updates tijdens de chase. Als het internet een beetje mee wil werken, natuurlijk
bartol
Lid
Woonplaats:
Berichten: 35
Lid sinds: 28 jun. 2011
27 februari 2012, 11:53 uur | Bericht #340546
Gaaf, dit is dus de andere op mijn wish list (zie andere post over ons noorderlichtreisje)..
Staat voor volgend jaar gepland. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
27 februari 2012, 12:46 uur | Bericht #340552
Citaat van KnightDoppler, zondag 26 februari 2012, 20:22 uur Het is absoluut een smak geld, maar ik vond het dat meer dan waard. Het hele gebeuren is bijzonder om mee te maken: Oklahoma en Kansas zijn plekken waar je normaal niet komt als toerist en je ziet een Amerika dat niet iedereen ziet.

En dan de dagen met buien... bizar om de wegen in de meest afgelegen plaatsen vol met chasers te zien. En natuurlijk de buien zelf.

Ook weer vreemd, je rijdt een halve dag in een busje met airco en er lijkt niet te gebeuren, wat nou moderate risk? Het voelt totaal niet als onweer... tot je bij een gasstation vage Amerikaanse candybars en energy drinks in gaat slaan (ik probeerde elke keer weer wat nieuws te halen zoals kokosnoot M&M's) en je merkt hoe vreselijk heet het is. En dan... in een kwartier kan het los barsten en ben je 100% aan het chasen, hopelijk op niet al te snelle buien zodat je vaak de kans hebt om buiten de busjes de buien te bekijken en fotograferen.

Argh, ik wil ook weer (Alhoewel 1 Joplin meer dan genoeg was)

Nogmaals veel succes!

Daniel



Thanks man! En nogmaals mijn dank voor je verstrekte info!
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
27 februari 2012, 15:09 uur | Bericht #340558
Citaat van Weershots, maandag 27 februari 2012, 11:15 uur Ik ga zelf een blog bijhouden met misschien wat voorbereidingen erbij en ook zoveel mogelijk dagelijkse updates tijdens de chase. Als het internet een beetje mee wil werken, natuurlijk

Cloud9 heeft in de busjes WiFi, werkt redelijk, niet altijd (West Oklahoma heeft nauwelijks dekking bijvoorbeeld).

Bijna alle Motels hebben gratis WiFi, of de ontbijt tent/motel next door heeft het wel

Voor zo'n 100 euro heb je twee weken een eigen 3G usb dongle met 1 Gigabyte data verkeer per week via http://www.rovair.com/

Had ik vorig jaar wel, bij de Guest Inn laten bezorgen, was er mooi op de dag dat ik aan kwam en op de dag voor vertrek was het 500 meter lopen naar een dropbox om hem terug te sturen (dat was wel wat lastig, Amerika is niet gemaakt voor wandelaars en het was 41 graden)

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Weershots
Lid
Woonplaats: Gelselaar / Lochem
Berichten: 17
Lid sinds: 24 mei. 2011
27 februari 2012, 15:23 uur | Bericht #340560
Daniel,

Ik denk dat ik de gok eerst maar waag en hopelijk redelijke standaard connecties bij de motels heb. Ik had daarover ook al gelezen dat het redelijk betrouwbaar is.
Wel jammer dat het in de vans zelf misschien wat tegen kan vallen maar als ik maar ff verbinding heb voor een snel twitterberichtje vindt ik het al okay.

Op de motels vindt ik belangrijker zodat je 's avonds een verslag kunt uppen.

Bedankt voor je info. Altijd nuttig om te weten.
Woonplaats: Drunen ( Noord Brabant)
Berichten: 293
Lid sinds: 15 apr. 2011
25 maart 2012, 13:57 uur | Bericht #342850
Veel plezier daar, ik had het ook in de planning voor dit jaar , maar ja ik ga trouwen dus het schuift een jaar op.
hoop dat je veel ziet .
tierama
Lid
Woonplaats: Bodegraven (ZH)
Berichten: 183
Lid sinds: 23 jun. 2010
25 maart 2012, 18:12 uur | Bericht #342884
Oooh jaloers!! Ook één ding op mijn "bucket list". Ik als amerikaan weet hoe spannend het is als er een tornado in de buurt is.
Héél véél plezier! En doe voorzichtig.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 146 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 146, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden