Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
18 februari 2012, 21:01 uur | Bericht #339578
Hallo iedereen!!

Ik heb een nieuwe video geupload!!
'my stormchase vehicle'



Het maakt mij niks uit hoe mooi het is,
Het is juist als het goed werkt.

Ik kwam erachter dat ik een beetje te groot ben geworden voor de laptophouder. (kun je ook merken in de video.)
Maar dat probleem ga ik snel fixen

Veel plezier naar het kijken van de video.

Mvg,
Team *SSC* | Gewijzigd: 19 februari 2012, 11:46 uur, door MarkNL
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Woonplaats: Voorst (Ten oosten van Apeldoorn)
Berichten: 384
Lid sinds: 25 mei. 2009
20 februari 2012, 21:02 uur | Bericht #339886
ik hoop dat je die dakcam goed vast hebt zitten! Want n echte storm met rukwinden van 120km/u moet ie dan wel kunnen houden
Waarom deze advertentie?
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
20 februari 2012, 21:12 uur | Bericht #339889
netjes hoor succes met chasen
you are a god amongst insects
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
20 februari 2012, 21:59 uur | Bericht #339895
Mooi werk, ik mis alleen de gaas bescherming voor het voorraam tegen de hagel! Ik hoop dat we een mooie stormchase zomer tegemoet gaan! | Gewijzigd: 20 februari 2012, 22:00 uur, door Stormjager
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 februari 2012, 22:10 uur | Bericht #339896
Maar stel je voor he.... t is een bloedhete dag... onweerwolken... koele regen op de dakcam...
Beslaat dat ding dan niet? want als dat het geval is, dan zal het altijd erg mistig zijn tijdens het chasen
Verder ziet het er leuk uit
met vriendelijke groet,

Marcel
Diem
Lid
Woonplaats: Hoeksche Waard
Berichten: 755
Lid sinds: 8 mei. 2010
20 februari 2012, 22:19 uur | Bericht #339898
Ziet er goed uit hoor!
Je lijkt nu net een undercover politieauto met die dakcam, je kan dus gewoon te hard rijden en de vluchtstrook pakken tijdens de chase | Gewijzigd: 20 februari 2012, 22:22 uur, door Diem
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
20 februari 2012, 22:43 uur | Bericht #339903
Bedankt voor de leuke reacties!
Ben er zelf ook tevreden mee. Ik heb nu veel betere apparatuur dan vorig jaar dus laat het nieuwe seizoen maar komen.

QUOTE
Maar stel je voor he.... t is een bloedhete dag... onweerwolken... koele regen op de dakcam...
Beslaat dat ding dan niet? want als dat het geval is, dan zal het altijd erg mistig zijn tijdens het chasen


Daar ben ik zelf ook beetje bang voor dat het gaat beslaan maar
normaal (als ik niet chase) ligt het in de garage en meestal zomers is het daarbinnen koel
Maar het kan gebeuren.

QUOTE
ik hoop dat je die dakcam goed vast hebt zitten! Want n echte storm met rukwinden van 120km/u moet ie dan wel kunnen houden


We hebben het al uitgetest en hebben 80km per uur gereden (met tegen wind) en de dakcame bleef gewoon op zijn plek
Zitten ong. 8 magneten eronder.

Mvg.
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
killerbee
Lid
Woonplaats: tilburg
Berichten: 85
Lid sinds: 10 apr. 2009
20 februari 2012, 23:06 uur | Bericht #339908
Ziet er goed uit!

Mss eens kijken naar zo een zuignap systeem als dat de GoPro heeft?
Die blijft zeker zitten.
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
21 februari 2012, 08:32 uur | Bericht #339923
Citaat van Tatanka, dinsdag 21 februari 2012, 1:41 uur Ten eerste bewonder ik je toewijding en enthousiasme erg leuk...Maar wat is je doel wil ik wel eens weten..bijvoorbeeld ga je echt in de heetst vd strijd een potentieel gevaarlijk bui in...waarmee volg de situatie etc..of is het gewoon een cam auto voor veilig filmen dichtbij de bui... de hele insteek van mij vraag is eigenlijks ..ondanks dat het hier nog niet zo heel vaak is geweest(Echte tornado)die er naar mijn idee echt aan gaan komen op korte termijn(geen glazenbol trouwens)....want dan red het hier gewoon niet mee..dus ben benieuwd wat je toekomst plannen zijn...ga je all american style of neit dannnnnn


De dakcame is voor non-stop film.
Ik zelf film ook natuurlijk maar soms moet ik ook even op de laptop kunnen kijken.
Vorig jaar (2011) was de geheugenkaart vol waardoor ik die eerst moest leeg maken.
En in die tussen tijd kwamen hele mooie flitsen voor.

Daarvoor heb ik dit jaar de dakcame zodat ik gewoon kan blijven filmen en dat ik elk moment op video wil


Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Tatanka
Lid
Woonplaats: bovensmilde,drenthe
Berichten: 380
Lid sinds: 27 jun. 2011
21 februari 2012, 10:35 uur | Bericht #339941
Citaat van Team_*SSC*, dinsdag 21 februari 2012, 8:32 uur De dakcame is voor non-stop film.
Ik zelf film ook natuurlijk maar soms moet ik ook even op de laptop kunnen kijken.
Vorig jaar (2011) was de geheugenkaart vol waardoor ik die eerst moest leeg maken.
En in die tussen tijd kwamen hele mooie flitsen voor.

Daarvoor heb ik dit jaar de dakcame zodat ik gewoon kan blijven filmen en dat ik elk moment op video wil
Ok het filmen verhaal is duidelijk je wil immers ook lekker door filmen...maar afgezien daarvan wil ik wel eens weten hoe voorbereid de nederlandse chaser hedendaags is....als het er echt op aankomt met de bekende verschijnselen,hozen,downbursten,hagel,en mischien een tornado...daar waar de amerikanen veelal volop met radars en special programma's op de laptop werken.....mischien heb jij een atwoord...of een andere chaser
VATOS LOCOS FR1908 VAK X
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 februari 2012, 10:52 uur | Bericht #339943
Het is heel leuk om te zien dat iemand zo'n passie heeft om het (extreme) weer vast te leggen op camera
Enige wat ik denk niet lekker werkt, is de dvd spindle waar de camera is in gehuisd. Deze is niet helemaal transparant en daardoor zien de beelden er ook wat rokerig uit. Ik denk dat deze ook wat irritante reflecties gaat geven bij bliksem of tegenligger (auto's). Het beste is natuurlijk niks voor de lens van de camera, maar tja dan wordt ie nat en loop je risico op steenslag. Al zou ik zelf zoiets gaan maken, dan zou ik kijken of ik iets kan bouwen met een glasplaat aan de voorkant, hierdoor krijg je minder beeld verandering.
Ik ben erg benieuwd naar de chase videos die je gaat maken dit seizoen, good luck !!



Glenn
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 februari 2012, 11:19 uur | Bericht #339949
Hahaha, lachen zeg!

Als de dakcam niet blijkt te werken (kan me voorstellen dat het lastig wordt bij regen/vochtige omstandigheden) kun je natuurlijk een GoPro kopen, maar die's duur.
Er is een goedkoper alternatief die tegen heel wat water en storm kan. Misschien iets om een keer naar te kijken. Rond de 130 euro.
Hier meer info: http://www.hanglos.nl/forum/285436/kitefor...fullhd-cam.html
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
21 februari 2012, 11:31 uur | Bericht #339951
Ik ben al druk bezig om te kijken naar een doorzichtige koepel.
De dakcame werkt uitstekend. Ik heb dat ding op alles getest.
| Gewijzigd: 21 februari 2012, 11:34 uur, door team_*AOT*
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 februari 2012, 11:37 uur | Bericht #339952
misschien nog een tip om m vast te zetten:

Ik heb ooit een 27mc bak in de auto gehad. Die magneten die onder de antennes zitten zijn behoorlijk sterk. Misschien kun je daar wat mee doen
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
21 februari 2012, 12:15 uur | Bericht #339953
Citaat van Ries1982, dinsdag 21 februari 2012, 11:03 uur Zie het nut van de dak cam niet zo in. Kans op een blikseminslag is niet zo heel groot, maar wordt ja auto geraakt heb je binnen in een probleem met die kabel die de stroom kan geleiden, ik zou zeggen zet m binnen op het dashboard... Even plankje vast lijmen waar je m op kan schroeven...

En tatanka bij hagel zou ik een veilige plek zoeken om te stoppen als dat mogenlijk is zelfde als met flinke wind je staat zo dwars en zoek een plek waar je veilig kan staan dus niet naast een weg met veel bomen die wil je niet op je krijgen als die omgaan.
Je laptop met buienardar bij je hebben is handig, maar vertrouw daar niet al te blind op kijk vooral of het verantwoord is met wat je ziet om een bui in te gaan...

Dit dus...

Als er regen op valt vervormt het beeld nog meer doordat de druppels er op blijven zitten..

Wat de bliksem betreft heb je ook gelijk. Je geeft de bliksem nu een pad naar je auto..

Als je het graag wil doen. Haal dan een plexi buis. Stuk dikker, steviger en bovenal doorzichtiger. Neem een met behoorlijke wanden maar ook niet tr dik wanr dat geeft dan ook weer veel vervorming..
Serge
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 944
Lid sinds: 7 aug. 2009
21 februari 2012, 12:52 uur | Bericht #339961
supe leuk!! zo met je hobby bezig zijn is altijd leuk en spannend!,....
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
21 februari 2012, 15:35 uur | Bericht #339977
Ziet er goed uit, leuk om mensen zo bezig te zien met hun hobby.
Woonplaats: Achterberg
Berichten: 35
Lid sinds: 30 apr. 2010
21 februari 2012, 18:52 uur | Bericht #340003
ik was vroeger altijd bezig met een scanner in de auto ( antenne op dak ) en ik denk dat er nogal wat regenwater naar binnen loopt als je de kabel van de camera zo laat zitten .
je kan hem beter op het dashbord zetten .

verder niets dan lof voor het uitproberen .
sucses verder

stefan
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 februari 2012, 22:01 uur | Bericht #340032
Ben het met Svenn eens.
Veiligheid moet ten alle tijden voor op staan en om eerlijk te zijn maak ik me om de veiligheid bij jullie toch wel zorgen, had vanmorgen al aangeven dat die dak camera met een kabel zo naar buiten niet veilig is en die laptophouder is ook heel gevaarlijk bij een aanrijding ook al draag je je gordel je klapt er met heel gewicht vol tegen aan en dat kan fataal zijn bij een hogere snelheid van bv 80.
Weet ook niet hoe jullie chasen of jullie van een afstandje kijken naar de bui of er door heen willen gaan, maar bij het laatste moet je je goed realiseren dat de kans op een aanrijding ook behoorlijk toe neemt door flinke regen, hagel, windstoten andere weg gebruikers die onverwachte dingen doen.
Het is leuk om te zien dat jullie graag willen, maar zorg dat je goed bewust bent van de gevaren en let goed op je eigen en andermans veiligheid.
En de kritiek is niet negatief bedoeld al komt het misschien zo over, maar probeer dr wat van te leren we zien hier liever berichten van de chasers met leuke foto's en filmpjes dan een rot bericht in de krant.
Btw ik denk ook dat als politie je zo ziet rijden dat je het er ter plekke uit moet halen.
Tip die ik kan geven maak voor een chase een goed plan waar je heen wil, zorg voor een kaart of tom tom met meerdere wegen en stippel een goede route uit en als je daar bent kijk dan af en toe op je laptop je krijgt toch maar eens per 5 minuten een update dus constand kijken heb je niet veel aan. En de F5 knop 3 keer per minuut indrukken kost je een hoop geld.

Hopelijk steek je er iets van op en zien we jullie nog eens chasen ergens!
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
21 februari 2012, 22:15 uur | Bericht #340039
Daar hebben jullie gelijk in.

Wij chasen vaak binnen de bebouwdekom. Als de bui aankomt gaan we direct naar die locatie toe.
Sowieso gaan we nooit door een kern van de bui heen. (Veel regen en windstoten/gevaarlijk)
Oke, De laatste chase was geen andere keus maar we zagen wel dat andere weg gebruikers toen ook langzaam reden. (30km/h)

Ik ga kijken of ik de laptophouder kan vast zetten.
Ik heb er veel vertrouwen in dat het goed gaat komen.


- Tijdens onweer blijven we in de auto zitten. (logisch)
- Dakcame alleen op het dak zetten als we stil staan of als we zachtjes rijden. <50km/h
- we gaan nooit door de kern van de bui heenrijden.

Hierboven zijn onze afspraken tijdens de chase.
(Tenminste de belangrijkste) | Gewijzigd: 21 februari 2012, 22:27 uur, door team_*AOT*
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 265 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 265, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden