Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 maart 2012, 17:11 uur | Bericht #342990
Beste forum lezers,

Ik wil heel graag een videocamera kopen voor allerdaags gebruik en uiteraard voor de onweers opnames.
Mijn oog is gevallen op de volgende camcorder en zou graag van (de experts) jullie willen weten of dit aansluit aan mijn wensen.

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/camcorders/6F9/719495/C26_6F9_6F9_719495/     (excuses voor de reclame)

Mijn wensen zijn Full-HD filmen met een knappe High-Resolution foto mogelijkheid.
Uiteraard een knappe zoom funktie voor de verre opnamens etc.

Graag zou ik van jullie een mening willen lezen en ga hier dan mijn beslissing op afstemmen.

Het budget wat ik wil uitgeven is maximaal €300 dus ik hoef geen professionele video-/camera.

Als jullie suggesties hebben of een hele goede videocamera kennen zou ik graag deze "reviews" ervan willen lezen.


Alvast bedankt voor de hulp/adviezen,


En als alles goed gaat komen er mooie filmpjes op O-O te staan met hulp van jullie  
snufj
Lid
Woonplaats: Gorkum
Berichten: 242
Lid sinds: 28 aug. 2006
26 maart 2012, 18:58 uur | Bericht #342993
Ik zou dan voor de grap eens kijken naar een Ipod, heb je gelijk ook wifi aan boord!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 maart 2012, 21:47 uur | Bericht #342999
Misschien leuk als je ook kijkt naar een camera met een hoge framerate (veel beelden per seconde) 
Dan kun je later als je wilt beelden in slowmotion afspelen zonder dat je een schokkerig beeld krijg

Is maar een suggestie, je kijkt maar of je er wat mee doet :p
met vriendelijke groet,

Marcel
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 maart 2012, 10:13 uur | Bericht #343015
Citaat van snufj, maandag 26 maart 2012, 18:58 uur Ik zou dan voor de grap eens kijken naar een Ipod, heb je gelijk ook wifi aan boord!

Ik ben al eigenaar van een Samsung Galaxy S II dus een iPod is niet echt nodig.
Het ging mij meer voor het inzoomen en echt HD filmen wat een SgS II ook doet alleen met beeld- en geluidskwaliteit verlies.

Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 maart 2012, 10:16 uur | Bericht #343016
Citaat van marcel`westland, maandag 26 maart 2012, 21:47 uur Misschien leuk als je ook kijkt naar een camera met een hoge framerate (veel beelden per seconde) 
Dan kun je later als je wilt beelden in slowmotion afspelen zonder dat je een schokkerig beeld krijg

Is maar een suggestie, je kijkt maar of je er wat mee doet :p



Inderdaad een goede suggestie en heb deze optie meegenomen in mijn optie-plaatje !!

Bovengenoemde camera heeft een schappelijke framerate en heeft ook de mogelijkheid op Timelaps filmpjes alleen is dit voor onweer niet echt heel ideaal.

Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 maart 2012, 13:38 uur | Bericht #343181
Ik heb de camera gisteren ontvangen en ben hier heel erg blij mee.
Na wat kleine instellingen heb ik een extreem goede stabilisator wat natuurlijk wel een must is.

De lichtgevoeligheid op donkere momenten is ook van zeer goede kwaliteit en kan niet wachten op de eerste onweersbuien in de avond.

De camera heeft de mogelijkheid voor timelaps opnames met meerdere intervals kwa secondes en deze komen ook mooi uit de test.

Als het mooi weer is dan ga even wat proefopnames maken zodat ik deze aan jullie kan laten zien zodat mensen met dezelfde wensen deze camera wellicht ook kunnen bestellen want deze is ook scherp geprijst.
Robert96
Lid
Woonplaats: Sint Philipsland (Zeeland)
Berichten: 484
Lid sinds: 3 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 april 2012, 11:36 uur | Bericht #343769
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen een:

JVC GZ-E10
JVC GZ-E15
JVC GZ-E200
JVC GZ-E205
JVC GZ-EX210
JVC GZ-EX215
JVC GZ EX250
JVC GZ-EX255

Volgens mij kunnen de eerste twee geen foto's maken en hebben ze wat minder opties en een iets kleiner display. Ook beschikken de laatste 4 over wifi. Maar wat ik verwarrend vind is dat er op de website van jvc maar 4 ipv 8 soorten camera's staan:

JVC GZ-E10
JVC GZ-E200
JVC GZ-EX210
JVC GZ EX250

http://camcorder.jvc.com/product.jsp?pathId=171 en dan gelijk de eerste vier camcorders.

Hoe komen ze dan aan die E15, E205, E215 en E255??

Ik wil ook graag een videocamera kopen en ik heb al wat rondgesnuffeld en deze 8 (of 4) leken mij toch het beste.
Robert96
Lid
Woonplaats: Sint Philipsland (Zeeland)
Berichten: 484
Lid sinds: 3 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 april 2012, 14:42 uur | Bericht #343773
ik heb het een en ander uitgezocht en ik heb nog 1 vraag: is een zware videocamera beter dan een lichte?

de EX210 weegt 500g en de EX 215 weegt 200g dus wat is er beter?
Woonplaats: Mechelen België
Berichten: 128
Lid sinds: 30 nov. 2010
7 april 2012, 22:31 uur | Bericht #343786
Aan de ene kant massa is stabiliteit, aan de andere kant, je moet het wel tillen, dus vermoeidheid.
Ik werk meestal met schouderspul (semi pro) dus kan verder weinig zeggen over deze vestzak dingen, maar gemakkelijke bediening, met normaal formaat knoppen zijn wel een must op een camera, ook is het erg prettig als je extern geluid kunt opnemen d.m.v. inpluggen.(bijvoorbeeld een goede richtmicrofoon of geluid van een geluidsinstallatie.)
Ik zou zeggen gewoon eens een proefopname maken met de gewenste camera, voor je hem koopt, kijk een s bij foto konijnenberg in hardenberg, goede prijzen en je kunt eens wat proberen voor aankoop.
Robert96
Lid
Woonplaats: Sint Philipsland (Zeeland)
Berichten: 484
Lid sinds: 3 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 april 2012, 23:22 uur | Bericht #343788
ah bedankt voor t advies

t voornaamste verschil tussen de 210 en 215 is volgens mij dat de 210 een wlan 802.11 n verbinding aankan en dat hij wat zwaarder is. maar deze kost wel €60,- duurder.

hier zie je de camera's nog eens op een rijtje:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/318/videocameras.html#filter:ZY7BioMwEIbfZc6yZIgx0Qco7KFQaG9LD24yhUDUkrhuQXz3ndi6CD2F-eb_Jv8M37Ht3adL0HxBhTVcC7j5mMZT9JYuvqNj-4Cm_wnhbeH7bTFER_HgKThoYPL0m-AFz0McmbXJMrlnddVEAckO8XlcbcO2oUB2JHe-k301k0qyr0WulxgffBgp8moGo6v8TG3IQaywhOtSQC3LjLt8E0rxIdjv8m-gDQ-cQCPqvWm0Wk00KHZcVkKvvDS4w0pJ3OJ6H8_2s4D5x4BcfVmWPw

de prijs-kwaliteitverhouding is iig zeer goed:
full HD met 60 fps (terwijl de meeste camera's doorgaans 30fps hebben volgens mij), back-illuminated CMOS voor goede opnamen in donkere omgevingen, 40x optische zoom vele opties (time lapse) en wifi.

jmmr dat de camera foto's van maximaal 2MP (1920x1080) kan maken. eigenlijk zouden er meer hybride camera's moeten zijn die goede foto's én video's kunnen maken. ook las ik in een review dat het geluid niet perfect is maar nog wel goed.

hieronder nog een test met de camera (filmpje niet van mij). het geluid van de trein valt me een beetje tegen maar ik weet niet of dat normaal is bij treinen? ik woon nogal in een uithoek dus treinen zie/hoor ik hier niet zoveel. verder verandert bij 1:00 de kleur (of het contrast?) van de wolken. is dat normaal? verder is het beeld bij het inzoomen bij 1:45 nogal trillerig.

http://www.youtube.com/watch?v=Fno1axtm-2Y

ik weet niet of de topic starter nog wat ervaringen met ons wil delen mbt tot geluid, accu, beeldkwaliteit, bedieningsgemak enz?
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 mei 2012, 15:45 uur | Bericht #352775
Hallo mede forum gebruikers,

Ik ben van plan om een nieuwe digitale (video-)camera te kopen.

Nu zal de algemene reactie van velen als volgt zijn:
,,Dit is een persoonlijke smaak, en info kan je beter in de winkels navragen"

Nu snap ik deze reactie maar omdat er hier best veel mensen zijn met een goede (video-)camera stel ik toch de vraag hier, met aansluitend een verlanglijst.

Mijn wensen zijn zal ik hieronder vertellen en ik wil graag van de experts weten welke (video-)camera ze mij adviseren zodat ik met de verkregen modellen de juiste winkels kan bezoeken en daar nader navraag kan doen of deze inderdaad aansluiten op mijn wensen.

Overigens wil ik foto's maken van allerdaagse dingen en natuur daarbij wil ik ook een Full-HD filmopname kunnen maken.
  1. Ik wil dus net zoals velen hier een (video-)camera die zowel 's nachts als overdag haarscherpe (video-)opnames maakt.
  2. Het liefst fotografeer ik wolken partijen en onweer.
  3. Dieren film of fotografeer ik ook graag, van kleine beestjes tot hele grote en ook de snelle dieren vind ik interressant.
  4. Macro opnames zijn ook een ding wat ik wil kunnen.
  5. Licht gevoeligheid moet hoog zijn ivm opnames in het donker, gelieve geen extra flitser of dergelijke.

Bovenstaande 5 "eisen" zijn voor mij het belangrijkst en ik vermoed dat de meesten van jullie mij een 'digitale spiegelreflex camera' zullen advieseren en ik zou graag willen weten welke modellen jullie adviseren zodat ik dit in de juiste winkels kan navragen.

Alvast bedankt voor de gedane moeite,

Een toekomstige fanatieke fotograaf
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 juni 2012, 19:43 uur | Bericht #355152
Dan hier weer zo een algemene vraag: Wat is je budget?, en wat voor digitale camera wil je (point en shoot, superzoom, spiegelreflex of bridge camera)? 

Dit topic had trouwens bij discussies over fotografie geplaatst moeten worden

EDIT: dit topic staat al in het cameradiscussie topic, wrrm heb je m hier nog een keer geplaatst? | Gewijzigd: 14 juni 2012, 19:48 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 252 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 252, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden