Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Adams, NE; Buffalo, NE; Clay, NE; Franklin, NE; Hall, NE; Hamilton, NE; Kearney, NE; Nuckolls, NE; Phelps, NE; Thayer, NE; Webster, NE.

16 Apr 2024 09:35:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cumberland, VA; Fluvanna, VA; Goochland, VA; Powhatan, VA.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caroline, VA; Goochland, VA; Hanover, VA; Henrico, VA; King William, VA; Louisa, VA.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henderson, NC; Transylvania, NC; Greenville, SC.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, TX.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Somerset, MD; Worcester, MD.

16 Apr 2024 09:26:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King George, VA; Spotsylvania, VA; Stafford, VA; City of Fredericksburg, VA.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dorchester, MD.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Charles, MD; St. Marys, MD; King George, VA.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Essex, VA; Richmond, VA; Westmoreland, VA.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hanover, VA; Louisa, VA.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Albemarle, VA; Orange, VA.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dorchester, MD; Somerset, MD; Wicomico, MD.

16 Apr 2024 09:25:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Braxton, WV; Webster, WV.

16 Apr 2024 09:25:46
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
supercel
Lid
Woonplaats: zuidlaren
Berichten: 339
Lid sinds: 4 jul. 2008
9 mei 2012, 15:32 uur | Bericht #347613
Hallo allemaal,
Ik wou dit al een hele tijd doen maar het kwam er steeds niet van. 2 jaar geleden ben ik naar maleisie op vakantie geweest en zal nu een zeer kleine selectie laten zien van de foto's die ik daar gemaakt heb. Als julie meer willen zien hoor ik het wel.




Vleermuizen die de Herten Grot uitvliegen(Deer cave)





Dit vind ik eigenlijk het meest mooie en speciale beest wat ik gezien heb. Een vliegen hagedis(flying lizard). Ik weet zijn exacte naam even niet meer. De grijs bruine in het vrouwtje en de groene het mannetje. Op de derde foto zie je het mannetje in de hoek wegvliegen. Helaas is de foto niet super scherp.



Monitor lizard ofzo




Ik hoop dat julie het leuk vonden om er naar te kijken.

Niels
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
9 mei 2012, 15:50 uur | Bericht #347621
Ik vind ze prachtig de foto's.
Voor de meesten is het niet vreemd, dat ik verzot ben op de tropen. Van deze foto's word ik echt helemaal blij. Dank je wel
Every cloud has a silver lining
Waarom deze advertentie?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 71 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 71, lezen 2 mensen het topic "Nieuwe winterstorm Brutus bedreigt de USA".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden