Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Woonplaats: hoogeveen drenthe
Berichten: 5
Lid sinds: 23 aug. 2011
11 mei 2012, 12:06 uur | Bericht #348529
toen dit gebeurde zaten wij in tijdnood om niet vast te komen zitten in vierlingsbeek moesten de volgende trein halen.
maar van ons oogpunt uit was er weldegelijk circulatie in dit systeem konden we ook goed zien met die rainwrap.
en btw wat snoffelgaai zegt over die badkuip ok ik weet niet zoveel van wind.
maar wind die naar beneden waait stuurt niet een badkuip naar een aangelegen weiland.
om ff een update te doen het starte ongeveer 500 meter van het station af in vierlingsbeek. 
er is dan ook schade te vinden aan die kant van het station
let wel wij stonden van he t dorp af met onze camera.
en de windhoos annex tornado ging dwars over de overgang daar
| Gewijzigd: 11 mei 2012, 12:37 uur, door basjuhterror
ik voel me het best tussen de donder en bliksem hehe beste chase tot nu toe 10 05 2012
pyro
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 721
Lid sinds: 11 jul. 2010
11 mei 2012, 13:32 uur | Bericht #348538
het begin van het filmpje in de andere post is de wallcloud die boven vierlingsbeek uitgroeit

http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33706/fractus-met-zware-rotatie-10-mei-2012/ | Gewijzigd: 11 mei 2012, 23:11 uur, door Bronk
Volg pyropix stormchase videos op http://www.facebook.com/pyropixvideos
Waarom deze advertentie?
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
11 mei 2012, 14:06 uur | Bericht #348539
Citaat van Thunderknight, vrijdag 11 mei 2012, 11:27 uur Nee, toch denk ik er anders over.

Dit lijkt me meer op een downburst. Voor een downburst uit is er veel turbulente lucht wat door velen wordt aangezien voor circulatie.
Downburst  kunnen erg sterk zijn en veel schade aanrichten.
Diverse doppler beelden laten nabij Vierlingsbeek geen hook-echo zien.

Het neemt niet weg dat het leuke beelden zijn, en jullie enthousiasme is hoog.

Citaat van Citaat van Tony21, vrijdag 11 mei 2012, 11:20 uur Uit die filmpjes kan ik niet opmaken dat er een tornado was. Die schade vind ik wat overtuigender alhoewel een flinke downburst dat ook kan veroorzaken. Sorry, ik zie het niet.

Als je er bij was geweest, weet je dat dit inderdaad een tornado is geweest. De wall cloud heeft meerdere malen funnels geproduceerd, en bij Vierlingsbeek daadwerkelijk een tornado kunnen laten ontstaan. De funnel was over duidelijk zichtbaar vanuit verschillende richtingen door meerdere chasers, dus direct concluderen dat dit een downburst was en géén tornado is is absoluut niet op zijn plaats, zoals velen van jullie veelal gelijk doen. Daar word ik zo moe van.

Als er tientallen mensen zijn die een rainwrapped funnel zien, waarom zou jij achter je computer concluderen dat het een downburst is?
pukke72
Lid
Woonplaats: vroomshoop
Berichten: 43
Lid sinds: 7 aug. 2008
11 mei 2012, 14:26 uur | Bericht #348540
Hoe dan ook.
Het was vast en zeker een 'Holy-shit ervaring".
Denk dat velen onder ons er graag bij hadden willen zijn.

Thnx anyway voor de mooie beelden en footage.
this is afterall what we dream off.
8)
who, me ?
Woonplaats: Vierlingsbeek (NB)
Berichten: 90
Lid sinds: 19 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2012, 14:47 uur | Bericht #348541
Als je mijn kaartje bekijkt, dan zijn de filmpjes gemaakt op het station in de linker onderhoek (deze valt net buiten de foto). De camera's zijn gericht op NW-N-NO richting. Dit is precies waar mijn ingetekende schadepad loopt. Al het gebied buiten deze zone heeft ook geen (lees: 0,0) schade opgelopen what so ever. Bij een downburst zijn de grenzen meestal toch niet zo scherp waarneembaar?

Ik ben vanmiddag nog even verder gaan rijden en heb mijn bevindingen opnieuw in een kaart gezet. Deze zal ik hier later nog posten.

Groeten, Marco.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2012, 16:03 uur | Bericht #348546
Citaat van Jeroen92, vrijdag 11 mei 2012, 14:06 uur Citaat van Thunderknight, vrijdag 11 mei 2012, 11:27 uur Nee, toch denk ik er anders over.

Dit lijkt me meer op een downburst. Voor een downburst uit is er veel turbulente lucht wat door velen wordt aangezien voor circulatie.
Downburst  kunnen erg sterk zijn en veel schade aanrichten.
Diverse doppler beelden laten nabij Vierlingsbeek geen hook-echo zien.

Het neemt niet weg dat het leuke beelden zijn, en jullie enthousiasme is hoog.

Citaat van Citaat van Tony21, vrijdag 11 mei 2012, 11:20 uur Uit die filmpjes kan ik niet opmaken dat er een tornado was. Die schade vind ik wat overtuigender alhoewel een flinke downburst dat ook kan veroorzaken. Sorry, ik zie het niet.

Als je er bij was geweest, weet je dat dit inderdaad een tornado is geweest. De wall cloud heeft meerdere malen funnels geproduceerd, en bij Vierlingsbeek daadwerkelijk een tornado kunnen laten ontstaan. De funnel was over duidelijk zichtbaar vanuit verschillende richtingen door meerdere chasers, dus direct concluderen dat dit een downburst was en géén tornado is is absoluut niet op zijn plaats, zoals velen van jullie veelal gelijk doen. Daar word ik zo moe van.

Als er tientallen mensen zijn die een rainwrapped funnel zien, waarom zou jij achter je computer concluderen dat het een downburst is?

Ik zie er persoonlijk ook geen tornado in. Waarom mensen die er bij zijn geweest wel zeggen dat er een tornado is geweest, is heel simpel te verklaren. Ze willen er een tornado in zien, en iedere vorm en iedere fractus die dan enigszins op een tornado lijkt is dan meteen een tornado. Ik wil nog niet definitief gaan oordelen of het wel of geen tornado is, het is moeilijk te zien, maar ik kan er geen tornado in ontdekken. Daarbij is het makkelijk te verklaren waarom veel mensen die erbij waren dat wel zien.

Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Jeroen92
Lid
Woonplaats:
Berichten: 310
Lid sinds: 14 jul. 2010
11 mei 2012, 16:09 uur | Bericht #348549
Citaat van Maxim1110, vrijdag 11 mei 2012, 16:03 uur Citaat van Jeroen92, vrijdag 11 mei 2012, 14:06 uur Citaat van Thunderknight, vrijdag 11 mei 2012, 11:27 uur Nee, toch denk ik er anders over.

Dit lijkt me meer op een downburst. Voor een downburst uit is er veel turbulente lucht wat door velen wordt aangezien voor circulatie.
Downburst  kunnen erg sterk zijn en veel schade aanrichten.
Diverse doppler beelden laten nabij Vierlingsbeek geen hook-echo zien.

Het neemt niet weg dat het leuke beelden zijn, en jullie enthousiasme is hoog.

Citaat van Citaat van Tony21, vrijdag 11 mei 2012, 11:20 uur Uit die filmpjes kan ik niet opmaken dat er een tornado was. Die schade vind ik wat overtuigender alhoewel een flinke downburst dat ook kan veroorzaken. Sorry, ik zie het niet.

Als je er bij was geweest, weet je dat dit inderdaad een tornado is geweest. De wall cloud heeft meerdere malen funnels geproduceerd, en bij Vierlingsbeek daadwerkelijk een tornado kunnen laten ontstaan. De funnel was over duidelijk zichtbaar vanuit verschillende richtingen door meerdere chasers, dus direct concluderen dat dit een downburst was en géén tornado is is absoluut niet op zijn plaats, zoals velen van jullie veelal gelijk doen. Daar word ik zo moe van.

Als er tientallen mensen zijn die een rainwrapped funnel zien, waarom zou jij achter je computer concluderen dat het een downburst is?

Ik zie er persoonlijk ook geen tornado in. Waarom mensen die er bij zijn geweest wel zeggen dat er een tornado is geweest, is heel simpel te verklaren. Ze willen er een tornado in zien, en iedere vorm en iedere fractus die dan enigszins op een tornado lijkt is dan meteen een tornado. Ik wil nog niet definitief gaan oordelen of het wel of geen tornado is, het is moeilijk te zien, maar ik kan er geen tornado in ontdekken. Daarbij is het makkelijk te verklaren waarom veel mensen die erbij waren dat wel zien.


Zet jij je beeld dan nog maar eens stil op 3:16  van dit filmpje en kijken wie er dan gelijk heeft. Duidelijk een funnel met linksom roterende regen.



Woonplaats:
Berichten: 35
Lid sinds: 8 jun. 2009
11 mei 2012, 16:51 uur | Bericht #348558
Wat valt me op;

In heb begin herken ik duidelijk een supercell achtige structuur. Een turbulent gedeelte wat achteraan een grote discus ljkt de roteren doet me erg denken aan een meso. Fractus en uitstulpingen gieren door elkaar en maken het beeld compleet. Als je de radarbeelden + de hook echo van gisteravond, de gemelde hagel, de zeer hoge bliksemfrequentie in de toppen, het kleine moment van 13km hoogte en deze video ziet dan ben ik er 99% van overtuigd dat het hier een supercell betrof.

Er vanuitgaande dat het een supercell was,  hebben de makers van het filmpje de meso + wallcloud gefilmd. Een tornado daaronder is bij de omstandigheden van gister geen ongewone verschijning.

Tornado's zijn er in vele vormen en maten. De beelden lijken nog het meest op een downburst, die mening moet ik delen. Toch neem ik ook rotatie waar.
Wat mij opvalt, en ook in het andere filmpje te zien is, (Gent, zelfde cel) is dat de structuur van de meso en de zich vormende hoos erg rommelig is. Fractus danst wat heen en weer en er zijn veel neerslaggordijnen. Toch kun je van de beelden bij Gent wel degelijk van een hoos, dus een tornado spreken. Of die de grond raakt is op het filmpje niet te zien, maar schade is er wel gemeld.

Concluderend;
De supercell liet al eerder een hoos zien
Op dit filmpje is een meso gefilmd met daaronder een roterende downburst achtige verschijning.
Er is schade gemeld (wel minieme) in en nabij het pad van de verschijning.

Aan de hand van de schade kan een downburst of tornado bewezen/uitgesloten worden. Toch ga ik op het ogenblik voor een hele zwakke rain wrapped tornado-achtige verschijning. Het zou best kunnen zijn dat het geheel aan regen en fractus matig roteert en dat zo af en toe een krachtig hoosje de grond wat omwoelt waarna deze zich weer terugtrekt.

Grappig dat jullie met de trein waren trouwens...
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 111
Lid sinds: 26 mei. 2008
11 mei 2012, 17:23 uur | Bericht #348564
Wel of geen tornade in ieder geval een geslaagde chase en dat ook nog eens met de trein waardoor je toch vrij beperkt bent.Super Jongens!
Feel the thunder!!!
Uiltje
Lid
Woonplaats:
Berichten: 179
Lid sinds: 12 jul. 2010
11 mei 2012, 17:32 uur | Bericht #348567
Ik zie hem wel degelijk op de video, kort, maar hij is er wel. Mooie vangst!

| Gewijzigd: 11 mei 2012, 23:12 uur, door Bronk
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
11 mei 2012, 17:45 uur | Bericht #348568
Citaat van Thunderknight, vrijdag 11 mei 2012, 11:27 uur Nee, toch denk ik er anders over.

Dit lijkt me meer op een downburst. Voor een downburst uit is er veel turbulente lucht wat door velen wordt aangezien voor circulatie.
Downburst  kunnen erg sterk zijn en veel schade aanrichten.
Diverse doppler beelden laten nabij Vierlingsbeek geen hook-echo zien.

Het neemt niet weg dat het leuke beelden zijn, en jullie enthousiasme is hoog.


Nou, het is te lokaal voor een dowburst, check wat hij gezegt heeft:
[quote]9. Zelfs de begraafplaats is niet gespaard. Tientallen grafstenen zijn omgewaaid (wel frapant dat dit allemaal alleen gebeurd is in de noordelijke helft van de begraafplaats)[/quote]


Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2012, 17:45 uur | Bericht #348569
Ik weet ook 1000000% zeker dat er een tornado in de regen gehuld zat. Wij hebben ook die supercell onderschept en duidelijke rotatie waargenomen en een volledig gecondenseerde slurf richting de grond. Dit fenomeen is vanuit vele hoeken vastgelegd, dus bewijs genoeg.

En niet om mezelf in de hemel te prijzen, maar ik weet toch erg goed wat ik buiten waarneem, en dat is niet te vergelijken met het geen dat je op je computerscherm kunt waarnemen
Woonplaats:
Berichten: 35
Lid sinds: 8 jun. 2009
11 mei 2012, 18:02 uur | Bericht #348571
op estofex.org staat hij nog niet in het systeem. neem ff contact op met estofex dan kan de melding in de boeken. Nu heeft alleen Belgie een officiele melding.
Woonplaats: Scheerwolde
Berichten: 262
Lid sinds: 5 jun. 2011
11 mei 2012, 18:04 uur | Bericht #348573
bedankt jongens , ik had zelf ook gehoopt op een duidelijk zichtbare tornado maar ik kan je met garantie zeggen dat er een rainwrapped tornado was.
ik bedank ook diegene ie de schade fotos heeft geplaatst van het pad van die tornado het komt  akelig verdacht overeen me de positie die de tornado had | Gewijzigd: 11 mei 2012, 18:25 uur, door NitroGenetics
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2012, 18:26 uur | Bericht #348575
geweldig gedaan!! en natuurlijk ook een portie geluk,zoveel buien waren er niet gisteren :P
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Woonplaats: Scheerwolde
Berichten: 262
Lid sinds: 5 jun. 2011
11 mei 2012, 18:37 uur | Bericht #348578
Citaat van NLSupercell, vrijdag 11 mei 2012, 18:02 uur op estofex.org staat hij nog niet in het systeem. neem ff contact op met estofex dan kan de melding in de boeken. Nu heeft alleen Belgie een officiele melding.
is al gedaan bewijs materiaal oop bij gestuurt  tnx
Woonplaats: Scheerwolde
Berichten: 262
Lid sinds: 5 jun. 2011
11 mei 2012, 18:43 uur | Bericht #348579
Citaat van pukke72, vrijdag 11 mei 2012, 14:26 uur Hoe dan ook.
Het was vast en zeker een 'Holy-shit ervaring".
Denk dat velen onder ons er graag bij hadden willen zijn.

Thnx anyway voor de mooie beelden en footage.
this is afterall what we dream off.
8)


het was idd een hele evaring ook omdat je dit niet vaak in je leven zo dicht mee maakt we waren hooguit op een afstand van 100/150 meter van deze tornado de wind was snoeihard en de ene moment kwam het van lings(zie vid) en niet lang later kwam de wind van rechts naar links dus schuilen in een treinhokje had weinig zin maar gelukkig zijn we er goed vanaf gekomen het was een overwildigende evaring
Woonplaats: Scheerwolde
Berichten: 262
Lid sinds: 5 jun. 2011
11 mei 2012, 18:50 uur | Bericht #348581
Citaat van NLSupercell, vrijdag 11 mei 2012, 16:51 uur Wat valt me op;

In heb begin herken ik duidelijk een supercell achtige structuur. Een turbulent gedeelte wat achteraan een grote discus ljkt de roteren doet me erg denken aan een meso. Fractus en uitstulpingen gieren door elkaar en maken het beeld compleet. Als je de radarbeelden + de hook echo van gisteravond, de gemelde hagel, de zeer hoge bliksemfrequentie in de toppen, het kleine moment van 13km hoogte en deze video ziet dan ben ik er 99% van overtuigd dat het hier een supercell betrof.


ja idd we vonden he tookw el grappig met de trein zoiets uit kunnen halen alles viel perfext op zijn plek de trein reed even snel als die storm de station waar we dit hebben gegilmt was gewoon de perfecte plaats om te zijn en dit prachtige fenomeen waar te nemen en te filmen het is een geslaagte missie geweest

| Gewijzigd: 11 mei 2012, 23:09 uur, door Bronk
Woonplaats: Vierlingsbeek (NB)
Berichten: 90
Lid sinds: 19 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2012, 19:15 uur | Bericht #348583
Dag allemaal,

Zoals ik beloofd had bij deze de geupdate kaart op grotere schaal. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt het spoor te volgen.. Bij het bosje in het uiterste zuidwesten (Siberië), daar kon ik de breedte van de schade goed zien. Deze bedroeg +- 50 meter. De stukken waar ik geen schade heb kunnen waarnemen bestonden voornamelijk uit grasvelden, weilanden en omgeploegd land. Overal waar iets stond was schade zichtbaar.

Verder heb ik van alle ingevulde schadepunten foto's gemaakt, dus als iemand nog nieuwschierig is naar meer foto's: just ask:)

Woonplaats: Scheerwolde
Berichten: 262
Lid sinds: 5 jun. 2011
11 mei 2012, 19:36 uur | Bericht #348585
Citaat van snoffelgaai, vrijdag 11 mei 2012, 19:15 uur Dag allemaal,

Zoals ik beloofd had bij deze de geupdate kaart op grotere schaal. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt het spoor te volgen.. Bij het bosje in het uiterste zuidwesten (Siberië), daar kon ik de breedte van de schade goed zien. Deze bedroeg +- 50 meter. De stukken waar ik geen schade heb kunnen waarnemen bestonden voornamelijk uit grasvelden, weilanden en omgeploegd land. Overal waar iets stond was schade zichtbaar.

Verder heb ik van alle ingevulde schadepunten foto's gemaakt, dus als iemand nog nieuwschierig is naar meer foto's: just ask:)


 


dit komt zeer goed neer in het beeldmateriaal, zeker de schade reports  richting camera zicht van een huis en wat bomen.
heb tevens nog beeldmateriaal van schade van die bomen naast de boederij.
fotos zijn hartelijk welkom
we moesten de trein pakken anders waren we ergens gestrand en kwamen we niet op tijd thuis  we konden dus geen schade opnemen ben dus ook erg blij dat deze schade via jou in het zicht is gekomen:)

hartstike bedankt nogmaals van jou update | Gewijzigd: 11 mei 2012, 23:10 uur, door Bronk
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 181 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 181, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden