Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
14 juni 2012, 18:31 uur | Bericht #355147
Vrijdag komt er een asteroïde langs

Een asteroïde met een diameter van een halve kilometer zoeft in de nacht van donderdag op vrijdag langs de Aarde op 14 keer de afstand Aarde-Maan, zo heeft het CBS News donderdag gemeld.


Aarde

Het gaat om de steenklomp 2012LZ1, die ons om 02.00 uur binnen een afstand van 5,4 miljoen km zal voorbijscheren. Onze planeet is niet in gevaar, aldus CBS.

De afstand is niettemin dicht genoeg om een telescoop op de Canarische eilanden op het hemellichaam te richten. Geïnteresseerden kunnen het spektakel dan, vanaf 02.00 uur, live volgen op de website www.slooh.com.

Bron: Nieuwsblad | Gewijzigd: 4 mei 2017, 11:38 uur, door Joyce.s
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Kyrah
Lid
Woonplaats: De kust (Oostende)
Berichten: 26
Lid sinds: 19 jul. 2011
16 juni 2012, 09:07 uur | Bericht #355283
zou dit kunnen dat het de vrijdagavond tussen 00u en 01u snachts was want wij hebben gisteren iets gezien datk nog nooit van men leven gezien heb

we lagen gisterenavond is ons bed en ik keek ineens naar buiten toen ik een heel scherpe ster zag
ik bleef er naar kijken en het leek alsof hij naar benenden viel
ik dacht eerst dat het gezichtsbedrog was maar me vriend zei net hetzelfde
dus we bleven kijken en zag inderdaad dat die "ster" gelijk naar beneden viel het werd eerst groter en dan ineens kleiner
plus dat de scherpte van de ster verminderde
het duurde ongeveer 1 min voor hij helemaal uit het zicht was

ik heb opgezocht wat het zou kunnen zijn eventueel
maar ik heb daar niet zoveel verstand van hahaha
dus ik dacht dat er hier mss wel ervaren mensen met dit, mij kunnen een antwoord geven
Waarom deze advertentie?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2012, 09:20 uur | Bericht #355286
Misschien handig op op deze link ---> http://www.mira.be/sterrenwacht/meteorendetectie eens een mailtje te sturen + als je de 2de alinea leest onder het eerste plaatje kan je op "MIRA"  klikken om hen een archiefbeeldje te vragen van het tijdstip dat je dit hebt gezien. Maar ik denk wel dat als je hen mailt en alle info geeft zoals woonplaats, tijdstip, vliegrichting enz... dat  zij het voor je gaan uitzoeken ;)

In ieder geval... ik ben razend benieuwd naar wat je nu hebt gezien,dus,... hou ons op de hoogte! :D En ik  zie dat je hier nieuw bent en bij deze wil ik en de hele crew je van harte welkom heten op onweer-online!! Wij hopen dat je hier een fijne tijd tegemoet gaat 8) | Gewijzigd: 16 juni 2012, 09:23 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
16 juni 2012, 11:34 uur | Bericht #355292
Het is niet de asteroide geweest, die kun je niet met het blote oog zien.
Wat je hebt gezien is het ISS !
Kyrah
Lid
Woonplaats: De kust (Oostende)
Berichten: 26
Lid sinds: 19 jul. 2011
22 juni 2012, 10:26 uur | Bericht #357155
het ISS?

en thx debbieke
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
22 juni 2012, 19:28 uur | Bericht #357231
International Space Station.
Als je wilt meer wilt weten over wannneer je hem kunt zien: bv:   http://space.cweb.nl/tracking-iss-zarya.php

Ik heb hem op de bewuste dag ook gezien, en voor die tijd al vaker. Hij komt regelmatig over, en is gemakkelijk te herkennen;
ruwweg zo helder (of helderder) als Venus, nabij de horizon is de snelheid laag, en in het zenit (punt boven je hoofd) hoog.
Op een bepaald moment verdwijnt hij in de schaduw van de aarde en is dan niet meer te zien.
Ook kan de helderheid varieren door rotatie.

Je kunt hem ook fotograferen, maar dat vergt wat aandacht en apparatuur: zie bv:
http://www.astroforum.nl/showthread.php/110865-International-Space-Station?highlight=international+space+station | Gewijzigd: 22 juni 2012, 19:55 uur, door Arends
Kyrah
Lid
Woonplaats: De kust (Oostende)
Berichten: 26
Lid sinds: 19 jul. 2011
23 juni 2012, 08:43 uur | Bericht #357264
het zou wel kunnen zijn dat het dit is hoor

alleja heb info hier op de site en op andere sites gezocht en moest het een "vallende ster" zijn dan zou er een streep bij zien
en dat hebben we niet gezien

kheb het proberen te filmen maar jammer genoeg zagen we niets anders dan zwart op het scherm :p
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
23 juni 2012, 22:01 uur | Bericht #357339
Je lijkt nog niet erg overtuigd.

Geeft ook niet, ik geloof ook niet zomaar alles. Daarom even wat toelichting: Ik doe al ca. 35 jaar aan astronomie, en heb nog nooit iets gezien wat niet te verklaren was. Ik heb geen digitale hulp nodig om de weg aan de hemel te vinden of planeten te identificeren.

Zoals jij je waarneming omschrijft, dacht ik gelijk: ISS. Dan ga ik ervan uit dat je met 'scherp', helder bedoelt,
en dat je met 'naar beneden vallen', bedoelt dat het object schijnbaar naar beneden bewoog. (als je het enkele minuten eerder had gezien, dan beweegt ie schijnbaar omhoog).
| Gewijzigd: 23 juni 2012, 22:18 uur, door Arends
Kyrah
Lid
Woonplaats: De kust (Oostende)
Berichten: 26
Lid sinds: 19 jul. 2011
26 juni 2012, 09:41 uur | Bericht #357593
ja idd met het scherpe bedoelde ik heel helder
en ik heb het beginnen zien als het groter werd (het kwam gelijk eerst op ons af)
en toen het vervaagde viel het gelijk naar beneden maar het bleef tergelijkertijd ook op dezelfde hoogte staan alleja je dacht dat het naar beneden viel maar
ik kon het niet goed uitmaken omdat ik dacht dat het gezichtsbedrog was
en toen ging het weg gelijk een vliegtuig
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
11 augustus 2012, 22:29 uur | Bericht #366083
Zojuist liep ik buiten en zag ik het ISS weer overkomen.
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 227
Lid sinds: 26 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 augustus 2012, 23:29 uur | Bericht #366090
Ik heb het gister ook gezien. | Gewijzigd: 11 augustus 2012, 23:37 uur, door Bronk
Born to be wild!
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
12 augustus 2012, 20:56 uur | Bericht #366221
Woonplaats: Mechelen België
Berichten: 128
Lid sinds: 30 nov. 2010
13 augustus 2012, 22:22 uur | Bericht #366411
Deze site kun je ook raadplegen, is traag na het invullen van de data voor je het volgende blad open hebt, maar kun je een aantal dage vooruit kijken naar satelieten en iss (is ook een sateliet, alleen een beetje erg groot)
http://www.spaceweather.com/flybys/country.php
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 augustus 2012, 08:39 uur | Bericht #366447
Het is waarschijnlijk een sateliet geweest.  Veel satelieten hebben zonnepanelen. Satelieten draaien soms ook een beetje. Daardoor word het licht niet altijd gereflecteerd en is het net alsof het een bewegend lichtpuntje is wat uit en aan gaat..  Net alsof ze aan een dimmer draaien.

Als je het voor het eerst ziet dan snap ik dat je je afvraagt wat het is Maar meestal zijn dingen wel te verklaren
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 271 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 271, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden