Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sumner, KS.

4 May 2024 07:52:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

4 May 2024 07:52:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Grant, OK.

4 May 2024 07:12:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE; Seward, NE.

4 May 2024 06:51:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barton, MO.

4 May 2024 06:50:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barber, KS.

4 May 2024 06:48:24

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Fillmore, NE.

4 May 2024 06:48:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Garfield, OK; Kingfisher, OK; Major, OK.

4 May 2024 06:48:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, NE; Fillmore, NE; Hamilton, NE; Nuckolls, NE; Thayer, NE.

4 May 2024 06:34:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, NE; Fillmore, NE; Hamilton, NE; Merrick, NE; Nuckolls, NE; Polk, NE; Thayer, NE; York, NE.

4 May 2024 06:34:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Major, OK; Woods, OK.

4 May 2024 06:30:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hall, NE; Hamilton, NE; Howard, NE; Merrick, NE.

4 May 2024 06:27:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Major, OK; Woods, OK; Woodward, OK.

4 May 2024 06:27:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, NE; Clay, NE; Fillmore, NE; Hall, NE; Hamilton, NE; Nuckolls, NE; Thayer, NE; Webster, NE.

4 May 2024 06:27:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clay, NE; Nuckolls, NE.

4 May 2024 06:27:43
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
7 juli 2012, 21:55 uur | Bericht #360394
Citaat van michaelvr, zaterdag 7 juli 2012, 21:51 uur Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 7 juli 2012, 21:38 uur Boom meld eerste donder. Had het niet verwacht!

Tziet er op dit moment zo uit... + 2e donder en 3e

 
Ik zei toch tot straks!!


Ja ik moet toegeven. Khad het niet verwacht. Ondertussen nu 5 donders en 3 flitsen gespot. Harde donder 1x de rest was wel wat verder weg. Maar goed, tis een onweer en al de derde op een week dus heb niet te klagen.:P

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 juli 2012, 22:03 uur | Bericht #360397
KNMI waarschuwingen vanaf morgen 12:00 tot 20:00.

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Waarom deze advertentie?
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
7 juli 2012, 22:13 uur | Bericht #360399
Wacht nog steeds af haha.. we hebben we al wat regen gehad weer.. Ondertussen aan het tekenen en ff o-o checken. Activeerd de boel nog een beetje ? (nee kan zelf niet kijken) Edit: Vooral veeeeeeeeeeeel regen !! | Gewijzigd: 7 juli 2012, 23:06 uur, door Roxiejh
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Woonplaats: Haaksbergen
Berichten: 42
Lid sinds: 6 jun. 2010
7 juli 2012, 22:22 uur | Bericht #360401
Er zat net nog wat onweer in die buien boven belgie, maar heb zon gevoel dat het allemaal inzakt komende uren. We moeten maar wachten tot morgenochtend, en hier langs de o-grens ook middag.. Wordt ook een onweerloos weekje, komende week. 17-19 graden, af en toe een bui.. Hoe saai.
Onvoorspelbaar spannend
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
7 juli 2012, 22:27 uur | Bericht #360402
Het is allemaal moielijk te zeggen. De  afgelopen week dacht ik tegen het slapen gaan ook dat het wel zo'n beetje gedaan was met de onweerskansen (hier regio Midden-Delfland) en toen knetterde het er 's nachts toch een aantal maal flink op los. Er zit een heleboel regen op de radar. Het onweer zit op de zuidkant ervan en lijkt vooralsnog niet richting lage landen te komen. Zelf houd ik altijd het temperatuurverloop in de gaten. Koelt het vanavond flink  af  van nu lauw naar   starks fris, dan zit er niet veel onweer meer in. Blijft het lauw of klammig dan kan het altijd nog. Vaak is het hier in het westen zo dat als er onweer voorspeld wordt en het koelt ineens af, dat de onweerskansen dan ook verkeken zijn in de meeste gevallen. Dan passeert het meer oostelijk.
jarryd
Lid
Woonplaats: Kontich
Berichten: 71
Lid sinds: 18 jun. 2012
7 juli 2012, 23:10 uur | Bericht #360406
In lint ,kontich,lier is het er een uurtje geleden met bakken uitgevallen. Paar bliksems waarvan 1tje recht naar de grond:)
centrum van lint stond onder water op enkele minuten tijd,brandweer reageerde wel heel snel! tijdje geleden dat ik het
water zo eruit zag vallen!
rather die like a man than live like a coward
Woonplaats:
Berichten: 755
Lid sinds: 13 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juli 2012, 00:48 uur | Bericht #360416
mooie buien met onweer nog altijd boven frankrijk. 1 daarvan zit in de goede richting om boven mij te paseren, maar het onweer gaat er uit in belgie of zoude deze buien het wel volhouden ? aangezien de kans op onweer vooral voor deze nacht is
Woonplaats: Heemstede
Berichten: 28
Lid sinds: 5 jul. 2012
8 juli 2012, 02:05 uur | Bericht #360419
Wiskunde zegt: Onweer onwaarschijnijk. Lifted
Woonplaats:
Berichten: 755
Lid sinds: 13 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juli 2012, 03:55 uur | Bericht #360421
hier nu een onweersbui in aantocht, felle donders, bliksem activiteit is aan de lage kant om de 2 minuten een flits. maar er zitten er wel mooie tussen. dat groot onweersgebied in frankrijk komt weer min richting uit, als dat doorzet mag ik hier straks wat beleven  : )    denk zelf een shelfcloud gezien te hebben. in ieder geval het leek er fel op in de donker is dat moeilijk te zien of het was een grote rolwolk | Gewijzigd: 8 juli 2012, 03:59 uur, door buccauw.siebren
Patchke
Lid
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Berichten: 13
Lid sinds: 30 apr. 2012
8 juli 2012, 06:18 uur | Bericht #360422
Deze morgen om 5 uur is hier een serieuze onweerswolk voorbij gekomen. Ik heb ze kunnen filmen, maar uiteindelijk is er bij ons niets van gekomen buiten een paar flitsen. Wel zeer indrukwekkend om zoiets te zien als je pas je ogen open doet. Hoe kan ik hier foto's en/of filmpjes uploaden.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
8 juli 2012, 07:57 uur | Bericht #360423
Kansenkaart voor vandaag:

BartS
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
8 juli 2012, 08:45 uur | Bericht #360425
Guidance:

MODELBEOORDELING:
Opnieuw verschillen de modellen grootschalig enigszins in ons aandachtsgebied. Hierbij moet gedacht worden aan een afwijkende timing en andere baan en uiteindelijke positie van zowel het sturende hoogtelaag als ook het grondlaag. In de neerslaguitvoer welke een convectieve component bevat, zijn er eveneens detailverschillen (vooral qua exacte locatie en intensiteit). Tevens wijkt de neerslag berekeningen van het model sterk af de actualiteit. De algemene verwachting zal hierdoor niet sterk veranderen, maar detailverwachtingen kunnen en moeten niet klakkeloos overgenomen worden van de modelberekeningen.

WIND:

In loop van de ochtend als convectie vanaf de grond kan komen (vooral in (noordoosten) uitschieters rond 35 knopen. Ivens en TKE berekenen later vanmiddag in het uiterste noorden, mogelijk samenhangend met convectie en jetstreak, 45 kn.

BEWOLKING:
Vanochtend nabij de occlusie een frontaal pakket met verscholen CB, toppen tot FL350. Lokaal kans op stratus In het noordoosten voor het systeem uit kunnen zich eerst nog opklaringen voordoen, waardoor daar de thermische component in de convectie het meest gunstig bijdraagt, hier kunnen dan morgenmiddag de zwaarste CB's verwacht worden.

NEERSLAG:
Van het zuiden uit matige buiige regen, in het noorden waar het nog langer opklaart zien we de zowel EC als HIr consistent verder toenemende buienactiviteit berekent a.g.v. dagelijkse gang en de genoemde jetstreak. Dit heeft tot gevolg dat er een uitgesproken kans op onweer is, KOUW en INDECS laat dit overtuigend zien. Voor het oosten van het land is er tussen 09/15 UTC een conditionele kans van ca. 40 % op meer dan 50 ontladingen (met een absolute kans van 83%).

Bron: KNMI
BartS
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
8 juli 2012, 09:22 uur | Bericht #360432
Cape, Lifted en neerslagverwachting van GFS voor vandaag. 



BartS
richard
Lid
Woonplaats: Hoorn (NH)
Berichten: 606
Lid sinds: 28 jul. 2006
8 juli 2012, 12:21 uur | Bericht #360446
ze hadden beter de noordzee geel kunnen kleuren, daar zit wat onweer.
Heb tot nu toe alleen maar motregen gezien. Hoezo veel regen.???
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
8 juli 2012, 12:22 uur | Bericht #360447
zo werd ik vanochtend even mn bed uit geknetterd! wat een klap en wat een bui! De zon kwam net op en dat gaf een heel mooi beeld: een hele donkere wolk die bruin-grijs-oranje kleurde! Helaas was ik te lui om mn fototoestel op te zoeken. Maar het waaide en regende daarna stevig, en nog een paar onweersklappen. Heel leuk als je het niet meer verwacht!
Woonplaats: bree - (belgisch limburg)
Berichten: 345
Lid sinds: 23 nov. 2009
8 juli 2012, 12:48 uur | Bericht #360448
Citaat van doppie, zondag 8 juli 2012, 12:22 uur zo werd ik vanochtend even mn bed uit geknetterd! wat een klap en wat een bui! De zon kwam net op en dat gaf een heel mooi beeld: een hele donkere wolk die bruin-grijs-oranje kleurde! Helaas was ik te lui om mn fototoestel op te zoeken. Maar het waaide en regende daarna stevig, en nog een paar onweersklappen. Heel leuk als je het niet meer verwacht!
zelfde hier om 05.20 deze morgen, prachtige shelfcloud, werd wakker door de donders maar was helaas te laat om de shelf te fotograferen, hier is in totaal 47mm regen gevallen op nog geen 20 minuten tijd & ik heb hier een windstoot van 104km/h gemeten. 8) 
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
8 juli 2012, 13:43 uur | Bericht #360449
Kheb geslapen tot half één deze middag maar heb volgens de buienradar van vannacht toch een paar flitsen moeten zien maar het zat niet recht boven mij dus twas de moeite niet.

Trouwens GFS komt weer met kansjes voor volgende week. Meteovista komt zelfs met 'zwaar onweer':P
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
8 juli 2012, 13:53 uur | Bericht #360452
Citaat van thunderstorms_4ever, zondag 8 juli 2012, 13:43 uur Kheb geslapen tot half één deze middag maar heb volgens de buienradar van vannacht toch een paar flitsen moeten zien maar het zat niet recht boven mij dus twas de moeite niet.

Trouwens GFS komt weer met kansjes voor volgende week. Meteovista komt zelfs met 'zwaar onweer':P

ik heb liever eens een tijdje droog warm zonnig weer;)
als alle dagen met onweerskansen dagen waren met droog warm en zonnig weer had nederland niets te klagenXD haha
Woonplaats:
Berichten: 755
Lid sinds: 13 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 juli 2012, 13:59 uur | Bericht #360454
valt hier weer met bakken uit de lucht. af en toe opklaringen, en de temperatuur zal ik maar niet zegge want die is weer aan de lage kant ( wat een zomer )
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
8 juli 2012, 14:05 uur | Bericht #360458
Citaat van nielslwder, zondag 8 juli 2012, 13:53 uur Citaat van thunderstorms_4ever, zondag 8 juli 2012, 13:43 uur Kheb geslapen tot half één deze middag maar heb volgens de buienradar van vannacht toch een paar flitsen moeten zien maar het zat niet recht boven mij dus twas de moeite niet.

Trouwens GFS komt weer met kansjes voor volgende week. Meteovista komt zelfs met 'zwaar onweer':P

ik heb liever eens een tijdje droog warm zonnig weer;)
als alle dagen met onweerskansen dagen waren met droog warm en zonnig weer had nederland niets te klagenXD haha

Ja ksnap wat je bedoeld en met de temperaturen voor deze week zal het weer niks voorstellen. Eerst een week of 2 of 3 of wel4(:P)  warm en dan een eindspektakel met veel regen en onweer. Tzou persoonlijk de beste zomer zijn:P
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.856 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 342 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 342, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden