Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

5 May 2024 09:37:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Tyler, TX.

5 May 2024 09:03:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nacogdoches, TX; San Augustine, TX.

5 May 2024 08:52:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garland, AR; Saline, AR.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ector, TX; Winkler, TX.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Madison, IL; St. Charles, MO; St. Louis, MO.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mason, IL.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ector, TX; Ward, TX; Winkler, TX.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Texas, MO.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, GA; Thomas, GA.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Kalb, IL; Lee, IL; Ogle, IL; Winnebago, IL.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cass, IL; Menard, IL; Morgan, IL; Sangamon, IL.

5 May 2024 08:43:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX; Winkler, TX.

5 May 2024 08:43:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ozark, MO.

5 May 2024 08:43:02
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
alwin112
Lid
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel
Berichten: 128
Lid sinds: 27 jun. 2012
2 augustus 2012, 16:02 uur | Bericht #364654
ow haha  dat vind ik jammer haha moet om 4 uur kranten lopen :$
Ne0
Lid
Woonplaats: Borger, Drenthe
Berichten: 111
Lid sinds: 9 jun. 2007
2 augustus 2012, 18:22 uur | Bericht #364687
Ik woon in het noorden en ik vond het ook wel meevallen. Het was vooral het weerlicht dat als een gek te keer ging. Niet echt spectaculaire donders gehoord op 2 klappen na dan. Toch was het een leuke nacht. Eergisteren onweerde het ook al.. al was dat van korte duur met een veel hevigere knal. De enige knal ook. Maar het hele dorp zat wel meteen rechtop in bed en op facebook te spammen
Waarom deze advertentie?
front
Lid
Woonplaats: zaandam
Berichten: 620
Lid sinds: 24 aug. 2009
2 augustus 2012, 19:09 uur | Bericht #364698
Citaat van wappy, donderdag 2 augustus 2012, 7:28 uur Citaat van front, donderdag 2 augustus 2012, 4:39 uur Citaat van Payt, donderdag 2 augustus 2012, 4:00 uur
nou dat hebben we geweten! wat een klapppen zeg,en dreunen! eentje was wel heel erg dichtbij, n licht en gelijk de pets!  lekkker hoor!

Beetje overdreven hoor, eenigste wat vrij veel ontladingen en een bak met regen waar je u tegen zecht, voor de rest weinig aan het handje.

:P


| Gewijzigd: 2 augustus 2012, 19:18 uur, door front
Woonplaats: Drachten
Berichten: 353
Lid sinds: 16 nov. 2011
2 augustus 2012, 19:28 uur | Bericht #364702
Afgelopen nachten waren erin totaal 18000 inslagen in het noorden van het land meeste waren Groningen en Drenthe en de Noordoostpolder en gemiddeld komen er zo,n 250 inslagen per jaar voor dus dit was zeer extreem weer het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen.
Mimi
Lid
Woonplaats: Twello
Berichten: 241
Lid sinds: 28 jun. 2012
2 augustus 2012, 20:02 uur | Bericht #364707
Hier is het rond half 2 vannacht behoorlijk tekeer gegaan... 2 of 3 behoorlijke knallen, het huis stond te trillen op de grondvesten zo hard als het is gegaan. Had even het idee dat het vlakbij insloeg, maar voorzover ik weet is dit niet het geval geweest.
Had daarvoor al wel een mooie lichtshow gezien in de richting van Apeldoorn... maar heb de moeite niet genomen om foto's te maken want ik was én moe en heb angst dus dan is de keus snel gemaakt.
Het gesprek van de dag ging dan ook over vannacht uiteraard.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 augustus 2012, 22:32 uur | Bericht #364736
Citaat van Ne0, donderdag 2 augustus 2012, 18:22 uur Ik woon in het noorden en ik vond het ook wel meevallen. Het was vooral het weerlicht dat als een gek te keer ging. Niet echt spectaculaire donders gehoord op 2 klappen na dan. Toch was het een leuke nacht. Eergisteren onweerde het ook al.. al was dat van korte duur met een veel hevigere knal. De enige knal ook. Maar het hele dorp zat wel meteen rechtop in bed en op facebook te spammen
In Borger viel het mee, maar als je iets westelijker had gewoond dan was het zeker spectaculairder, zie het kaartje wat ik vandaag ook al eerder postte (dan zie je dus ook dat Borger het net niet meepikte..

Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
2 augustus 2012, 22:41 uur | Bericht #364740
hier in finsterwolde viel het niet mee hoor (stiekem was ik af en toe ff bang!)
aan de kerkeweg is een schuur in vlammen opgegaan na blikseminslag.
dat nieuws viel me nog mee, gezien de vele cg's die ons hier om de oren vlogen.
de cc's waren ook kunstig! sommige met wel 15 vertakkingen die de hele hemel aan stukken reten!
gevolgd door die heerlijke ''scheuren'' en diepe dreunen.
ik heb heerlijk genoten! en hoop morgen op een herhaling

ik heb trouwens al de hele dag prikkende ogen en last van flikkeringen die er niet zijn :S
kan dit komen door urenlang naar felle flitsen kijken? mijn bed staat namelijk onder mijn dakraam XD en ik wou niets missen.
iemand die dit herkent?
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Woonplaats: alkmaar
Berichten: 65
Lid sinds: 4 jun. 2011
3 augustus 2012, 00:05 uur | Bericht #364761
Citaat van jennifer83, donderdag 2 augustus 2012, 22:41 uur hier in finsterwolde viel het niet mee hoor (stiekem was ik af en toe ff bang!)
aan de kerkeweg is een schuur in vlammen opgegaan na blikseminslag.
dat nieuws viel me nog mee, gezien de vele cg's die ons hier om de oren vlogen.
de cc's waren ook kunstig! sommige met wel 15 vertakkingen die de hele hemel aan stukken reten!
gevolgd door die heerlijke ''scheuren'' en diepe dreunen.
ik heb heerlijk genoten! en hoop morgen op een herhaling

ik heb trouwens al de hele dag prikkende ogen en last van flikkeringen die er niet zijn :S
kan dit komen door urenlang naar felle flitsen kijken? mijn bed staat namelijk onder mijn dakraam XD en ik wou niets missen.
iemand die dit herkent?

Lasoogjes, ken gebeuren, voelt et ook alsof er zand in je ogen zit? dit gebeurd meestal als je lang naar fel licht (of de zon) kijkt, gaat vanzelf over.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 85 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 85, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen algemeen 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden