Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Donley, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:10:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 16:52:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Donley, TX; Gray, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 16:23:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hall, TX.

27 Apr 2024 16:08:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Drew, AR.

27 Apr 2024 08:14:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR.

27 Apr 2024 07:21:23

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Apr 2024 07:00:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Bilthoven
Berichten: 17
Lid sinds: 5 jul. 2012
3 augustus 2012, 22:42 uur | Bericht #364918
Idd in DeBilt/Bilthoven lekker buitje gehad, jammer dat ie zo kort was!
Delta
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 142
Lid sinds: 31 okt. 2011
3 augustus 2012, 22:43 uur | Bericht #364919
Citaat van Ben47, vrijdag 3 augustus 2012, 21:44 uur Citaat van pannelat, vrijdag 3 augustus 2012, 21:24 uur ...
Wie weet of de a.s dagen ALKMAAR / NH ook onwee rkrijgt ? Ben niet zo goed in belezen van kaarten
En ik ben niet zo goed in toveren. :|  Wacht het nu maar gewoon geduldig af. Onweer laat zich moelijk voorspellen, laat staan per plaats.

Ik hecht tegenwoordig niet meer echt veel waarde aan die kaartjes, ze kunnen niks zeggen hoe het uit pakt.
Wel een indicatie geven, maar dat hoeft nog niet zo te zijn dat het gebeurd.

Terug naar 2 nachten geleden, waren de kansen voor Noord-Oost Nederland klein en de CAPE waarden die werden
voorspeld waren ook niet super hoog. Toen het puntje bij paaltje kwam werd de lucht een uur lang opgelicht door
flitsen en meestal met zo'n 5 seconden interval. Dus dit bewees maar eens weer dat het Weer zo onvoorspelbaar is.
Het kan zo ontstaan, maar kan ook zo weer in storten.

Kaartje geven een indicatie, maar kunnen nooit (hoe goed de techniek ooit zal worden) daadwerkelijk zeggen waar
en wanneer er onweer komt. Dat is onmogelijk, we zijn gewoon overgeleverd aan de natuur and "that's it, so deal with it"

Alle mensen die wel veel waarden hechten aan die kaartjes, blijf vooral je gang gaan. Iedereen heeft recht om een balans
op te trekken. Maar persoonlijk ga ik alleen maar af op "real-life" en real-time events" en gebruik ik de kaartjes om te kijken
wat er mogelijk kan gebeuren. Dus ja ik geef toe, ik kijk ook naar de complexe kaartjes. Maar hecht er geen waarde aan.


Waarom deze advertentie?
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 00:32 uur | Bericht #364946
Estofex voor vandaag


Bron: Estofex
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
4 augustus 2012, 07:07 uur | Bericht #364952


SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een sturend lagedrukgebied boven Ierland trekt langzaam zuid- tot zuidoostwaarts. Hierdoor draait de stroming van zuidwest naar zuid. We verkeren in terugkerende maritiem polaire lucht. Van tijd tot tijd trekken in de stroming kleinschalige storingen mee, afgewisseld door perioden met zwakke anticyclonale invloed. Een trog trekt in de loop van zaterdagmorgen en begin van de middag van zuidwest naar noordoost over het land, weer gevolgd door een zwakke rug. Zondagnacht trekt een volgende trog over de Noordzee noordoostwaarts. Gedurende de periode komt het polaire front en hiermee de straalstroom wat noordelijker te liggen, zondag ligt de as over het zuidoosten van het land. Zondag overdag passeert opnieuw een trog. Een bijbehorende golf in het polaire front beïnvloedt mogelijk het zuidoosten. Een hoogtetrog trekt cyclonaal rondom het laag en ligt maandag 00 UTC boven Het Kanaal.

NEERSLAG:
HiRLAM Uitvoer is vwb de positie vrij goed, wel te veel uitgesmeerd. De Harmonie Uitvoer laat actueel te weinig intensiteit zien, ook overdag laat deze een vrij gering signaal zien. De EC18 UItvoer laat een realistisch patroon zien. De locatie van de convectieve maxima lijkt gekoppeld te zijn aan de positie van de jet-as. In elk geval zal het weerbeeld van plaats tot plaats wel eens heel sterk kunnen verschillen. Kans op onweer is vrij groot. KOUW/INDECS komt met 60-90% kans, nadruk nu op ZW-Z. Buiigheid gaat in de avond boven zee en langs de kust gewoon door als gevolg van de toenemende onstabiliteit (CAPE rond 1000 J/kg) en passage van de trog. Zondag overdag meeste buien boven het westen en noorden, in de avond een toenemende kans op neerslag (gedeeltelijk inzaaiing) in het zuidoosten als gevolg van golven in het polaire front. Kans op onweer is het grootst in het N en midden. (50-90%)

Bron: KNMI
BartS
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
4 augustus 2012, 11:15 uur | Bericht #364964
 

Ziet er erg gunstig uit Bart. Ik hoop enkel dat onweer in Gouda uit blijft tot eind middag en na 4 mag het
los gaan wat mij betreft haha. Moet namelijk om 1 uur tennissen en met zo'n racket in mijn hand ben ik
wel een goede bliksemafleider :P:P:P
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 11:17 uur | Bericht #364965
Ook voor morgen staan de(voorwaarschuwingen)al bij het knmi



Geldig: zondag 05 augustus 2012 vanaf ca 12 uur gedurende ca 8 uur: heel nederland
there can be only one
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
4 augustus 2012, 11:22 uur | Bericht #364967
Citaat van Tatanka, zaterdag 4 augustus 2012, 11:17 uur Ook voor morgen staan de(voorwaarschuwingen)al bij het knmi



Geldig: zondag 05 augustus 2012 vanaf ca 12 uur gedurende ca 8 uur: heel nederland

Ja die stond er gister avond al op..
Vond het best snel 48u van te voren.. 
Maarja altijd leuk..
Ben benieuwd of er vandaag iets gaat gebeuren qua onweer.
Van mij mag het wel .. De buien die gisteren over het land gingen zag ik hier ontstaan..
en zag ze dan op de radar omtrent flevoland activeren.
Was wel mooi om ze te zien groeien.. 
Hoop voor iedereen op een paar leuke klappers want echt een spektakel zal meevallen lijkt me

Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 11:46 uur | Bericht #364973
Citaat van Roxiejh, zaterdag 4 augustus 2012, 11:22 uur Citaat van Tatanka, zaterdag 4 augustus 2012, 11:17 uur 
Ja die stond er gister avond al op..
Vond het best snel 48u van te voren.. 
Maarja altijd leuk..
Ben benieuwd of er vandaag iets gaat gebeuren qua onweer.
Van mij mag het wel .. De buien die gisteren over het land gingen zag ik hier ontstaan..
en zag ze dan op de radar omtrent flevoland activeren.
Was wel mooi om ze te zien groeien.. 
Hoop voor iedereen op een paar leuke klappers want echt een spektakel zal meevallen lijkt me

Beste Roxiejh niet dat het veel uit maakt maar dat was het kaartje voor vandaag zaterdag...met exact dezelfde waarschuwing deze is vandaag 4-8-2012 om vanmorgen om 10:43 geplaatst voor morgen..(dus gewoon 24 uur van te voren nog lang)......Voor vandaag Roxiejh zien de cape waardes er vanmiddag goed uit..Kans op lokaal dan bij uitkomen ook meteen redelijke exemplaren..

Succes groeten Tatanka


there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 11:50 uur | Bericht #364974
Tevens is er vandaag weer digitale pils,bitterballen beschikbaar in de chat>> http://www.onweer-online.nl/chat/  ook voor vragen over onweer en angst kan je hier terecht

Huis Dj Shaysus verzorgt de muziek
there can be only one
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
4 augustus 2012, 11:55 uur | Bericht #364976
Citaat van Tatanka, zaterdag 4 augustus 2012, 11:46 uur Citaat van Roxiejh, zaterdag 4 augustus 2012, 11:22 uur Citaat van Tatanka, zaterdag 4 augustus 2012, 11:17 uur 
Ja die stond er gister avond al op..
Vond het best snel 48u van te voren.. 
Maarja altijd leuk..
Ben benieuwd of er vandaag iets gaat gebeuren qua onweer.
Van mij mag het wel .. De buien die gisteren over het land gingen zag ik hier ontstaan..
en zag ze dan op de radar omtrent flevoland activeren.
Was wel mooi om ze te zien groeien.. 
Hoop voor iedereen op een paar leuke klappers want echt een spektakel zal meevallen lijkt me

Beste Roxiejh niet dat het veel uit maakt maar dat was het kaartje voor vandaag zaterdag...met exact dezelfde waarschuwing deze is vandaag 4-8-2012 om vanmorgen om 10:43 geplaatst voor morgen..(dus gewoon 24 uur van te voren nog lang)......Voor vandaag Roxiejh zien de cape waardes er vanmiddag goed uit..Kans op lokaal dan bij uitkomen ook meteen redelijke exemplaren..

Succes groeten Tatanka

Hmm raar want ik kreeg die melding gister avond al via mn weer mobi van knmi voor zaterdag & zondag.
Maar goed, maakt inderdaad helemaal niks uit haha. 
De tempratuur loopt ook wel lekker op hier op t moment en de cape schommelt nog maar het is nog vroeg.
Li gaat ook de goede kant al op .. Spannend
Jij ook succes en plezier.

Edit:

Veel bewolking dat snel aangroeit.. Wind trekt lichtjes aan.. 
Denk dat deze wolken verder op uit kunnen gaan groeien als het mee zit.
Zie hier vaak buienwolken ontstaan die verder op activeren.
Wel lekker windje maar of t goed is ?!



| Gewijzigd: 4 augustus 2012, 12:07 uur, door Roxiejh
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
4 augustus 2012, 12:11 uur | Bericht #364978
Situatie Ieper: wolken die serieus de lucht inschieten, wel nog zon en tamelijk wat wind.

Denk dat de eerste buitjes weldra zullen ontstaan
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 13:00 uur | Bericht #364979
KNMI Guidance Uitgifte: 04/08/2012 11.50 uur LT

Een lagedrukgebied boven het zuiden van Ierland beweegt gedurende de periode naar Engeland. Zondagnacht trekt een volgende trog over de Noordzee noordoostwaarts. We bevinden ons in getransformeerde maritiem polaire lucht waarin de dagelijkse gang zich duidelijk laat gelden. De stroming is vandaag zuidwestelijk, morgen meer zuidelijk. Van tijd tot tijd trekken er zwakke troglijntjes over onze omgeving. Een hoogtetrog trekt cyclonaal rondom het laag en ligt maandag 00 UTC boven Het Kanaal.

Veelal convectieve bewolking met enkele Cb's, boven land met een sterke dagelijkse gang, boven de Noordzee en langs de kust ook in de nacht en ochtend. Toppen tot FL250-300. Onstabiliteit wordt in de avond groter, dus de convectie gaat aan de kust door. Tussendoor overigens brede opklaringen. In het zuidoosten is de bovenlucht wat warmer en daar is de onstabiliteit dus wat minder dan elders in het land, we zien de jet-as dan de komende periode dan ook boven het zuidoosten van het land liggen.

Vandaag en morgen boven land een sterke dagelijkse gang in de neerslag, op de Noordzee en langs de kust ook in de nacht en ochtend. Troglijntjes kunnen de activiteit van tijd tot tijd verhogen. De modellen suggereren minder buien voor het zuidoosten van het land, maar actueel zitten ze er al enkele. Wel zijn de buien er waarschijnlijk minder actief. De kans op onweer is realistisch het temperatuurverschil tussen het aardoppervlak en 500 hPa ligt rond de 40 graden. KOUW komt met kansen van 50-90%, voor morgen komt INDECS met kansen van rond 60%. De kansen op hagel zijn morgen wat groter dan voor vandaag, morgen iets grotere CAPE.
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 13:02 uur | Bericht #364980
Zon verdwijnt steeds vaker achter steeds grijzer wordende wolken.Er zal straks wel wat gaan ontstaan.
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
4 augustus 2012, 13:05 uur | Bericht #364982
Eerste buitjes ontstaan zowel links als recht van België.:D

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 13:12 uur | Bericht #364983
Citaat van bliksemdenhaag, zaterdag 4 augustus 2012, 13:02 uur Zon verdwijnt steeds vaker achter steeds grijzer wordende wolken.Er zal straks wel wat gaan ontstaan.
juist heb net vermeld in een twitter bericht

http://www.buienradar.nl/h.aspx?soort=1x1&jaar=2012&maand=08&dag=04&uur=13&minuut=05&bliksem=1

Edit Sanwa: Link klikbaar gemaakt ;)

Dank Je! | Gewijzigd: 4 augustus 2012, 13:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 augustus 2012, 13:18 uur | Bericht #364984
Onweer in Noord-Holland. Sneekweek heeft nog geluk. Hoelang nog?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
4 augustus 2012, 13:18 uur | Bericht #364985
Direct code oranje.

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nooms
Lid
Woonplaats: apeldoorn
Berichten: 196
Lid sinds: 17 jul. 2009
4 augustus 2012, 13:23 uur | Bericht #364986
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 augustus 2012, 13:24 uur | Bericht #364987
Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 4 augustus 2012, 13:18 uur Direct code oranje.
NWC loopt hiermee ook al weer achter. Nu ook onweer in het zuiden van Noord-Holland.

EDIT 13.33u Ook het noorden van Z-Holland inmiddels voorzien van onweer. Dat gaat snel. | Gewijzigd: 4 augustus 2012, 13:34 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 577
Lid sinds: 5 jun. 2011
4 augustus 2012, 13:55 uur | Bericht #364989
Was gisteren nog in Volendam. Mijn ouders zitten momenteel in Zandvoort vakantie te vieren, maar ik ben gisteren weer naar Arnhem vertrokken. net een dag te laat als ik Buienradar bekijk. Maarja, 23 graden met veel zon is ook lekker...
| Gewijzigd: 4 augustus 2012, 13:56 uur, door Sanwa
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 118 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 118, lezen 2 mensen het topic "Het weercijfer, zo werkt het".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden