Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
3 augustus 2012, 22:12 uur | Bericht #364913
Dat kan zeker wel!

In principe kan bliksem het gehele kleurenspectrum bedragen!




Alleen zijn sommige kleuren zeer zeldzaam. We kennen allemaal wel de witte bliksem en de paarse. Hieronder wat minder voorkomende bliksems.



========================================================================

Lightning traveling through open air emits white light, but can appear in different colors depending on local atmospheric conditions. Distant lightning can appear red or orange the same way the setting sun does, due to moisture, haze, or dust in the lower levels of the atmosphere.” Yet another simple explanation for one of life’s oddities.

Als er dus veel stof of vocht (waterdruppeltjes) in de atmosfeer zit, dan wordt de blauwe kleur fletser of zelfs witachtig

========================================================================



Kort door de bocht:
De kleuren onstaan door de hoeveelheid stof en vocht!!


Rode kleur komt door veel stof en geen vocht (een regen bui zonder regen dus!! zeer zeldzaam hier in Nederland, vandaar dat waarschijnlijk niemand het gezien heeft.

Als er veel stof in de lucht zit en weinig water, dan brand het stof door de hitte van de bliksem waardoor het roodachtig word.


En een witte kleur komt door heel veel regen en geen stof, die kennen we hier in Nederland allemaal wel.

Als er veel vocht in de lucht zit dan brand het water, het brandende water heeft een witte kleur.


Gekleurde bliksems plaatjes:


Blauw en paars






Groen





Oranje





Rood





Roze







Heb jij een aparte kleur bliksem gezien?
Post hieronder welke kleur het was, ben benieuwd welke kleuren hier in Nederland al gezien zijn en hoeveel keer. | Gewijzigd: 25 april 2017, 12:39 uur, door Joyce.s
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
3 augustus 2012, 22:32 uur | Bericht #364915
in frankrijk kampeerden wij altijd aan de voet van het jura-gebergte.ruim 10 jaar was dit mijn vaste stekkie! (bresse streek)
wat mij altijd opviel is dat de bliksems van kleur veranderden naarmate de bui actiever werd.
vaak kwam de bui niet over het gebergte heen en bleef dan ''hangen''
eerst gewoon heldere flitsen, en als het dan langer onweerde gingen ze naar knaloranje!
tevens sloeg de bliksem erg vaak in op de camping:S

receptie lam... slagbomen die niet meer werkten, bomen waar de bast van af was geslagen.

gisterochtend tijdens het spektakel hier...
viel het me op dat vele CG's knalgeel waren, en de CC's juist meer blauw van kleur!
is het vochtgehalte dan zo verschillend geweest?

mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 augustus 2012, 23:04 uur | Bericht #364924
van eergister in drenthe veel paars en blaauw gezien filmpje staat in Topic Tatankas cg geweld
there can be only one
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 augustus 2012, 23:14 uur | Bericht #364928
Wat is CG en CC? Ik heb al eens blauwe bliksem gezien in Oostenrijk maar ik vind wel raar dat op camera is andere kleur dan op blote oog. Ik zag blauwe bliksem terwijl op camera stond witte bliksem 8| Echte rode bliksem heb ik nog nooit gezien denk ik maar wel roos, paars, oranje, wit, appelgroen maar geen echte groen.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 augustus 2012, 23:41 uur | Bericht #364934
Citaat van studio dewolf, vrijdag 3 augustus 2012, 23:14 uur Wat is CG en CC? Ik heb al eens blauwe bliksem gezien in Oostenrijk maar ik vind wel raar dat op camera is andere kleur dan op blote oog. Ik zag blauwe bliksem terwijl op camera stond witte bliksem 8| Echte rode bliksem heb ik nog nooit gezien denk ik maar wel roos, paars, oranje, wit, appelgroen maar geen echte groen.
101 berichten...op veel topics gereageerd over bliksem en andere gerelateerd ..maar goed Cg(Cloud to ground) en Cc(Cloud to cloud) Tip: kijk eens rond op dit Forum en zoek eens dingen over bliksem soorten,buien soorten.etc etc etc dr liggen zoveel antwoorden antwoorden jongen..alvorens je de topic inknalt...ik hoop dat je wat met dit antwoord kan en ook gebruik maakt van mijn tip....en veel plezier op dit forum nog...Mvg Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 augustus 2012, 23:53 uur | Bericht #364936
Ik heb al gezocht naar die antwoord maar vind niks en zie steeds CG en CC. Ik zit maar bijna 3 weken op die forum. Toch bedankt voor antwoord.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 augustus 2012, 00:07 uur | Bericht #364940
Citaat van studio dewolf, vrijdag 3 augustus 2012, 23:53 uur Ik heb al gezocht naar die antwoord maar vind niks en zie steeds CG en CC. Ik zit maar bijna 3 weken op die forum. Toch bedankt voor antwoord.
Graag gedaan geen probleem kijk maar bij discussies weer dan onder Onweer(ervaringen met onweer).....Mvg Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 571
Lid sinds: 8 jul. 2008
4 augustus 2012, 14:06 uur | Bericht #364990
Citaat van studio dewolf, vrijdag 3 augustus 2012, 23:14 uur Wat is CG en CC? Ik heb al eens blauwe bliksem gezien in Oostenrijk maar ik vind wel raar dat op camera is andere kleur dan op blote oog. Ik zag blauwe bliksem terwijl op camera stond witte bliksem 8| Echte rode bliksem heb ik nog nooit gezien denk ik maar wel roos, paars, oranje, wit, appelgroen maar geen echte groen.
Daar kan ik op antwoorden, een videocamera kan nooit de kleuren oppikken als het menselijke oog, tenminste al je met zo'n huis keuken en tuin apparaat filmt.
Bij een professionele videocamera die omroepen gebruiken komt de kleur bijna overeen, maar nog steeds verschilt dat! Een foto camera is dat principe weer een beetje anders

Even ontopic: Ik heb wel eens groene en oranje bliksems gezien. Dat groene kwam overigens doordat de lucht behoorlijk groen was ivm hagel.
blauw paars achtig, roze en wit zie ik vaker voorbij komen
'' It's the wonder of nature baby''
Woonplaats: melsbroek (België)
Berichten: 683
Lid sinds: 21 jun. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 13:01 uur | Bericht #365179
ik heb twee weken terug rode bliksems gezien in Italië

onweersdagen 2016 (0)
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
9 augustus 2012, 18:09 uur | Bericht #365858
Ik hoop dat jullie het een intressant stuk vinden. :D

Weer een raadsel ontmaskerd. ;)
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 augustus 2012, 19:22 uur | Bericht #365861
Ik kan me heel vaag herinneren dat ik toen ik een jaar of 6 was een bliksem heb gezien die meerdere kleuren tegelijk was. Omdat het zo lang geleden is heb ik geen idee of het nou echt zo was. Ik heb het daarna ook nooit meer gezien. Kan iemand me vertellen of dit kan? Dat bliksem een kleur kan hebben was bij mij bekend, maar meerdere kleuren tegelijk? Is dat mogelijk?
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
9 augustus 2012, 20:33 uur | Bericht #365869
Citaat van michaelvr, vrijdag 3 augustus 2012, 22:12 uur Lightning traveling through open air emits white light, but can appear in different colors depending on local atmospheric conditions. Distant lightning can appear red or orange the same way the setting sun does, due to moisture, haze, or dust in the lower levels of the atmosphere.” Yet another simple explanation for one of life’s oddities.

Als er veel stof in de lucht zit en weinig water, dan brand het stof door de hitte van de bliksem waardoor het roodachtig word.

En een witte kleur komt door heel veel regen en geen stof, die kennen we hier in Nederland allemaal wel.
Als er veel vocht in de lucht zit dan brand het water, het brandende water heeft een witte kleur.

Het engelstalige stukje zegt dat de bliksemkleur door open lucht wit is, en rood kan worden op de manier waarom de zon bij ondergang ook rood wordt.
Dus niet door brandend stof of water. | Gewijzigd: 9 augustus 2012, 20:36 uur, door Arends
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
15 augustus 2012, 18:17 uur | Bericht #367164
Citaat van Arends, donderdag 9 augustus 2012, 20:33 uur Citaat van michaelvr, vrijdag 3 augustus 2012, 22:12 uur Lightning traveling through open air emits white light, but can appear in different colors depending on local atmospheric conditions. Distant lightning can appear red or orange the same way the setting sun does, due to moisture, haze, or dust in the lower levels of the atmosphere.” Yet another simple explanation for one of life’s oddities.

Als er veel stof in de lucht zit en weinig water, dan brand het stof door de hitte van de bliksem waardoor het roodachtig word.

En een witte kleur komt door heel veel regen en geen stof, die kennen we hier in Nederland allemaal wel.
Als er veel vocht in de lucht zit dan brand het water, het brandende water heeft een witte kleur.

Het engelstalige stukje zegt dat de bliksemkleur door open lucht wit is, en rood kan worden op de manier waarom de zon bij ondergang ook rood wordt.
Dus niet door brandend stof of water.


moisture betekent vocht.

Dust betekent stof.


Dat staat letterlijk in het Engelse stukje.

Dus wel door water en stof. ;)
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
15 augustus 2012, 18:26 uur | Bericht #367171
Citaat van MyrShalom, donderdag 9 augustus 2012, 19:22 uur Ik kan me heel vaag herinneren dat ik toen ik een jaar of 6 was een bliksem heb gezien die meerdere kleuren tegelijk was. Omdat het zo lang geleden is heb ik geen idee of het nou echt zo was. Ik heb het daarna ook nooit meer gezien. Kan iemand me vertellen of dit kan? Dat bliksem een kleur kan hebben was bij mij bekend, maar meerdere kleuren tegelijk? Is dat mogelijk?

Ja maar natuurlijk kan dit!!!



Zoals je ziet is de linker bliksem paars.

De rechter is meer wit achtig.





Ander voorbeeld:

Hier ziet u Blauwe, Groene Witte en Gele bliksems.







Zeer zeldzaam, maar het kan dus wel. | Gewijzigd: 25 april 2017, 12:39 uur, door Joyce.s
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 augustus 2012, 18:46 uur | Bericht #367183
Citaat van michaelvr, woensdag 15 augustus 2012, 18:26 uur Citaat van MyrShalom, donderdag 9 augustus 2012, 19:22 uur Ik kan me heel vaag herinneren dat ik toen ik een jaar of 6 was een bliksem heb gezien die meerdere kleuren tegelijk was. Omdat het zo lang geleden is heb ik geen idee of het nou echt zo was. Ik heb het daarna ook nooit meer gezien. Kan iemand me vertellen of dit kan? Dat bliksem een kleur kan hebben was bij mij bekend, maar meerdere kleuren tegelijk? Is dat mogelijk?

Ja maar natuurlijk kan dit!!!

Zoals je ziet is de linker bliksem paars.

De rechter is meer wit achtig.

[plaatje]

Ander voorbeeld:

Hier ziet u Blauwe, Groene Witte en Gele bliksems.


[plaatje]

Zeer zeldzaam, maar het kan dus wel.


Bedankt voor je reactie! Ik vind de plaatjes wel een beetje onduidelijk verschillende kleuren, maar ik kan me voorstellen dat iets wat zeer zeldzaam is maar op weinig foto's staat. Ik herinner me dat het duidelijk meerdere kleuren waren in 1 bliksemschicht, als een soort regenboog zo duidelijk waren de kleuren. Maar nogmaals, ik was een jaar of 6, dus wat er van die herinnering nog echt is, is nog maar de vraag...

| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 18:47 uur, door MyrShalom
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
16 augustus 2012, 19:47 uur | Bericht #367720
Citaat van michaelvr, woensdag 15 augustus 2012, 18:17 uur Citaat van Arends, donderdag 9 augustus 2012, 20:33 uur Citaat van michaelvr, vrijdag 3 augustus 2012, 22:12 uur Lightning traveling through open air emits white light, but can appear in different colors depending on local atmospheric conditions. Distant lightning can appear red or orange the same way the setting sun does, due to moisture, haze, or dust in the lower levels of the atmosphere.” Yet another simple explanation for one of life’s oddities.

Als er veel stof in de lucht zit en weinig water, dan brand het stof door de hitte van de bliksem waardoor het roodachtig word.

En een witte kleur komt door heel veel regen en geen stof, die kennen we hier in Nederland allemaal wel.
Als er veel vocht in de lucht zit dan brand het water, het brandende water heeft een witte kleur.

Het engelstalige stukje zegt dat de bliksemkleur door open lucht wit is, en rood kan worden op de manier waarom de zon bij ondergang ook rood wordt.
Dus niet door brandend stof of water.


moisture betekent vocht.

Dust betekent stof.


Dat staat letterlijk in het Engelse stukje.

Dus wel door water en stof. ;)

Jij zegt dat brandend water een witte kleur heeft, en dat brandend stof rood wordt.
En dat wordt zeer zeker niet in het engelse stukje gezegd.

Bliksem is van dichtbij altijd wit.
Op enige- of grotere afstand wordt de kleur van de bliksem gefilterd door de verschillende deeltjes in de atmosfeer.

En toch is er misschien nog iets anders aan de hand: Ik heb hier zo'n electrische vliegenmepper.
Als je die kortsluit op een stuk metaal, dan is de kleur van het minibliksempje blauwwit,
sluit ik hem kort op mijn eigen hand, dan is de kleur voor een deel blauwwit, en voor een deel oranje.
Het mechanisme hierachter is mij nog onduidelijk, het komt in ieder geval niet door deeltjes in de lucht, aangezien de afstand niet veranderd.

Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 augustus 2012, 10:01 uur | Bericht #367830
Dat bliksems een andere kleur kunnen hebben is wel te verklaren, maar ik denk dat een leek zelfs kan zien dat bovenstaande foto's behoorlijk gephotoshopped zijn.. Zo kan ik een bliksem ook groen of paars krijgen... 
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 augustus 2012, 10:30 uur | Bericht #367835
@michaelvr,

Je moet niet vergeten dat fotograven heel veel met kleuren filters werken.
Ik heb er zo eentje in de familie zitten namelijk
De plaatjes groen en rood zijn mijn inziens met een filter gemaakt want de grond en voorgrond zijn dezelfde kleur.
En net als PGS zegt kan je met photoshop heel veel en ik kan het weten als grafisch vormgever   ;o)    lol

Bliksemkleuren worden simpelweg gevormd door de deeltjes in de atmosfeer en als het regent, ook door de regendruppels net als de regenboog in principe.
Ik neem aan dat in china en sjanghai de kleur van bliksem anders is dan hier omdat daar de lucht behoorlijk is vervuild...
| Gewijzigd: 17 augustus 2012, 10:42 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 augustus 2012, 11:21 uur | Bericht #367848

Zelf ook ooit oranje bliksem op de foto gezet..  Deze is geheel onbewerkt, behalve dat ik er mijn naam linksonder opgezet heb


Deze is weer een stuk witter, en aan de grond oranje-achtig..  Waarschijnlijk door stof? rook? regen?

deze is weer een beetje paarsachtig...   ook niet bewerkt. maar Ik merk dat een klein verschil in je witbalans al een compleet andere kleur kan geven aan een bliksem dan dat deze werkelijk is.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 augustus 2012, 17:44 uur | Bericht #367959


Ik heb een aantal foto's van een roze bliksem. Het gekke is dat de bliksem toen ik hem zag niet roze was, maar op de foto wel. Alle bliksemfoto's van die avond hebben een roze bliksem, dus niet alleen deze. Ik gebruik geen speciale instellingen en heb de foto's niet bewerkt. Hoe is dit dan te verklaren? | Gewijzigd: 25 april 2017, 12:40 uur, door Joyce.s
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 160 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 160, lezen 3 mensen het topic " Het grote onweer kletstopic 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden