Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR.

26 Apr 2024 16:35:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:21:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 15:49:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 15:49:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Le Flore, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:48:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Haskell, OK; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 15:43:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:43:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 15:43:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Haskell, OK; Le Flore, OK; Sequoyah, OK.

26 Apr 2024 15:23:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:12:50
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 00:03 uur | Bericht #365105
Na het mooie onweer van 1&2 Augustus werd ik vanavond weer getrakteerd op een mooie bui...Ik kamp helaas met een camera probleem dus de kwaliteit is iets minder,desondanks staat de bui er vrij goed op...dit moet uiterraad gedeeld worden omdat  de structuur van de bui zo mooi vind dat ik hem toch deel met jullie deel......Tevens is dit dezelfde bui die ongeveer 30 km verder bij Steenwijk de tent omverblaaste

Enjoy mvg Tatanka



Binnenkomst bui met mooie weerlichten en duidelijk zichtbare inflowtail



Filmpje 2 staan mooie cg op het echte geweld gebeurt aan de ander kant maar ik wil liever de cg dr mooi op hebben hebben aan deze kant 2km weiland tot beschikking..dus iets meer geduld met dit filmpje en je ziet fraaie cc en cg



| Gewijzigd: 5 augustus 2012, 00:05 uur, door Tatanka
there can be only one
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 00:10 uur | Bericht #365109
Fraaie filmpjes strijder! 8)
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Waarom deze advertentie?
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
5 augustus 2012, 00:16 uur | Bericht #365111
Dat is nog eens een mooi buitje, jammer dat je zo kort hebt gefilmt.
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 00:23 uur | Bericht #365112
Mooie blikseminslag op einde van tweede filmpje! Het zou beter zijn dat je zet de tijd van die blikseminslag op zodat de kijkers niet hele film goed kijken voor 1 blikseminslag.
Mrkos
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 572
Lid sinds: 19 aug. 2010
5 augustus 2012, 00:28 uur | Bericht #365114
Ben wel jaloers op jou uitzicht man, hier alleen maar gebouwen en bomen en jij hebt gewoon een prachtig vlak land. 

Prima filmpje weer, was een mooie bui, jammer dat de activeit er wat uitging naarmate hij zich over Assen heen trok.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 00:32 uur | Bericht #365116
Citaat van Raymond83, zondag 5 augustus 2012, 0:16 uur Dat is nog eens een mooi buitje, jammer dat je zo kort hebt gefilmt.
Ja had ook langer willen filmen big tasty raymond...maar sta wel buiten vriend:D
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 00:42 uur | Bericht #365119
Citaat van studio dewolf, zondag 5 augustus 2012, 0:23 uur Mooie blikseminslag op einde van tweede filmpje! Het zou beter zijn dat je zet de tijd van die blikseminslag op zodat de kijkers niet hele film goed kijken voor 1 blikseminslag.
Echte onweersliefhebbers kijken de hele film..boven het filmpje heb ik duidelijk beschreven wat de kijker kan verwachten...beetje jammer dat je de mooiste inslag niet ziet op 1min5 maar dat krijg je als je ongeduldig doorspoelt wolfje....Maar bedankt voor je reactie man....Mvg Tatanka
there can be only one
Franka
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 137
Lid sinds: 26 jul. 2006
5 augustus 2012, 00:52 uur | Bericht #365124
Wat me vooral opvalt is dat het vlak voor d flits donkerder word bij alle 4 de flitsen van te voren of heb je dat bewerkt? alsof het licht word weggetrokken , heel bizar
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 01:05 uur | Bericht #365130
Citaat van Franka, zondag 5 augustus 2012, 0:52 uur Wat me vooral opvalt is dat het vlak voor d flits donkerder word bij alle 4 de flitsen van te voren of heb je dat bewerkt? alsof het licht word weggetrokken , heel bizar
Zal wel aan youtube liggen die vragen of je dingen wil verbeteren..en dat doe ik maar om toch maar alle beetje vebetering te krijgen anders was het helemaal..ruk  Edit: ja dat doen hun | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 01:07 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 10:34 uur | Bericht #365154
Ja, maar als er enkele minuten geen bliksems dan is toch niet leuk. Mijn manier is alle bliksems knippen eventueel mooie wolken en luide donders. Zonder bewerken zal waarschijnlijk meer dan 1 uur dus de kijkers zien niet te zitten om 1 uur kijken naar de onweer voor enkele bliksems. Ik zet ook de tijd van de mooie bliksems op de beschrijving. Als regelmatige bliksems per minuut dan kan ik wel hele film uitkijken maar 1 bliksem per minuut, liever niet. Maar ik respecteer jouw manier wel, hoor ;)
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 10:47 uur | Bericht #365156
Citaat van studio dewolf, zondag 5 augustus 2012, 10:34 uur Ja, maar als er enkele minuten geen bliksems dan is toch niet leuk. Mijn manier is alle bliksems knippen eventueel mooie wolken en luide donders. Zonder bewerken zal waarschijnlijk meer dan 1 uur dus de kijkers zien niet te zitten om 1 uur kijken naar de onweer voor enkele bliksems. Ik zet ook de tijd van de mooie bliksems op de beschrijving. Als regelmatige bliksems per minuut dan kan ik wel hele film uitkijken maar 1 bliksem per minuut, liever niet. Maar ik respecteer jouw manier wel, hoor ;)  Ja dit is de bui zoals ie is ik ga toch niet knippen..dan is de charme van het geheel dr toch af....bliksemfotos met meerdere Bliksems dr in geplakt vind ik supermooii...maar geeft toch ook niet de  situatie aan zoals ie is.....ik film gewoon de bui zoals hij is..en niet meer en minder...ik snap jou manier wel qua spektakel om maar te knippen en te knippen zodat je filmpje mooier wordt....Muziek in films vind ik vrijwel 90% van de gevallen ook geen donder aan....als onweersliefhebber wil ik die donder horen en niet Tina turner op de achtergrond te bleren bij wijze van spreken..Ik kan wel van een saaie bui een pracht van een film maken met onweer om de 2 sec Maar dat is de bui toch niet of wel dan...Maar weer bedankt voor je reactie wolfje..

Iedereen heeft zijn eigen stijl en dit is de mijne...als jij wil knippen...ik wens je heel veel plezier toe jongen met toekomstige filmpjes

Mvg tatanka
there can be only one
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
5 augustus 2012, 11:01 uur | Bericht #365157
Bij het plaatsen van filmpjes is iedereen vrij om dit te doen zoals hij/zij het mooi vindt. De één houdt van spektakel van 10 bliksems achter elkaar geplakt, de ander houdt van de schoonheid van de opbouw van een bui. Ieder zijn eigen smaak. Laten we dit ook zo respecteren.
Every cloud has a silver lining
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 augustus 2012, 11:50 uur | Bericht #365165
Citaat van Tatanka, zondag 5 augustus 2012, 0:32 uur Citaat van Raymond83, zondag 5 augustus 2012, 0:16 uur Dat is nog eens een mooi buitje, jammer dat je zo kort hebt gefilmt.
Ja had ook langer willen filmen big tasty raymond...maar sta wel buiten vriend:D

Ik vind dat  een heel klein beetje  jammer maar een heleboel veel verstandig..... Niet alleen voor jezelf maar wat hebben wij O-O'ers er aan als je zo lang buien blijft  staan dat je niet meer kunt  posten???
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2012, 12:05 uur | Bericht #365169
Citaat van jcroon, zondag 5 augustus 2012, 11:50 uur Citaat van Tatanka, zondag 5 augustus 2012, 0:32 uur Citaat van Raymond83, zondag 5 augustus 2012, 0:16 uur Dat is nog eens een mooi buitje, jammer dat je zo kort hebt gefilmt.
Ja had ook langer willen filmen big tasty raymond...maar sta wel buiten vriend:D

Ik vind dat  een heel klein beetje  jammer maar een heleboel veel verstandig..... Niet alleen voor jezelf maar wat hebben wij O-O'ers er aan als je zo lang buien blijft  staan dat je niet meer kunt  posten???

Ja Jcroon ik ben een beetje aan het lot aan het tarten...maar zo ben ik nou helemaal onder deze omstandigheden kan ik met de grootste gemak geraakt worden door bliksem..dus ik ben me voledig bewust van de gevaren..en het was idd verstandig om naar binnen te gaan...ik word als het ware naar die buien gezogen...noem het een soort Trance..Ik doe dit tot op zekere hoogte ook gewoon weer bij een andere buien hoor..

Bedankt voor je bericht

| Gewijzigd: 5 augustus 2012, 12:07 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 augustus 2012, 02:41 uur | Bericht #365596
Edit: inmiddels is deze bui als supercel geklasseerd..wel in uitstervende status..eerder was deze bui over steenwijkerwold gegaan..en we weten dat verhaal allemaal steenwijkerwold 35km van me vandaan..Mvg Tatanka
there can be only one
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 augustus 2012, 09:03 uur | Bericht #365608
mooi filmpje man!!
Vooral die eerste vind ik echt heel mooi, heel gaaf die wolk-wolk bliksems, en gewoon het oplichten van de wolken vind ik persoonlijk echt kicken! Tsja de kwaliteit is niet denderend maar het gaat om het gevoel dat je hebt als je het ziet

Wat je misschien nog wel voor een volgende keer bij een filmpje kunt zetten zijn wanneer de evt dikke knallen/flitsen zijn, dan zijn die luierikken ook tevreden

Ik heb helaas dit niet gezien, want ik zat in Groningen, waar wel een dikke regenbui overtrok maar helaas niet erg veel onweer | Gewijzigd: 7 augustus 2012, 09:04 uur, door Roan
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 augustus 2012, 09:14 uur | Bericht #365612
Citaat van Roan, dinsdag 7 augustus 2012, 9:03 uur
Wat je misschien nog wel voor een volgende keer bij een filmpje kunt zetten zijn wanneer de evt dikke knallen/flitsen zijn, dan zijn die luierikken ook tevreden

 

Ja kwaliteit vind ik ook jammer....maar er staan op dit moment zoveel prijzige dingen op het menu voor me,nieuwe laptop,nieuwe camera,Mag ook graag een pilsje drinken heb nog een andere dure hobby Karpervissen dus dat zit er allemaal aan te komen..in vervolg zet ik dat er wel bij dan..maar toch blijf ik bij mijn mening als je het geheel zit vind ik dat de bliksems mooier ingeleid worden dan zeg maar op 1.12 sec is een mooie cg...cg gezien hupe meteen verder naar 2.13..er gebeurt altijd wel wat op film 1 zie je bijvoorbeeld vogels op de vlucht etc etc.

Mvg Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
7 augustus 2012, 09:51 uur | Bericht #365620
zo zat ik ook tatanka, geen geld voor degelijke camera haha.
ik was aan nieuw abbo + telefoon toe en heb nu de sonyxperia S.
mss iets voor jou?
dat is nog eens een camera! 12 mp/3d filmen/panorama opties...

mooi beeldmateriaal heb je verzameld van die pestbui!
en idd youtube doet kwaliteit van uploads niet veel goeds...
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 augustus 2012, 10:14 uur | Bericht #365621
Citaat van jennifer83, dinsdag 7 augustus 2012, 9:51 uur
Thannxx voor de info jennifer  mvg Tatanka
there can be only one
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 220 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 220, lezen 2 mensen het topic "Tour de France 2013: weer + berichtgeving".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden