Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tippah, MS.

6 May 2024 09:18:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Pontotoc, MS; Union, MS.

6 May 2024 09:14:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Panola, MS; Pontotoc, MS; Union, MS.

6 May 2024 09:09:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MS; Tippah, MS; Union, MS.

6 May 2024 08:56:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MS; Lafayette, MS; Marshall, MS; Tippah, MS; Union, MS.

6 May 2024 08:49:21

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Marshall, MS.

6 May 2024 08:25:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Webb, TX.

6 May 2024 07:00:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Arkansas, AR; Monroe, AR.

6 May 2024 05:50:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Kenedy, TX.

6 May 2024 01:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 01:11:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dimmit, TX.

6 May 2024 01:11:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Kleberg, TX.

6 May 2024 00:46:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Jim Hogg, TX.

6 May 2024 00:43:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 00:28:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX; Webb, TX.

6 May 2024 00:01:37
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Hunder
Lid
Woonplaats: Weert
Berichten: 778
Lid sinds: 30 mei. 2011
16 augustus 2012, 01:54 uur | Bericht #367576
Citaat van MullieBliksem, donderdag 16 augustus 2012, 1:15 uur Ik wil totaal niet een klaag-bericht sturen maar wel even een 'reactie' op iedereen die domweg dingen gaat roepen zonder enige onderbouwing.
Want ik ben de hele dag al wat reacties aan het lezen, en dan zie ik toch vaak "het zuidoosten krijgt altijd en wij krijgen niks" of "weer niks".

Wil men voortaan ermee rekening houden dat het zuid-oosten een grooot gebied is en dat deze onweersbuien vooral PLAATSELIJK voorkomen. Zo zie je wel dat de buien over limburg trekken, Maar dat wil nog niet per direkt zeggen dat wij evenveel onweer hebben als bijvoorbeeld de lijn eindhoven - nijmegen (wat trouwens al erg in de prijzen is gevallen dit jaar). Dan wil ik als laatst nog afsluiten met twee zinnen: Bedenk dat overal waar onweer voorkomt, en specifiek naar vandaag toe dat eigenlijk qua bliksem het hele land aan de beurt is geweest. Maar je hebt net pech (of geluk) dat het gewoon langs gaat. Maar komop jongens, je kan gaan chasen.

Ik ga genieten, ofnou, zweten aankomende zondag wanneer l1 36 / 37 graden voorspeld voor limburg. Dan heb ik wel pech dat ik de hele middag in die warmte moet gaan werken !

Dat wou ik maar net zeggen. +1 voor jou
Onweersdagen 2013: 9
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Woonplaats: Twente
Berichten: 20
Lid sinds: 3 aug. 2012
16 augustus 2012, 04:09 uur | Bericht #367578
Zo, ben nu net terug van een melding (brandweer); met de hoogwerker naar een buurtgemeente ivm woningbrand. Bleek om een blikseminslag op een riet gedekte woning te gaan. Er is niet veel van over. Wordt eventjes pijnlijk duidelijk dat al wat ik vandaag gewenst heb, en met mij vele anderen op dit forum, ook zijn minder leuke kanten heeft. Dat gezegd hebbende; op naar zondag/maandag. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. | Gewijzigd: 16 augustus 2012, 05:23 uur, door QRS_complex
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Barneveld
Berichten: 57
Lid sinds: 9 jan. 2012
16 augustus 2012, 08:13 uur | Bericht #367583
het was weer zeer plaatselijk kort noodweer, voorpret was Leuk haha NS ook weer van zn goeie kant laten zien of hebben de weermannen weer overdreven.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
16 augustus 2012, 08:19 uur | Bericht #367585
Idd kort onweer. Sommige plaatsen toch behoorlijk wat neerslag gevallen. Op andere plaatsen, zoals hier in mijn gemeente in West-Vlaanderen, welgeteld 11 druppels . Het mag er op de kaarten gunstig uitzien toch hangt alles af van de situatie op het moment zelf. Temperatuur, wind, timing, vochtigheid, enz... Alles moet samenvallen. Het zou zondag wel eens gelijkaardig kunnen uitvallen, ik zeg wel zou.
BartS
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 augustus 2012, 08:25 uur | Bericht #367586
Citaat van Donar, donderdag 16 augustus 2012, 0:24 uur Citaat van Ries, donderdag 16 augustus 2012, 0:13 uur Citaat van Viktor Peters, donderdag 16 augustus 2012, 0:02 uur kunnen jullie eens KAPPEN met mijn comments te verwijderen? Betaal ik duur geld om een rollenspel te spelen
en niet mijn mening te mogen uiten? Ik scheld toch niet?

Er zijn duidelijke regels omtrend het gebruik van het onweerskansen topic, klaagberichten en berichten die aanvallend zijn naar andere forum gebruikers worden verwijderd. Voor klagen is er het klaagtopic, en niet iedereen heeft de zelfde kennis van het weer, je kan iemand kennis op een normale manier bij brengen zonder die persoon aan te vallen of af te kraken. Zulke berichten worden zonder pardon verwijderd. ;)
Bij mij zijn ook berichten weg die geen geklaag zijn, geen schelden en te maken hadden met het onweer van vandaag. Ik zat er al aan te denken om te stoppen met dit forum. ik baal dus van het kort door de bocht gedrag van sommige mods hier.
@Donar & Viktor & overige zeurpieten.
Jullie moeten allemaal eens ophouden met dat gemekker. Er zijn regels hier op het forum zoals overal. Als je ze niet wilt lezen alvorens 'lid' te worden is dat jullie eigen keuze en moet je niet klagen dat je posts verwijdert worden, simpel als wat. Wil je recht van spreken hebben, leest de huisregels en kom pas dan met een goed argument waarom jouw posts hadden moeten blijven staan.
p.s. Niemand zegt dat er een rollenspel gespeeld moet worden, dat doe je zelf en dit forum is gratis wat we ook heel graag zo willen houden.

Mods rules! 




| Gewijzigd: 16 augustus 2012, 08:26 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 1 mensen het topic "Naburig sterrenstelsel bevat veel lithium".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden