Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

28 Apr 2024 22:01:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX; Milam, TX; Robertson, TX.

28 Apr 2024 22:01:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

28 Apr 2024 21:55:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Falls, TX; Milam, TX.

28 Apr 2024 21:33:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor DeWitt, TX; Gonzales, TX; Karnes, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 21:20:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Limestone, TX.

28 Apr 2024 21:17:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 20:27:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guadalupe, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 20:03:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wilson, TX.

28 Apr 2024 19:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atascosa, TX; Bexar, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 19:30:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atascosa, TX; Bexar, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 18:26:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX.

28 Apr 2024 16:45:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Milam, TX.

28 Apr 2024 16:35:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
belgje
Lid
Woonplaats: oostende (West-Vlaanderen) (belgië)
Berichten: 253
Lid sinds: 10 mei. 2012
3 december 2012, 21:38 uur | Bericht #377385
Citaat van orioner, maandag 3 december 2012, 20:38 uur ik vind het persoonlijk al wat overdreven, sneeuw, sneeuw, sneeuw,...

Heb jij 3maanden van het jaar gemist? We zijn geen september meer maar al december.
En er zijn nu eenmaal sneeuwkansen.

Maar als jij alleen maar regen verwacht? Mij goed!
Als je een ander veroordeeld zegt dat niets over de ander, maar alles over jou.
Woonplaats: Borne, Overijssel
Berichten: 132
Lid sinds: 3 sep. 2012
3 december 2012, 21:48 uur | Bericht #377386
Citaat van belgje, maandag 3 december 2012, 21:38 uur Citaat van orioner, maandag 3 december 2012, 20:38 uur .... Edit Marga: citaten iets teveel ingekort
Dit zijn tenminste veel betere vooruitzichten dan vorig jaar december, toen hadden we alleen maar WC! bah dat was nog eens ellende :(
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:02 uur, door Marga
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Kortrijk
Berichten: 117
Lid sinds: 30 sep. 2012
3 december 2012, 21:51 uur | Bericht #377387
Citaat van Shirkah, maandag 3 december 2012, 19:53 uur Citaat van jenssweerts, maandag 3 december 2012, 19:30 uur ...
Leuk is het wel, ja. Ik vertrouw liever op KMI en dat bleek in het verleden dikwijls de juiste keuze.
Edit Marga: citaat ingekort

Leuk Sirkah, maar er is 1 grote MAAR.

Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?). Juist ja, laten we dat vooral niet oprakelen. Het feit waar ik het hier over wil hebben is dat websites van amateurs vaak VEEL accurater zijn (kijk maar naar extremeweather.be, noodweer.be, onweer-online.nl en wat hebben we nog allemaal) door de passie die deze mensen hebben. Ze gaan alles updaten iedere dag tot zelfs ieder uur (voor de echte freaks). Het KMI heeft dat mijns inziens maar al te laat beseft en nu beginnen ze ook zo'n schrijfwijze te hanteren in hun updates. Als weeramateur kun je gerust meedraaien in de grijze soep van websites die er al bestaat, maar het moet steeds de bedoeling zijn van de auteur om informatie en de mogelijke gevolgen mee te geven aan het publiek. Daarom, een reactie van uw twege die ik graag in twijfel trek.

Dat het KMI niet direct roeptoetert is geen slechte zaak natuurlijk, maar aan iedere waarschuwing is meestal iets van waar. En ps: het weer blijft onvoorspelbaar, leer genieten van het voorspel die de weerkaarten nu brengen. Wordt het niets, dan wordt het niets. Maar ik zie liever virtuele winter dan een keiharde WC.

| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:03 uur, door Marga
Weerstation Waregem / www.weerstationwaregem.be
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
3 december 2012, 21:52 uur | Bericht #377388
Citaat van Marc Stoelers, maandag 3 december 2012, 21:48 uur Citaat van belgje, maandag 3 december 2012, 21:38 uur Citaat van orioner, maandag 3 december 2012, 20:38 uur Edit Marga: citaat ingekortDit zijn tenminste veel betere vooruitzichten dan vorig jaar december, toen hadden we alleen maar WC! bah dat was nog eens ellende :(
Ik las het het weerbericht van vorig jaar(3 december) toen was het 10.5 graden:P Vanochtend lag er hier een gesloten sneeuwdek en voelde het met die wind en sneeuw aan als -10.5:P

| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:03 uur, door Marga
belgje
Lid
Woonplaats: oostende (West-Vlaanderen) (belgië)
Berichten: 253
Lid sinds: 10 mei. 2012
3 december 2012, 21:58 uur | Bericht #377389
Citaat van NoodweerBenelux, maandag 3 december 2012, 21:51 uur Citaat van Shirkah, maandag 3 december 2012, 19:53 uur Citaat van jenssweerts, maandag 3 december 2012, 19:30 uur
Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?). Juist ja, laten we dat vooral niet oprakelen. 
Idd, iedereen maakt wel eens een verkeerde voorspelling. Soms zal het KMI het juist hebben en zal Noodweer.be het helemaal mis hebben. Maar het kan net zo goed omgekeerd dat noodweer.be het helemaal juist heeft en KMI niet.

Het is niet omdat het KMI wat meer bekend is dat ze geen fouten meer maken? Tuurlijk zit het KMI beter in elkaar met webcams,snowcams,radars,..
Maar het KMI heeft een heel team die de voorspellingen maakt en zolang ik weet heeft noodweer.be maar 1iemand (waarvan ik denk dat het weer 'maar een hobby' is)

Dus wees aub niet zo kritisch tegenover andere weersites...



Ontopic: Ligt het aan mij of worden de voorspellingen voor woensdag,donderdag,vrijdag en ook lange termijn alleen maar beter?





| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:03 uur, door Marga
Als je een ander veroordeeld zegt dat niets over de ander, maar alles over jou.
Woonplaats: Neer (Limburg)
Berichten: 111
Lid sinds: 26 jan. 2011
3 december 2012, 22:00 uur | Bericht #377390
Wauw, ook het Europees model komt met een goede pluim voor Limburg!

Woonplaats: Kortrijk
Berichten: 117
Lid sinds: 30 sep. 2012
3 december 2012, 22:01 uur | Bericht #377391
Correct Belgje, iedereen probeert eigenlijk het onvoorspelbare te voorspellen.
Weeramateurs, professionelen etc.. We zouden alle data eigenlijk moeten uitwisselen die er bestaat.
Zo laat het KNMI in Nederland meer data open voor de gewone liefhebber. Is beslist een pluspunt!
Weerstation Waregem / www.weerstationwaregem.be
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
3 december 2012, 22:04 uur | Bericht #377392
Ik vindt dat de websites onder elkaar heel anders voorspellen, de ene zegt dat het kan gaan sneeuwen eventueel droge sneeuw, de ander zegt dan weer zowieso regen, dan zegt nog een andere dat het droog blijft. En dan de temps zijn ook helemaal verschillend, de ene zegt 5 a 6 graden in het binnenland zonder nachtvorst, de andere zegt 3 graden met nachtvorst...; 

Mijn conclusie is dat we moeten zullen zien wat er op dat moment uit de lucht gaat vallen, want praktijk liegt nooit :D

Ik hoop dat jullie dit ook inzien ;) Anders ben ik helemaal fout... :P
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
belgje
Lid
Woonplaats: oostende (West-Vlaanderen) (belgië)
Berichten: 253
Lid sinds: 10 mei. 2012
3 december 2012, 22:04 uur | Bericht #377393
Citaat van NoodweerBenelux, maandag 3 december 2012, 22:01 uur Correct Belgje, iedereen probeert eigenlijk het onvoorspelbare te voorspellen.
Weeramateurs, professionelen etc.. We zouden alle data eigenlijk moeten uitwisselen die er bestaat.
Zo laat het KNMI in Nederland meer data open voor de gewone liefhebber. Is beslist een pluspunt!

Je kent me waarschijnlijk beter als jorentje1997 ;)

En ECMWF heeft wel zin in de winter o_O
Als je een ander veroordeeld zegt dat niets over de ander, maar alles over jou.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
3 december 2012, 22:04 uur | Bericht #377394
Het is een zeer interessante discussie over de kwaliteit van weersites etc. Echter valt dit buiten het onderwerp van dit topic. Gaarne on-topic blijven
Met dank voor de medewerking
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Kortrijk
Berichten: 117
Lid sinds: 30 sep. 2012
3 december 2012, 22:05 uur | Bericht #377395
Citaat van thunderstorms_4ever, maandag 3 december 2012, 22:04 uur Ik vindt dat de websites onder elkaar heel anders voorspellen, de ene zegt dat het kan gaan sneeuwen eventueel droge sneeuw, de ander zegt dan weer zowieso regen, dan zegt nog een andere dat het droog blijft. En dan de temps zijn ook helemaal verschillend, de ene zegt 5 a 6 graden in het binnenland zonder nachtvorst, de andere zegt 3 graden met nachtvorst...; 

Mijn conclusie is dat we moeten zullen zien wat er op dat moment uit de lucht gaat vallen, want praktijk liegt nooit :D

Ik hoop dat jullie dit ook inzien ;) Anders ben ik helemaal fout... :P

applaus  8)
Marga: komt in orde, waarvoor excuses | Gewijzigd: 4 december 2012, 06:15 uur, door Marga
Weerstation Waregem / www.weerstationwaregem.be
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
3 december 2012, 22:20 uur | Bericht #377398
Ik word hier zo blij van:D
Heeft geen verdere uitleg nodig lijkt me. (nouja een beetje dan: Donderdag op vrijdag zie je de spreiding groter worden dit komt door het lagedrukgebied. Koude leden laten het ten zuiden overtrekken iets warmere leden laten het laagje noordelijker overtrekken. Dan nog maakt het eigenlijk niet uit want uiteindelijk gaan vrijwel alle leden voor winter(LT):).)
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:27 uur, door Stefanv
Woonplaats: Izegem/WestVlaanderen.
Berichten: 1748
Lid sinds: 14 dec. 2010
3 december 2012, 22:26 uur | Bericht #377399
Citaat van sneeuw, maandag 3 december 2012, 22:20 uur Ik word hier zo blij van:D
Heeft geen verdere uitleg nodig lijkt me. (nouja een beetje dan: Donderdag op vrijdag zie je de spreiding groter worden dit komt door het lagedrukgebied. Koude leden laten het ten zuide overtrekken iets warmere leden laten het laagje noordelijker overtrekken. Dan nog maakt het eigenlijk niet uit want uiteindelijk gaan vrijwel alle leden voor winter:).)

Maar dan, maar dan.. zie je meeste leden toch voor de Koude oplossing

Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
Shirkah
Lid
Woonplaats: Westende
Berichten: 51
Lid sinds: 1 aug. 2011
3 december 2012, 22:37 uur | Bericht #377400
Citaat van NoodweerBenelux, maandag 3 december 2012, 21:51 uur Citaat van Shirkah, maandag 3 december 2012, 19:53 uur Citaat van jenssweerts, maandag 3 december 2012, 19:30 uur ...
Leuk is het wel, ja. Ik vertrouw liever op KMI en dat bleek in het verleden dikwijls de juiste keuze.
Edit Marga: citaat ingekort

Leuk Sirkah, maar er is 1 grote MAAR.

Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?).  WC.


Die hadden het over "kans op onweer". Zoals iedereen weet is een onweer plaatselijk en kan dit ook plaatselijk heftig toeslaan.Die ene dramatische gebeurtenis erbij halen is  behoorlijk kort door de bocht. Kunnen we alle onweerstopics van deze zomer er nog eens op nalezen ? Ooit komt er wel eens een hard onweer , ja.

Laten we het even omdraaien...ik prijs me gelukkig dat ik nog niet begonnen ben met hamsteren, dat ik vorig jaar wéér geen winterbanden opgelegd heb, dat ik nog altijd geen schaatsen kocht, noch pakken stooizout. Sinterklaas 2010 was behoorlijk winters, want volgde was "normaal".
Ook nu is alles "normaal". Ik ben dan ook niet van plan om woensdag een dag thuiswerk in te lassen,noch om mijn plannen van vrijdag op te bergen.Zes graden, niks aan de hand toch ? En staat er vrijdagochtend op de site van het KMI een code oranje zal ik wel opletten.
Ik vind die voorspellingen volgen leuk en spannend maar ik geloof dat het KMI met al z'n middelen en professionalisme het bij het rechte eind heeft als het zegt dat voorspellingen vanaf 5 dagen onberkenebaar blijven in onze contreien.
Leuk dus, meer niet.

EDIT Ben47: Graag je reactie niet in het citaat te plaatsen. Anders wordt het volkomen onleesbaar, omdat niemand meer ziet waar het citaat eindigt en de reactie begint. Hier door mij gewijzigd.

En lees de reactie van Marga hierboven nog eens a.u.b
. On Topic graag!

| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:51 uur, door Ben47
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
3 december 2012, 22:45 uur | Bericht #377401
Kijk eens wat een sneeuwkansen vrijdag! Pluim voor in het archief!
Nooms
Lid
Woonplaats: apeldoorn
Berichten: 196
Lid sinds: 17 jul. 2009
3 december 2012, 22:58 uur | Bericht #377402
deze stond er net nog niet
windwaarschuwing

http://knmi.nl/ | Gewijzigd: 3 december 2012, 22:59 uur, door Nooms
Sepp
Lid
Woonplaats:
Berichten: 430
Lid sinds: 3 nov. 2011
3 december 2012, 23:02 uur | Bericht #377403
Piet gaat voor een bak regen en 5 graden op vrijdag
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
3 december 2012, 23:12 uur | Bericht #377404
Citaat van Sepp, maandag 3 december 2012, 23:02 uur Piet gaat voor een bak regen en 5 graden op vrijdag
Dat heeft hij vast niet gebaseerd op de GFS 18z run want die laat zowaar een sneeuwstorm zien voor heel Nederland:D Het laagje duikt naar het zuiden!! Ec 12z ook een geweldige run!
Coennn
Lid
Woonplaats: Poortvliet (Zeeland)
Berichten: 379
Lid sinds: 30 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2012, 23:15 uur | Bericht #377405
Waar moet het lagedrukgebied a.s. vrijdag nu eigenlijk liggen voor de meeste sneeuw??
There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather!
Woonplaats: Vierlingsbeek
Berichten: 57
Lid sinds: 5 feb. 2009
3 december 2012, 23:18 uur | Bericht #377406
Citaat van Coennn, maandag 3 december 2012, 23:15 uur Waar moet het lagedrukgebied a.s. vrijdag nu eigenlijk liggen voor de meeste sneeuw??

Ten ZW van Nederland en zo over België richting t zuidoosten.
Extreem weer, zowel in de winter(sneeuw/vorst) als in de zomer(onweer).

Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 124 mensen aan het browsen op het forum. 6 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 124, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden