Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2012, 21:01 uur | Bericht #380040
Zo sinds vandaag heb ik mijn nieuwe speeltje in huis de canonEOS 1100D
lens EFS 18 - 55mm
is mijn eerste spiegelreflex dus effe wennen
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
19 december 2012, 21:30 uur | Bericht #380043
Citaat van Kaj, woensdag 19 december 2012, 21:01 uur Zo sinds vandaag heb ik mijn nieuwe speeltje in huis de canonEOS 1100D
lens EFS 18 - 55mm
is mijn eerste spiegelreflex dus effe wennen
Gefeliciteerd...

.. en sterkte...

Voor je het weet wil je nog verder kunnen schieten dus wil je een wat langere lens....
... maar  18mm is niet weid genoeg, dan volgt ern een grootgoek...
.... en dank je "zou het niet leuk zijn al die insecten te fotograferen? " en dan komt de macro....
... en dan zie je foto's met fisheye effect... en dan dnek je "waaauw"die wil ik ook...

en zo gaat het maar door want dan  vid je je eerste lnge lens niet meer lang genoeg dus wil je nog iets langers..

Dat, mijn beste, heet in fotografietermen "LBA", oftewel Lens Buying Addiction.....

En als je zoveel hebt wil je  weer een wat beter model camera.....

En daar horen weer betere  lenzen bij,  voor Canon het "L-glas".

(Tip, als je eenmaal  in de gaten hebt dat je reddeloos verloren bent, stop dan maar meteen met de wat goedkopere lenzen en ga voor het "L"glas, dan  heb je meteen lenzen die  beter geschikt zijn voor de wat duurdere  DSLR's waar je uiteindelijk toch wel terecht zult komen.)  


Waarom deze advertentie?
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2012, 21:42 uur | Bericht #380047
bedankt voor je uitleg en zal het zeker in me achterhoofd houden eerst hier mee oefenen
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2012, 22:35 uur | Bericht #380057
Wat wil je foto's maken? Bliksems of natuur?
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2012, 22:37 uur | Bericht #380058
Veel plezier met je nieuwe camera!
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2012, 22:49 uur | Bericht #380059
natuur zowiezo en ook wel bliksem
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2012, 10:18 uur | Bericht #380087
Heel veel plezier en succes ermee! Je kunt er schitterende beelden mee maken  Ohja, en voor tips voor bliksemfotografie/wolkenluchten etc, pm-en of een nieuw topic starten kan altijd!

Groeten Wilfred
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2012, 16:31 uur | Bericht #380385
echt foto's maken met dit weer is niet gelukt
dan maar van mijn eerste nestje valkparkieten gemaakt
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2012, 01:29 uur | Bericht #380415
Ik zeg, prima lieve foto's
Ga gewoon naar buiten ook al schijnt de zon niet, er zijn altijd momenten om vast te leggen die je later zal bewaren en of verwijderen.

Denk dat je zo het makkelijkst je camera leert kennen.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2012, 15:26 uur | Bericht #380456
een spiegelreflex is in het begin echt wennen, je moet je goed inlezen in de wereld van sluitertijd/diafragma/ISO want dit is echt belangrijk om mooie foto's te kunnen maken. Op de standaard standen haal je er niet echt uit van wat er in zit, want dan kun je net zo goed een 'gewone' digitale camera kopen.

En zoals wat jcroon al zegt, je hebt verschillende lenzen en het is maar net wat je echt wilt gaan fotograferen, zelf heb ik Canon 1000D en is een prima ding, ik heb een Tokina 11-16 f2.8 lens voor extreme groothoek en sterk in het donker, de standaard 18-55 voor het middelafstand werk en een canon 70-300 IS USM voor het langeafstandswerk. Met deze 3 lenzen ben je bijna voor alle soorten fotografie (op macro na) klaar en kun je er lang genoeg van genieten, want de lenzen gaan over het algemeen langer mee dan de body en zo lang je geen full frame gaat kopen kunnen alle lenzen gewoon mee naar, je eventuele, volgende camera.
De lenzen kosten best wat geld (500 a 600 euro), maar koop gelijk een goede want je kunt het geld maar 1 keer uitgeven.

Heel veel plezier in ieder geval met het fotograferen.
Woonplaats: Vierlingsbeek
Berichten: 57
Lid sinds: 5 feb. 2009
24 december 2012, 18:11 uur | Bericht #380459
Heb laatst via een collega een camera overgekocht.

Een Nikon D3000 met een lens van 18-55 en eentje van 55-200.
Afgelopen maanden veel geoefend, ook in het donker.

In Januari ga ik op vakantie naar Fins-Lapland (Salla) en dan maar eens mooie foto's proberen te maken.
Hoop het noorderlicht te zien is, heb er iig super veel  zin in
Extreem weer, zowel in de winter(sneeuw/vorst) als in de zomer(onweer).

Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2012, 18:48 uur | Bericht #380462
Citaat van Metalmozes, maandag 24 december 2012, 18:11 uur Heb laatst via een collega een camera overgekocht.

Een Nikon D3000 met een lens van 18-55 en eentje van 55-200.
Afgelopen maanden veel geoefend, ook in het donker.

In Januari ga ik op vakantie naar Fins-Lapland (Salla) en dan maar eens mooie foto's proberen te maken.
Hoop het noorderlicht te zien is, heb er iig super veel  zin in

Maurice, heb je wel een statief? want dat is wel echt een pre hoor, en een afstandsbediening met draad(hoeft niet heel duur te zijn, 25 euro ongeveer) is ook heel erg fijn omdat je dan er zeker van bent dat je niet aan de camera zit en de foto's dus ook scherp blijven
Woonplaats: Vierlingsbeek
Berichten: 57
Lid sinds: 5 feb. 2009
25 december 2012, 00:08 uur | Bericht #380473
Citaat van Roan, maandag 24 december 2012, 18:48 uur Citaat van Metalmozes, maandag 24 december 2012, 18:11 uur Heb laatst via een collega een camera overgekocht.

Een Nikon D3000 met een lens van 18-55 en eentje van 55-200.
Afgelopen maanden veel geoefend, ook in het donker.

In Januari ga ik op vakantie naar Fins-Lapland (Salla) en dan maar eens mooie foto's proberen te maken.
Hoop het noorderlicht te zien is, heb er iig super veel  zin in

Maurice, heb je wel een statief? want dat is wel echt een pre hoor, en een afstandsbediening met draad(hoeft niet heel duur te zijn, 25 euro ongeveer) is ook heel erg fijn omdat je dan er zeker van bent dat je niet aan de camera zit en de foto's dus ook scherp blijven
Hey,

heb geen draadafstandsbediening, wel eentje zonder draad. Wel een statief. Een goede stevige, maar toch redelijk lichtgewicht.

2 x batterij
2x disc extreme
extra batterij afstandsbediening (indien nodig...)
statief
lens 18-55 en 55-200, al zal ik die laatste weinig nodig hebben

Misschien in de toekomst maar eens een groothoeklens kopen.
Stel dat ik over een aantal jaar weer naar Lapland ga, dan flink foto's maken.
Ik vind sowieso groothoek-foto's wel gaaf.

Extreem weer, zowel in de winter(sneeuw/vorst) als in de zomer(onweer).

Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 december 2012, 16:50 uur | Bericht #380741
vond het wel apart vooral de laatste 2









Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 december 2012, 18:24 uur | Bericht #380745
De één na laaste is zeker mooi geworden, mooie kleuren en vormen in de wolken, jammer dat de zonsondergang zo kort is.

jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
29 december 2012, 23:21 uur | Bericht #380761
Citaat van Metalmozes, dinsdag 25 december 2012, 0:08 uur Hey,

heb geen draadafstandsbediening, wel eentje zonder draad. Wel een statief. Een goede stevige, maar toch redelijk lichtgewicht.
Zo'n klein infrarood ding?  Had ik ook. KLeine dingen raak je snel kwijt.  Ik gebruik  met mijn statief een draadontspanner, die zit aan de camera. En een stukje velcor om hem aan het statief vast te maken.  Is de kans op kwijtraken best klein geworden.

*Edit Debbieke: overbodige quotes en witregels weg gehaald*


| Gewijzigd: 29 december 2012, 23:36 uur, door Debbieke
Woonplaats: Mechelen België
Berichten: 128
Lid sinds: 30 nov. 2010
1 januari 2013, 20:59 uur | Bericht #380869
Citaat van jcroon, zaterdag 29 december 2012, 23:21 uur Citaat van Metalmozes, dinsdag 25 december 2012, 0:08 uur Hey,

heb geen draadafstandsbediening, wel eentje zonder draad. Wel een statief. Een goede stevige, maar toch redelijk lichtgewicht.
Zo'n klein infrarood ding?  Had ik ook. KLeine dingen raak je snel kwijt.  Ik gebruik  met mijn statief een draadontspanner, die zit aan de camera. En een stukje velcor om hem aan het statief vast te maken.  Is de kans op kwijtraken best klein geworden.
Afstandsbediening of tijdsontspanner zijn onontbeerlijk voor mooie plaatjes met lange sluitertijden. Nog een tip voor fotografie in het (bijna) donker, zet de scherpstelling op handmatig, en kies gewoon een goed punt op enige afstand om op scherp te stellen, en een wat kleinere opening voor een goede scherpte-diepte
Dus een F8 of F11 of zo, je moet dan wel nog iets langer belichten, maar je foto's zijn over een groot gebied scherp.
bij 28 mm is met een diafragma van 11 je gehele bereik van 1 meter tot oneindig scherp (bij een 15 mm heb je aan een F8 genoeg, bij een 100 mm heb je echt een F22 nodig) mits je scherpstelt op ongeveer 7 tot 10 meter. (afhankelijk van de fabrikant van je lens)
Verder gewoon lekker spelen met het ding, en moeilijke situatie's op zoeken en proberen, als je weet wat je doet op een gegeven moment, dan kun je straks als het moet ook betere foto's maken! | Gewijzigd: 1 januari 2013, 21:01 uur, door Etten-Achterhoek
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 197 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 197, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden