Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR.

26 Apr 2024 16:35:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:21:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 15:49:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 15:49:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Le Flore, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:48:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Haskell, OK; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 15:43:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:43:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 15:43:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Haskell, OK; Le Flore, OK; Sequoyah, OK.

26 Apr 2024 15:23:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:12:50
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
27 maart 2013, 08:01 uur | Bericht #391860
De laatste dagen zie ik veel geklaag over de aanhoudende winter. Ook ik wil zo langzamerhand wel weer eens inde tuin rommelen en buiten zijn. Toch hoor je mij niet klagen. Het is droog en het is vaak zonnig. De beruchte maartse buien zijn ons in ieder geval bespaard gebleven Overigens las ik vorige week ergens dat het weer zoals we dat nu beleven tot de jaren 60 voor maart ongeveer normaal was. Pas de laatste decennia hebben we met warmere maartmaanden te maken waaraan we kennelijk gewend zijn geraakt. De natuur loopt nu ongeveer twee weken achter, tov de norm van de laatste decennia. Overigens hoop ik dat we dit soort zeer bestendige drukverdelingen volgend jaar januari en februari hebben. Dan zit er weer een elfstedentocht in!
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 maart 2013, 09:10 uur | Bericht #391863
Citaat van Raymond, woensdag 27 maart 2013, 8:01 uur  Overigens las ik vorige week ergens dat het weer zoals we dat nu beleven tot de jaren 60 voor maart ongeveer normaal was. Pas de laatste decennia hebben we met warmere maartmaanden te maken waaraan we kennelijk gewend zijn geraakt. De maand als geheel is inderdaad nog geneens zo extreem verlopen,volgens mij komen we nog geneens in de top 10 terecht
maar dat het actueel nog zo koud is in de 2e helft van maart is wel dergelijk zeeer bijzonder!!

Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 maart 2013, 09:27 uur | Bericht #391865
Citaat van onweerwoudenberg, woensdag 27 maart 2013, 9:10 uur Citaat van Raymond, woensdag 27 maart 2013, 8:01 uur  Overigens las ik vorige week ergens dat het weer zoals we dat nu beleven tot de jaren 60 voor maart ongeveer normaal was. Pas de laatste decennia hebben we met warmere maartmaanden te maken waaraan we kennelijk gewend zijn geraakt. De maand als geheel is inderdaad nog geneens zo extreem verlopen,volgens mij komen we nog geneens in de top 10 terecht
maar dat het actueel nog zo koud is in de 2e helft van maart is wel dergelijk zeeer bijzonder!!
Mea Culpa, mea Culpa Mea Maxima Culpa. ja ik zeur ook over de kou.
Of de "maarten" tot de jaren zestig allemaal zo waren weet ik niet. Kan me ook niet zo schelen. Als je praat over "tot de jaren zestig"praat je eigenlijk al over een periode die klimatologisch over langere termijn kan verschillen van nu. de  vergeljking met d eafgelopen 10-20-30 of desnoods 40 jaar is relevanter dan  langer dan 50 jaar geleden.. Nog even en we gaan zeggen dat het best  warm was in vergelijking met de periode van de 16e eeuw tot in de 19e eeuw, oftwel de kleine ijstijd.

Het maandgemiddelde  zit nu op 3 graden volgens  het KNMI, op de 10 plaats in de top 10 staat gedeeld 1942 en 1971 met 2,7  grad. Aan  die 3.0 graden hebben vast ook de eerste  moie dagen bijgedragen. de komende  3 dagen zijn gemiddeld ook nog kouder dan de huidige 3 graden dus het gemiddelde  kan nog wat zakken maar de 2,7 , dat gaat niet meer lukken denk ik.

Citaat van Citaat van WimBaens, woensdag 27 maart 2013, 6:52 uur Dit weer is ook het meest ongezonde weer dat je kan hebben, die heerlijke lucht uit Duitsland. Iedereen loopt hier met een droge hoest rond. ja dat klopt,  nou ja op 1 lijn met dergelijk droog weer in de zomer of winter, ja wat ze in de winter dan gezonde vrieskou noemen.






babraaf
Lid
Woonplaats: Achterberg
Berichten: 211
Lid sinds: 24 jul. 2009
27 maart 2013, 09:53 uur | Bericht #391866
Citaat van WimBaens, woensdag 27 maart 2013, 6:52 uur Dit weer is ook het meest ongezonde weer dat je kan hebben, die heerlijke lucht uit Duitsland. Iedereen loopt hier met een droge hoest rond.
Klopt als een zwerende vinger, De KNO-artsen draaien weer overuren met die wind uit het Ruhrgebied.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
27 maart 2013, 10:23 uur | Bericht #391868
Citaat van onweerwoudenberg, woensdag 27 maart 2013, 9:10 uur Citaat van Raymond, woensdag 27 maart 2013, 8:01 uur  Overigens las ik vorige week ergens dat het weer zoals we dat nu beleven tot de jaren 60 voor maart ongeveer normaal was. Pas de laatste decennia hebben we met warmere maartmaanden te maken waaraan we kennelijk gewend zijn geraakt. De maand als geheel is inderdaad nog geneens zo extreem verlopen,volgens mij komen we nog geneens in de top 10 terecht
maar dat het actueel nog zo koud is in de 2e helft van maart is wel dergelijk zeeer bijzonder!!
Als je naar het gemiddelde van de gehele maand kijkt is die niet extreem verlopen, klopt, maar wel behoorlijk koud. Overigens is de verwachting dat die van de 113 maartmaanden sinds het begin van de metingen wel binnen de top 10 komt.

Kijk je naar de periode vanaf 10 maart, dan kan je wel spreken van extreem!

Zie hieronder de verwachting waarbij de feitelijke gegevens t/m 26 maart zijn aangevuld met de verwachtingen voor 27 t/m 31 maart  volgens MeteoConsult.
(De Hellmanngetallen in de tabel gelden voor de hele winter!)

Verwachte top 10 hele maand en de verwachting top tien vanaf de 10e maart.
:


Vanaf 10 maart gerekend is de verwachting dat plaats 1 in de top 10 koude maart wordt bereikt.

Bron tabellen: weerstatistieken | Gewijzigd: 27 maart 2013, 10:29 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
dg1979
Lid
Woonplaats: Sluis (Zeeuws-Vlaanderen)
Berichten: 269
Lid sinds: 29 jun. 2008
27 maart 2013, 10:38 uur | Bericht #391870
Die paar erg zachte dagen hebben het gemiddelde inderdaad flink omhooggetrokken. Zonder dit zou Maart wel bijna recordkoud zijn denk ik.
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
27 maart 2013, 11:15 uur | Bericht #391871
zo spijtig dat dit  niet in januari plaatsvond,zou het een bijna een maand lang gevroren hebben,want in januari betekent zuidooststroming meestal ook nog vorst | Gewijzigd: 27 maart 2013, 11:52 uur, door Jenss
orioner
Lid
Woonplaats: Kluisbergen
Berichten: 365
Lid sinds: 8 jul. 2010
27 maart 2013, 11:44 uur | Bericht #391872
Citaat van Ben47, woensdag 27 maart 2013, 10:23 uur  Als je naar het gemiddelde van de gehele maand kijkt is die niet extreem verlopen, klopt, maar wel behoorlijk koud. Overigens is de verwachting dat die van de 113 maartmaanden sinds het begin van de metingen wel binnen de top 10 komt.

Kijk je naar de periode vanaf 10 maart, dan kan je wel spreken van extreem!

Zie hieronder de verwachting waarbij de feitelijke gegevens t/m 26 maart zijn aangevuld met de verwachtingen voor 27 t/m 31 maart  volgens MeteoConsult.
(De Hellmanngetallen in de tabel gelden voor de hele winter!)


even in de statistieken gedoken

als ik mag afgaan op bovenstaande gegevens een koude maart is in veel gevallen ook een jaar waar de gemiddelde temperatuur onder het gemiddelde ligt.

onder het gemiddelde : 17, 62, 87, 31, 42
gemiddelde : 55, 69, 25
boven : 58

qua zonuren varieren ze nogal :

onder het gemiddelde : 62, 58, 87
gemiddelde : 31 , 69, 25
boven : 17, 55, 42


Aantal tropische dagen:

0 : 58, 31, 69
1 : 17, 62, 55, 25
2: 87
4 : 42



wel uit ukkel, | Gewijzigd: 27 maart 2013, 18:48 uur, door Bronk
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
27 maart 2013, 12:08 uur | Bericht #391876
Citaat van jenssweerts, woensdag 27 maart 2013, 11:15 uur zo spijtig dat dit  niet in januari plaatsvond,zou het een bijna een maand lang gevroren hebben,want in januari betekent zuidooststroming meestal ook nog vorst
Precies dan zouden we een grote winter hebben gehad.. Helaas.. Wie weet 2013/2014 en was dit een voorproefje:P
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
27 maart 2013, 12:28 uur | Bericht #391879
Citaat van sneeuw, woensdag 27 maart 2013, 12:08 uur Citaat van jenssweerts, woensdag 27 maart 2013, 11:15 uur zo spijtig dat dit  niet in januari plaatsvond,zou het een bijna een maand lang gevroren hebben,want in januari betekent zuidooststroming meestal ook nog vorst
Precies dan zouden we een grote winter hebben gehad.. Helaas.. Wie weet 2013/2014 en was dit een voorproefje:P


Opwarming kan altijd voor lokale afkoeling zorgen en het zou mij niet verbazen als dat hier in West-Europa het geval is, dat is natuurlijk wel jammer voor iedereen die op veel warmere klimaat hopen. Laten we maar op warme zomer hopen, maar als deze extreme kou zelfs de aankomende maanden blijft(al lopen temperaturen erg langzaam op) aanhouden dan konden we wel eens berekoude en totaal ongekende winter krijgen daarna die misschien al vroeg in de herfstmaanden kan plaatsvinden omdat het zeewatertemperatuur veel te extreem laag is. Het is nu al zo dat het zeewatertemperatuur veel te laag is voor deze tijd van het jaar. Maar goed, aan de andere kant, wie weet wat de oostenwind de aankomende zomer met zich mee zal brengen en gaan we een hele hete zomer tegemoet, maar met nog zo erg veel en op zo erg grote schaal sneeuw die nu nog steeds in Rusland ligt zal de zon echter wel eens moeite kunnen hebben om de boel daar echt goed op te warmen.
Cerb
Lid
Woonplaats: Kaatsheuvel
Berichten: 92
Lid sinds: 14 jan. 2013
27 maart 2013, 13:09 uur | Bericht #391880
Even een vraagje

De afgelopen winter zijn er veel nieuwsberichten geweest over record sneeuwval in  de USA, Rusland en ook hier in Europa. Ook meldingen van vele sneeuwdagen.

Hoe zit het dan met het albedo effect op korte termijn?

Mijn gedachte was: Veel sneeuw, hoog albedo, veel uitstraling en geen warmte opname door het aardoppervlak, dus lagere temperaturen. Of is dit te kort door de bocht?
Sa'ke
Lid
Woonplaats: herent/ Leuven BE
Berichten: 261
Lid sinds: 11 sep. 2011
27 maart 2013, 14:14 uur | Bericht #391883
Citaat van Cerb, woensdag 27 maart 2013, 13:09 uur Even een vraagje

De afgelopen winter zijn er veel nieuwsberichten geweest over record sneeuwval in  de USA, Rusland en ook hier in Europa. Ook meldingen van vele sneeuwdagen.

Hoe zit het dan met het albedo effect op korte termijn?

Mijn gedachte was: Veel sneeuw, hoog albedo, veel uitstraling en geen warmte opname door het aardoppervlak, dus lagere temperaturen. Of is dit te kort door de bocht?
Ik denk dat je ook moet rekening houden met het grotere plaatje. Boven land lag er wel veel sneeuw, maar op de noordelijke ijszee lag er weinig ijs. Dus daar speelt het omgekeerde effect. En dan heb je nog het effect van de warme zomer waardoor het langer duurt vooraleer het land afkoeld.
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
27 maart 2013, 14:20 uur | Bericht #391884
Citaat van Cerb, woensdag 27 maart 2013, 13:09 uur Even een vraagje

De afgelopen winter zijn er veel nieuwsberichten geweest over record sneeuwval in  de USA, Rusland en ook hier in Europa. Ook meldingen van vele sneeuwdagen.

Hoe zit het dan met het albedo effect op korte termijn?

Mijn gedachte was: Veel sneeuw, hoog albedo, veel uitstraling en geen warmte opname door het aardoppervlak, dus lagere temperaturen. Of is dit te kort door de bocht?


Volgens de GFS weerkaarten wordt volgende week erg veel sneeuw in Oost-Europa verwacht met maximumtemperaturen wellicht niet boven +1 graad. Daar gaat dan ook weer enorm dik sneeuwdek ontstaan. Ik had gedacht dat oostenwind op den duur veel warmere lucht mee zou moeten brengen nu we richting april gaan, maar het ziet er naar uit dat de sneeuw een gigantische spelbreker is. De aardoppervlak neemt zonnewarmte op maar sneeuw kaatst deze zonnewarmte terug de ruimte in. Iemand kwam een aantal dagen geleden die mij liet zien hoeveel sneeuw in Oost-Europa ligt en zo te zien ligt er op extreem grote schaal van Rusland tot Polen erg veel sneeuw. Volgens mij heeft het ook met het smelten van poolijs mee te maken. Ik las keer een artikel dat de gebrekkige noordpoolijs ervoor kan zorgen dat er op de noordelijke halfrond veel meer, langduriger en op veel grotere schaal sneeuw kan vallen maar dit maakt voor de zon alleen maar moeilijk om op te warmen want de sneeuw neemt die warmte niet op. Daarnaast is er ook nog forse stralingskou boven de sneeuwdek zodra de nacht invalt. Voorlopig zie ik de oostenwind dan ook niet echt warmer worden. Ja de temperatuur zal hier wel omhoog gaan maar wel heel erg langzaam. | Gewijzigd: 27 maart 2013, 14:21 uur, door Sneeuwfit
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 maart 2013, 15:02 uur | Bericht #391885
Citaat van Sneeuwfit, woensdag 27 maart 2013, 14:20 uur  Ik las keer een artikel dat de gebrekkige noordpoolijs ervoor kan zorgen dat er op de noordelijke halfrond veel meer, langduriger en op veel grotere schaal sneeuw kan vallen maar dit maakt voor de zon alleen maar moeilijk om op te warmen want de sneeuw neemt die warmte niet op. Daarnaast is er ook nog forse stralingskou boven de sneeuwdek zodra de nacht invalt. 
Ik heb oo zo iets gelzen maar  d eopwarming heeft al zoveel  visies opgeleverd dat ik het niet meer weet... Over de winters was d ealgemeen opvatting toch dat  ze forser zouden uitpakken. Kouder en/of meer sneeuw maar er zijn ook tegenstelde geluien.
Voorjaars  vooral warmer en  natter (met dit jaar dan als utzondering van de regek), zomers zouden in ieder geval  meer extremen gaan kennen, daar was men het wel over eens. Alleen: Sommigen zeggen kouder en natter, anderen warmer en droger maar koud en droog of warm en nat zijn ook genoemd.  En ik dnke dat het best same kan gaan,  dat je in een zomer en  lange droge hete periode afwisselt met koud en nat... Eigenlijk een "Hollandse"zomer met extremere uitschieters..
Cerb
Lid
Woonplaats: Kaatsheuvel
Berichten: 92
Lid sinds: 14 jan. 2013
27 maart 2013, 15:12 uur | Bericht #391886
Ik bedoelde dan ook duidelijk korte termijn want lange termijn is echt onduidelijk. Doelde meer op het koude weer van nu, de afgelopen 2 weken en komende tijd. dat het landoppervlak niet opwarmt door sneeuw en temperaturen daardoor niet omhoog willen.
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
27 maart 2013, 15:50 uur | Bericht #391887
Citaat van Cerb, woensdag 27 maart 2013, 15:12 uur Ik bedoelde dan ook duidelijk korte termijn want lange termijn is echt onduidelijk. Doelde meer op het koude weer van nu, de afgelopen 2 weken en komende tijd. dat het landoppervlak niet opwarmt door sneeuw en temperaturen daardoor niet omhoog willen.

Als er in de nachtelijke uren opklaringen aanwezig zijn dan kan het boven de sneeuwdekgebieden zeer snel afkoelen en ook overdag zal de zon door sneeuw erg moeilijk kunnen opwarmen. Er ligt op dit moment veel sneeuw in Oost-Europa dus daar(en zeker ook bij ons door oostenwind) kan het dan ook kouder uitpakken dan wat de weermodellen ons wil doen geloven, dat kan weer tot gevolg hebben dat de ECMWF pluimverwachtingen kouder wordt bijgesteld naarmate de komende dagen steeds dichterbij komen. Vorige week gaf ECMWF pluimverwachting ook al aan dat het plus 10 graden zou worden voor aankomende vrijdag en nu ziet er naar uit dat het niet warmer dan plus 4 graden wordt. | Gewijzigd: 27 maart 2013, 15:51 uur, door Sneeuwfit
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 maart 2013, 15:53 uur | Bericht #391888
Citaat van Cerb, woensdag 27 maart 2013, 15:12 uur Ik bedoelde dan ook duidelijk korte termijn want lange termijn is echt onduidelijk. Doelde meer op het koude weer van nu, de afgelopen 2 weken en komende tijd. dat het landoppervlak niet opwarmt door sneeuw en temperaturen daardoor niet omhoog willen. oh nou ja we zie wel. Ik verwacht  in de toekomst gewoon Nederlands wisselvallig weer, gemiddeld dan, de opeenvolgende extremen zullen wel  extremer zijn, bv winter met temperaturen tot 15 graden  boven 0 gevolgd door en week of wat -20. of omgekeerd. Zomers idem, perioden van 35 graden + afwisselend met 10-15 graden.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 maart 2013, 16:06 uur | Bericht #391889
Citaat van Sneeuwfit, woensdag 27 maart 2013, 15:50 uur Als er in de nachtelijke uren opklaringen aanwezig zijn dan kan het boven de sneeuwdekgebieden zeer snel afkoelen en ook overdag zal de zon door sneeuw erg moeilijk kunnen opwarmen. Er ligt op dit moment veel sneeuw in Oost-Europa dus daar(en zeker ook bij ons door oostenwind) kan het dan ook kouder uitpakken dan wat de weermodellen ons wil doen geloven, dat kan weer tot gevolg hebben dat de ECMWF pluimverwachtingen kouder wordt bijgesteld naarmate de komende dagen steeds dichterbij komen. Vorige week gaf ECMWF pluimverwachting ook al aan dat het plus 10 graden zou worden voor aankomende vrijdag en nu ziet er naar uit dat het niet warmer dan plus 4 graden wordt.
Eigenljk zitten we nu al een dag of 4  tot 5 in een heel stabiele situatie.... wat me opvalt is dat het (ik heb diverse weergrafieken van diverse stations bekeken) dat het iedere dag pakweg een graad warmer is dan de dag ervoor (warmste moment van de dag) en dat bij gelijkblijvende omstandigheden. De behaalde wardes liggen ook  zo'n graad of 2 - 3 boven wat de pluim aan geeft. Als dat zo doorgaat zitten we over 5 dagen dik boven de 10, over 10 dagen boven de 15 en ...en... en over 10 dagen zou het langjarig gemiddelde voor de max temperaturen   rond de 12 graden liggen



kortom, het gaat best goed zo.
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
27 maart 2013, 16:22 uur | Bericht #391890
Citaat van jcroon, woensdag 27 maart 2013, 16:06 uur Citaat van Sneeuwfit, woensdag 27 maart 2013, 15:50 uur Als er in de nachtelijke uren opklaringen aanwezig zijn dan kan het boven de sneeuwdekgebieden zeer snel afkoelen en ook overdag zal de zon door sneeuw erg moeilijk kunnen opwarmen. Er ligt op dit moment veel sneeuw in Oost-Europa dus daar(en zeker ook bij ons door oostenwind) kan het dan ook kouder uitpakken dan wat de weermodellen ons wil doen geloven, dat kan weer tot gevolg hebben dat de ECMWF pluimverwachtingen kouder wordt bijgesteld naarmate de komende dagen steeds dichterbij komen. Vorige week gaf ECMWF pluimverwachting ook al aan dat het plus 10 graden zou worden voor aankomende vrijdag en nu ziet er naar uit dat het niet warmer dan plus 4 graden wordt.
Eigenljk zitten we nu al een dag of 4  tot 5 in een heel stabiele situatie.... wat me opvalt is dat het (ik heb diverse weergrafieken van diverse stations bekeken) dat het iedere dag pakweg een graad warmer is dan de dag ervoor (warmste moment van de dag) en dat bij gelijkblijvende omstandigheden. De behaalde wardes liggen ook  zo'n graad of 2 - 3 boven wat de pluim aan geeft. Als dat zo doorgaat zitten we over 5 dagen dik boven de 10, over 10 dagen boven de 15 en ...en... en over 10 dagen zou het langjarig gemiddelde voor de max temperaturen   rond de 12 graden liggen


kortom, het gaat best goed zo.


Nou wie weet? de zon heeft in ieder geval steeds meer kracht:)
Joeke12
Lid
Woonplaats: Friesland , Ternaard (NoordWest Zeedijk).
Berichten: 225
Lid sinds: 26 nov. 2010
27 maart 2013, 16:43 uur | Bericht #391891
Laat het nog maar even zo doorgaan, liefst hier eens weer met sneeuw, ja hier niet zoveel gekregen.
En laat het maar per eind juli zomer worden, met 25 graden. Ben ik klaar met stage en kan ik genieten!
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 245 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 245, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden