Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
27 juni 2013, 21:59 uur | Bericht #400291
Citaat van Soesano god of thunder, donderdag 27 juni 2013, 20:09 uur http://www.joop.nl/groen/detail/artikel/21243_2013_het_jaar_zonder_zomer/
 
hoop het niet. maar het is nog te vroeg voor zulke dingen..
misschien zitten ze er naast.anders de koudste zomer in 200 jaar.
het lijkt een trent te worden in dit land en om ons heen..
misschien iets om te lezen ......
Denk niet dat het de koudste zomer word in 200 jaar misschien wel de natste zomer, en echte zomers kennen we niet in Nederland het zijn vaak pieken en dalen. Volgende week kunnen we weer genieten van een aantal warme zomerse dagen en trouwens elk jaar word er een horrorwinter verwacht al maanden van te voren word dat in de media gezegd en  dat komt ook nooit uit, dus ik zou mij niet aan dit bericht op joop.nl gaan vastpinnen.

MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
27 juni 2013, 22:05 uur | Bericht #400292
Citaat van Soesano god of thunder, donderdag 27 juni 2013, 20:09 uur http://www.joop.nl/groen/detail/artikel/21243_2013_het_jaar_zonder_zomer/
 
hoop het niet. maar het is nog te vroeg voor zulke dingen..
misschien zitten ze er naast.anders de koudste zomer in 200 jaar.
het lijkt een trent te worden in dit land en om ons heen..
misschien iets om te lezen ......

Onzin artikel, echt die Fransen weer... Zomer is nog maar een weekje jong en we hebben nu al hier in NL een tropische dag gehad. En het lijkt me stug dat het hier bij blijft, mooiste 2 maanden moeten nog komen (juli, augustus). Pas als de zomer voorbij is kun je pas oordelen en niet als de zomer nog moet beginnen.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
27 juni 2013, 22:24 uur | Bericht #400294
Vanavond 22:05 uur

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
28 juni 2013, 07:48 uur | Bericht #400299
De middagtemperaturen op basis van de nieuwe GFS-run vanaf morgen tem volgende week vrijdag.




BartS
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
28 juni 2013, 09:37 uur | Bericht #400300
Citaat van De Friese Weerman, donderdag 27 juni 2013, 21:59 uur Denk niet dat het de koudste zomer word in 200 jaar misschien wel de natste zomer, en echte zomers kennen we niet in Nederland het zijn vaak pieken en dalen.Inderdaad, de Nederlandse zomer is nooit aaneengesloten mooi of slecht, het komt vrijwel alle zomers allebei wel voor.
Een hele boel pagina heb ik eens opgeschreven he de zeomers van de laatste jaren nou waren en dat was toch best positief. Natuurlijk ook wat mindere zomers maar zelfs   mooie zomers vinden mensen vaak slecht, men herinnert zich vooral het  rotweer, vaak omdat dat samenvat met bv een festival of de vakantie.



Citaat van uit het artikel Er komen wel een paar hete pieken maar volgens de onderzoekers is inmiddels duidelijk dat zo'n plotselingen stijging meteen leidt tot noodweer waardoor er snelle afkoeling optreedt. De meteo wil wildere speculaties vermijden en wijst op een waarschijnlijk patroon van rotweer dat afgewisseld wordt door korte periodes van mooi weer die snel gevolgd worden door storm en regen. Typisch spektakelmeteoredenering, als je matr zegt dat het  afwisselt dan kun je altijd zeggen dat je goed zit. "Ja nou 1 of 2 van die mooiere perioden duurden wat langer dan "kort". nou en?" 

Janic
Lid
Woonplaats: Ekeren
Berichten: 14
Lid sinds: 4 okt. 2012
28 juni 2013, 12:49 uur | Bericht #400310
Morgen weer veel regen blijkbaar
Ekeren 20mm volgens meteovista.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
28 juni 2013, 12:50 uur | Bericht #400311
Citaat van Ries 37 minuten geleden | Bericht #400303 Koud zeewater tempert juniwarmte

Juni was net als de voorgaande maanden koud voor de tijd van het jaar. Het is de zesde maand op rij met een gemiddelde temperatuur die lager uitkomt dan het langjarig gemiddelde. Voor het laatst gebeurde dit zeven jaar geleden.....
Bron: KNMI

zie hier het hele artikel http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38235/berichtgeving-zomer-2013/398884/#message400303

Dat het 7 jaar geleden voor het laatst is geweest dat de temperatuur 6 maanden op rij lager is dan het langjarig gemiddelde zegt me niet zoveel. Wat het knmi niet bericht is dat de gemiddelde etmaal temperatuur over het eerste half jaar 2013 voor het laatst 17 jaar geleden overtroffen werd door 1996.8)
Er zitten op deze site dus (jonge) mensen die thans voor het eerst zo'n koud 1e half jaar meemaken in Nederland! | Gewijzigd: 28 juni 2013, 12:55 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ossekop
Lid
Woonplaats: Oss
Berichten: 256
Lid sinds: 30 jan. 2011
28 juni 2013, 13:34 uur | Bericht #400314
Even blote hoofd herinneringen graven...
Nu heb ik die 1996 dus wel meegemaakt en het enige dat ik weet is dat het het jaar erop heerlijk zomerweer was! Eind juli en de hele maand augustus, héérlijk!!. In mijn herinnering was dat écht de beste zomer ooit!
7 jaar geleden was inderdaad een rukzomer. Dat weet ik ook nog. Die was echt nat en somber!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
28 juni 2013, 14:19 uur | Bericht #400317
Citaat van Ossekop, vrijdag 28 juni 2013, 13:34 uur ...
7 jaar geleden was inderdaad een rukzomer. Dat weet ik ook nog. Die was echt nat en somber!
Zomer? KNMI heeft het over 1e 6 maanden. We hebben het dan toch over 2006? Juli was toen heel heet. Ik lag elke dag langdurig in de Grevelingen om af te koelen. Zodra je het water uit was, was je weer nat van het zweet.
Zo heet hoeft komende juli van mij niet te worden. 23/24 is heet genoeg!


EDIT Ben: Grafiek juli 2006 erbij gezet.
| Gewijzigd: 28 juni 2013, 21:35 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
28 juni 2013, 21:09 uur | Bericht #400331
Is toch iets mis met de metingen van het KMI daar. Vorige keer ook al rederlijke hoge windstoot maar nu gaat het er een 'klein' beetje over:D;)

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
28 juni 2013, 22:33 uur | Bericht #400336
Citaat van Ben47, vrijdag 28 juni 2013, 14:19 uur Citaat van Ossekop, vrijdag 28 juni 2013, 13:34 uur ...
7 jaar geleden was inderdaad een rukzomer. Dat weet ik ook nog. Die was echt nat en somber!
Zomer? KNMI heeft het over 1e 6 maanden. We hebben het dan toch over 2006? Juli was toen heel heet. Ik lag elke dag langdurig in de Grevelingen om af te koelen. Zodra je het water uit was, was je weer nat van het zweet.
Zo heet hoeft komende juli van mij niet te worden. 23/24 is heet genoeg!


EDIT Ben: Grafiek juli 2006 erbij gezet.


Nou van mij mag het hoor. Ik bedoel ik ben vanavond gewoon onder de zonnenbank gegaan.
En dat notabene hartje zomer. Het gaat toch ook nergens meer over?
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Eef87
Lid
Woonplaats: Warmenhuizen (vlak onder Schagen)
Berichten: 137
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juni 2013, 23:27 uur | Bericht #400337
Volgens mij klagen we al vanaf 2006 over de zomer in Nederland We moeten gewoon genieten van de mooie dagen die nog gaan komen, en accepteren dat we gewoon niet het klimaat hebben van een Griekenland ofzo.
2014
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
orioner
Lid
Woonplaats: Kluisbergen
Berichten: 365
Lid sinds: 8 jul. 2010
29 juni 2013, 00:20 uur | Bericht #400338
Citaat van Eef87, vrijdag 28 juni 2013, 23:27 uur Volgens mij klagen we al vanaf 2006 over de zomer in Nederland We moeten gewoon genieten van de mooie dagen die nog gaan komen, en accepteren dat we gewoon niet het klimaat hebben van een Griekenland ofzo.
het huidig klimaat is toch ook niet normaal. 6 maanden te koud na elkaar. zonuren onder normaal. een schamele 17graden voor eind juni is toch te koud. net als in 1981 toen was het bijna identiek weer. het vervelend hoog op de oceaan met w-nw-n winden. de zomer van 1981 was ook gene vetten; veel te koud, veel te weinig zon;

De eerder voorspelde weerverbetering met hogere temps is voor de zoveelste keren uitgesteld. in plaats van een zwakke zuidwesten stroming krijgen we een zonale stroming met temperaturen van hooguit 20 graden met geregeld wolkevelden. ik zeg je nu al, we krijgen een herhaling van 1981. zolang die blokkade op de oceaan blijft, forget it. Er zullen wel wat betere dagen zijn, maar ze zullen vluig gevolgd worden door veel mindere mooie dagen.

nog een kaartje van 1981, tel de dagen maar zelf van boven 20 graden.


joris put
Lid
Woonplaats: haaksbergen (weatherfreak)
Berichten: 268
Lid sinds: 1 dec. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juni 2013, 01:53 uur | Bericht #400341
Even een vraag... We hadden dit jaar in de laatste maand van de winter ( koude Tems ) met temperaturen onder normaal.. Het zeewater van de Noordzee bleef daardoor zeer koud. In April had het zeewater zover ik weet een temp die redelijk onder het normale niveau lag., Is het dan niet voor de hand om te zeggen dat er dan ook een mindere zomer aan zal komen. Dat de noordzee als het ware een blokkade vormt, zodat het voor een Oostelijke stroming (zuid) moeilijker is om door die blokkade heen te komen.... Wie kan mij vertellen wat de invloed is van de temps van de Noordzee op de zomer. Alvast bedankt..............
orioner
Lid
Woonplaats: Kluisbergen
Berichten: 365
Lid sinds: 8 jul. 2010
29 juni 2013, 08:28 uur | Bericht #400343
Citaat van jrisput, zaterdag 29 juni 2013, 1:53 uur Even een vraag... We hadden dit jaar in de laatste maand van de winter ( koude Tems ) met temperaturen onder normaal.. Het zeewater van de Noordzee bleef daardoor zeer koud. In April had het zeewater zover ik weet een temp die redelijk onder het normale niveau lag., Is het dan niet voor de hand om te zeggen dat er dan ook een mindere zomer aan zal komen. Dat de noordzee als het ware een blokkade vormt, zodat het voor een Oostelijke stroming (zuid) moeilijker is om door die blokkade heen te komen.... Wie kan mij vertellen wat de invloed is van de temps van de Noordzee op de zomer. Alvast bedankt..............
ik denk persoonlijk niet dat er echt een verband is, maar wat je nu ziet is dat de noordzee behoorlijk fris is samen met een W-NW-N stroming de zee opzich al niet opwarmt en steeds de koele lucht het land in jaagd. Hierdoor kan de temperatuur niet echt stijgen. Gelukkig hebben we wel de stralingswarmte van de zon die het toch wel wat kan opwarmen tijdens een zonnig moment, alleen aan de zee blijft het toch koud door de koude lucht vanaf zee.

het grote probleem is dat er een grote etter ( hogedrukgebied ) op de oceaan vastgeroest is en die wil niet wijken, waardoor we steeds een W-NW-N stroming.
Iedere keer wil het hoog wel opschuiven naar het Oosten maar de doortocht wordt door één af andere reden afgeblokt en blijven we plakken in de zonale stroming. Vorige week waren de modellen: vanaf begin juli beter weer met hogere temps, de huidige runs: vanaf 7 juli. volgende week missch vanaf 14 juli??? en zo blijven we maar aanmodderen. zolang die blokkade blijft, tja zullen we niet veel van de zomer zien, tenzij een paar mooie dagen.
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
29 juni 2013, 12:01 uur | Bericht #400351
Eef87
Lid
Woonplaats: Warmenhuizen (vlak onder Schagen)
Berichten: 137
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juni 2013, 14:49 uur | Bericht #400353
Citaat van orioner, zaterdag 29 juni 2013, 0:20 uur Citaat van Eef87, vrijdag 28 juni 2013, 23:27 uur Volgens mij klagen we al vanaf 2006 over de zomer in Nederland We moeten gewoon genieten van de mooie dagen die nog gaan komen, en accepteren dat we gewoon niet het klimaat hebben van een Griekenland ofzo.
het huidig klimaat is toch ook niet normaal. 6 maanden te koud na elkaar. zonuren onder normaal. een schamele 17graden voor eind juni is toch te koud. net als in 1981 toen was het bijna identiek weer. het vervelend hoog op de oceaan met w-nw-n winden. de zomer van 1981 was ook gene vetten; veel te koud, veel te weinig zon;



Klopt dat het niet normaal is, maar dit gaat elk jaar zo. 

Ik citeer even uit een willekeurig aangeklikte pagina van het zomertopic 2012:

Citaat van Citaat uit het zomertopic 2012 Ik ben op 19 juli jarig. En ik kan mijn verjaardagen (en de dagen er om heen) meestal wel goed herinneren. Ik heb nog NOOIT zo'n slechte zomer meegemaakt als deze.
Citaat van uit het zomertopic 2012 het hogedrukgebied van de azoren die de laatste dagen een poging ondernam om naar het vasteland op te stoten blijft volgens de laatste kaarten opnieuw vastgeroest boven de oceaan. Dus de weerverbetering gaat niet door: pff
rot zomer.
kunnen we niet een herfsttopic openen in de plaats.

En ook nog even een willekeurig citaat uit 2011
Citaat van zomertopic 2011
Maar de oper (ec) laat maandag een buitengewoon kleverig hoogtelaag boven het Noord zeegebied zien. Dat betekent dat het er allemaal niet veel beter op gaat worden. Kijk anders ook ff de gfs verwachting. http://vakman.weerdirect.nl/ .
Dat is ook nog natte vingerwerk maar geeft je wel een indicatie voor volgende week. Ik zeg Lastminute boeken

Dus, elk jaar hetzelfde liedje... 
2014
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
29 juni 2013, 16:24 uur | Bericht #400358
Citaat van Eef87, zaterdag 29 juni 2013, 14:49 uur Dus, elk jaar hetzelfde liedje...  Dat valt wel mee...
2012 was  over dehele zomer genomen vrij gemiddeld al kwam dat vooral door een warme periode in augustus.

Dat er "al jaren geklaagd wordt" is ook niet helemaal terecht. Kijk maar eens naar de zomerbeschrijvingen op
http://www.knmi.nl/klimatologie/maand_en_seizoensoverzichten/index.html
Alleen 2011 springt er eigenlijk uit als beroerd. En ja, als 2012 dan gemiddeld is met lange sombere periodes dan denk je dat het beroerd is, ook al valt het wel mee.
Ossekop
Lid
Woonplaats: Oss
Berichten: 256
Lid sinds: 30 jan. 2011
29 juni 2013, 17:54 uur | Bericht #400361
Citaat van Ben47, vrijdag 28 juni 2013, 14:19 uur Citaat van Ossekop, vrijdag 28 juni 2013, 13:34 uur ...
7 jaar geleden was inderdaad een rukzomer. Dat weet ik ook nog. Die was echt nat en somber!
Zomer? KNMI heeft het over 1e 6 maanden. We hebben het dan toch over 2006? Juli was toen heel heet. Ik lag elke dag langdurig in de Grevelingen om af te koelen. Zodra je het water uit was, was je weer nat van het zweet.
Zo heet hoeft komende juli van mij niet te worden. 23/24 is heet genoeg!

*knip*
EDIT Ben: Grafiek juli 2006 erbij gezet.

Kan twee kanten op. Ik kan me alleen een totaal verregende vakantie voor de geest halen.
A) Het was augustus 2006??






B) Of... ik zat er een heel jaar naast (2007)



Woonplaats: drachten
Berichten: 1
Lid sinds: 29 jun. 2013
29 juni 2013, 18:57 uur | Bericht #400365
Citaat van jrisput, zaterdag 29 juni 2013, 1:53 uur Even een vraag... We hadden dit jaar in de laatste maand van de winter ( koude Tems ) met temperaturen onder normaal.. Het zeewater van de Noordzee bleef daardoor zeer koud. In April had het zeewater zover ik weet een temp die redelijk onder het normale niveau lag., Is het dan niet voor de hand om te zeggen dat er dan ook een mindere zomer aan zal komen. Dat de noordzee als het ware een blokkade vormt, zodat het voor een Oostelijke stroming (zuid) moeilijker is om door die blokkade heen te komen.... Wie kan mij vertellen wat de invloed is van de temps van de Noordzee op de zomer. Alvast bedankt..............

2007 was een bloedheet voorjaar met midden april temps tegen de 30 graden,en toch kwam er een van de slechtste zomers achter aan die ik heb meegemaakt. dus volgens mij heeft dat zeewater weinig invloed.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 268 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 268, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden