Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
2 juni 2013, 13:28 uur | Bericht #395882
Tornadochasen: aansluiten in de file?


Foto: Tornado Titans

Naar aanleiding van de tornado's in Oklahoma van 31 mei jl. laait de discussie weer op over de gevaren van stormchasen. De chasewereld is geschokt over de dood van chaseteam Twistex. Tim Samaras stond erom bekend, dat hij uiterst voorzichtig te werk ging. Daarintegen zijn er honderden amateurchasers op pad, die met een mobieltje het filmpje van hun leven willen maken en hier bekend mee willen worden. Zeer regelmatig zien we op de kaarten, dat er files ontstaan rond een tornadisch gebied en horen we via de sociale media over ongelukken tijdens het chasen. Hierdoor ontstaan er levensbedreigende situaties. Hulpverleners en professionele chasers (wetenschappers) worden gehinderd in hun werkzaamheden en mensen komen op de wegen vast te staan misschien zelfs net in het pad van een tornado (zoals afgelopen vrijdag). Uiteraard is het ondoenlijk om mensen te verbieden op pad te gaan om te chasen. Ik heb geen klinkklare oplossing wat er wel zou moeten gebeuren om te voorkomen, dat er nog meer onnodige doden vallen. In de media wordt vaak genoeg gewaarschuwd, dat veiligheid boven een "mooie" foto gesteld moet worden. Er moet iets gaan veranderen, maar wat en hoe...


Marga

Hieronder vind je een aantal artikelen, die in het kader van het bovenstaande interessant zijn om te lezen:

http://raymondklaassen.com/2013/06/02/tornados-blijf-ze-respecteren/

The day that should change tornado actions and storm chasing forever

http://www.tornadotitans.com/storm-chasing/how-do-you-storm-chase/

Some Thoughts from NWS Chicago on Tornadoes and Safety Following Friday's Deadly Oklahoma Storms


| Gewijzigd: 2 juni 2013, 13:41 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
2 juni 2013, 13:52 uur | Bericht #395884
Verbieden kan je het niet maar ik denk dat er wel duidelijke regels moeten komen, bijvoorbeeld een x-aantal mensen op een bepaalde plek en niet meer en dat. Persoonlijk vind ik ook dat er verschil moet worden gemaakt tussen amateurs en de pro's bijvoorbeeld door een vergunning systeem waardoor de pro's net wat meer rechten én plichten krijgen onwille van ieders veiligheid.
Waarom deze advertentie?
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
2 juni 2013, 17:05 uur | Bericht #395901
Vergunning wet instellen. Dat je aan bepaalde eisen moet voldoen om te mogen chasen.
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2013, 17:17 uur | Bericht #395903
Citaat van michaelvr, zondag 2 juni 2013, 17:05 uur Vergunning wet instellen. Dat je aan bepaalde eisen moet voldoen om te mogen chasen.
Snap je idee is, maar hoe wil je het handhaven? Je kan moeilijk van de politie gaan vragen of ze iedereen naast een tornado even willen controleren. Mensen moeten zelf bewuster worden van wat ze doen, en wat de gevaren zijn. Dus aansluiten in een file? Nee, rechtsom keer maken en naar huis gaan! Bovendien zijn er mensen bij die het voor de lol doen, en die zijn juist voor alle andere mensen in de buurt van een tornado een gevaar. Laat het aan de mensen met verstand er van over. En met een laptop in een auto zitten, en er naar toe rijden en denken dat je er verstand van hebt is dom van zulke mensen. Niet alleen dom, maar levensgevaarlijk! En als mensen het graag willen doen, zou je ze wel kunnen verplichten om de storm spotter curces te doen, die curcussen zijn er. En dan moet je alsnog in je oren knopen dat het echt gevaarlijk is.
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2013, 19:37 uur | Bericht #395910
Een persoonlijke visie...

Het Stormchasen is een risiko vol beroep cq hobby en dat weten ze zelf ook. 

De Uitbraak van 31 mei was een hele bijzondere die niet vaak voorkomt. Mensen die de film Twister hebben gezien en ook de uitbraak van 31 mei kunnen dit zeker beamen. Het  stormfront werd vanuit sateliet oogpunt door sommige amerikaanse meteorologen als zijnde Orkaan bestempeld qua weerbeeld...als je ommige beelden ziet zie je ook een vortex over de grond gaan van links naar rechts......daarom heen zie je z.g. sisters   verschijnen. De spotter van KFOR Emily Sutton heeft dit op beeld staan toen ze een wedge tornado voor zich hadden en ineens een tornado achter hun verscheen. Veel ervaren chasers zijn die dag verrast door de intensiteit van het stormfront. Als je door de regels en media ophef heen kijkt kun je wel stellen dat het aantal doden met een EF 03 Tornado´s door een zeer dicht bevolk gebied heen is getrokken wel erg meevalt. 

Het waren gewoon dit keer to much people on the wrong place.......!

NEVER STOP CHASING


"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
2 juni 2013, 19:57 uur | Bericht #395917
Citaat van Ries, zondag 2 juni 2013, 17:17 uur Citaat van michaelvr, zondag 2 juni 2013, 17:05 uur Vergunning wet instellen. Dat je aan bepaalde eisen moet voldoen om te mogen chasen.
Snap je idee is, maar hoe wil je het handhaven? Je kan moeilijk van de politie gaan vragen of ze iedereen naast een tornado even willen controleren. 
En wat is "Chasen"? Iedere chaser kan toch aanvoeren dat ie daar gewoon toevallig reed?

Enen, als er hier een tornado op duikt die te volgen is, dan zal het halve , zo niet het hele O-O  forum leeg  stromen. OP die ene pliichtsgetrouwe moderator na dan ...
| Gewijzigd: 2 juni 2013, 19:59 uur, door jcroon
Woonplaats: Noardburgum
Berichten: 46
Lid sinds: 30 nov. 2010
3 juni 2013, 00:29 uur | Bericht #395934
Ik zou niet willen chasen om naamsbekendheid te krijgen. 
Mij gaat het alleen om van niet al te dichtbij maar wel dichtbij genoeg de ontzagwekkende krachten in werking te zien.
De sensatie is niet de drijfveer bij mij. Ik ben al vanaf mijn jeugd in de ban van extremiteiten van het weer, dat mag alles zijn dat moeder natuur mij in het pad gooit. Zolang ik veilg blijf en anderen er niet in mee sleep.  Dat gaat al 24 jaar zonder schade aan mij of anderen.

Zo gauw het kolone werk werd trok ik me terug. 
Een dreigend gerommel, steeds luider, natuur wordt opeens stil.De wind trekt aan, het word iets kil.Het gerommel zwelt aan, het geflits neemt toe.De smaragd groene lucht....I'am in heaven.
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 09:45 uur | Bericht #395944
Citaat van tukkerjasper, zondag 2 juni 2013, 13:52 uur Verbieden kan je het niet maar ik denk dat er wel duidelijke regels moeten komen, bijvoorbeeld een x-aantal mensen op een bepaalde plek en niet meer en dat. Persoonlijk vind ik ook dat er verschil moet worden gemaakt tussen amateurs en de pro's bijvoorbeeld door een vergunning systeem waardoor de pro's net wat meer rechten én plichten krijgen onwille van ieders veiligheid. Citaat van michaelvr, zondag 2 juni 2013, 17:05 uur Vergunning wet instellen. Dat je aan bepaalde eisen moet voldoen om te mogen chasen.
Absoluut niet !...
Heel nederland gaat al over op die betutteling en nu de rest van de wereld ook?. Je mag steeds minder en wat je mag is verplicht.
Als levend wezen moet je gewoon nadenken voordat je zo iets doet en je hebt je eigen verantwoording hier in te nemen en niet iets dat de "staat of het land" je weer eens gaat opleggen. Het is jouw keuze dus jij bent hierin verantwoordelijk en nietmand anders.
Het is verschrikkelijk wat het twistex team is overkomen maar  geloof mijn nou, dit heeft altijd in de achterhoofden gespeeld van de heren. Je weet als je hiermee begint dat het risico in een klein hoekje ligt en triest genoeg is het dan toch gebeurt.
Dus alsjeblieft, ik word er echt triest van als ik er over na denk met vergunningen en burocratisch geneuzel hoe alle "leuke" dingen aan banden woden gelegt en dat dat ook steeds meer gebeurt. Misschien zou versoepeling hierin juist helpen zodat de mensen zelf hun verantwoordingen weer eens leren te nemen, maar dat is iets anders



| Gewijzigd: 3 juni 2013, 09:50 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
3 juni 2013, 13:52 uur | Bericht #395958
Ik deel je mening dat die altijd in de achterhoofden heeft gespeelt.  Echter was, Twistex een proffesioneel team die wisten wat ze deden en geen ramptoerist zoals de meeste chasers die uit het niets opduiken wanneer er een outbreak word voorspelt.    Mij hoor je ook niet zeggen dat de amateurs niet mogen chasen maar ik vind wel dat er een autoriteit moet zijn die er meer verstand van heeft en kan zeggen wat wel of niet veilig is.    Met het systeem wat ik bedoel is dat mensen die proffesioneel bezig zijn de recht én plicht hebben om amateurs van info te voorzien, aangezien zij eerder gevaarlijke situaties opmerken en hier op in kunnen spelen waardoor, zij mensen eerder naar veiligheid kunnen sturen.     Voorbeeld van Sean Casey toen hij besloot in de TIV een sirene met megafoon te plaatsen om zo mensen te waarschuwen en in relatieve veiligheid te brengen vind ik een briljant idee en zouden Reed timmer en DR. Wurman ook moeten doen,
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 14:32 uur | Bericht #395960
Ja snap ik wel, natuurlijk waren professioneel maar het is en blijft natuur en ntuur is niet altijd voorspelbaar.
En daarbij gluurt roekeloosheid altijd om een hoekje. Als jij 20 jaar lang hetzelfde doet is het routine en met een routine hou je steeds minder rekening met een incident en het bekende ongelukje in de hoek.

Ik snap ook wat je bedoeld met de autoriteiten die dan moeten beslissen of iets veilig is.
Wanneer beslis je of het veilig genoeg is en wanneer niet, hoe definieer je dat.... dat kan niet en daarbij is het juist aan de prof.chasers om data te verzamelen zodat we deze verschijnselen beter te leren begrijpen !. En al kon je het wel, dan is en blijft het theorie want deze dingen moeten op papier staan en wijken altijd af van van wat op dat moment de situatie is. We weten ook simpelweg niet waar de bliksem gaat inslaan, we kunnen het alleen gokken en dat is bij dit niet veel anders. Het is en blijft altijd de verantwoording bij de mensen zelf en dat hou je nooit tegen door regeltjes in te voeren.

De TIV is een tank van 5 ton, die zal minder snel zo eindigen als deze helden in een soort van pick-up en kan je meer risico's nemen.
| Gewijzigd: 3 juni 2013, 14:38 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
3 juni 2013, 23:03 uur | Bericht #395987
Citaat van tukkerjasper, maandag 3 juni 2013, 13:52 uur    Voorbeeld van Sean Casey toen hij besloot in de TIV een sirene met megafoon te plaatsen om zo mensen te waarschuwen en in relatieve veiligheid te brengen vind ik een briljant idee en zouden Reed timmer en DR. Wurman ook moeten doen, Die vergeljking gaat niet helemaal op. Zowel Sean en Reed waren mensen die zo dicht mogelijk een tornado wilden benaderen.
Sean voor mooie beelden maar hoewel daar natuurlijk sensatie voor een deel aan ten grondslag ligt zal dat zeker meehelepn mensen  bewust te maken van de enorme krachten en daarmee dat ze moeten oppassen en geen idiote dingen doen. Daarmee kun je levens redden. Helaas zullen er maar zat zijn die juist daardoor gaan chasen en risicos opzoeken. Maar goed, die gekken zouden ook zonder Sean's beelden op jacht gaan omdat ze al getriggered worden door alle "wooow"en Yahoooo" en "Geeezawhaddamonster" social media  berichten en filmpjes.. De toegenomen popularitei van het  Chasen is denk ik  dan ook vooral op het conto van de social media te schrijven, niet op de serie "Storm Chasers"( wel een beetje natuurlijk). Maar zowel Twistex als Wurman hadden niet als doel in een Tornado te komen, Wurman zelfs op gepaste afstand met zijn radar vanwege een beter overzicht. Ik dnek dan ook niet dat een toeter op zijn radarmobiel veel zou toevoegen.

Met Chasen is het hetzelfde voor onweer of tornados, het beste overzicht heb je toch van ruime afstand.

Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juni 2013, 23:31 uur | Bericht #395990
Hier het radar beeld van de Reno Tornado..... het blauwe en witte gedeelte is het windgebied lees hart vd tornado... de rode punten het aantal spotters en chasers.

"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
4 juni 2013, 00:01 uur | Bericht #395991
Citaat van jcroon, maandag 3 juni 2013, 23:03 uur Citaat van tukkerjasper, maandag 3 juni 2013, 13:52 uur mn eigen gebla Die vergeljking gaat niet helemaal op. Zowel Sean en Reed waren mensen die zo dicht mogelijk een tornado wilden benaderen...                                                                       
Ik snap wat je bedoelten geef je ook helemaal gelijk.   Wat ik bedoelde is puur het waarschuwen van mensen.

| Gewijzigd: 4 juni 2013, 00:03 uur, door tukkerjasper
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juni 2013, 00:07 uur | Bericht #395992
In 2010 ging team Vortex 2 op pad met meer dan 40 auto's en dat was maar 1 team.

  | Gewijzigd: 16 februari 2017, 11:39 uur, door Joyce.s
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
delmare
Lid
Woonplaats: Hillegom
Berichten: 262
Lid sinds: 30 jul. 2006
4 juni 2013, 00:13 uur | Bericht #395993
Wat dachten jullie? Er zijn er ook die door dit voorval niet meer gaan chasen lijkt mij..

Om nou vergunningen of verboden op te leggen gaat echt te ver hoor.. betuttel de boel maar lekker in NL.
http://www.hotrodradio.nl
michaelvr
Lid
Woonplaats: Hilversum - Noord Holland
Berichten: 401
Lid sinds: 24 apr. 2011
4 juni 2013, 00:36 uur | Bericht #395994
Citaat van jcroon, zondag 2 juni 2013, 19:57 uur Citaat van Ries, zondag 2 juni 2013, 17:17 uur Citaat van michaelvr, zondag 2 juni 2013, 17:05 uur Vergunning wet instellen. Dat je aan bepaalde eisen moet voldoen om te mogen chasen.
Snap je idee is, maar hoe wil je het handhaven? Je kan moeilijk van de politie gaan vragen of ze iedereen naast een tornado even willen controleren. 
En wat is "Chasen"? Iedere chaser kan toch aanvoeren dat ie daar gewoon toevallig reed?

Enen, als er hier een tornado op duikt die te volgen is, dan zal het halve , zo niet het hele O-O  forum leeg  stromen. OP die ene pliichtsgetrouwe moderator na dan ...



Hoe weet een politie agent dat iemand mogelijk drugs in de auto heeft? Nou, die mensen hebben veel ervaring en gaan op hun gevoel af. Maar sirieus, als heel veel mensen rijden op een plek midden in een landbouw gebied tijdens een tornado evenement. Dan weet je dat ze chasen... Mensen met een laptop in de auto, chasers. Mensen die een niet lokale nummer plaat hebben, chasers. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

Auto staande houden, vergunning checken. Geen vergunning? pijnlijke boette...

Oh, en ik heb het hier over een vergunning voor stormchasen in Amerika!. | Gewijzigd: 4 juni 2013, 00:43 uur, door michaelvr
Spicificaties extreem weer Hilversum 2013:
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Woonplaats: Noorden.
Berichten: 71
Lid sinds: 27 nov. 2012
4 juni 2013, 01:05 uur | Bericht #395995
Belachelijk idee die vergunning in USA. Chasen is een risico en de meesten weten dat van te voren. Sommige hobby's zijn gewoon niet zonder gevaar. Chasen op eigen risico zou ik zeggen Je moet toch vrij zijn in wat je wilt doen enzo? Zo'n vergunning zal dan ook weer wat moeten kosten enz...
RN
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
4 juni 2013, 08:09 uur | Bericht #395997
Citaat van michaelvr, dinsdag 4 juni 2013, 0:36 uur
Hoe weet een politie agent dat iemand mogelijk drugs in de auto heeft? Nou, die mensen hebben veel ervaring en gaan op hun gevoel af. Maar sirieus, als heel veel mensen rijden op een plek midden in een landbouw gebied tijdens een tornado evenement. Dan weet je dat ze chasen... Mensen met een laptop in de auto, chasers. Mensen die een niet lokale nummer plaat hebben, chasers. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

Auto staande houden, vergunning checken. Geen vergunning? pijnlijke boette...

Oh, en ik heb het hier over een vergunning voor stormchasen in Amerika!.

Ja , en? 1 agent op een plattelandsweggetje al die autos tegen houden?
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
4 juni 2013, 23:14 uur | Bericht #396061
Citaat van jcroon, dinsdag 4 juni 2013, 8:09 uur Citaat van michaelvr, dinsdag 4 juni 2013, 0:36 uur
Hoe weet een politie agent dat iemand mogelijk drugs in de auto heeft? Nou, die mensen hebben veel ervaring en gaan op hun gevoel af. Maar sirieus, als heel veel mensen rijden op een plek midden in een landbouw gebied tijdens een tornado evenement. Dan weet je dat ze chasen... Mensen met een laptop in de auto, chasers. Mensen die een niet lokale nummer plaat hebben, chasers. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

Auto staande houden, vergunning checken. Geen vergunning? pijnlijke boette...

Oh, en ik heb het hier over een vergunning voor stormchasen in Amerika!.

Ja , en? 1 agent op een plattelandsweggetje al die autos tegen houden?

Zet je auto dwars op de weg en je komt op die landweggetjes een heel eind.
In de V.S. hebben ze wel wat meer respect voor de politie dan hier.  En een vergunning hoeft niet persé geld te kosten en verzekerings technisch zou het ook wel eens een uitkomst kunnen zijn. | Gewijzigd: 4 juni 2013, 23:19 uur, door tukkerjasper
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 juni 2013, 23:45 uur | Bericht #396062

Wackyrat

"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 376 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 376, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2017/2018".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden