Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, CO; Washington, CO.

25 Apr 2024 23:07:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD; Fall River, SD.

25 Apr 2024 23:07:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: utrecht
Berichten: 6
Lid sinds: 19 jun. 2013
19 juni 2013, 10:07 uur | Bericht #397953
hallo ,ik ben miranda,31 jaar oud en kijk al een aantal jaartjes stiekum mee op dit leuke en vooral informatieve forum,vandaag maar besloten  om mij eindelijk eens aan te melden!Ik ben gek op onweer,behalve als ik moet werken en op mijn fietsje de wijk door moet...maar als ik thuis ben en er is onweer dan ben ik niet weg te slaan achter het raam of op het balkon:-).Ik heb sinds kort een canon eos 1100D aangeschaft.. .ik hoop hiermee betere plaatjes te schieten dan met mijn compact camera,maar dan moet ik het eerst nog onder de knie krijgen...jeetje wat een functies...en dan is dit maar een instap modelletje ...haha..maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen..ook hoop ik eens de kaarten en termen te begrijpen die jullie posten hier op het forum:-)
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2013, 10:09 uur | Bericht #397957
Namens de gehele crew van harte welkom op onweer-online!!
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Ypho
Lid
Woonplaats: Den Helder
Berichten: 4
Lid sinds: 27 jun. 2011
19 juni 2013, 11:15 uur | Bericht #398026
Citaat van mirandadepanda, woensdag 19 juni 2013, 10:07 uur ...Ik heb sinds kort een canon eos 1100D aangeschaft.. .ik hoop hiermee betere plaatjes te schieten dan met mijn compact camera,maar dan moet ik het eerst nog onder de knie krijgen...jeetje wat een functies...en dan is dit maar een instap modelletje ...
Welkom! Een spiegelreflex zou zeker mooiere foto's moeten kunnen maken dan een compact, mits je deze goed weet te gebruiken Maar zoals je zegt, oefening baart kunst.

Tip: Gebruik een statief en losse shutter (soort afstandbediening). Ik heb twee jaar geleden een hoop foto's van mooi onweer geschoten, maar een heleboel zijn bewogen (vanwege de lange(re) sluitertijd). De afstandbediening zorgt ervoor dat je camera niet beweegt als je een foto maakt. Succes!

Tip 2: Als je nog wat onbekend bent met de functies, gebruik dan de volgende instellingen:
  • Auto witbalans (kun je later op de computer nog mee spelen hoor)
  • ISO van max 400 (hoger geeft kortere sluitertijd, maar ruis), lager kan ook, geeft langere sluitertijd, dit is goed, maar gebruik dan een statief
  • Als je voor langere sluitertijden gaat (meer kans om bliksem te pakken) en je hebt het budget, schaf dan ND (natural density) filters aan, deze zorgen voor minder lichtinval, dus langere sluitertijd.
  • Kleiner diafragma (hoger f/getal) geeft langere sluitertijd
  • Probeer één keer met de hand de focus in te stellen en zet deze daarna uit, omdat het donker is wil het nog wel eens lastig zijn voor de autofocus om goed te stellen
| Gewijzigd: 19 juni 2013, 11:19 uur, door Ypho
Woonplaats: utrecht
Berichten: 6
Lid sinds: 19 jun. 2013
19 juni 2013, 11:23 uur | Bericht #398039
Bedankt voor het welkom debbieke:-)

Ypho:bedankt voor de tips,ga ze zeker gebruiken,een statief en losse schutter heb ik nog niet,maar ik ga ff googlen | Gewijzigd: 19 juni 2013, 11:24 uur, door mirandadepanda
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2013, 11:45 uur | Bericht #398060
Welkom op O-O! :)
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 394 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 394, lezen 14 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 14".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden