Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2013, 22:38 uur | Bericht #402085
Citaat van mrijkhals, woensdag 24 juli 2013, 22:11 uur Citaat van bliksemdenhaag, woensdag 24 juli 2013, 21:14 uur Dus vrijdag avond/nacht kans op onweer?

Als dat zo is stel ik mijn Bbq feestje uit naar Zaterdagavond.
Welnee man,.... gewoon doen.
Wij hageneezen zijn toch goed in het improviseren ;o)
Ok, ik woon er niet meer maar ben er wel geboren en 22jaar gewoond he haha



Dat improviseren kennen we als geen ander haha.Ben er ook geboren en opgegroeid tot m'n pubertijd.Na een tijdje weg te zijn geweest,woon ik er weer inmiddels een jaartje of 10;)
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
24 juli 2013, 22:43 uur | Bericht #402086
Ik zie vanuit mijn flatje de bui in duitsland. ik woon in papendrecht. hoe kan dit? ik zie dus heel in de verte weerlicht. haha.. geweldige ervaring. | Gewijzigd: 24 juli 2013, 22:50 uur, door Roxiejh
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
24 juli 2013, 22:50 uur | Bericht #402088
Citaat van Roxiejh, woensdag 24 juli 2013, 22:43 uur Ik zie vanuit mijn flatje de bui in duitsland. ik woon in papendrecht. hoe kan dit? ik zie dus heel in de verte weerlicht. haha.. geweldige ervaring.
Heel helder denk ik. Ik kan niet kijke, ik woon nogal laagbijdegronds, tussen bomen
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
24 juli 2013, 23:00 uur | Bericht #402089
Citaat van jcroon, woensdag 24 juli 2013, 22:50 uur Citaat van Roxiejh, woensdag 24 juli 2013, 22:43 uur Ik zie vanuit mijn flatje de bui in duitsland. ik woon in papendrecht. hoe kan dit? ik zie dus heel in de verte weerlicht. haha.. geweldige ervaring.
Heel helder denk ik. Ik kan niet kijke, ik woon nogal laagbijdegronds, tussen bomen


Is inderdaad heel helder. echt geweldig. Mn telefoon heeft 1 flitsje kunnen filmen derest nam ie niet op. Maar een beste bui dan. Ging behoorlijk tekeer. Zag zelfs een cg derest leek cc maar kan door de afstand komen. Zie het nog steeds
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Mumra
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 70
Lid sinds: 26 jun. 2011
24 juli 2013, 23:13 uur | Bericht #402091
Ja, half uurtje geleden deed ik nog een racefietsrondje, bij schemering op de lekdijk, (bij Schalkwijk) zie ik prachtig de maan opkomen, met daar vlak voor weerlicht als een malle. Ik had nog nooit zo gewenst dat ik een camera en statief bij me had. Echt schitterend. Helemaal bizar nu ik weer thuis ben en zie hoe ver die bui wel niet is, da's gewoon een paar honderd kilometer verderop...
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2013, 23:15 uur | Bericht #402092
Citaat van Mumra, woensdag 24 juli 2013, 23:13 uur Ja, half uurtje geleden deed ik nog een racefietsrondje, bij schemering op de lekdijk, (bij Schalkwijk) zie ik prachtig de maan opkomen, met daar vlak voor weerlicht als een malle. Ik had nog nooit zo gewenst dat ik een camera en statief bij me had. Echt schitterend. Helemaal bizar nu ik weer thuis ben en zie hoe ver die bui wel niet is, da's gewoon een paar honderd kilometer verderop...

Komt denk ik doordat die bui nog steeds 10 kilometer hoog is 8)
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
Roxiejh
Lid
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 836
Lid sinds: 28 jun. 2011
24 juli 2013, 23:16 uur | Bericht #402093
Citaat van Mumra, woensdag 24 juli 2013, 23:13 uur Ja, half uurtje geleden deed ik nog een racefietsrondje, bij schemering op de lekdijk, (bij Schalkwijk) zie ik prachtig de maan opkomen, met daar vlak voor weerlicht als een malle. Ik had nog nooit zo gewenst dat ik een camera en statief bij me had. Echt schitterend. Helemaal bizar nu ik weer thuis ben en zie hoe ver die bui wel niet is, da's gewoon een paar honderd kilometer verderop...


Echt super he. Ik heb een klein flitsje kunnen filmen stelt niet veel voor maar het is iets haha. Die bewaar ik als herinnering want heb nog nooit een bui van zover gezien met onweer.


Komt denk ik doordat die bui nog steeds 10 kilometer hoog is 8)

Had ik ook al opgezocht ja. Was ik daar maar nu hahah.

Berichten samengevoegd door Debbieke
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
micha
Lid
Woonplaats: bilthoven
Berichten: 17
Lid sinds: 20 mei. 2007
24 juli 2013, 23:28 uur | Bericht #402095
Vanuit Bilthoven zojuist ook een flits waar kunnen waarnemen, denk dat dit van de bui is die nu op dit moment ten oosten van Groningen voorbij de Duitse grens is ontstaan. | Gewijzigd: 24 juli 2013, 23:29 uur, door micha
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2013, 23:36 uur | Bericht #402096
Citaat van Roxiejh, woensdag 24 juli 2013, 22:43 uur Ik zie vanuit mijn flatje de bui in duitsland. ik woon in papendrecht. hoe kan dit? ik zie dus heel in de verte weerlicht. haha.. geweldige ervaring.
Bij heel helder weer, en hoge toppen van de buien kan je ze waarnemen tot zo een 150 tot 200 km.

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Mumra
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 70
Lid sinds: 26 jun. 2011
24 juli 2013, 23:47 uur | Bericht #402097
Ik zag het gewoon bliksemen, en niet een beetje, om de 2 seconden, 3-4 flitsen tegelijkertijd. Ik kon bliksems zien op zo'n wat zal het zijn, 150-200 kilometer?
Uitzichtspunt was dan ook ideaal, op de lekdijk, alleen maar weiland voor me, weinig kunstlicht (op de opkomende maan net achter de bui na). Erg mooi.
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
25 juli 2013, 00:59 uur | Bericht #402101
Morgen klein kansje.
Vrijdag en zaterdag nog steeds mooi !


Franka
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 137
Lid sinds: 26 jul. 2006
25 juli 2013, 01:02 uur | Bericht #402103
Das echt apart zeg dan is de atmosfeer best rustig als je zo ver kan kijken.
Woonplaats: Emmen (Angelslo)
Berichten: 203
Lid sinds: 21 jun. 2012
25 juli 2013, 01:20 uur | Bericht #402104
We hebben im Zwolle nog weinig bijzonders gehad tot nu toe of ik heb wat gemist aangezien ik in de late dienst zit tot 12uur s'avonds. Ik heb dadelijk vakantie en laat het er voor vrijdag en zaterdag nou uitgerekend goed uit zien ghehehe. Hoop dat het los gaat maar het blijft afwachten.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 juli 2013, 07:04 uur | Bericht #402105
Level 2 West-frankrijk omringd door level 1 supercell festijn



Vandaag word een dag om in de gaten te houden met name de onweerliefhebbers in de onderste regionen van de Benelux. In West-frankrijk komt later vanmiddag de klassieke molen op gang, gezien de organisatie die daar toch wel zeer goed is te noemen. Om te beginnen met de Cape waarden die gaan tot 3000 k/j de verticale shear 0-3 is niet heel hoog maar voldoende 15m/s..wat een explosieve situatie kan op leveren supercells zijn dan mogelijk. Wat heeft dit dan te betekenen voor belgie en nl nou namelijk dat je eens niet zo heel veel Cape of dynamische toestanden hier hoeft te hebben das alleen maar van toepassing in mijn ogen voor ontstaan van buien hier in de benelux. Echter kunnen ze wel in een situatie als deze (Hooge waardes in france) een toegevoegde waarde zijn met betrekking p in stand houden van de buien. Nowcasten dus en goed frankrijk in de gaten houden.

PS: Tevens zullen de buien een snellere trekrichting hebben als afgelopen dagen



A level 2 was issued for south-western France mainly for severe wind gusts and large hail.

A level 1 was issued for western and central France mainly for severe wind gusts and excessive rain.


Thermal low over Iberia due to strong heating ahead of the approaching cold front will enhance easterly low-level winds across north-east Spain and southern/central France with a pronounced convergence across south-west France along the sea-breeze. Moisture pooling will result in 0-500m low-level mixing ratio up to 14 g/kg, and models predict CAPE values in the order of 2-3 kJ. Further east, low-level moisture will be party mixed out. Initiation becomes likely over south-west France in the afternoon/evening due an approaching mid-level vort-max and associated decreasing temperatures above the boundary-layer.

Explosive storm development is expected. 15 m/s 0-3 km vertical wind shear and 200 m²/s² 0-3 km SRH will support supercells capable of producing large or even very large hail. Limiting factor is rather weak CAPE in the hail growth zone. Additionally, a tornado is not ruled out, especially along the sea-breeze convergence. Upscale growth into a convective system becomes likely in the evening hours given the favorable thermodynamic environment along a convergence line forming to the northeast. Bow echoes due to rapidly moving cold pools and storm mergers along the leading gust front will be capable of producing high winds. Excessive rain and high winds may also affect western central or even northern France during the night hours, before the storms weaken due to limited moisture.

Bron: Estofex | Gewijzigd: 25 juli 2013, 07:10 uur, door Tatanka
there can be only one
Katrien
Lid
Woonplaats: OVERIJSE
Berichten: 170
Lid sinds: 16 jun. 2013
25 juli 2013, 07:21 uur | Bericht #402107
Citaat van Tatanka, donderdag 25 juli 2013, 7:04 uur Level 2 West-frankrijk omringd door level 1 supercell festijn

Bron: Estofex

Das leuk!!! Iemand zin in een tripje naar la douce france? :p | Gewijzigd: 25 juli 2013, 07:26 uur, door Debbieke
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
25 juli 2013, 08:06 uur | Bericht #402108
1donder hier gehoord
JJtje
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 85
Lid sinds: 19 dec. 2010
25 juli 2013, 08:24 uur | Bericht #402110
Citaat van Mumra, woensdag 24 juli 2013, 23:13 uur Ja, half uurtje geleden deed ik nog een racefietsrondje, bij schemering op de lekdijk, (bij Schalkwijk) zie ik prachtig de maan opkomen, met daar vlak voor weerlicht als een malle. Ik had nog nooit zo gewenst dat ik een camera en statief bij me had. Echt schitterend. Helemaal bizar nu ik weer thuis ben en zie hoe ver die bui wel niet is, da's gewoon een paar honderd kilometer verderop...
Offtopic:
Fietst fijn he de Lekdijk, doe ik ook elke dag haha!

Wat jij zegt klopt, dat heb ik een tijdje terug gehad, ook toen had ik niks bij me... En baal nog steeds!
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
25 juli 2013, 08:32 uur | Bericht #402112
Het heeft hier net tien minuten heel hard geregend. Geen donder gehoord maar ik heb het nog nooit zo hard zien regenen, behalve een enkel keertje bij zwaar onweer. Volgens Buienradar, Blitzortung etc. zit er zo hier en daar ook wel wat onweer in maar ik heb het niet gehoord. Dat kwam misschien ook door het lawaai van de regen.
krikkaah
Lid
Woonplaats: keerbergen
Berichten: 30
Lid sinds: 29 jun. 2011
25 juli 2013, 08:51 uur | Bericht #402114
Citaat van Takenu, donderdag 25 juli 2013, 8:32 uur Het heeft hier net tien minuten heel hard geregend. Geen donder gehoord maar ik heb het nog nooit zo hard zien regenen, behalve een enkel keertje bij zwaar onweer. Volgens Buienradar, Blitzortung etc. zit er zo hier en daar ook wel wat onweer in maar ik heb het niet gehoord. Dat kwam misschien ook door het lawaai van de regen.

Ik heb hier in keerbergen (vlaams-brabant) een 3tal lichte donders gehoord maar de regen was inderdaad stevig te noemen. Eventjes weinig zicht in de tuin door het  gordijn van regen.

groeten,

Kristof
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
25 juli 2013, 09:09 uur | Bericht #402115
Citaat van Katrien, donderdag 25 juli 2013, 7:21 uur Das leuk!!! Iemand zin in een tripje naar la douce france? :p Zat vorige week nog in dat level 2 gebied, toen ook 2 zware onweerder zien voorbijtrekken
Ga ongeveer 6 keer per jaar naar die streek en daar kan het serieus hard onweren!

Hier wat lichte regen deze morgen.

Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 151 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 151, lezen 2 mensen het topic "Sneeuw- en stormkansen 12 t/m 16 januari 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden