Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: enkhuizen
Berichten: 130
Lid sinds: 20 aug. 2011
28 oktober 2013, 08:40 uur | Bericht #410540
wind is al goed aan getrokken  zag net op meteo enkhuizen al een wind snelheid staan van 27,4 m per seconde  ,zal de hardse wind stoot wezen denk ik  | Gewijzigd: 28 oktober 2013, 08:42 uur, door bouwvakker
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
28 oktober 2013, 08:40 uur | Bericht #410541
Every cloud has a silver lining
Waarom deze advertentie?
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
28 oktober 2013, 08:41 uur | Bericht #410543
Ik zie berichten van mensen die het in het binnenland mee vinden vallen. Ik vind het hier juist niet meevallen! Er zitten echt gemene windstoten tussen! Had het hier juist niet zo erg verwacht, aan de kust waait het altijd harder.
marcuz
Lid
Woonplaats: obdam
Berichten: 1360
Lid sinds: 12 dec. 2009
28 oktober 2013, 08:43 uur | Bericht #410545
Citaat van doppie, maandag 28 oktober 2013, 8:41 uur Ik zie berichten van mensen die het in het binnenland mee vinden vallen. Ik vind het hier juist niet meevallen! Er zitten echt gemene windstoten tussen! Had het hier juist niet zo erg verwacht, aan de kust waait het altijd harder.

Ja en die mensen snappen er niet veel van. Storm moet nog aan land komen, ligt nu reeds op het kanaal/noordzee
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 oktober 2013, 08:45 uur | Bericht #410546
Wat me ook al opvalt is dat de Belgische nieuwsites melden dat er weinig/beperkte schade is in het land.
Hoor ik daarom al sinds 4u deze ochtend de brandweer constant rondrijden? Kan niet voor frieten zijn, want de frietkoten zijn op dat uur niet meer open
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
28 oktober 2013, 08:46 uur | Bericht #410547
Meteo Consult @MeteoConsult
De verwachting van het HIRLAM-model voor de komende uren. De #storm intensiveert als hij noordoostwaarts trekt.
Every cloud has a silver lining
Silvato
Lid
Woonplaats: Venray
Berichten: 456
Lid sinds: 29 jan. 2012
28 oktober 2013, 08:48 uur | Bericht #410548
Citaat van doppie, maandag 28 oktober 2013, 8:41 uur Ik zie berichten van mensen die het in het binnenland mee vinden vallen. Ik vind het hier juist niet meevallen! Er zitten echt gemene windstoten tussen! Had het hier juist niet zo erg verwacht, aan de kust waait het altijd harder.

Hier word het nu ook serieus ja. De bomen tegenover me buigen extreem ver door. Na mij wegen heb ik dat nog nooit mee mogen maken in 28 jaar. Word serieus in de gaten houden denk ik.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
28 oktober 2013, 09:04 uur | Bericht #410551
Citaat van Marga, maandag 28 oktober 2013, 8:46 uur Meteo Consult @MeteoConsult
De verwachting van het HIRLAM-model voor de komende uren. De #storm intensiveert als hij noordoostwaarts trekt.

En dat bedoel ik nou met meevallen in de binnenlanden, kracht 6 beaufort. Windtstoten zitten altijd bij een  storm, daar moet je rekening mee houden. De nu  opgemeten en ook de voorspelde windstoten zijn niet ongewoon bij een storm.

Citaat van Citaat van svenne, maandag 28 oktober 2013, 8:45 uur Wat me ook al opvalt is dat de Belgische nieuwsites melden dat er weinig/beperkte schade is in het land.
Hoor ik daarom al sinds 4u deze ochtend de brandweer constant rondrijden? Kan niet voor frieten zijn, want de frietkoten zijn op dat uur niet meer open
De  waarheid zal wel zijn dat er weinig/beperkte schade is maar dat de mensen te snel de brandweer bellen voor iets wat helemaal niet zo ernstig en spoedeisend is, en vaak ook helemaal niet nodig.


| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 09:10 uur, door Marga
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 oktober 2013, 09:11 uur | Bericht #410553
Citaat van jcroon, maandag 28 oktober 2013, 9:04 uur Citaat van Marga, maandag 28 oktober 2013, 8:46 uur Meteo Consult @MeteoConsult
De verwachting van het HIRLAM-model voor de komende uren. De #storm intensiveert als hij noordoostwaarts trekt.

En dat bedoel ik nou met meevallen in de binnenlanden, kracht 6 beaufort. Windtstoten zitten altijd bij een  storm, daar moet je rekening mee houden. De nu  opgemeten en ook de voorspelde windstoten zijn niet ongewoon bij een storm.

Om eventjes in te gaan over het meevallen in de binnenlanden. Zie op de site van het KNMI er een 6 à 7 bf staat in de Nederlandse binnenlanden. Dat lijkt me toch wel veel voor het binnenland. Hoe vaak wordt zoiets gehaald?
Dat maakt het net ook gevaarlijk in het binnenland, de bomen zijn zo een sterke wind niet gewoon.




Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
28 oktober 2013, 09:23 uur | Bericht #410557
de wind begint hier toe te nemen

rukwinden van 90 km per uur | Gewijzigd: 28 oktober 2013, 09:26 uur, door Jenss
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2013, 09:24 uur | Bericht #410558
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
28 oktober 2013, 09:24 uur | Bericht #410559
Citaat van jcroon, maandag 28 oktober 2013, 9:04 uur Citaat van Marga, maandag 28 oktober 2013, 8:46 uur Meteo Consult @MeteoConsult
De verwachting van het HIRLAM-model voor de komende uren. De #storm intensiveert als hij noordoostwaarts trekt.

En dat bedoel ik nou met meevallen in de binnenlanden, kracht 6 beaufort. Windtstoten zitten altijd bij een  storm, daar moet je rekening mee houden. De nu  opgemeten en ook de voorspelde windstoten zijn niet ongewoon bij een storm.


Ik denk dat dat "meevallen" in het binnenland niet te optimistisch benaderd moet worden. " As we speak" begint de wind hier op dit moment flink aan te trekken en dat zal ze nu de komende 2 a 3 uren ongeveer blijven doen.  De wind kan boven het binnenland misschien wel niet constant hard zijn maar de vlagen zullen de schade aan gaan richten. En zoals eigenlijk al een hele poos bekend is zal de sterkste wind ( zoals verwacht) zicht bij de kust afspelen en uiteindelijk op de waddeneilanden. ( waarbij overigens Friesland en groningen het ook wel aardig voor hun kiezen lijken te krijgen)

Kortom nee er zal geen zeer zware storm over het binnenland razen maar het binnenland moet zeker rekening houden zeer harde windvlagen met vallend materiaal. ( bladeren,drassige grond = bomen omvallen, losse dakpannen)

Overigens zijn dit niet echt helemaal normale standaard vlagen in het binnenland zoals het rapport van een weerstation in Apeldoorn laat zien ( bijna 10bfrt !)



Hieronder de verwachting van GFS voor zo rond de klok van 13h.





| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 09:27 uur, door Callie-P
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
28 oktober 2013, 09:29 uur | Bericht #410560
overigens kijk eens naar dit rapport dikke windkracht 10 op zee.. Arme schippers.  ( dit zijn GEEN vlagen)


En hieronder een rapportje met de vlagen op een ander station als dit klopt dan zijn er vlagen op zee van RUIM 12 BFRT !!!!)



| Gewijzigd: 28 oktober 2013, 09:41 uur, door Callie-P
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2013, 09:33 uur | Bericht #410563
Nou om een antwoord te krijgen op de vraag of een windstoot je omver kan blazen, ben ik het maar even gaan proberen. Open plek opgezocht en daar gaan staan en dan maar wachten op die windstoten. Geen idee hoe hard ze waren, maar er zaten een paar flinke tussen en ik bleef gewoon met beide benen op de grond staan. Nu maar afwachten hoe dat later vandaag gaat worden... Het zier er vanuit het raam erger uit dan dat het is. 
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
28 oktober 2013, 09:34 uur | Bericht #410565
Citaat van MyrShalom, maandag 28 oktober 2013, 9:33 uur Nou om een antwoord te krijgen op de vraag of een windstoot je omver kan blazen, ben ik het maar even gaan proberen. Open plek opgezocht en daar gaan staan en dan maar wachten op die windstoten. Geen idee hoe hard ze waren, maar er zaten een paar flinke tussen en ik bleef gewoon met beide benen op de grond staan. Nu maar afwachten hoe dat later vandaag gaat worden... Het zier er vanuit het raam erger uit dan dat het is. 
hou ons op de hoogte met je vlieguren straks:D
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2013, 09:37 uur | Bericht #410567
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats: Oss
Berichten: 25
Lid sinds: 24 jan. 2011
28 oktober 2013, 09:43 uur | Bericht #410572
Citaat van jcroon, maandag 28 oktober 2013, 9:04 uur Citaat van Marga, maandag 28 oktober 2013, 8:46 uur Meteo Consult @MeteoConsult
De verwachting van het HIRLAM-model voor de komende uren. De #storm intensiveert als hij noordoostwaarts trekt.

En dat bedoel ik nou met meevallen in de binnenlanden, kracht 6 beaufort. Windtstoten zitten altijd bij een  storm, daar moet je rekening mee houden. De nu  opgemeten en ook de voorspelde windstoten zijn niet ongewoon bij een storm.

Citaat van Citaat van svenne, maandag 28 oktober 2013, 8:45 uur Wat me ook al opvalt is dat de Belgische nieuwsites melden dat er weinig/beperkte schade is in het land.
Hoor ik daarom al sinds 4u deze ochtend de brandweer constant rondrijden? Kan niet voor frieten zijn, want de frietkoten zijn op dat uur niet meer open
De  waarheid zal wel zijn dat er weinig/beperkte schade is maar dat de mensen te snel de brandweer bellen voor iets wat helemaal niet zo ernstig en spoedeisend is, en vaak ook helemaal niet nodig.

Iedereen 'klaagt' op de terughoudende berichtgeveing van jcroon, maar ik kan dit enigzins wel begrijpen. Er moet niet op voorhand al paniekvoetbal gespeeld worden terwijl er nog niks is gebeurd. De rukwinden zijn oppassen, maar dit heeft hij eerder ook al gezegd. Voor de rest is er nog niets gevaarlijks aan. Het gaat gewoon over eigen ervaringen.

Dit geldt overigens voor het binnenland in het zuiden waar ik het over heb, de rest weet ik niet. Ben momenteel in Rosmalen, stevige rukwinden maar 95% procent van de tijd gewoon een harde wind.



Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2013, 09:45 uur | Bericht #410573
Ijmuiden nu windkracht 10.

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
ollie1234
Lid
Woonplaats: Naaldwijk
Berichten: 214
Lid sinds: 21 jul. 2011
28 oktober 2013, 09:45 uur | Bericht #410574
woooow de wind begint hier erg toe te nemen en vrij hard woooow
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
28 oktober 2013, 09:46 uur | Bericht #410575
Citaat van jurrie, maandag 28 oktober 2013, 9:34 uur Citaat van MyrShalom, maandag 28 oktober 2013, 9:33 uur Nou om een antwoord te krijgen op de vraag of een windstoot je omver kan blazen, ben ik het maar even gaan proberen. Open plek opgezocht en daar gaan staan en dan maar wachten op die windstoten. Geen idee hoe hard ze waren, maar er zaten een paar flinke tussen en ik bleef gewoon met beide benen op de grond staan. Nu maar afwachten hoe dat later vandaag gaat worden... Het zier er vanuit het raam erger uit dan dat het is. 
hou ons op de hoogte met je vlieguren straks:D
Kijk dat is nou toegepaste meteorologie waar we wat aan hebben. Bij de rapportage natuurlijk wel je schoenmaat vermelden, anders kunnen we er nog niks mee.
An de kust trekt het weer lekker aan, de 120 km/u van IJmuiden even daargelaten want ik las gisteren dat dat meetpunt  bijna 3,5 km  "op zee"op de pier ligt. Dan kom je al snel aan de naam "winderigste plek van Nederland".

IN het zuiden (Zeeland, Brabant) loopt de luchtdruk alweer op, daar boven een heel stuk stabiliseren en ehh, de Wadden? Daar keldert ie nog vrolijk door.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 216 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 216, lezen 3 mensen het topic "Speciale satellietbeelden".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden