Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, PA.

3 May 2024 21:29:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Howard, TX; Mitchell, TX.

3 May 2024 21:15:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kendall, IL; Will, IL.

3 May 2024 18:03:19

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

3 May 2024 18:00:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Will, IL.

3 May 2024 17:13:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barton, MO; Jasper, MO.

3 May 2024 17:13:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX; Fort Bend, TX; Harris, TX.

3 May 2024 15:56:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Montgomery, TX; San Jacinto, TX.

3 May 2024 13:59:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

3 May 2024 13:59:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, AR; Hempstead, AR; Lafayette, AR; Miller, AR; Nevada, AR.

3 May 2024 13:33:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hot Spring, AR.

3 May 2024 13:09:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garland, AR; Hot Spring, AR.

3 May 2024 12:38:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garland, AR; Hot Spring, AR; Montgomery, AR.

3 May 2024 12:15:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Jasper, TX.

3 May 2024 11:56:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Montgomery, TX; San Jacinto, TX.

3 May 2024 11:26:35
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 november 2013, 22:42 uur | Bericht #411355
Onweerskans 5 november 2013

Stukje guidance KNMI :

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een lagedrukgebied ligt boven het zuiden van Noorwegen met een secundaire kern in de omgeving van Kopenhagen. Een bij dit laatst genoemde laag behorende bent back occlusie is vanmiddag ons land gepasseerd. Een trog lag rond 16 UTC tegen het noordwesten aan en trekt de komende uren oostwaarts. Komende nacht draait de stroming naar het zuidwesten op nadering van een tweetal occlusies. De laatste occlusie is van oorsprong een instant occlusion en deze verlaat het noordoosten van het land in de loop van morgenavond. Na passage ervan gaat een in kracht toenemende WNW-stroming het weerbeeld bepalen.

MODELBEOORDELING:
Actueel zitten de modellen er aardig goed op voor wat betreft de neerslag. Voor morgenavond zijn er verschillen zichtbaar in de deterministische runs van Hirlam, Harmonie en EC. De trog waarin de occlusies ingebed zijn loopt in Hirlam langzamer door dan in EC en vooral Harmonie. Verder ook verschil in het windveld en de windstoten. Al een aantal runs berekent Harmonie de zwaarste windstoten in de kustgebieden en doet dit ook als eerste. Hirlam geeft nu ook zware windstoten op de kust maar wel pas enkele uren later. Kijkend naar GlamEPS, dan is de kans op zware windstoten (>75 km) voor de kustgebieden vanaf morgenavond meer dan 60%. Aandachtspunt voor morgen is ook de jet en de positie ervan. mogelijk dat de linkeruitgang nog voor extra forcering en ontwikkeling zorgt.

WIND:
Hirlam wordt aangehouden wat betreft de wind waarbij wel dus enige onzekerheid is in de timing van windruiming. Wat windstoten betreft trekt Hirlam deze run nu weer iets naar Harmonie toe en komt ook op de westkust ook met zware windstoten. Harmonie komt alleen wel eerder met de zware windstoten en ook over een wat groter gebied. In Harmonie doet ook het Waddengebied en IJsselmeer mee omdat dit model daar pittige buien laat overtrekken waarbij die windstoten dan kunnen optreden. Op basis van de ensembles gaan we vooralsnog uit van zware windstoten in de kustgebieden rond 80 km/uur vanaf morgenavond. Zowel het aanvangstijdstip als de zwaarte kunnen de komende 24 uur nog wijzigen.


BEWOLKING:
Op passage van de trog CB's met toppen tot maximaal FL220. Nabij de eerste occlusie een frontaal gelaagd pakket, met als laagste basis mogelijk net St. harmonie geeft dat net wel, Hirlam niet. Bij de tweede occlusie (van oorsprong een instant occlusion) is potentiële onstabiliteit zichtbaar tot circa FL180 aanwezig. Na passage wordt de opbouw wederom onstabiel en kunnen enkele CB's ontwikkelen, maar de toppen komen nu niet hoger dan FL150.

NEERSLAG:
Vanavond enkele buien. Zeer lokaal is onweer niet uit te sluiten. WinterKOUW komt met 15-30%. AIL is waargenomen. Morgen is de onstabiliteitsdiepte minder groot maar Harmonie geeft toch een duidelijk onweerssignaal. Iets om in de gaten te houden.





"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Nonam77
Lid
Woonplaats: Ridderkerk
Berichten: 132
Lid sinds: 26 jan. 2011
5 november 2013, 00:33 uur | Bericht #411360
Volgens mij hoorde ik net onweer in de verte, zomaar 1 rommel, meer mensen uit mijn omgeving die iets gehoord hebben (vlakbij Rotterdam)? | Gewijzigd: 5 november 2013, 00:34 uur, door Nonam77
Waarom deze advertentie?
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 november 2013, 00:35 uur | Bericht #411361
Citaat van Nonam77, dinsdag 5 november 2013, 0:33 uur Volgens mij hoorde ik net onweer in de verte, zomaar 1 rommel, meer mensen uit mijn omgeving die iets gehoord hebben (vlakbij Rotterdam)?
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Nonam77
Lid
Woonplaats: Ridderkerk
Berichten: 132
Lid sinds: 26 jan. 2011
5 november 2013, 00:38 uur | Bericht #411362
Ah kijk! Leuk! Ik keek op de kaarten hier en daar was nog niets te zien. Hopelijk blijft het niet bij 1 rommel...
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 5 nov. 2013
5 november 2013, 00:53 uur | Bericht #411363
Citaat van Nonam77, dinsdag 5 november 2013, 0:33 uur Volgens mij hoorde ik net onweer in de verte, zomaar 1 rommel, meer mensen uit mijn omgeving die iets gehoord hebben (vlakbij Rotterdam)?

Het leek wel een bom aanslag ! ik dacht zelfs een explosie, maar het was onweer zo boven mijn huis in Rotterdam. Nergens melding dat het vandaag zou komen, het kwam uit het niets zoals de afgelopen dagen wel vaker gebeurd. maar van deze schrok ik echt ! En gelukkig dat ik mijn soep in de koelkast had gedaan, met onweer op komst eet ik nooit soep, maar deze zag ik niet aankomen. | Gewijzigd: 5 november 2013, 00:56 uur, door Danielle Kwint
Nonam77
Lid
Woonplaats: Ridderkerk
Berichten: 132
Lid sinds: 26 jan. 2011
5 november 2013, 01:04 uur | Bericht #411364
Citaat van Danielle Kwint, dinsdag 5 november 2013, 0:53 uur Citaat van Nonam77, dinsdag 5 november 2013, 0:33 uur Volgens mij hoorde ik net onweer in de verte, zomaar 1 rommel, meer mensen uit mijn omgeving die iets gehoord hebben (vlakbij Rotterdam)?

Het leek wel een bom aanslag ! ik dacht zelfs een explosie, maar het was onweer zo boven mijn huis in Rotterdam. Nergens melding dat het vandaag zou komen, het kwam uit het niets zoals de afgelopen dagen wel vaker gebeurd. maar van deze schrok ik echt ! En gelukkig dat ik mijn soep in de koelkast had gedaan, met onweer op komst eet ik nooit soep, maar deze zag ik niet aankomen.


Ja klopt! Vandaar dat ik het vroeg hier toen ik ook nog eens niets op de kaarten zag. Het was idd een lange doffe dreun wat eerst even niet op onweer leek... Het is uiteindelijk bij die ene gebleven helaas.
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 5 nov. 2013
5 november 2013, 01:15 uur | Bericht #411365

zeg nooit nooit he, deze was ook nergens aangekondigd of verwacht | Gewijzigd: 5 november 2013, 01:16 uur, door Danielle Kwint
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 november 2013, 15:08 uur | Bericht #411388
Citaat van Nonam77, dinsdag 5 november 2013, 0:33 uur Volgens mij hoorde ik net onweer in de verte, zomaar 1 rommel, meer mensen uit mijn omgeving die iets gehoord hebben (vlakbij Rotterdam)?
Die bliksem was tot in Zeeland (Schouwen-Duiveland) te zien. Keek net langs het gordijn naar buiten toen ik een flits zag. Helaas bleef het bij die ene fliets die vanuit hier te zien was.
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Terug naar boven
1 2 3 4 5
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.856 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 123 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 123, lezen 4 mensen het topic "Onweer op afstand".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden