Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Johns, FL.

22 Apr 2024 03:33:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

22 Apr 2024 03:33:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 december 2013, 00:23 uur | Bericht #414258
ALLEMAAL DE BESTE WENSEN VOOR 2014


Mensen ben een lange tijd afwezig geweest maar altijd rond deze dagen richting kerst en nieuwjaar zijn we weer in de belangstelling rond het weer op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag.
Aangezien we langzamerhand richting de jaarwisseling gaan wordt het wederom spannend... krijgen we te maken met nat vies winderig tot stormachtig weer ? of wordt het een prima avond zodat iedereen kan genieten van het mooie vuurwerk ?
We proberen samen tot een voorspelling te komen wat deze dag voor veel mensen betekenen kan, voornamelijk de mensen die van vuurwerk houden waaronder ik zelf, ben erg gericht op het verloop van deze 1x per jaar voorkomende dag....."DE JAARWISSELING".
Geef gerust je mening, je voorspelling, etc..... We hebben nog een aantal dagen te gaan...maar vooruitkijken kan natuurlijk geen kwaad....
Laten we hopen op een rustige, mistvrije, wind en regen vrije avond.... wie heeft er al enig inzicht op de situatie.... we gaan het zien....
| Gewijzigd: 1 januari 2014, 22:47 uur, door mbouman
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
19 december 2013, 01:55 uur | Bericht #414259
Met 12 dagen kan het natuurlijk nog alle kanten op gaan.
Persoonlijk hoop ik op een heldere avond met een droge ondergrond of een ondergrond die goed is ingevroren, aangezien ik dit jaar voor het eerst iets van een "showtje" wil neerzetten, vanplaats de boel stuk voor stuk te moeten afschieten en dan is stabiliteit toch wel handig.

Wat ik bij meerdere lange termijns verwachtingen zie is dat ze allemaal aangeven dat er toch tussen 40 en 60% kans is op wat regen.
De temperaturen zitten bij de meest tussen de minium van 1 en maximum van 7 graden.

Maarja zoals ik al eerder zei: het kan nog alle kanten op.

Waarom deze advertentie?
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
19 december 2013, 03:09 uur | Bericht #414260
Laat het even lekker droog blijven met oud en nieuw, dit is misschien wel mijn laatste keer waarin ik lekker vuurpijltje kan afsteken.



:P

  | Gewijzigd: 6 februari 2017, 10:05 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2013, 17:15 uur | Bericht #414310
Voor mij is t weer op Oudjaarsdacht en Nieuwjaarsnacht ook erg belangrijk. Bedoel wil toch t vuurwerk wat ik heb gekocht kunnen afsteken. Maar heb er weinig hoop in, heb in feite nog nooit een Oud & Nieuw gehad die qua weer exact was wat ik wou. Droog/Koud/Windkracht 3. Tot op heden was t altijd warm/mistig en/of regenachtig.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
20 december 2013, 17:40 uur | Bericht #414311
Ik hoop op droog weer zonder wind. De temperatuur maakt niks uit. Maar ik heb zo mijn twijfels met die misselijke straalstroom die op dit moment aanwezig. 
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Berichten: 94
Lid sinds: 19 jul. 2012
20 december 2013, 17:46 uur | Bericht #414312
Oudejaarsnacht is voor mij de enige nacht van het jaar waar het echt droog en windstil MOET blijven.:P
Vorig jaar vuurwerk afgestoken in winderig en nat weer.Het ging nog maar het was toch niet hetzelfde.
Dit jaar meer vuurwerk gekocht als vorig jaar. Hopelijk windstil zodat de pijlen mooi recht omhoog gaan en droog zodat ik alles al kan klaarzetten. ;)
De GFS 12z geeft veel regen voor oudejaar maar het zal nog zoveel veranderen. ;)
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
22 december 2013, 20:50 uur | Bericht #414402
Dan heb je mazzel gehad vorig jaar.

Ik kon een deel van het vuurwerk weggooien omdat, na opdrogen sommige potten zo verweerd waren dat ik het niet veilig genoeg vond om het alsnog af te steken.


Heb net weer verschillende lange termijns bekeken en de meesten gaan nou tussen de 3 als minium en de 8 graden als maxium.
Voorlopige voorspelde windkracht is 4. (Mijn persoonlijke tip: steek een lichte sierpijl als "test" pijl af om te kijken wat de wind er op doet.)
Wel blijft de kans op lichte regen vooralsnog op de kaarten staan. 
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 december 2013, 21:17 uur | Bericht #414403
Citaat van RayZor, donderdag 19 december 2013, 3:09 uur Laat het even lekker droog blijven met oud en nieuw, dit is misschien wel mijn laatste keer waarin ik lekker vuurpijltje kan afsteken.
Vertel,...hoezo de laatste keer ? .....bang dat groen (rechts) zijn zin krijgt met het afschaffen van vuurwerk ?

Als het maar nagenoeg windstil is en droog voor de rest geef ik er geen **** om. Bij regen en/of harde wind zit ik voor de TV AC/DC te kijken en gaat het pakket de gangkast in. haha...


| Gewijzigd: 22 december 2013, 21:19 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
22 december 2013, 23:46 uur | Bericht #414408
Zoals alle kaartjes er tot nu toe voor staan, gaat ECMWF en GFS voor een rustige en droge wind vrije avond....
Windkracht 4BFT dat is opzich een prima vooruitzicht, wat betreft de neerslag kan het nog alle kanten op, maar tot op heden is het een goed vooruitzicht met een minimum temperatuur van omstreeks 4 a 5 graden is het prima jaarwisseling weer....
Laten we hopen dat dit zo blijft.... we hebben immers nog een x aantal dagen te gaan en er kan dus nog van alles veranderen....

MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
23 december 2013, 12:14 uur | Bericht #414427
GFS 06Z is niet slecht te noemen qua neerslag, de wind valt ook reuze mee, laten we het hopen. Ze geven nu aan dat er een regengebiedje overtrekt in de nacht van maandag op dinsdag maar voordat het ochtend is is deze alweer naar Duitsland getrokken en dus hebben we daar geen last van, verder voorspellen ze weinig tot geen neerslag dus dit is zegmaar best wel een goede run.

Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats: megen
Berichten: 20
Lid sinds: 12 dec. 2013
25 december 2013, 17:54 uur | Bericht #414625
Is er al wat meer bekent over het weer tijdens de jaarwisseling. Droog regen wind sneeuw etc ......?
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
26 december 2013, 01:53 uur | Bericht #414639
nou dit ziet er opsich wel keurig uit !

Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Woonplaats: Almelo
Berichten: 55
Lid sinds: 26 dec. 2012
26 december 2013, 09:01 uur | Bericht #414646
waar mag ik een krabbel zetten?,heb zoals gewoonlijk weer veel te veel vuurwerk gekocht dus ideaal weer die dagen .

Weer.nl is het er ook mee eens : 

http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/31X4802/almelo.html
bla
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
26 december 2013, 23:40 uur | Bericht #414677
het komt zo langzaam maar zeker op neer dat de regen minimaal is.

hetzelfde geldt voor de wind die normaal is!

me like ^^
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 december 2013, 22:10 uur | Bericht #414725
Top op heden van vandaag laten de kaarten opzich redelijk tot goed jaarwisselingsweer zien... de neerslag kansen zijn beperkt tot minimaal, de wind kan nog alle kanten op, tot nu toe staat er een windkracht 4 a 5 berekend, wat niet echt een probleem moet gaan opleveren...
Neemt niet weg dat alles nog kan veranderen in deze nog 4 dagen te gaan....
Kaarten uploaden lukt mij op een of andere manier niet, komt omdat ik er even een lange tijd tussenuit ben geweest.
Altijd rond deze dagen (de donkere dagen voor kerst) ben ik hier te vinden, laten we hopen dat het weer zich alleen nog maar verbeterd ten opzichte van vorige wisselingsjaren.

Als er kaartjes zijn, graag uploaden.... qua mist zitten we goed zo te zien.... de rest blijft zoals gezegd nog even afwachten!!!!

Woonplaats: enkhuizen
Berichten: 130
Lid sinds: 20 aug. 2011
28 december 2013, 09:51 uur | Bericht #414733
bron nhd 

Wind en af en toe regen tijdens jaarwisseling
Gepubliceerd 28 december 2013 8:40 | Laatste update 28 december 2013 8:47
ZEIST - Met oud en nieuw kan het behoorlijk waaien en her en der ook flink regenen, vooral in het westen van het land. Dat verwacht weeronline.nl.

Dit weekend houdt de wind zich nog rustig, maar vanaf maandag gaat het stormachtig waaien. En ook voor dinsdag, oudejaarsdag, wordt aardig wat wind verwacht. Koud wordt het echter niet. Op nieuwjaarsdag (woensdag) is het zo'n 7 graden.

Door het zachte najaar ligt de zeewatertemperatuur ook ongeveer op 7 graden, dus de nieuwjaarsduik is ,,bijna een warm bad''. Wel staat er een krachtige wind, waardoor de gevoelstemperatuur rond de 2 graden ligt.
Woonplaats: enkhuizen
Berichten: 130
Lid sinds: 20 aug. 2011
28 december 2013, 09:53 uur | Bericht #414734
Nieuws / Jaarwisseling verloopt ook onstuimig
Jaarwisseling verloopt ook onstuimig

oudennieuw
Zeist - 28 december 2013, 08:01
Dit weekend is het even rustig qua wind maar op maandag gaat het opnieuw stormachtig waaien. Voor de jaarwisseling lijkt geen uitzondering te worden gemaakt. De nieuwjaarsduik verloop niet al te koud, door het zachte najaar is de zeewatertemperatuur 7,5 graden, “het is bijna een warm bad”.

Oppassen met vuurwerk

Dinsdag, Oudjaarsdag, verloopt windrijk. Extra oppassen dus met het vuurwerk! Er is veel bewolking, waaruit soms wat regen valt. In de avond gaat het vanuit het westen waarschijnlijk enige tijd harder regenen, waarna de wind iets afzwakt. Het blijft echter hard genoeg waaien, aan de kust windkracht 5, om mist te voorkomen. De timing van de regen is nog wat onzeker, maar het het is goed mogelijk dat de jaarwisseling regionaal in het water valt.

Op Nieuwjaarsdag trekt de wind weer wat aan. Met 7 tot 8 graden is het relatief warm.
De eerste dagen van het nieuwe jaar heeft de atmosfeer nog steeds niet de neiging ons om ons ook maar iets van winter voor te schotelen. De kans op regen blijft groot, er staat veel wind en het is vrij zacht.

Nieuwjaarsduik

Met een graad of 8 tijdens de nieuwjaarsduik is het ruim te warm voor de tijd van het jaar. Wel staat er een matige tot vrij krachtige wind die ervoor zorgt dat de gevoelstemperatuur naar verwachting rond 2 graden ligt.

Door de zachte aanloop naar de winter is de watertemperatuur relatief hoog. Met 7,5 graden is het “bijna een warm bad”. Wel kan een klein buitje vallen. De vele lokale nieuwjaarsduiken in het binnenland kunnen rekenen op vrijwel dezelfde watertemperatuur, soms iets kouder. Normaal gesproken zijn de binnenwateren nu al een stuk kouder dan de zee maar het warme najaar heeft ervoor gezorgd dat het water minder is afgekoeld.

De warmste nieuwjaarsduik beleefden we in 2012. Toen werd het warmer dan 12 graden en was de watertemperatuur eveneens een graad of 7,5. De koudste nieuwjaarsduik beleefden we in 1997. Met -6,2 als maximumtemperatuur en een gevoelstemperatuur van ruim onder -10 was het ijs en ijskoud. In 2010 beleefden we de laatste echt koude duik met 2,0 graden als maximumtemperatuur, de watertemperatuur was toen heel laag met 3,5 graden.

Door: Marthijn Tabak
Woonplaats: megen
Berichten: 20
Lid sinds: 12 dec. 2013
29 december 2013, 14:30 uur | Bericht #414797
Het leek een droge jaarwisseling te worden Maar het lijkt er idd op dat het een kletsnatte en windere dag word Bah.......
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
29 december 2013, 15:25 uur | Bericht #414800
de wind valt vooralsnog nog mee.

maar ik maak me meer zorgen om de neerslag.....ik hoop dat het gaat om buien en geen gebied met regen.....
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
29 december 2013, 17:52 uur | Bericht #414806
Ja het gaat er steeds meer op lijken dat het weer een herhaling van vorig jaar gaat geven... toen was het ook nat.... hoop dat het allemaal nog veranderd, maar voorlopig gaat het de slechte kant op.
Eerst de volgende run maar eens afwachten...hopen dat die positiever uit pakt.

Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 109 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 109, lezen 2 mensen het topic "Saharazand in 2024: steeds vaker boven Europa".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden