Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gaines, TX.

26 Apr 2024 04:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Logan, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS; Wallace, KS.

26 Apr 2024 01:47:28
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 januari 2014, 18:15 uur | Bericht #415180
Dat was onverwacht! Vanmorgen zag ik al een bliksempje staan bij de verwachtingen van het KNMI, maar ik verwachtte zoals wel vaker in de winter gebeurt gewoon een beetje gerommel tijdens regenbuien. Wat ik niet verwachtte was zo'n enorme bui met zulke prachtige bliksems! Als dit een voorteken is voor wat 2014 gaat brengen, laat maar komen dan! Hier wat bliksemfoto's. Bij sommige foto's moet je wel even schuin van onderen kijken om de bliksem echt goed te kunnen zien, mijn camera kan niet zo goed met overbelichting omgaan .

















Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
3 januari 2014, 18:22 uur | Bericht #415184
Mooie fotos   Heb ze hier ook bijna allemaal gezien (flitsen)  Vooral de 2e bui was mooi  toen waren de flitsen ook feller en de donders harder.  Zomers pissen we veel naast de pot hier omdat het meerendeels altijd langstrekt.  Maar vandaag hadden we hier in Spykcity dan einderlijk de jackpot.  Zo mag het van de zomer nu ook gaan.
Waarom deze advertentie?
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 januari 2014, 18:28 uur | Bericht #415188
Afgelopen zomer hadden we zelfs helemaal niks, maar 2013 was sowieso geen goed onweer-jaar. Dit was echt geweldig, heb filmpjes waarop duidelijk te zien is dat er net 2 seconden tussen bliksem en donder zit en ik heb er zelfs een positieve donder opstaan. Inderdaad jackpot, geweldig!
Michel
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht
Berichten: 126
Lid sinds: 26 jul. 2006
3 januari 2014, 22:42 uur | Bericht #415249
Ik ging voor een klein boodschapje rond 17.00 uur nog even snel lopend naar de action, hier 150 meter verderop.
Voor de zekerheid wel nog even een paraplu uit de auto gepakt, het regende al wel en bliksemde wat in de verte.
Toen ik na 5 minuten weer buiten kwam regende het als een malle, en onweerde vrij frequent.
De paraplu kon ik met moeite in bedwang houden, en had alleen zin voor het bovenste deel van mijn lijf.
Tot overmaat van "ramp" werd ik ook nog getrakteerd op een werkelijk enorme flits met tegelijkertijd dito kraker die mij zowat een rolberoerte bezorgde, schrok me echt de blabbers!

Eindresultaat van dit toch echt korte tripje mocht er wezen: ik was vanaf m'n bovenbenen tot aan mijn schoenen toe drijfnat, het water voelde ik zo naar beneden lopen en ik stond te soppen in m'n schoenen.

Al met al was het een mooi schouwspel, kort maar zeer krachtig!!
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 januari 2014, 09:24 uur | Bericht #415287
Tot 2 jaar geleden was ik echt panisch bang voor onweer, ik raakte al volledig in paniek als er onweer voorspeld was en als het eenmaal onweerde, zelfs al was dat in de verte, kroop ik in een hoekje met een deken over mijn hoofd. Dat ik nu tijdens een bui met slechts 2 seconden tussen bliksem en donder uit het open raam hang met mijn camera maakt me zo trots! Ik heb mijn allergrootste angst overwonnen en dat maakt mij extra trots op deze foto's.

En dat trouwens allemaal dankzij dit forum
gilles
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 168
Lid sinds: 10 feb. 2009
12 maart 2014, 08:27 uur | Bericht #420056
Mooie foto's en gefeliciteerd met het overwinnen van je onweersfobie
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 208 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 208, lezen 4 mensen het topic "Nader verklaard: De supercel".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden