Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 januari 2014, 09:33 uur | Bericht #415288
Mijn hele leven ben ik doodsbang geweest voor onweer. Als kind raakte ik al volledig in paniek en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Als er alleen maar donkere wolken in de lucht hingen raakte ik al in paniek en durfde ik niet naar buiten, zelfs als er geen onweer voorspeld was. Als er wel onweer voorspeld was zat ik de hele dag als ee angstig vogeltje te wachten op wat er komen ging. En als het onweerde, zelfs als het ver weg was, kroop ik in een hoekje met een deken over mijn hoofd en zat ik daar ongecontroleerd te shaken en te huilen. Tot 2,5 jaar geleden nog. Na de bekende onweersdag van 28 juni 2011 was ik er helemaal klaar mee, ik wilde niet meer in paniek raken en in hoekjes kruipen. Aan onweer kun je nu eenmaal niets doen, het komt gewoon, of je het nu wil of niet. En dus moest ik maar eens ophouden met zo enorm bang zijn. Bang zijn mocht van mezelf, als ik maar van die paniek af zou komen. En dus ging ik op internet foto's zoeken van onweer. Ik begon met foto's van donkere wolken, daarnaa foto's van bliksem, toen filmpjes met donder erop, toen filmpjes met bliksems erop en uiteindelijk filmpjes van blikseminslagen heel dichtbij de camera. En toen het echte werk. Op 10 september 2011 moest ik uit de trein stappen terwijl het onweerde en van de trein naar de metro lopen, een stuk buiten van zo'n 5 minuten. De laatste paar meter heb ik gerend, maar het was een eerste stap. De eerste meters bleef ik rustig en dat was al heel wat. 

Uiteindelijk heb ik me aangemeld op dit forum en toen zijn de laatste stappen gezet. Ik ging meelezen in de onweerskansen-topics, meekijken naar de chase-verslagen en de onweersfoto's en -filmpjes. Ik werd volledig meegetrokken in het enthousiasme van de onweersgekken hier. Zo erg, dat ik uiteindelijk door het raam naar onweer durfde te kijken. En als het onweer wat verder weg was durfde ik uiteindelijk ook wel met de deur of het raam open. En gisteren was uiteindelijk de allerlaatste stap. Spijkenisse kreeg de volle laag, soms net 2 seconden tussen bliksem en donder. En waar was ik? Ik hing uit het open raam met mijn camera. Als je me dat 2 jaar geleden had verteld, had ik het nooit geloofd. En nu is het me gelukt. De laatste stap is gezet en vanaf nu kan ik zeggen dat ik 100% over mijn angst voor onweer heen ben. En dat voor het grootste deel dankzij alle onweersliefhebbers op dit forum. Dus bij deze: heel erg bedankt allemaal!

  | Gewijzigd: 28 februari 2017, 10:03 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 82
Lid sinds: 23 nov. 2010
4 januari 2014, 09:44 uur | Bericht #415290
Wat een stoer verhaal! Hoop voor je dat je de aankomende jaren nu eens kan gaan "genieten" van onweer!
Waarom deze advertentie?
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 januari 2014, 11:20 uur | Bericht #415296
Wauw gefeliciteerd! En je hebt het helemaal zelf gedaan, echt goed van je! Gisteren was niet de minste bui...
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 januari 2014, 18:00 uur | Bericht #415340
Je hebt het zeer goed gedaan :D Ik was vroeger ook doodsbang van het onweer maar dankzij de videocamera heb ik nu geen schrik meer van het onweer. 
krikkaah
Lid
Woonplaats: keerbergen
Berichten: 30
Lid sinds: 29 jun. 2011
4 januari 2014, 19:01 uur | Bericht #415347
MyrShalom:

Je verhaal is echt een inspiratie voor mij, Ik hou van het geluid en het visuele van onweer maar een andere kant heeft er enorm veel bang van. En hoewel de angstkant meestal overwint, is het beetje bij beetje aan het beteren.Ik sta nog niet zover als u maar ik hoop binnenkort eenzelfde post te kunnen maken. Na de bui van gisteren (nabij mechelen), zit de angst er terug goed in, maar ik besef dat dit uitzonderlijk is en ik zal me er wel kunnen overzetten.

Echt enorm veel respect voor je dat je dit hebt kunnen overwinnen want het is zo een mooi spektakel dat je er maar beter van kan genieten aangezien je er weinig kan tegen doen. (vriendelijk aan de wolken  vragen om op te schuiven werkt niet, boos vragen ook niet )



Vele groetjes en dank aan u en aan de voltallige onweer-online community!
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
4 januari 2014, 19:16 uur | Bericht #415348
MyrShalom: Dank je wel voor jouw inspirende verhaal. Stiekum ben ik wel een beetje trots, dat onweer-online een bijdrage heeft kunnen leveren aan het overwinnen van jouw angst. Ik ben al jaren verbonden aan onweer-online. Eerst als lid, vervolgens moderator en nu mede-eigenaar samen met Basch. Verhalen als die van jou geven niet alleen mij maar ook de gehele crew de energie om uren en uren per dag van onze vrije tijd in de site te stoppen. 

Angst voor onweer is iets wat je serieus moet nemen. Daarom vinden wij - de crew - het ook zo belangrijk, dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan. Ik vind het geweldig om te lezen, dat mensen met angst altijd gesteund worden. Zelfs door de grootste onweer-fanaten! Dit gebeurt niet alleen op het forum, maar ook in de chat.

Kortom: dank je wel
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Pannerden (oost Gelderland)
Berichten: 627
Lid sinds: 17 jan. 2013
4 januari 2014, 20:48 uur | Bericht #415354
Wat een geweldige verhaal zeg:)!
En wat een stappen heb je gemaakt.
Geweldig dat iemand zijn angst zo om kan zetten in passie:)
Onweer 2014 :15x
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x

21-4; pittig met hagel, 7-5; 3 inslagen dichtbij, 8-5 donders, 22-5 (0:00) mooie donders, veel regen. 22-5 (16:50) wat donders. 6-7 1 onverwachte donder. 9-7 Matig onweer, wel wat flinke donders. 12-7 matig onweer in de nacht. 24-7 matig onweer, diepe donders. 26-7 Donders in de verte 29-7 Meerdere onweersbuitjes.
2-8 Een paar donders en zware regenval. 3-8 5:30 gewekt door positieve CG. Paar flinke donders, zware regen. 4-8 donders, 5-8 donders, 6-8 1 donder. 26-8 Donders bij een bui in de ochtend, matige onweersbui in de middag. 27-8 pittige onweersbui, flinke donders, mooie bliksems en hagel. 11-9 Een paar mooie donders en bliksems.
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2014, 20:56 uur | Bericht #415441
Dat vind ik super om te lezen, Marga!

En krikkaah, ik hoop dat ook jij je angst snel hebt overwonnen!
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2014, 22:30 uur | Bericht #415453
Hoi MyrShalom,

Mooi verhaal en als O&O zijn we er natuurlijk voor mensen die angst hebben voor onweer, angst is nou eenmaal niet fijn en niet leuk, maar je zal toch zelf de stappen moeten nemen dat jij dus hebt gedaan, erg dapper en proficiat.!

MAAR!!!!!......ik wil je wel meegeven, blijf respect hebben voor moedernatuur. Bang zijn is niet nodig maar voorzichtigheid, des te meer. En daarmee bedoel ik meer, daag het niet uit door uit een open dakraam te hangen met electriche spullen in je hand, onder een boom schuilen of iets in die trend.
Het is en blijft onverklaarbaar waarom het op de ene plek wel in slaat en de andere niet we willen je namelijk nog lang blijven begroeten hier op O&O.

groetjes
Marc


kleine tip: @krikkaah & @MyrShalom ....probeer eens samen af te spreken, kunnen jullie elkaar eens 'live' bij praten over het onweer fenomeen, alle kleine beetjes helpen om over de angst heen te komen niet waar. | Gewijzigd: 5 januari 2014, 22:33 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
6 januari 2014, 07:25 uur | Bericht #415458
Wat leuk. Zelf heb ik hier een tijd geleden een uitgebreid verhaal geschreven over hoe angst werkt. Misschien heb je dat destijds ook gelezen. Fijn dat iets angstigs ook aanstekelijk kan werken en ons aller enthousiasme hier de angst helpt beteugelen.
MyrShalom
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 435
Lid sinds: 23 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2014, 08:19 uur | Bericht #415462
Citaat van mrijkhals, zondag 5 januari 2014, 22:30 uur Hoi MyrShalom,

Mooi verhaal en als O&O zijn we er natuurlijk voor mensen die angst hebben voor onweer, angst is nou eenmaal niet fijn en niet leuk, maar je zal toch zelf de stappen moeten nemen dat jij dus hebt gedaan, erg dapper en proficiat.!

MAAR!!!!!......ik wil je wel meegeven, blijf respect hebben voor moedernatuur. Bang zijn is niet nodig maar voorzichtigheid, des te meer. En daarmee bedoel ik meer, daag het niet uit door uit een open dakraam te hangen met electriche spullen in je hand, onder een boom schuilen of iets in die trend.
Het is en blijft onverklaarbaar waarom het op de ene plek wel in slaat en de andere niet we willen je namelijk nog lang blijven begroeten hier op O&O.

groetjes
Marc


kleine tip: @krikkaah & @MyrShalom ....probeer eens samen af te spreken, kunnen jullie elkaar eens 'live' bij praten over het onweer fenomeen, alle kleine beetjes helpen om over de angst heen te komen niet waar.


Juist door mijn angst weet ik hoe gevaarlijk onweer kan zijn. Toen ik 9 was, heb ik een poging gedaan tot van mijn angst af komen door in de klas mijn spreekbeurt over onweer te houden. Dat werkte niet, want ik leerde hoe gevaarlijk het is en werd alleen maar banger. Ik leerde dingen over dat je zelfs in huis niet altijd veilig bent. Ik ken onweer door en door, juist doordat ik zo bang ben geweest. Ik weet precies wat gevaarlijk is en welke situaties ik moet vermijden. Dus toen het vrijdag zo onweerde stond ik weliswaar bij het open raam, maar toen op een gegeven moment bliksem en donder vrijwel tegelijk kwamen heb ik het raam even dichtgedaan. Net zoals ik als ik van plan ben een uitgebreide fiets- of wandeltocht door de polders te gaan maken 's zomers altijd eerst even kijk of er geen onweer voorspeld is . Want ondanks dat ik niet bang meer ben, zit ik liever niet midden in de polder als er een bui losbarst. Dus ja, voorzichtigheid. Maar dan zonder in paniek te raken, gewoon genieten .
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 269 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 269, lezen 14 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden