Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 11:31:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleveland, OK; McClain, OK.

26 Apr 2024 11:27:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 11:17:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harper, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 10:43:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:43:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Tillman, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:04:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, OK; Oklahoma, OK.

26 Apr 2024 09:31:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:28:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 09:16:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:01:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 08:58:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX.

26 Apr 2024 08:58:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 07:57:23
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
29 januari 2014, 23:43 uur | Bericht #418592
Citaat van Winter4ever, woensdag 29 januari 2014, 23:39 uur Ik kie dat mijn post tot veel of topic reacties heb geleid ik bedoelde ook niet met stren bedoelde ik die extremen kijk er zijn mensen hier die 63 hebben mee gemaakt en 79 ik niet ik ben 15 jaar en in 2009/2010/2011 waren winter met sneeuw met plus 30 cm en grote sneeuwduinen Vereer in 2012 een hele koude februari. En in 2013 een koudegolf Dit noem ik dan extremen omdat niet al te vaak voor komt met zelf in 2012 bij mij -22 noem ik extreem maar ja ieder zij menig Ik geef je volledig gelijk, je kan eindeloos discussiëren over extremen als je niet van eenzelfde generatie bent.
Misschien zeg je over 70 jaar wel tegen je kleinkinderen: ik heb nog sneeuw zien vallen in de Benelux en weten zij niet eens wat het is

Wel leuk om met zich op een lantaarnpaal met daaronder dwarrelende vlokken de dag af te sluiten

Avandes
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 94
Lid sinds: 13 dec. 2011
29 januari 2014, 23:44 uur | Bericht #418593

Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
29 januari 2014, 23:44 uur | Bericht #418594
Citaat van Winter4ever, woensdag 29 januari 2014, 23:39 uur Ik kie dat mijn post tot veel of topic reacties heb geleid ik bedoelde ook niet met stren bedoelde ik die extremen kijk er zijn mensen hier die 63 hebben mee gemaakt en 79 ik niet ik ben 15 jaar en in 2009/2010/2011 waren winter met sneeuw met plus 30 cm en grote sneeuwduinen Vereer in 2012 een hele koude februari. En in 2013 een koudegolf Dit noem ik dan extremen omdat niet al te vaak voor komt met zelf in 2012 bij mij -22 noem ik extreem maar ja ieder zij menig
Ja maar geef je toch volkomen gelijk. Ik zelf heb daar ook soms last van, maar sommige mensen zien het nu eenmaal 'altijd' anders dan iemand. Mijn grootvader heeft de winter van 63 meegemaakt in de ardennen, en zelf hij zegt dat we nu toch wel een paar extremere winters achter de rug hebben, en dat is ook zo , dat valt niet te ontkennen, en zoals ik al zei in mij vorig bericht, je kan meerdere en hogere extremen hebben, en je kan er lageren en minder hebben;)
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 januari 2014, 05:45 uur | Bericht #418595
ontwikkelen een paar sneeuwbuitjes id buurt van rotterdam
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


tony
Lid
Woonplaats: Ingen
Berichten: 250
Lid sinds: 12 apr. 2009
30 januari 2014, 07:16 uur | Bericht #418596
Krijg nou wat sneeuwval hier. Ingen Gelderland O.o
Live now cause today can be your last
Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
30 januari 2014, 07:20 uur | Bericht #418597
Citaat van svenne, woensdag 29 januari 2014, 23:43 uur Citaat van Winter4ever, woensdag 29 januari 2014, 23:39 uur Ik kie dat mijn post tot veel of topic reacties heb geleid ik bedoelde ook niet met stren bedoelde ik die extremen kijk er zijn mensen hier die 63 hebben mee gemaakt en 79 ik niet ik ben 15 jaar en in 2009/2010/2011 waren winter met sneeuw met plus 30 cm en grote sneeuwduinen Vereer in 2012 een hele koude februari. En in 2013 een koudegolf Dit noem ik dan extremen omdat niet al te vaak voor komt met zelf in 2012 bij mij -22 noem ik extreem maar ja ieder zij menig Ik geef je volledig gelijk, je kan eindeloos discussiëren over extremen als je niet van eenzelfde generatie bent.
Misschien zeg je over 70 jaar wel tegen je kleinkinderen: ik heb nog sneeuw zien vallen in de Benelux en weten zij niet eens wat het is

Wel leuk om met zich op een lantaarnpaal met daaronder dwarrelende vlokken de dag af te sluiten




Ik kan me herinneren dat December 2010 voor heel Europa, behalve Nederland, de strengste was in 100! jaar of nog langer geleden was.
Vraag me werkelijk af, wat sommige posters hier nu eigenlijk echt willen.
| Gewijzigd: 30 januari 2014, 07:20 uur, door Renssie
Woonplaats: Opperdoes
Berichten: 123
Lid sinds: 7 jan. 2013
30 januari 2014, 09:39 uur | Bericht #418600
Ik snap niet wat je probleem is il heb uithelgd wat ik bedoel en dat is dat we afgelopen jaren erg verwend zijn geweest Citaat van Renssie, donderdag 30 januari 2014, 7:20 uur Citaat van svenne, woensdag 29 januari 2014, 23:43 uur Citaat van Winter4ever, woensdag 29 januari 2014, 23:39 uur Ik kie dat mijn post tot veel of topic reacties heb geleid ik bedoelde ook niet met stren bedoelde ik die extremen kijk er zijn mensen hier die 63 hebben mee gemaakt en 79 ik niet ik ben 15 jaar en in 2009/2010/2011 waren winter met sneeuw met plus 30 cm en grote sneeuwduinen Vereer in 2012 een hele koude februari. En in 2013 een koudegolf Dit noem ik dan extremen omdat niet al te vaak voor komt met zelf in 2012 bij mij -22 noem ik extreem maar ja ieder zij menig Ik geef je volledig gelijk, je kan eindeloos discussiëren over extremen als je niet van eenzelfde generatie bent.
Misschien zeg je over 70 jaar wel tegen je kleinkinderen: ik heb nog sneeuw zien vallen in de Benelux en weten zij niet eens wat het is

Wel leuk om met zich op een lantaarnpaal met daaronder dwarrelende vlokken de dag af te sluiten




Ik kan me herinneren dat December 2010 voor heel Europa, behalve Nederland, de strengste was in 100! jaar of nog langer geleden was.
Vraag me werkelijk af, wat sommige posters hier nu eigenlijk echt willen.


waar blijft de winter
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
30 januari 2014, 09:48 uur | Bericht #418601
Citaat van Winter4ever, woensdag 29 januari 2014, 23:39 uur Ik kie dat mijn post tot veel of topic reacties heb geleid Dat was schrikken deze morgen...
Niet alleen dat ik mijn auto  voor nks heb toegedekt (geen vorst) maar ook opeens hard werken om te lezen waar het over ging, wat een reacties in zo'n korte tijd. Dat heb je normaal alleen bij meerdere tornados, een sneeuw ijzel hagel strom van 11 bft of een meter regen in 2 uur.
Allemaal dankzij winter4ever...

de waarheid  ligt een beetje in het midden denk ik. 4
 '62-'63 was zo koud dat mijn  vader van pure ellende mijn moeder ten huwelijk gevraagd heeft.... Een vraag waar zijn eigen moeder hem op de  huwelijksdag nog met prikken van een paraplu aan moest herinneren, hij durfde zijn bed eigenlijk niet uit.. Maar goed, hier ben ik dan toch...

Toen ik nog jong en onschuldig was hadden we winters, soms een paar dagen sneeuw, soms wat kou, zelden erg koud en erg veel sneeuw. Maar goed, het was winter.
het enige echte verschil met nu was dat men pas in de loop van december aan de winter ging denken. Denken als in "nog even en het is winter" Dat was iets van januari en februari.... Ja ook een paar elfstedentochten kunne volgen. Ik zal eerlijki zijn, de eerste keer vond ik het wel lollig. De tweede keer  had ook wel wat, ik zat in dienst en, de dagtaak bestond er uit dat we... de hele dag snert konden krijgen en tv mochten kijken. Als de Russen dat geweten hadden.... Tja, als je je verveelt is het wel lollig  om te zien.

Nu ik terugdenk aan die tijd herinner ik me wel dat  de "elfstden hype"echt niet iets van d elaatste tijd is, dat was toen ook al zo, alleen je had minder snelle media dus het viel minder op.
Het Nederlandse Volk, het Friese  Volk, de  zogenaamd nuchtere lokale ijsbazen, ze waren allemaal hyper. Alleen sommigen deden nuchter maar dan noch zag je aan de trillende neusvleugeltjes,  het zenuwachtige  heen en weer zwaaien op de benen en vooral de tranen in de ogen als het eens niet door ging dat de nuchterheid maar schijn was. Misschien dat Peter Tuinman zijn acteertalent  daaraan heeft overgehouden. Dat gezegd hebbende, de nuchtersten der nuchteren kwamen wel degelijk uit Friesland, dat was het bestuur van de Elfstedenvereniging.

Terug naar de winter, en daar is in een winterdscussietopic niks off topics aan..
Vanaf midden jaren 80 hebben we  eigenlijk tot halverwege het vorge decennium alleem maar  zachte en normale winter gehad, en zelfs de normae winters waren aan de zachte kant van normaal, met uitzondering van de winters van 1996 en 1997. Kortom, eigenlijk 20 jaar niks spectaculairs, dus iedereen onder de 40 weet niet beter dan dat Nederland een land is van zachte winters. Sterker , zelfs ik was een aantal jaren gelden behoorlijk verrast toen het opeens begon te winteren, En nu is dan aan een reeks van 5 normale winters een eind gekomen, en in tegenstelling tot de eerdere periode van koude winters (op basis van Hellmann) bijna allemaal aan de  koudere kant van normaal.
Daarbj moet, ter ondersteuning van wintertjevooraltijd (het idee aleen al trouwens), wel gezegd worden dat veel van de laatste winters hun  puntjes  niet over een hele winter verspreid maar  vooral in kortere fellere perioden met bv veel meer sneeuw dan ik in die 20 jaar ervoor gezien  heb bijeen schraapten.


Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
30 januari 2014, 10:17 uur | Bericht #418602
Winter 2013/2014, het begint zo langzamerhand haar tol te eisen maar niet van de natuur maar van de fervente winterliefhebbers.

Zelfs ik merk ,dat ik mijn aandacht zo langzamerhand begin te verliezen voor deze winter. Run op run worden er scenario's geschetst waar de honden geen brood van lusten. Goed er staat wel eens een dagje tussen waar we iets mee kunnen  ( denk aan vandaag en morgen) maar over het algemeen lijkt deze winter geen enkele kans te krijgen om ons te voorzien van echte koude.

Vanmorgen toen ik mijn kinderen wegbracht was het toch wel even lekker om even koude handen te krijgen en de stoelverwarming in de auto even vol aan te zetten.
Jammere was dat ik vervolgens weer uit de auto moest omdat de druppels die op mijn voorruit lagen niet vloeibaar waren maar stijf bevroren.

De 1 zal vloeken maar ik moet zeggen dat ik deze koude erg mis en het was echt even lekker om toch nog even een klein beetje winter te proeven.

Dan de modellen of de pluimen. Beide geven op dit moment geen enkel zicht op een verbetering voor de winterliefhebber. Sterker nog in beide modellen (GFS en EC) wordt de koude vanaf pakweg de 3de langzaam Europa uitgewerkt...( hieronder het eerste kaartje van dit proces)



Waarschijnlijk hebben we het bovenstaande wederom te danken aan het zeer koude weer wat zich in de USA afspeelt. Hierdoor ontstaan depressies die onze kant op gestuurd worden en wij dus voortdurent onder invloed zijn van lagedruk.

De jetstream doet eigenlijk wel wat ze hoort te doen en dat is vertrekken naar het zuiden Het is alleen jammer dat er geen rug is maar een trog.
We hebben alleen te maken met een gespleten Jetstream waardoor het weersysteem eigenljk vast zit.
Je kan dit op de onderstaande kaart prima zien.


Eerder schreef ik dit al ( andere posts)  dat de kernen van de lagedruk vanuit de USA/Groenland niet echt onze kant op kunnen komen en dat zie je dus steeds terugkomen in beide modellen.

Dit zou postief klinken zou je zeggen. "het laag vanuit de US kan ons niet bereiken" dus het hoog wat in Rusland ligt kan Europa binnenvallen.
Tja zo zou het in het mooiste geval inderdaad zijn.. Maar niets is minder waar. Als ik een filmpje zou maken van alle 500hPa kaarten achterelkaar dan zou je zien dat de lagedruk die uit het westen komt alsware als een soort hongerige wolf staat te wachten om door te trekken naar Europa. Dit wordt dus voorkomen door de Jetstream maar doordat we in de voorste linie te maken hebben met een gigantisch lageduk gebied reiken de armen van deze lagedruk steeds verder Europa in waarbij ze de nodige warme lucht uit Afrika onze kant op duwt.

Hieronder kun je dit mooi zien op het 500hPa temperatuur kaartje. ( let op dit heeft NIETS met de bodemtemperatuur te maken deze kleuren !!!!)

Je ziet hierop de koude die vanuit de USA/Groenland komt en je ziet de warmere lucht ( groen) die zich vervolgens gaat mengen met de koude lucht wat weer tot gevolg heeft dat de temperaturen op 500hPa stijgen. ( dus op pakweg 5km hoogte)



Natuurlijk wil iedereen de prangende vraag beantwoord hebben of we uberhaupt nog winterweer gaan krijgen...
Normaal gesproken zou ik zeggen "ach februari kan nog altijd voor verassingen zorgen dus afwachten".

Op dit moment neig ik te zeggen dat ik inschat dat februari hetzelfde gaat verlopen als de maand januari, en misschien zelfs warmer.
Maar aangezien het nog niet eens februari is en februari 4 weken duurt zijn er natuurlijk altijd verassingen mogelijk dus het is natuurlijk een beetje een gok.
Maar ik zou deze winteraandelen denk ik niet kopen


Het stoplicht zal geen verassing zijn..een hele dikke rood. ( en nee hij knippert niet)



Termijn : tot 10 dagen vanaf plaatsing

    Groen = winter binnen de gestelde termijn
    Oranje = winterweer staat in de steigers met kans van slagen binnen gestelde termijn
    Oranje/rood = er is kans op winterweer maar veel meer kans op terugkeer naar  temperaturen op of boven het gemiddelde binnen de gestelde termijn

    Rood= Geen kans op winter binnen de gestelde termijn.


Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen.
Dit stoplicht geeft dus niet aan dat er deze week geen winterweer zal zijn maar het verwijst puur naar het doorzetten van een stabiele winterse periode. Dus als ze groen is dan betekent dat dat we de winter in gaan met een langdurige periode van kou die mogelijk ook langer gaat blijven dan de betrouwbare termijn.
| Gewijzigd: 30 januari 2014, 10:22 uur, door Callie-P
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
30 januari 2014, 10:31 uur | Bericht #418603
Duidelijk callie-p! We moeten er dan maar aan geloven. Helaas pindakaas.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Muntendam
Berichten: 84
Lid sinds: 23 apr. 2008
30 januari 2014, 10:38 uur | Bericht #418604
Ik heb mijn hoop op winterweer nog staan voor in zweden vanaf 21februari,.. maar dan moeten de kaartjes niet zo zijn als ze op 4februari zijn.. dan is het daar ook rond het vriespunt..
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
30 januari 2014, 11:29 uur | Bericht #418605
Citaat van svenne, woensdag 29 januari 2014, 23:43 uurIk geef je volledig gelijk, je kan eindeloos discussiëren over extremen als je niet van eenzelfde generatie bent.
Misschien zeg je over 70 jaar wel tegen je kleinkinderen: ik heb nog sneeuw zien vallen in de Benelux en weten zij niet eens wat het is

Of:
"jaja, opa heeft nog es een winter met 0,0 Hellmann punten meegemaakt", het kan nog.



Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
30 januari 2014, 11:47 uur | Bericht #418606
Schaatsen op natuurijs?

Snel in de auto naar Friesland!

http://www.nu.nl/binnenland/3688766/eerste-schaatsers-natuurijs-in-friesland.html
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
30 januari 2014, 11:56 uur | Bericht #418607
Niemand de nieuwe pluim...



Laat de lente er dit jaar maar lekker vroeg inkomen. 

Is goed voor me motorrijbewijs:)
Sepp
Lid
Woonplaats:
Berichten: 430
Lid sinds: 3 nov. 2011
30 januari 2014, 11:56 uur | Bericht #418608
Citaat van Stormpie, donderdag 30 januari 2014, 11:47 uur Schaatsen op natuurijs?

Snel in de auto naar Friesland!

http://www.nu.nl/binnenland/3688766/eerste-schaatsers-natuurijs-in-friesland.html


Nouja het is maar wat je onder natuurijs verstaat he! Een paar ml water op een parkeerplaats spuiten dat dan bevriest door een graadje nachtvorst is als patat zonder mayonaise
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 74
Lid sinds: 28 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 januari 2014, 12:06 uur | Bericht #418609
Citaat van Stormpie, donderdag 30 januari 2014, 11:47 uur Schaatsen op natuurijs?

Snel in de auto naar Friesland!

http://www.nu.nl/binnenland/3688766/eerste-schaatsers-natuurijs-in-friesland.html

Ziet er een beetje kansloos uit allemaal. Al die moeite voor twee dagjes schaatsen
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
30 januari 2014, 12:07 uur | Bericht #418610
Citaat van Sepp, donderdag 30 januari 2014, 11:56 uur Citaat van Stormpie, donderdag 30 januari 2014, 11:47 uur Schaatsen op natuurijs?

Snel in de auto naar Friesland!

http://www.nu.nl/binnenland/3688766/eerste-schaatsers-natuurijs-in-friesland.html


Nouja het is maar wat je onder natuurijs verstaat he! Een paar ml water op een parkeerplaats spuiten dat dan bevriest door een graadje nachtvorst is als patat zonder mayonaise

Het gaat dus om het feit dat dit niet gespoten is, dus het is echt 'natuurijs'

Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
30 januari 2014, 12:08 uur | Bericht #418611
Persoonlijk hoeft het van mij niet meer. Anderszijds een weekend vol sneeuw is wel prachtig. Maarja, het weer heb je niet op bestelling, behalve in de Sahara en de Tropen, en nog wat andere plekken.

Hopelijk pakt februari qua temperatuur en zonneschijn mooi uit. Dan ben ik al heel tevreden.


Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
30 januari 2014, 12:28 uur | Bericht #418612
Citaat van Renssie, donderdag 30 januari 2014, 12:08 uur Hopelijk pakt februari qua temperatuur en zonneschijn mooi uit. Dan ben ik al heel tevreden.Als ik de pluim bekijk dan vrees ik daarvoor, tussen 8 en 10 graden zal veel wind betekene en neerslagzones. Heb daar niet echt behoefte aan
Dit zegt het KMI daarover: Zachte Atlantische lucht lijkt het weer te gaan bepalen met temperaturen tussen 8 en 10 graden. Het zou wel meestal bewolkt worden met elke dag kans op lichte neerslag en soms ook vrij veel wind




| Gewijzigd: 30 januari 2014, 12:28 uur, door Sven
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
30 januari 2014, 12:31 uur | Bericht #418613
Citaat van Renssie, donderdag 30 januari 2014, 12:08 uur Persoonlijk hoeft het van mij niet meer. Anderszijds een weekend vol sneeuw is wel prachtig. Maarja, het weer heb je niet op bestelling, behalve in de Sahara
ehhh...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sahara#Sneeuw




Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 214 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 214, lezen 3 mensen het topic "Weerfoto's van Lako".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden