Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 23:22:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clay, IA; Dickinson, IA.

16 Apr 2024 23:19:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clark, MO; Scotland, MO.

16 Apr 2024 23:19:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cedar, IA; Johnson, IA; Linn, IA.

16 Apr 2024 23:19:13

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Henry, IA; Lee, IA; Van Buren, IA.

16 Apr 2024 23:19:12

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Van Buren, IA; Clark, MO.

16 Apr 2024 23:19:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 23:03:24

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kossuth, IA; Palo Alto, IA.

16 Apr 2024 23:03:23

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Nobles, MN.

16 Apr 2024 23:03:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, IA; Jefferson, IA; Van Buren, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, IA; Van Buren, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Van Buren, IA; Clark, MO; Scotland, MO.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL; Jersey, IL.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Keokuk, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor White, AR; Woodruff, AR.

16 Apr 2024 22:58:43
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 januari 2014, 11:35 uur | Bericht #416320
Tennisser valt flauw door extreme hitte

Verschillende tennissers klagen over de extreme temperaturen tijdens de Australian Open. De Canadees Frank Dancevic viel zelfs flauw in zijn partij tegen de Fransman Benoît Paire.


© ap.

In Melbourne is het zo'n 40 graden. De organisatie probeert oververhitting zoveel mogelijk te voorkomen door handdoeken met ijs en liters water beschikbaar te stellen. De vrouwen krijgen daarnaast ook een extra pauze van 10 minuten tussen de tweede en de derde set.

"Het zijn onmenselijke temperaturen om in te spelen. Ik vind het zelfs oneerlijk en een hoop spelers met mij", meldt Dancevic. Juan Martin del Potro sprak van de slechtst mogelijke omstandigheden. "Het publiek hield me op de been."

Bron: HLN
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 januari 2014, 12:47 uur | Bericht #416325
Komende dagen wordt de temperatuur er niet beter op. Pas van het weekend wordt het iets minder heet.


Weerplaza
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Waarom deze advertentie?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 januari 2014, 18:18 uur | Bericht #416403
Serena Williams: "Ik word paranoïde van die hitte"

Hét gespreksonderwerp op de Australian Open is de verzengende hitte. Met temperaturen van boven de 40 graden in Melbourne Park ziet iedereen af. Maar niet enkel op de court. Zo zegt topfavoriete Serena Williams dat ze paranoïde wordt van de hitte. "Ik word wakker in het holst van de nacht. Gewoon om te drinken en zo uitdroging en krampen te vermijden."

"Ik speelde bij 40 graden. Alleen al als ik daaraan dacht, schoot ik wakker. Het was zo heet. Het enige wat je eigenlijk kan doen, is veel drinken. Ik werd er zelfs paranoïde van 's nachts. Ik wil alles doen om krampen te vermijden en daarom werd ik een paar keer wakker om te drinken. Een kramp is immers zo snel gebeurd."

Ervaring
Al negen spelers moesten opgeven door hitteproblemen. "Gelukkig voel ik me nog wel oké. Ik heb heel lang getraind in de hitte van Florida en ik heb er ook vaak in gespeeld. Bovendien ben ik door jarenlange ervaring hier ook wel gewend geraakt aan de Australische hitte. Je moet gewoon voorbereid zijn op die extreme omstandigheden en proberen erdoor te geraken."

Bron: HLN
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
16 januari 2014, 07:48 uur | Bericht #416420
Australian Open onderbroken door extreme hitte



Op de Australian Open is het hitteprogramma in werking gesteld. Door de extreme hitte liggen de wedstrijden op de onoverdekte banen stil sinds 14 uur lokale tijd, 4u 's ochtends onze tijd. In de overdekte Rod Laver Arena en Hisense Arena werd er wel verder gespeeld. De grens van de 40 graden werd intussen bereikt. Wedstrijden die al bezig waren, werden niet meteen stopgezet. Spelers mochten de set afmaken en daarna stoppen tot de omstandigheden verbeteren. Sommige spelers moesten daardoor flink afzien. Russin Maria Sharapova en de Italiaanse Karin Knapp stonden na het stopzetten van de wedstrijden nog 50 minuten op de baan.

Sommige spelers staken hun opluchting over het staken van de wedstrijden niet onder stoelen of banken. Onze Kirsten Flipkens bijvoorbeeld klaagde op Twitter dat de 'hittestop' wat haar betreft twee dagen eerder in had mogen gaan. De krachtmeting tussen Sjarapova en Knapp vond volgens haar dan ook plaats onder onmenselijke omstandigheden. "Ze verdienen de overwinning allebei", twitterde Flipkens.

De organisatie liet weten het weer doorlopend in de gaten te houden. Niet alle spelers hoeven aan de zijlijn te wachten op koeler weer. Op de twee hoofdbanen met afsluitbare daken (Rod Laver Arena en Hisense Arena) konden de wedstrijden snel worden hervat. Zaterdag wordt trouwens koeler weer verwacht in Melbourne, iets meer dan 20 graden.

Bron: HLN | Gewijzigd: 19 juni 2017, 13:52 uur, door Joyce.s
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
16 januari 2014, 08:56 uur | Bericht #416422
Partijen op buitenbanen in Melbourne hervat

De wedstrijden op de buitenbanen bij de Australian Open zijn vandaag na een onderbreking van ruim 4 uur hervat. De tennispartijen werden eerder op de dag vanwege de extreme hitte stilgelegd. De temperatuur liep op tot boven de 40 graden. Bij een temperatuur van 43,3 graden ging het 'extreme hitte beleid' in werking.

Tijdens de pauze op de buitenbanen werd er wel verder gespeeld op banen van de Rod Laver Arena en Hisense Arena. Daar werd het dak gesloten.

De afgelopen dagen werd er bij temperaturen rond de 40 graden verder gespeeld. Dit leidde tot kritiek op de organisatie van de Australian Open.

Bron: AD
Every cloud has a silver lining
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 71 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 71, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden