Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Jackson, IL; Perry, IL; Williamson, IL.

8 May 2024 22:50:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, KY; Casey, KY; Green, KY; Russell, KY; Taylor, KY.

8 May 2024 22:50:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tolland, CT; Windham, CT; Hampden, MA; Norfolk, MA; Worcester, MA; Providence, RI.

8 May 2024 22:50:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; Williamson, IL.

8 May 2024 22:50:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IN; Martin, IN; Monroe, IN.

8 May 2024 22:50:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camden, MO; Morgan, MO.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Robertson, TN; Sumner, TN.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edmonson, KY; Grayson, KY.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cabarrus, NC; Mecklenburg, NC.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chester, SC; York, SC.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Montgomery, TN; Stewart, TN.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, TN; Henry, TN.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dade, MO; Polk, MO.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Craig, OK; Mayes, OK.

8 May 2024 22:47:51

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Christian, KY; Trigg, KY.

8 May 2024 22:47:50
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
krienie
Lid
Woonplaats: Hoenderloo
Berichten: 246
Lid sinds: 24 nov. 2009
21 april 2014, 18:52 uur | Bericht #421366
Ik hoop op arnhem want daar woon ik niet zo heel ver vandaan maar eigenlijk had ik de hoop alweer laten varen toen ik bij de waarschuwingen alweer groene kleuren in gelderland zag
Woonplaats: Arnhem, Netherlands
Berichten: 282
Lid sinds: 3 aug. 2013
21 april 2014, 19:03 uur | Bericht #421367
Hoop het ook maar zoals het nu lijkt is de bui al afgezwakt tegen de tijd dat hij hier is en het lijkt ook dat hij iets te ver naar het noorden doorschuift als het niet zo het geval is 
Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 19:04 uur | Bericht #421368
Ik denk dat we een deurtje verder moeten gaan deze topic staat voor de hele week gepland als je de eerste 2 paginas doorgelezen had, kon je al een beetje peilen dat maandag lastig was. Oa door berichten van mij en Ries dit zelfde geldt voor morgen en de rest van de kansen woe t/m vrijdag. Ik hoop eind vd de avond met update te komen (Rook uit de laptop >:() anders wel aan de hand van Ries....of wees zelf zo vrij dit te doen mvg Tatanka.
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 19:27 uur | Bericht #421369
Edit: Voor uiterste noord-oosten groningen drenthe schieten vanuit niets toppen naar 9km vlak voor de grens | Gewijzigd: 21 april 2014, 19:27 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 287
Lid sinds: 27 mei. 2007
21 april 2014, 20:00 uur | Bericht #421370
Arnhem wordt niks of ik moet mij ernstig vergissen. Wel overdreven trouwens die waarschuwing van KNMI. Voor een beetje onweer, dat in ons land geen - om in de terminologie te blijven - donder voorstelt. Op naar betere tijden. We hebben nog het nodige van het voorjaar en de hele zomer te gaan.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
21 april 2014, 20:05 uur | Bericht #421371
Citaat van Maarten Brandt, maandag 21 april 2014, 20:00 uur Arnhem wordt niks of ik moet mij ernstig vergissen. Wel overdreven trouwens die waarschuwing van KNMI. Voor een beetje onweer, dat in ons land geen - om in de terminologie te blijven - donder voorstelt. Op naar betere tijden. We hebben nog het nodige van het voorjaar en de hele zomer te gaan.
Het weer is gewoon niet te voorspellen, waarschijnlijk vandaar de voorwaarschuwing. Als ze die niet gegeven hadden en het was wel behoorlijk gaan onweren en of noodweer geworden was het ook niet goed. Het is gewoon moeilijk
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Woonplaats: Velden
Berichten: 36
Lid sinds: 21 apr. 2014
21 april 2014, 20:16 uur | Bericht #421372
Hier in Venlo,vandaag de hele dag saai,grijs,kil bibberweer,zoals altijd in venlo.
Al zeker 3jaar nouwelijks onweer gehad,in Venlo.
Het weer is net n cd die blijft hangen altijd in Venlo,grijs miezerig en kil,en dat ook altijd in de zomer.
Ben benieuwd wat voor misbaksels dat we morgen in Venlo krijgen kwa buien
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
21 april 2014, 20:24 uur | Bericht #421374
Voor degene die geen onweer of iets anders hebben gehad en graag klagen erover. Hebben we ook een heel mooi klaagbord. Daar kan je naar hartelust klagen, als het maar netjes blijft. | Gewijzigd: 21 april 2014, 20:25 uur, door Sanwa
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 20:39 uur | Bericht #421376
Het KNMI heeft weinig fout gedaan door vanmorgen code geel uit te geven. Dat zegt nog niks dat er ook slecht weer komt (Lees voor het gemak eens op de site van het KNMI de criteria) er wordt alleen gekeken naar de potentie wat het weer kan doen. Er is al eerder in dit topic, en ook het topic over het paasweer gesproken dat de situatie zeer lastig was voor gister en vandaag. Niet alleen voor ons als hobby weermensen, maar zelfs voor de beroeps meteorologen was het zeer lastig. Zeker omdat alle modellen elkaar tegen spraken, en ieder zn eigen weerbeeld gaf. Al met al was de potentie vandaag aanwezig voor onweersbuien, echter was de bewolking hardnekkiger dan verwacht. Om het simpel uit te leggen zodat iedereen het snapt, de ingrediënten om een overgrecht te maken (Onweer) waren aanwezig, maar de oven kwam niet verder dan voorverwarmen, dus kwam het gerecht niet klaar. Voor vandaag lag de conventie temperatuur op 20.5 graden, die moesten we halen voor het onweer wat getriggerd zou worden door de conventie, maar die temperatuur is door de langdurige bewolking niet gehaald. De komende dagen zijn er opnieuw onweerskansen, dus positief blijven!

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 21 apr. 2014
21 april 2014, 20:42 uur | Bericht #421377
mhaw heeft niet met klagen te maken, er word wel vaker moord en brand geschreeuwd als het om onweer gaat, ik kijk ook regelmatig de weer kaarten, ik ben geen profi, maar 1 en 1 is ook 2 nietwaar, maar een ding in het uiterste zuid oosten, venlo eo komt niet zo vaak onweer voor laat staan neerslag, je ziet het gewoon verpieteren als het dichterbij komt of de windrichting is vaak verkeerd, ik heb wel eens gehoord dat de meestal komt door de ardennen , en het eifelgebergte dat door de uitloopers ervan, en of hoogte verschillen, of egaal wat hier in venlo niet veel onweer laat staan neerslag valt, met deze kleine storingen of onstaan door warmte onweders. het moet dus egt wel een actieve storing zijn wil het hier los barsten.....( en het mag wel eens flink ddoor regenen want het is hier vrij drrog de laatste weken}
Woonplaats:
Berichten: 60
Lid sinds: 21 apr. 2014
21 april 2014, 20:46 uur | Bericht #421378
Er lijkt hier wel een beetje beweging in de bewolking te komen, terwijl die de hele dag leek stil te staan
2018:

Licht Onweer: 1
Matig Onweer: 3
Zwaar Onweer: 0
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
21 april 2014, 20:51 uur | Bericht #421379
En we horen het rommelen,heb vanaf hier mooi zicht op die onweersbui die richting Lauwersoog gaat.
Woonplaats: Almelo
Berichten: 213
Lid sinds: 28 jun. 2011
21 april 2014, 20:52 uur | Bericht #421380
Bij Enschede begint worden nou toch ontladingen weergegeven op de radar.
Hier in Almelo is het windstil geworden en nog maar een enkele merel die zingt van plaats een compleet fluitconcert.
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 21 apr. 2014
21 april 2014, 21:03 uur | Bericht #421381
dus de helga van leurs en renier van den bergjes kunnen leuk babbelen, maar tenslotte is hun gebied de randstad eo " schijnbaar ben ik niet de enige hierin, dat de weersverschillen in nederland toch wel erg groot zijn,  het zij in temp. regen en onweer en storm en sneeuw code geel vandaag la me niet lachen de geloofwaardigheid van het knmi  nounou, hoevaak met storm, zware windstoten boven land hier valt het altijd reuze mee, met die wind, ja het waait dan wel, maar die zware winstoten zijn ver te zoeken, evenals code geel voor gevaarlijk weer van ket knmi, nee, kan beter luisteren naar de lokalen of via de belg, ewn duitser
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 21:05 uur | Bericht #421382
Beter er voor waarschuwen dat mensen op hun hoede zijn. Dan niet waarschuwnen en een hoop ellende krijgen Rene

België is nog kleiner dan Nederland en ook hier zijn de verschillen veelal heel groot. Dan zie je maar weer hoe moeilijk het is om het weer te kunnen voorspellen. Daarbij komt ook nog dat het weer doet wat het zelf wil. Dat heeft niemand in de hand. | Gewijzigd: 21 april 2014, 21:06 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 21:07 uur | Bericht #421383
Citaat van Rene Berden, maandag 21 april 2014, 21:03 uur dus de helga van leurs en renier van den bergjes kunnen leuk babbelen, maar tenslotte is hun gebied de randstad eo " schijnbaar ben ik niet de enige hierin, dat de weersverschillen in nederland toch wel erg groot zijn,  het zij in temp. regen en onweer en storm en sneeuw code geel vandaag la me niet lachen de geloofwaardigheid van het knmi  nounou, hoevaak met storm, zware windstoten boven land hier valt het altijd reuze mee, met die wind, ja het waait dan wel, maar die zware winstoten zijn ver te zoeken, evenals code geel voor gevaarlijk weer van ket knmi, nee, kan beter luisteren naar de lokalen of via de belg, ewn duitser OMDAT CODE GEEL EEN VOORWAARSCHUWING IS en ga nou maar naar de klaagbord met je geprevel tis hier nou al meerdere keren onder de loep geweest
  | Gewijzigd: 21 april 2014, 21:09 uur, door Tatanka
there can be only one
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
21 april 2014, 21:08 uur | Bericht #421384
Ik sluit me aan bij Tatanka.
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
21 april 2014, 21:16 uur | Bericht #421385
hier enorme donders gehad ,alles dreunde en trilde
veel water ,dus gepaste code
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 april 2014, 21:18 uur | Bericht #421386
back to basics leuke cel enschede met nieuwe single cels vooruit voor drenthe
there can be only one
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
21 april 2014, 21:22 uur | Bericht #421387
Citaat van jurrie, maandag 21 april 2014, 21:16 uur hier enorme donders gehad ,alles dreunde en trilde
veel water ,dus gepaste code


Kan ik me voorstellen,heb hier ook paar donders gehoord van die bui,en die was toen nog maar bij de Eemshaven,toch wel 45km hier vandaan..
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 99 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 99, lezen 1 mensen het topic "Verschillende vuurwerkshows afgelast ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden