Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wayne, MO.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Effingham, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 02:47:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macon, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IL; Effingham, IL; Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:47:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Witt, IL; Macon, IL; Piatt, IL.

19 Apr 2024 02:47:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 mei 2014, 17:06 uur | Bericht #423235
Beste leden van deze prachtige Site/Forum!

Totaal vergeten tot ik weer een foto zag van Mammatus... De terugblik naar mijn vakantie in Mindelheim. Aangezien het zo armoedig krot was waar ik verbleef MindeRheim. 

Het verhaaltje. Het hoofdoel van het verblijf in die regio was nog een keer de inzet van de Baureihe 218 dieselloc op de foto te zetten, en dus zal ik ook als kleine verhaallijn die locs erbij betrekken. 

We beginnen in Stetten. Het was prachtig weer en 35 graden toen vanuit het niets gerommel hoorbaar was. 

Datum 4/8/2013

De bui trok helaas net aan me voorbij maar bracht wel wat wind met zich mee en dus ook regen. 

Na een succesvolle treinspotdag in de regio met volop zon en hitte en dus mooie foto's als afsluiter van de dag deze prachtige foto kunnen maken.
Datum 5/8/2013 plaats ook nu weer Stetten.



Op 6 augustus 2013 leek het weer wederom prachtig te worden maar wel kans op onweer. Op naar Stetten voor een herkansing met mooi zonlicht op de locs. Tsjaaaa daar dacht moeder natuur anders over en besloot dit te geven:


Me maat zei tegen mij laten we hier weggaan want de bui komt eraan. Ik besloot te blijven waar we stonden. Ivm Hagelwaarschuwing. En dat was voor de stormchaser in mij helaas de foute keuze want we liepen de bui mis maar hadden wel weer mooie foto's van de 218 435.


Tevreden ging het richting de supermarkt en terug naar de 'woning' voor een bakkie en een gebakkie, om vervolgens weer naar het stationsgebied van Mindelheim te gaan. Echter had moeder natuur weer ff een ander idee en bracht een prachtig onweer over ons hoofd met de eerste mammatus van de dag. (2e bui van de dag)

Daarna toch maar naar het station want de bui leek ff af te zwakken ook volgens de radar.

En in het gebied bij het station aangekomen werd de lucht donkerder en onstabiel. Warmte was drukkend afijn de locs van de EuroCity naar Lindau - Zurich kwamen met 100 km/h door het gebied geraced. Dit gebeurde met beginnende mammatusjes. Eerst moest overgens nog de RegionalBahn binnen komen en die werdt met de dreigende wolkenmassa eventjes goed op de foto gezet.


Vervolgens de EuroCity



En toen ging kwam de stilte een indrukwekkende stilte voor  de storm en ik stond te genieten van hoe de mammatus wolken zich ontwikkelde.









Effe een stukje rijden en opzoek naar een Veld voor 'Tornado Allgau' Feeling





Genieten was het! Als klapper op de vuurpijl nog 2 video's van het weertype!

Eerst ff het genot van een beetje relaxen met Onweer.


En de Mammatus wolken.

*ook met een paar foto's die hier te zien zijn*



Kort na het maken van de mammatuswolken ging het met een lege maag huiswaards want we dachten we hebben het gehad. Effe eten en tsjaaa Moeder natuur had volgens mij zin in een Tripple ? Want ik keek naar buiten en achter Mindelheim zat een beetje noodweer. Ook nu weer met kans op grote hagel. Wat deed ik ik pakte me auto en ging voor  de bui langs onder een viaduct staan (Dat mag daar in Duitsland ivm parkeerzone voor het geval dat je pech hebt. Daar ontstond toen deze video ook nog eventjes.



Dat was de terugblik veel plezier met de foto's en video's! Ik hoop dat het niet teveel is ivm de verveling die dan ontstaat maar tis beter dan niks.




Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 mei 2014, 17:11 uur | Bericht #423236
Prachtig verslag en Mammatus Bjorn:D Btw laatste filmpje dat zijn de buien nice | Gewijzigd: 8 mei 2014, 17:13 uur, door Tatanka
there can be only one
Waarom deze advertentie?
krienie
Lid
Woonplaats: Hoenderloo
Berichten: 246
Lid sinds: 24 nov. 2009
8 mei 2014, 17:48 uur | Bericht #423237
Wow prachtige fotos en ook een supergaaf filmpje.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2014, 14:29 uur | Bericht #423305
Mijn Dank is groot voor deze positive reacties/complimenten
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Obi-G
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 349
Lid sinds: 21 jun. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 mei 2014, 14:38 uur | Bericht #423307
Zo cool!!
R.Giesen
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 6
Lid sinds: 7 feb. 2013
9 mei 2014, 20:02 uur | Bericht #423396
Ge-Wel-Dig!
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
9 mei 2014, 20:04 uur | Bericht #423399
Prachtig verslag Bjorn! Echt een heel mooi chasegebied daar, lekker open zodat je alles goed kan zien. Vooral de 2e foto is echt een pracht plaat, nice!
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 mei 2014, 00:23 uur | Bericht #423441
Bedankt voor de super reacties Doet me goed!
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 148 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 148, lezen 3 mensen het topic "Onweerskansen 1, 2 en 3 mei 2010".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden