Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

16 Apr 2024 16:21:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

16 Apr 2024 16:06:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gentry, MO; Harrison, MO; Nodaway, MO; Worth, MO.

16 Apr 2024 16:01:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS.

16 Apr 2024 15:46:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrew, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:46:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Stanton, NE.

16 Apr 2024 15:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Shawnee, KS.

16 Apr 2024 15:29:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Doniphan, KS; Andrew, MO; Atchison, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:19:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osage, KS; Shawnee, KS.

16 Apr 2024 15:12:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, NE.

16 Apr 2024 15:11:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Andrew, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:11:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Osage, KS; Shawnee, KS; Wabaunsee, KS.

16 Apr 2024 15:10:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Polk, NE.

16 Apr 2024 15:02:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Doniphan, KS; Andrew, MO; Buchanan, MO; Holt, MO; Nodaway, MO.

16 Apr 2024 15:02:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Osage, KS.

16 Apr 2024 14:42:44
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 juli 2014, 21:53 uur | Bericht #435726
Er waren de onweders in Metnitz, Friesach en Kolbnitz (Oostenrijk). Veel regen, blikseminslagen, luide donders en overstroming.

Woonplaats: Pannerden (oost Gelderland)
Berichten: 627
Lid sinds: 17 jan. 2013
29 juli 2014, 22:09 uur | Bericht #435727
Leuke onweer vakantie gehad zo te zien haha:D
Veel mooie bliksems flinke donders en mooie dreigende luchten, wat wil je nog meer:P
Onweer 2014 :15x
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 31-3 een paar flinke flitsen en donders
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 augustus 2014, 18:49 uur | Bericht #436676
Euh, van mij mag een windhoosje eens erbij zetten maar onwaarschijnlijk in de bergen :P
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 november 2014, 18:11 uur | Bericht #442940
Leuk filmpje met lekkere rommels1 Was rond die tijd ook in Oostenrijk, aan de ossiacher see. Een aantal lekkere buien gehad met veel regen. het was 1 dag 10 graden maar ook op een dag 35 graden :/. Het eerste onweer was gelijk de eerste nacht al met een inslag op de camping. Alleen het nadeel was dat het mooi weer was (iedereen in het meer te zwemmen) tot ca 15:00 uur, dan ging het meestal 2 uur lang regenen met op de lager gelegen delen van de camping overstromingen als gevolg (2x gebeurt), niet erg stabiel weer dus! Maar wel een leuke vakantie gehad.
#KeepOnSmiling
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
29 november 2014, 03:47 uur | Bericht #443097
Citaat van Lako, woensdag 26 november 2014, 18:11 uur Leuk filmpje met lekkere rommels1 Was rond die tijd ook in Oostenrijk, aan de ossiacher see. Een aantal lekkere buien gehad met veel regen. het was 1 dag 10 graden maar ook op een dag 35 graden :/. Het eerste onweer was gelijk de eerste nacht al met een inslag op de camping. Alleen het nadeel was dat het mooi weer was (iedereen in het meer te zwemmen) tot ca 15:00 uur, dan ging het meestal 2 uur lang regenen met op de lager gelegen delen van de camping overstromingen als gevolg (2x gebeurt), niet erg stabiel weer dus! Maar wel een leuke vakantie gehad.
Heb dit topic nooit gezien, maar ook ik was op deze dag in Oostenrijk en stond toevallig ook op een camping aan de Ossiachersee! Was op dat moment echter in Villach stad waar de Villacher Kirchtag (grote kermis/feestweek) in opbouw was en ik voor een opdracht foto's van moest maken. Het resultaat van onderstaande foto's was vooral héél veel regen en een aantal flinke klappen en het spreekt voor zich dat de opbouw tijdelijk stil gelegd werd. Ergens in die periode heeft het ook een keer in de nacht geonweert, heel dichtbij een gigantische rotklap die ik door het bijzondere geluid van mijn leven niet meer zal vergeten (alsof in een hele diepe put 3 bommen afgingen). Wellicht heb je die ook gehoord Lako, mocht je in de buurt van Camping Berghof of Camping Mentl gestaan hebben. Heb het even terug gezocht, die klap was op 5 augustus 2014 om 00:56 uur :D

Mooi filmpje trouwens van TS. Ik kom ieder jaar in de zomer in Oostenrijk (Ossiachersee) en maak ieder jaar weer wel een paar heftige onweersbuien mee. In de zomer van 2013 en 2012 zelfs enorme hagelbuien gehad, ik had 350 pitten in mijn auto zitten (heb nog steeds medelijden met de persoon die ze handmatig 1 voor 1 heeft moeten uitdeuken :P). Mocht er interesse voor zijn kan ik nog wel wat foto's en filmpjes opzoeken. Hierbij dus de foto's van Villach:



Ik zie nu dat bovenstaande foto's van 26 juli waren.
Heb ook foto's van 16 en 20 juli, gemaakt met mijn telefoon aan de Ossiachersee. Meer dan grijze luchten zijn hier echter niet op te zien:



En tot slot nog een foto'tje van 2 augustus:

| Gewijzigd: 29 november 2014, 03:58 uur, door Justin
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 november 2014, 09:51 uur | Bericht #443106
Was op camping Mentl! Begon zonning en warm en eindigde met onweer, was lang niet zo stabiel zomerweer als vorig jaar. Toen zaten we aan de Wolfgangsee, Slazburgerland, 3 weken zomer en 1 onweerbui. Werd toen zelfs 2 dagen warmer dan 40 graden, Daarna kwam wel die enige onweersbui. Mooiste plekje waar ik deze zomer ben geweest was de Mölltaler Gletsjer (3150 m), lag nog veel sneeuw en skiën kon bij +14 graden! 




Twee foto's hierboven: Mölltaler gletsjer


Weissensee 


Buienlucht

Kwaliteit is niet zo best, gemaakt met mijn mobiel
#KeepOnSmiling
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
1 december 2014, 17:40 uur | Bericht #443338
Mooie foto's en ik herken je locatie op de laatste foto. Ik kom al 20+ jaar op camping Mentl. We hebben blijkbaar op dezelfde camping gestaan in dezelfde periode, "de wereld is klein....". 

Vorig jaar ben ik ook op de Mölltaler gletscher geweest, het is inderdaad prachtig daar. Toen was het, zoals je zelf al aangeeft, een paar dagen boven de 40 graden. Op de dag dat voor de 2e keer in korte tijd het warmterecord in Oostenrijk werd verbroken (het was de warmste dag ooit met 40,5 graden) heb ik de gletscher bezocht, in je korte broek in de sneeuw lopen op ruim 3100 meter terwijl de snowboarders langs je heen roetsjen, bijzonder was het.

Bij terugkomst op de camping, in de namiddag, stond de meter nog op 52 graden (in de zon uiteraard). Daarna inderdaad een onweersbuitje, waarvan ik helaas geen foto's heb op onderstaande na:




Van jouw foto op de Mölltaler heb ik een vrijwel gelijke foto uit 2013, heb ze even vergeleken en het is duidelijk dat er vorig jaar net iets minder sneeuw lag (niet zo gek met 20+ temperaturen op de berg):


Sneeuwmuur op sommige punten hoger dan 4 meter:


Zelfs het water was nog deels bevroren:

Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 december 2014, 17:56 uur | Bericht #443344


Mooie foto's, maar ik denk dat het komt dat op de Gletsjer meer sneeuw lag doordat de dagen daarvoor veel regen was gevallen en op hoogte dus sneeuw. Maar het was zeer indrukwekkend, die gletsjer

#KeepOnSmiling
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 61 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 61, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden