Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 oktober 2014, 23:40 uur | Bericht #441479
Wanneer gaan de Hollandsche IJsselkering en de Maeslantkering in de Nieuwe waterweg dicht?

De Hollandsche IJssel gaat dicht bij een waterstandvoorspelling van 2,25 m boven NAP.
Volgens Rijkswaterstaat wordt op 22-10-2014 om 04:20u een waterstand verwacht van 253cm. Dus zal deze kering wel gesloten worden!


De Maeslantkering gaat dicht bij een waterstand Rotterdam van boven de 300cm.
Verwacht wordt op 22-10-2014 om 04:00u  301cm, dus mag je verwachten dat die ook dicht gaat. | Gewijzigd: 21 oktober 2014, 23:41 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ron_D
Lid
Woonplaats:
Berichten: 19
Lid sinds: 18 dec. 2009
21 oktober 2014, 23:55 uur | Bericht #441480


Alleen als Dordrecht tevens 2,90 meter meet.
trouwens...volgens rijkswaterstaat is de verwachtte hoogte 2,99 cm bij HvH om 2:50.
Niet boven 3 meter.

kan link schijnbaar niet plakken...
Google op waterstand hoek van holland , pak eerste link van RWS.

 

Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 oktober 2014, 23:59 uur | Bericht #441481
Actuele WMCN-Stormvloedwaarschuwingen.

1e officiéle stormvloedwaarschuwing met Alarmeringspeil van kracht! Bij Hoek van Holland wordt nu 300cm verwacht! Voor morgen zal Delfzijl volgen.


Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ron_D
Lid
Woonplaats:
Berichten: 19
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 oktober 2014, 00:06 uur | Bericht #441482
Nou, Ik dan ook maar een plaatje proberen....
Volgens mij zijn bij de Maeslantkering de gegevens van RWS leidend.


edit....
Jongens...geen link kunnen kopieeren,
geen plaatje kunnen bijvoegen...

Ik heb gewoon een win7 machine met IE...
gaat ergens niet goed.


| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 00:08 uur, door Ron_D
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 00:08 uur | Bericht #441483
Citaat van Ron_D, woensdag 22 oktober 2014, 0:06 uur Nou, Ik dan ook maar een plaatje proberen....
Volgens mij zijn bij de Maeslantkering de gegevens van RWS leidend.


edit....
Jongens...geen link kunnen kopieeren,
geen plaatje kunnen bijvoegen...

Ik heb gewoon een win7 machine met IE...

Deze plaatjes komen van RWS! En wel de stormwaarschuwingsdienst daarvan.



| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 00:08 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ron_D
Lid
Woonplaats:
Berichten: 19
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 oktober 2014, 00:12 uur | Bericht #441484
alsjeblieft,
google even op waterstanden hoek van holland, en klink op de eerste RWS hit die je ziet. Derde of zo.
Dan zie je de lijst die ik zie.
En daar staat nog steeds 2,99 M.

en gelukkig komt Dordrecht niet boven de 2.90...
De haven lijkt open te blijven vannacht.
| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 00:16 uur, door Ron_D
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 00:16 uur | Bericht #441485
Citaat van Ron_D, woensdag 22 oktober 2014, 0:12 uur alsjeblieft,
google even op waterstanden hoek van holland, en klink op de eerste RWS hit die je ziet. Derde of zo.
Dan zie je de lijst die ik zie.
En daar staat nog steeds 2,99 M.

Ja die ken ik en zijn van 23:00u. Die van van het Watermanagementcentrum Nederland - Rijkswaterstaat waarvanuit de waarschuwingen komen die ik geplaatst heb van 23.05u. Dus het is blijkbaar in 5 minuten gestegen met 1 cm. Onmogelijk is het niet en waarom ze die andere tabel daar niet op aanpassen, tja RWS.

En google hoef ik niet.Ik heb al 5 dagen alle RWS met betrekking tot waterstanden permanent standby staan.:).



| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 00:20 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
22 oktober 2014, 00:28 uur | Bericht #441486
In verband met de verwachte hoogwaterstand in Rotterdam en Dordrecht gaat de Maeslantkering bij Hoek van Holland sluiten. Daarmee wordt het scheepvaartverkeer op de Nieuwe Waterweg gestremd. Rijkswaterstaat en de andere hulpdiensten nemen de definitieve beslissing om 01:00. Als de sluiting doorgaat dan gaat de kering om 01:10 sluiten. Bij Hoek van Holland wordt een waterstand verwacht van 3 meter boven NAP. Hoelang de kering dicht blijft is niet bekend. De Algerakering bij Capelle en Krimpen aan den IJssel alsmede de Oosterscheldekering zijn ook gesloten.

Bron@ Mediatv.nl
Ron_D
Lid
Woonplaats:
Berichten: 19
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 oktober 2014, 00:34 uur | Bericht #441487
Wordt spannend inderdaad ...
Leuk een discussie over 1 cm of niet, maar...gaat wel een hele bedrijfstak dicht voor een dag.... 

Inderdaad : via telegraaf...

De Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland gaat mogelijk ook dicht. Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat wordt in de nacht van dinsdag op woensdag rond half 3 het hoogste waterpeil verwacht. Rond middernacht was het nog niet zeker of het water zo hoog komt, dat sluiting nodig is. Dat wordt rond 1 uur besloten. Eerder verwachtte Rijkswaterstaat nog dat sluiting niet nodig is. Volgens Rijkswaterstaat is de Maeslantkering nog nooit gesloten vanwege een waterpeil boven de 3 meter. Dat is nu mogelijk wel het geval.
kukkie
Lid
Woonplaats: Noordoost-Veluwe
Berichten: 208
Lid sinds: 20 okt. 2014
22 oktober 2014, 06:44 uur | Bericht #441493
Hij bleef open, waterpeil bereikte 2,71
If Winter comes, can Spring be far behind? (P.B. Shelley, Ode to the West Wind)
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
22 oktober 2014, 07:03 uur | Bericht #441495
Citaat van kukkie, woensdag 22 oktober 2014, 6:44 uur Hij bleef open, waterpeil bereikte 2,71
En dit is het resultaat:
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 09:17 uur | Bericht #441502
"Maeslantkering waarschijnlijk toch dicht",

werd tot het laatst toe gemeld door RTV Rijnmond  maar hij bleef open en de waterstand bij Hoek van Holland werd uiteindelijk om 03u 277cm


Veel inwoners in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis vragen zich af of de kering niet eerder dicht moet. 'Waarom is die er dan, als we hier toch onderlopen?' en "Met onze belastingcenten wordt zo'n superduur ding gebouwd en dan hebben we nog steeds ellende!"

Natuurlijk spelen hier enorme belangen een grote rol en die van de bewoners is daaraan ondergeschikt. Of dat zo langer gepikt gaat worden is de vraag. 'Laat die bedrijven die er zoveel baat bij hebben dat die kering niet gesloten wordt dan geld beschikbaar stellen om ons deze ellende te besparen'
Hoe dan ook, het blijft idioot dat een voorziening om je voeten droog te houden averechts werkt.

Bewoners van de Westhavenkade in Vlaardingen waren dinsdagavond al druk in de weer met zandzakken om het water buiten de deur te houden. Sommigen plaatsten ook schotten voor hun huis.

Foto's: RTV Rijnmond

| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 09:19 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 09:26 uur | Bericht #441503
Voor Delfzijl geldt nog steeds het alarmeringspeil. Daar wordt om 10:30u uitgegaan van een waterstand van 410cm, hetgeen 30cm boven het alarmeringspeil ligt.


Verwachtin RWS voor Delfzijl (getallen middelste kolom is normaal, rechter kolom de verwachting)
| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 09:31 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 09:46 uur | Bericht #441505
Woensdag 22-10-2014
08:30 uur - Water op zee stijgt weer, geen problemen voor binnenwater
De dijkwachten zien het water langs de zeedijk weer stijgen. Verder zien zij nog geen bijzonderheden. Er zijn geen problemen voor het binnenwater (de boezem). Waterstand verwachting Lauwersoog is gestegen naar NAP +3.28 meter. Dat is 45 cm hoger dan eerder verwacht. Bij Delfzijl is verwachting nog steeds NAP +4.10 meter.

07:30 uur - Dijkwachten op pad
In groepjes van 3 zijn de dijkwachten op pad langs de zeedijk en op de verschillende posten zitten waterschappers paraat. In totaal zijn meer dan 80 dijkwachten zijn op pad. De coupureploeg op Delfzijl is om 07.00 uur vervangen.

Bron: liveblg Waterschap Noorderzijlvest.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
22 oktober 2014, 10:06 uur | Bericht #441507
Tja zoiets kan ook alleen in nederland, voor miljarden aan dijken en keeringen en nog niet dicht doen, en de verzekering kan weer alles betalen, wat wij met zijn alle uiteindelijk ook weer moeten betalen, immers gaat vaak verzekering omhoog.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 11:22 uur | Bericht #441510
Delfzijl Waterpeil bereikt hoogte van 4.30 meter boven NAP

Het stijgende waterpeil heeft er voor gezorgd dat de kades in Delfzijl rond 10:00 uur zijn ondergelopen. Volgens waterschap Noorderzijlvest heeft het waterpeil een hoogte van 4.30 meter boven NAP bereikt.

Dit is 20 centimeter hoger dan de voorspelde 4.10 meter. Maar dit heeft vooralsnog weinig problemen veroorzaakt in Delfzijl. Sinds 07:00 uur is er wel volledige dijkbewaking ingesteld.

Tachtig dijkwachten
Namens waterschap Noorderzijlvest zijn tachtig dijkwachten op pad. Ze lopen in groepjes van drie langs de zeedijk en op verschillende posten zitten waterschappers paraat.

Lauwersoog
De waterstand in Lauwersoog was op het hoogtepunt 3.35 meter boven NAP. Deze stand had waterschap Noorderzijlvest ook verwacht. Door het hoge water stond de visafslag in Lauwersoog deels onder water. Het is niet duidelijk of en hoeveel schade dit heeft veroorzaakt.

Schiermonnikoog
Rederij Wagenborg hervat woensdagmiddag de veerdiensten naar Schiermonnikoog en Ameland. Ook worden extra diensten ingezet om de uitgevallen afvaarten van de ochtend op te vangen. Door de storm en het hoge water is een aantal veerdiensten van en naar de Waddeneilanden verstoord. De hoge waterstand zorgt voor problemen bij het laden en lossen.

KNRM staat klaar
De mensen van de reddingsbrigade van de KNRM op Schiermonnikoog zitten de hele woensdagochtend al in hun gebouw. De kade waar de boot ligt is ondergelopen. Als ze niet klaar zouden zitten in het gebouw, zouden ze de boot niet meer kunnen bereiken. Nu kunnen ze gelijk op de boot stappen als zich een noodsituatie aandient.

Coupures
Dinsdagavond zijn de coupures bij Delfzijl gesloten vanwege het verwachte hoge water en de storm. Dit blijft zo totdat het waterpijl weer beneden de 3 meter boven NAP is. Wanneer de coupures weer open gaan is niet bekend.
Bron TRV Noord

Liveblog waterschap Noorderzijlvest
10:00 uur -Water Lauwersoog daalt weer, Delfzijl stijgt nog
Waterstand Lauwersoog was op het hoogtepunt NAP +3.35 meter. Dit is volgens verwachting. Water bij de Eemshaven en Delfzijl stijgt nog. Dijkploegen ruimen aangespoelde troep op. Bij Bokum (Kloosterburen) is een huiler gevonden. Zeehondencrèche haalt de zeehond op.

Bron:waterschap Noorderzijlvest

| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 11:23 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 11:38 uur | Bericht #441511
Volgens verslaggever Radio Noord is de hoogste stand Delfzijl 396cm geworden.Volgens RWS was het om 10:40u 402cm.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 oktober 2014, 16:29 uur | Bericht #441522
Hoge waterstanden leiden niet tot overstromingen in Vlaanderen

Zeescheldebekken gespaard gebleven van waterellende
De noordwesterstorm op de Noordzee van afgelopen nacht zorgde lokaal voor hoge waterstanden, maar heeft gelukkig nergens overstromingen tot gevolg gehad.
Met een maximum van 6,77 m TAW om 3u45 bleef het waterpeil op de Schelde onder de verwachte 6,90 m TAW.
Vlaanderen bleef dan ook van wateroverlast gespaard. De dijken langs de getijdenrivieren hebben standgehouden. De natuurlijke bufferbekkens die in het kader van het Sigmaplan werden aangelegd, hebben het overvloedige rivierwater succesvol opgevangen. Hierdoor heeft er zich in de Schelde en haar zijrivieren geen noemenswaardige schade voorgedaan.

Bron grafiek:waterinfo

Golfoverslag in Antwerpen
Door golfoverslag kregen de Antwerpse Scheldekaaien, waar om 17u preventief de waterkeringspoorten werden gesloten, een beperkte hoeveelheid Scheldewater te slikken. Wel is de zuidelijke zone van de Antwerpse Scheldekaaien bijzonder gevoelig gebleken. Voortzetten van de stabilisatiewerken en een verhoging van de waterkering zijn geen overbodige luxe om de stad in de toekomst  -bij hevigere stormen- van wateroverlast te vrijwaren.

Overstromingsgebieden in actie
De reeds aangelegde bufferbekkens* langs de Schelde, de Rupel, de Durme en de Nete hebben de hoge waterstanden op de rivieren afgetopt, zodat wateroverlast kon worden vermeden. Om Vlaanderen ook in de toekomst voldoende te beschermen tegen overstromingen legt Vlaams waterwegbeheerder Waterwegen en Zeekanaal NV in het kader van het Sigmaplan ongeveer 2.000 hectare bijkomende bufferbekkens aan. Ingebruikname van het overstromingsgebied Kruibeke, Bazel en Rupelmonde (600 ha) zal het Zeescheldebekken maar liefst vijfmaal veiliger maken.

*Tielrodebroek (Temse), Scheldebroek (Zele), Lippenbroek (Hamme), Uiterdijk (Dendermonde), Groot Schoor (Hamme), Paardeweide (Berlare) en Bergenmeersen (Wetteren) langs de Schelde; Potpolder 1 (Waasmunster) langs de Durme; Bovenzanden (Heindonk) langs de Rupel; Polder van Lier, Anderstadt 1 en 2 (Lier) langs de Nete.

Meer info?
Waterwegen en Zeekanaal NV, afdeling Zeeschelde
Carolien Peelaerts, communicatieverantwoordelijke, 0498 94 58 88

Informatie over de meest actuele waterstanden en verwachtingen kunt u steeds vinden op www.waterinfo.be (tabblad 'getij' -  'voorspelde toekomst').

| Gewijzigd: 22 oktober 2014, 16:38 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 199 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 199, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden