Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2014, 19:38 uur | Bericht #430173
waarom alleen limburg!:(
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2014, 20:22 uur | Bericht #430290
Baal eigenlijk wel enorm dat Landgraaf meer dan 2 uur rijden is van waar ik me bevind, waar dus helemaal NIKS gebeurt. 

Nu maar hopen dat t daar wel goed afloopt.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Kevintje
Lid
Woonplaats: Eindhoven
Berichten: 361
Lid sinds: 18 aug. 2009
27 juni 2014, 21:03 uur | Bericht #431900
verdomme, al het onweer trekt hier weer eens voorbij Al heb ik ook weer niet zo'n goede reden tot klagen gezien de buien van twee weken geleden.. toch blijft t klote om onweer niet over Eindhoven te zien trekken..
Woonplaats: Bodegraven
Berichten: 258
Lid sinds: 30 mrt. 2012
20 juli 2014, 00:38 uur | Bericht #434357
Ik haat het dat t weer hier in NL altijd te koud of te warm is!!!
Als je bang bent en je durft niet voor je te kijken en je wil niet achter je kijken, kijk dan naast je want daar sta ik...
Woonplaats: Pannerden (oost Gelderland)
Berichten: 627
Lid sinds: 17 jan. 2013
21 juli 2014, 18:08 uur | Bericht #434885
Ongelooflijk, gister 2 zware buien lijnen met onweer, lijken zelf tijdelijk een bow-echo te vormen, om vervolgens in tween te splitsen en te de-activeren zodra het naar mijn woonplaats toe komt, alleen een enorme bak water en een afgebroken tak bij de overburen, vervolgens trekt het door naar Groningen en de Achterhoek, en ja hoor, daar activeert het weer!
Er waren nog kanzen voor de hele nacht, en toen trok knmi hun waarschuwing in, maar, die dag erna was er ook nog kans, in ieder geval voor een flinke bak water, en dat heeft ook wel wat. En ja hoor, geen klap onweer gehoord geen bliksem gezien en het is bijna de hele dag droog geweest.
Onweer 2014 :15x
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 31-3 een paar flinke flitsen en donders
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 juli 2014, 21:05 uur | Bericht #434961
Ik heb weer eventjes zin om te gaan klagen. Kan zijn dat ik gewoon veel pech heb maar, t begin nu toch wel irritant te worden.

Eerst natuurlijk qua de onweer. NIET gezien/gehoord. JAMMER. Liep er een hele week op te wachten. Dacht als ik zolang me kapot moet zweten, alles moet tegenzitten, moet er toch wel IETS mee gaan zitten deze week. De luchten zagen er boeiend uit, de broeierigheid nam toe en er kwam zelfs n behoorlijke bui aan op buienradar. Maar onweer is er nooit van gekomen. Meest bizarre was wel dat toen t regende, er geen buienradar was die aangaf dat t aan t regenen was. En toen t droog was er een enorme rode pit boven Gouda of net naast Gouda hing. Bedoel, volgens mij is die website dus totaal niet betrouwbaar meer. Want dit is al de 100ste keer in n maand tijd dat ze t me flikken. (Oke miss overdreven, maar wel HEEL vaak).

En dan toch even off-topic. De televisie. Weet niet of anderen t ook zo irritant vinden. Maar ken je dat. Zit je de HELE week er na uit te kijken, na een programma. In dit geval zou er op zaterdagavond rond 8 uur cabaret komen (BEN ER DOL OP). Hele week reclames voor die cabaret. In alle gidsen stond t. Was t 8 uur. En wat kwam er, de Jongens tegen de meisjes. Weet niet eens zeker of t een nieuwe of oude episode was. Weet wel dat ik even heel boos werd. En nog verbaast ging kijken ook. Want overal stond nog steeds dat cabaretprogramma. Ik snap er serieus helemaal niks meer van. (Goede nieuws is wel dat ik zondagavond vervolgens heb kunnen genieten van Claudia de Breij op HumorTV24, echt wat een geniale voorstelling was dat, en nog van 5 jaar oud zo hedendaags xD). Maar goed, maandag avond begon t alweer. Zou CSI nieuwe episode komen, seizoen was pas net begonnen enzo. En boem weer herhalingen. 

Om niet eens te spreken om de internetproblemen die ik al 11 maanden heb. En de extreme vermoeidheid al 6 maanden.

Nu maar hopen dat al die weersite's zaterdag wel goed aangeven.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2014, 19:07 uur | Bericht #436816
RUK ZOOI RUK ZOOIII RUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK ZOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
there can be only one
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
10 augustus 2014, 17:19 uur | Bericht #437349
Ik wil even klagen over het feit dat het hier zo rustig is.....
markHt
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 407
Lid sinds: 10 jun. 2014
10 augustus 2014, 17:25 uur | Bericht #437356
Damn.. T ziet er slecht uit voor me ((
Onweersdagen 2017: 7
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 233
Lid sinds: 30 nov. 2011
11 augustus 2014, 22:53 uur | Bericht #437834
Heb een hekel aan mensen die foto's van web plukken en doen alsof ze die zelf hebben geschoten, stelletje uit t dakraam hangende, f5-ers opbuienradar, 24 neerslag voorspellers van een fake chasers! *dat lucht op*
Als je niet weet wat je doet, doe het dan wel goed!
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 augustus 2014, 06:57 uur | Bericht #437916
URG ben gewoonweg giga razend.

Gisteravond dacht ik even toen me zusje zei "de maan is mooi" om de maan te fotograferen. Dus camera pakken en naar haar kamer, want vanaf mijn kamer valt helemaal niks te zien van de maan. Alles, maar dan ook echt ALLES uitgeprobeerd, maar geen 1 goede/scherpe foto van de maan (70D dus slechtste aankoop van me leven klaarblijkelijk). Kijk ik na buiten, zie ik absurd veel flitsen. Denkende net zoals verleden keer toen ik ook veel flitsen zag toen er een meteorietenzwerm Nederland aandeed, dat t dus vallende sterren zijn. Kijk ik na buiten. En ineens zie ik in me rechterhoek een zeer snel, klein, vallend object, binnen 1 luttele seconde is die verdwenen. En na een tijdje begint mijn gevoel gewoon te zeggen, na voren toe...Omdat daar meer activiteit is. Kom ik op me kamer. Zie ik ineens een flits Gewoon in de vorm van. Enorm fel licht en in het midden die bliksemschicht (best bizar, vroeger zag ik zoiets ook als ik de zon in keek, eerst alleen fel licht, maar als je wat geconcentreerder keek zie je ook gewoon de zon zelf). En dacht ik. Na buiten, want wie weet kan ik daar meer zien. Ren ik na mijn plekje toe. Nog iets van 3 flitsen gezien, behoorlijk felle/grote flitsen, 2 geprobeerd vast te leggen, maar net te laat, alleen hele felle luchten dus, geen bliksemschicht. Is t uit t niks ineens voorbij. Gewoon NIKS meer.

En dan word je vandaag met 0.0 energie wakker. Lees je dat een hele goede acteur is overleden.

Gaat lekker zo.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
26 augustus 2014, 18:11 uur | Bericht #438602
Heeft het met dit weer zin om nog wat te posten hier?
Of denkt iedereen wat ik denk?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
28 augustus 2014, 14:29 uur | Bericht #438663
Citaat van jcroon, dinsdag 26 augustus 2014, 18:11 uur Heeft het met dit weer zin om nog wat te posten hier?
Of denkt iedereen wat ik denk?

Ik denk dat iedereen denkt wat jij denkt Jcroon.



Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 september 2014, 19:00 uur | Bericht #440264
hehe, wat een woede uitbarstingen van sommige mensen in het heetst van de strijd. 8)
#KeepOnSmiling
Woonplaats: Velden
Berichten: 36
Lid sinds: 21 apr. 2014
28 oktober 2014, 16:46 uur | Bericht #441638
En hoe zit het met de wintervervachting,heel nl in rep en roer omdat over 2 weken misschien n vlokje sneeuw kan vallen
slapeloze nachten omdat t over 10 dagen aan de grond 1gr kan vriezen>:( doe mij maar gelijk n sneeuwdump huizenhoog van 2 mt dat we letterlijk begraven worden
onder de sneeuw en de volgende dag aprupte dooi dan zijn we er gelijk vanaf.
De winters zijn hier waardeloos en duren ong n half jaar en heb je nog niks bh dat ik mn botten breek over 2 millimeter sneeuw
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
28 oktober 2014, 17:08 uur | Bericht #441639
Citaat van Etienne Spreeuwenberg, dinsdag 28 oktober 2014, 16:46 uur En hoe zit het met de wintervervachting,heel nl in rep en roer omdat over 2 weken misschien n vlokje sneeuw kan vallen
slapeloze nachten omdat t over 10 dagen aan de grond 1gr kan vriezen>:( doe mij maar gelijk n sneeuwdump huizenhoog van 2 mt dat we letterlijk begraven worden
onder de sneeuw en de volgende dag aprupte dooi dan zijn we er gelijk vanaf.
De winters zijn hier waardeloos en duren ong n half jaar en heb je nog niks bh dat ik mn botten breek over 2 millimeter sneeuw

In NL moet je genieten van elk winters moment omdat de winters hier bagger zijn. Dit geldt ook voor <1cm sneeuw. Dus ik begrijp dat heel NL in rep en roer is. Een stevige sneeuwrijke winter is zeldzaam in ons ukkie landje.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 oktober 2014, 18:22 uur | Bericht #441640
Elke milimeter sneeuw, elke graden onder de nul, is een godgeschenk in Nederland anno 2014.

Al kan t ook ineens gebeuren dat t weer COMPLEET omslaat en we een ijstijd zullen zien.

Word tijd dat die vulkaan in t noorden van Nederland of Zuidwesten van Duitsland z'n werk gaan doen. Dan kunnen we pas echt sneeuw zien xD (Al moeten we wel eerst door een stevige laag as).

Ik klaag vooral nu dat de zon net te vroeg onder gaat, ben pas vrij als de zon onder is gegaan xD
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Velden
Berichten: 36
Lid sinds: 21 apr. 2014
5 november 2014, 16:48 uur | Bericht #441907
WAT N STRONTWEER VANDAAG IS OOK IEDERE DAG PRECIES HET ZELFDE STRONTWEER MET NIKS ALLEEN MAAR GRIJS EN SAAI.
>:(>:(>:(.HEB N WINTERVOORSPELLING.HELE WINTER ROND 5 GR,GEEN STORM GEEN SNEEUWDUMP,GEEN KOUDE GOLF,SOMBER,MIEZERIG,KORTOM,DOKTERS EN PSICHIATERS KUNNEN WEER RIJK WORDEN DOOR VERKOOP VAN ANTI DEPRESSIVA
Woonplaats: Velden
Berichten: 36
Lid sinds: 21 apr. 2014
5 november 2014, 16:59 uur | Bericht #441909
HAAAAAARRHHH,lekker weer zo n werme zijver winter,met n zwoele zuidenwind,maja dat het dan ook maar gelijk volhoud tot in de zomer 2015:P
Woonplaats: Velden
Berichten: 36
Lid sinds: 21 apr. 2014
6 november 2014, 17:36 uur | Bericht #441945

Eind november en dec winter? gewoon zeker 3a4 gr overdag en +1 snachts en misschien wel,,,,,,,,, rrrroffffffelllll wel unnne unnne rrrrrrrofffellll,,,,,,,SPANNEND jongens kunnen jullie vanacht nog wel slapen,het wordt angstaanjagend spannend,RRRRRRRRRRRRRRRROOOOOFFFFFFFFFFFFFFFFFELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL,klotsende oksels klamme handen stijf van winteradrinaline,misschien wel
Terug naar boven
1 2 3 4 5
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 219 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 219, lezen 5 mensen het topic "Etna blaast smoke rings".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden