Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
kenny
Lid
Woonplaats:
Berichten: 333
Lid sinds: 16 jul. 2007
4 december 2014, 17:55 uur | Bericht #443651
Kan iemand me zeggen waar de -8 die door harmonie ingetekend stond gehaald is want volgens mij nergens zoals reeds door mij genoemd woensdag.

mvg


| Gewijzigd: 4 december 2014, 18:23 uur, door Stefanv
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
4 december 2014, 18:10 uur | Bericht #443654
Citaat van kenny, donderdag 4 december 2014, 18:06 uur Kan iemand me zeggen waar de -8 die door harmonie ingetekend stond gehaald is want volgens mij nergens zoals reeds door mij genoemd woensdag.

mvg

Persoonlijke aanvallen mag je achterwegen laten. We hebben allemaal dezelfde (ingewikkelde)hobby.


De - 8 is nergens gehaald. Daar is het volgende ook over gepost op het forum:

De temperatuur die Harmonie laat zien zal inderdaad niet gehaald worden.

KNMI Guidance:

MODELBEOORDELING:
De modellen zijn vooral bruikbaar voor wat betreft de beschrijving van de druksystemen en stroming. Wat beschrijving van de grenslaag betreft gaat gaat er het e.e.a. mis. De modellen hebben hier en daar opklaringen in ons aandachtsgebied met als gevolg dat de temperatuur daar flink daalt in de nacht. De opklaringen komen niet in die mate voor zoals de modellen die laat zien. Ook de opklaringen die het model voor vanavond en vannacht laat zien worden voorlopig slechts als een kleine kans gehonoreerd. De uitvoer van de U11 run is duidelijk beter. Dit komt vanwege een nieuwere Hirlam versie. Ook de Finse Hirlam versie is beter bruikbaar en past beter in het huidige weerbeeld. Een persistentieverwachting lijkt in dit geval een betere oplossing. Wat pleit voor de diverse modeluitvoer is dat de bewolking in het aanvoergebied hier en daar minder dik is geworden. De 00 UTC temps laten dat goed zien. Op enkele stations is slechts een erg dunne laag Sc- aanwezig. Aan de andere kant: ook een dunne laag Sc kan hardnekkig zijn, vooral in dit jaargetijde! | Gewijzigd: 4 december 2014, 18:27 uur, door Stefanv
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
4 december 2014, 19:46 uur | Bericht #443663
Citaat van kenny, donderdag 4 december 2014, 17:55 uur Kan iemand me zeggen waar de -8 die door harmonie ingetekend stond gehaald is want volgens mij nergens zoals reeds door mij genoemd woensdag.

mvg

Zal het erg kort houden en niet persoonlijk reageren,
maar iemand die telkens, een ononderbouwde tekst post, zonder leestekens, plaatjes, uitleg verklaringen, en noem maar op, die leest volgens mij niemand graag, althans ik toch. Daar lees ik meestal gewoon over.

Maargoed, dat dan even gezegd( indien dat mocht). De temps die Harmonie, en enkel ander model laten zien bij zo'n extremere situatie's moet je altijd wat meer met een korrel zout nemen. Als de weerbureau's en de website's waarop men vermeld welke temperatuur er verwacht, laten zien dat het bijv. -1 tot -3 wordt, en je ziet dat er -6 op de kaartjes staat, en dan alleen speciaal bij hen, dan zegt je verstand natuurlijk automatisch dat de kans nihil is dat die word bereikt;)

Vroeg me trouwens af of iemand al een soort van, zeg maar, verloop van de mogelijk situatie's die er gaan komen volgende 5 tot 10 heeft gevonden. Want kan er zelf niet zoveel van maken. Indien niet is het waarschijnlijk te veranderijk op het moment, wat ik ook begrijp, ben toch benieuwd of er iemand iets tussen heeft gevonden wat er al telkens opstaat. Heb natuurlijk al gelezen dat bijv. Callie-p liet weten (en sommige leden ervoor en erna) dat de N/N-W stroming een kanshebberr is, en natuurlijk ook de warme optie (Die zal er altijd zijn denk ik). 

Iig spannender (kon ook moeilijk) dan vorig jaar!;)



| Gewijzigd: 4 december 2014, 19:47 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
4 december 2014, 23:19 uur | Bericht #443670
Het is elk jaar toch wel weer grappig om te zien dat er vele mooie posts komen als "het weer" een beetje meewerkt maar zodra de temperatuur weer de verkeerde kant op lijkt te gaan verschijnen er weer posts die elkaar nog net niet in de haren vliegen of die al weer de eerste doomscenarios voorzien..

Niemand hoeft op bovenstaande te reageren maar degene die zulke posts plaatsen moeten daar maar eens over nadenken

Goed dan weer terug naar waarvoor we hier met z'n allen zijn.. WINTER.
Zelf loop ik toch wel met een glimlach van oor tot oor.. ik heb hier nu al meer vrieskou gehad dan in de gehele vorige winter en met gevoelstemperaturen van -10 op woensdag vind ik dat de winter SUPER is begonnen !
We hebben zelfs in delen van Nederland een volledige ijsdag mogen noteren..
En iets waarvan ik nog niemand hier heb gehoord is dat we zelfs al de eerste Hellmannen te pakken hebben !!!! dus de winter is officieel al kouder dan de afgelopen winter !!!

Actuele stand winter Hellmannen  2014/2015: 1.2 (t/m 3 DECEMBER)  ( source KNMI)

Gaan er nog meer hellmannen komen deze maand ?  Ik denk van wel.

Stiekum zie je dat de pluim weer met aardig wat leden onder nul blijft duiken en dat de gemiddelde lijn steeds rond de 4 graden blijft.
Wat je ook ziet dat het gemiddelde van de leden in hun laagste temperaturen allemaal de nul graden lijn aantikken of eronder zitten..




Natuurlijk willen we allemaal weten waar dit nou naar toe gaat.. net als ik trouwens..

Nu ligt het allemaal een beetje complex want hebben te maken met een hele "noem het maar" flexibele atmosfeer, die zoveel scenarios toestaat dat ik niet een echte lijn zie in wat het nou gaat worden.

Dat klinkt misschien niet positief, maar ik breng er een kleine nuance in.. Ik verwacht niet dat we naar een scenario gaan waarbij we via zuidwestelijke stromingen lagedrukgebieden uit het zuidwesten gaan krijgen met de daarbij behorende hoge temperaturen.

Hieronder zie je zelfs dat het Azorenhoog contact heeft gemaakt met de hogedruk boven Groenland hetgeen een blokkade veroorzaakt voor alle depressies vanaf de oceaan..Alleen de depressies ten oosten van het hoog spelen dan nog een rol en die pompen zichzelf vol met koude lucht vanuit de Noordpool..



Hier kun je mooi zien dat de lucht op +/- 1000mtr hoogte koud is. Jammer genoeg is ze niet koud genoeg nog boven Europa omdat ze wel wordt opgewarmd  door de warmere luchten die vanuit de (azoren) hogedrukgebieden komen.
maar  waarbij je ook ziet dat de temperaturen boven Europa zakken door het russche hoog..



Vervolgens komt die koude nog verder onze kant op todat je dit ziet boven de Benelux..koud genoeg voor een (pak) sneeuw..


Ik post even geen 2 mtr temp want die is boven nul en ik denk dat deze met dit soort ontwikkeling de plank volledig zal misslaan...


Dus als december zo door blijft gaan dan verwacht ik eerder dat December te koud gaat eindigen dan te warm...SUPER toch !


Dan als laatste even de korte termijn.. iedereen heeft het over te hoge temperaturen voor sneeuwval of weet ik wat..

Wat betreft Vrijdag zal het zeker voorkomen dat er neerslag in de vorm van natte sneeuw gaat vallen die vervolgens wel over zal gaan in regen. 
Het neerslag gebied komt vanaf zee en daarmee stijgen ook de temperaturen waardoor het in de frontend winterse neerslag kan zijn maar verder in het gebied gewoon regen.

De temperaturen op 850hPa liggen rond de -5 ( schuift nogal op de kaarten) en met lage temperaturen beneden ( niet hoger dan een graad of 4) is de kans zeer groot dat deze neerslag winters zal zijn.. Wit worden mogelijk de Ardennen en tijdelijk misschien Limburg . ( je moet iets hoger zitten dan onder dat zeeniveau waarop een groot gedeelte van de Benelux rond hangt.



De dagen erna lijken de kansen alleen maar groter te worden aangezien de 850hPa behoorlijk gaat afkoelen met op maandag toch wel serieuze temperaturen onder nul.. richting de -10 !!


De bottleneck gaan mogelijk wel de temperaturen zijn op 2mtr.. die zijn wat aan de hoge kant maar ik denk echt dat we gewoon moeten afwachten wat hierin de waarheid gaat worden.

Samengevat na dit lange verhaal...
Ik denk voorzetting van temperaturen op of ONDER het maandgemiddelde, grote kans op winterse neerslag waarvan de uitkomst nog een vraagteken zal zijn..( wel of niet blijven liggen)
Het ziet er zeker nog niet naar uit dat we standvastig winterweer gaan krijgen maar warm wordt het voorlopig ook niet !

Vandaag een Stoplicht.. die was ik in mijn openings post vergeten..en die hou ik op Oranje




Termijn : tot 10 dagen vanaf plaatsing

    Groen = winter binnen de gestelde termijn
    Oranje = winterweer staat in de steigers met kans van slagen binnen gestelde termijn
    Oranje/rood = er is kans op winterweer maar meer kans op terugkeer naar  temperaturen op of boven het gemiddelde binnen de gestelde termijn
    Rood= Geen kans op winter binnen de gestelde termijn.


Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen.
Dit stoplicht geeft dus niet aan dat er deze week geen winterweer zal zijn maar het verwijst puur naar het doorzetten van een (stabiele) winterse periode. Dus als ze groen is dan betekent dat dat we de winter in gaan met een (langdurige) periode van kou die mogelijk ook langer gaat blijven dan de betrouwbare termijn. (dus geen winterprik van 1 of 2 dagen)












| Gewijzigd: 4 december 2014, 23:35 uur, door Callie-P
Sepp
Lid
Woonplaats:
Berichten: 430
Lid sinds: 3 nov. 2011
4 december 2014, 23:58 uur | Bericht #443673
Helder verhaal Callie, en idd geen reden tot klagen voorlopig!!!
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2014, 00:00 uur | Bericht #443674
Netjes geformuleerd callie , zelfs voor beginnende kaarten lezers is dit te begrijpen.


Lees graag jou stukken. | Gewijzigd: 5 december 2014, 00:00 uur, door Kaj
Simon
Lid
Woonplaats: Elburg
Berichten: 145
Lid sinds: 25 aug. 2006
5 december 2014, 00:03 uur | Bericht #443675
Duidelijk verhaal weer Callie-P! 


Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
5 december 2014, 00:12 uur | Bericht #443676
Citaat van Sepp, donderdag 4 december 2014, 23:58 uur Helder verhaal Callie, en idd geen reden tot klagen voorlopig!!!
Citaat van Kaj, vrijdag 5 december 2014, 0:00 uur Netjes geformuleerd callie , zelfs voor beginnende kaarten lezers is dit te begrijpen.


Lees graag jou stukken.

Citaat van Simon, vrijdag 5 december 2014, 0:03 uur Duidelijk verhaal weer Callie-P! 
Dank jullie voor de leuke reacties
| Gewijzigd: 5 december 2014, 00:14 uur, door Callie-P
Heesen
Lid
Woonplaats: Ulft
Berichten: 330
Lid sinds: 1 dec. 2013
5 december 2014, 05:37 uur | Bericht #443679
Mooi stuk callie p
Heesen
Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
5 december 2014, 06:54 uur | Bericht #443680
Citaat van Callie-P, donderdag 4 december 2014, 23:19 uur
Dat klinkt misschien niet positief, maar ik breng er een kleine nuance in.. Ik verwacht niet dat we naar een scenario gaan waarbij we via zuidwestelijke stromingen lagedrukgebieden uit het zuidwesten gaan krijgen met de daarbij behorende hoge temperaturen.

Hieronder zie je zelfs dat het Azorenhoog contact heeft gemaakt met de hogedruk boven Groenland hetgeen een blokkade veroorzaakt voor alle depressies vanaf de oceaan..Alleen de depressies ten oosten van het hoog spelen dan nog een rol en die pompen zichzelf vol met koude lucht vanuit de Noordpool..



Hier kun je mooi zien dat de lucht op +/- 1000mtr hoogte koud is. Jammer genoeg is ze niet koud genoeg nog boven Europa omdat ze wel wordt opgewarmd  door de warmere luchten die vanuit de (azoren) hogedrukgebieden komen.
maar  waarbij je ook ziet dat de temperaturen boven Europa zakken door het russche hoog..


Goed en bovenal steekhoudend verhaal, maar een ding klopt niet helemaal. Dit wintersnenario gaat pas op in januari / februari. 





jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 december 2014, 09:15 uur | Bericht #443681
Citaat van Callie-P, donderdag 4 december 2014, 23:19 uur Niemand hoeft op bovenstaande te reageren maar degene die zulke posts plaatsen moeten daar maar eens over nadenken Slechts voor een enkeling is dit, of enig ander forum, louter een bron van informatie, voor velen is het ook een bron van vermaak. En bij de serieuzen is het weer op zich  een liefheberij, een hodbby, een (serieze) bron van vermaak.
Daarom hou ik, mits de grenzen van de beschaving niet overschreden worden en het niet aan de lopende band gebeurt, wel van dat soort posten. En ook serieuze draadjes mogen bij tijd en wijle op deze manier "verluchtigd"worden, je moet per slot van rekening ook de vermaakslezers weten te boeien want anders gaan die helemaal geen serieuze draden meer lezen...

Verder goed stuk... Vind ik dan
Citaat van Citaat van Renssie, vrijdag 5 december 2014, 6:54 uur Goed en bovenal steekhoudend verhaal, maar een ding klopt niet helemaal. Dit wintersnenario gaat pas op in januari / februari. Volgens mij geeft dit stuk aan wat de mogelijke ontwikkelingen kunnnen zijn, december is nog maar net begonnen, het plaatje wat jij laat zien is weliswaar al halverwege volgende week maar het zal nog wel even duren voordat die ontwikkelingen gevolgen krijgen hier (en we moeten niet vergeten dat een kaartje ook maar 1 van de leden in tekenvorm afgebeeld is.). Dat het pas op  gaat in januari/februari, daar ga ik niks ver zeggen want dat zou betekenen dat ik als een van de eerste op de vrij lange termijn het weer kan voorspellen. ALS het bovenstaande gevolgen gaat krijgen voor ons, dan zie ik dat eerder gebeuren, de jaarwisseling of zo. Geen witte ingesneeuwde Kerst graag, na een paar uur eten wil ik in alle rust kunnen opruimen en afwassen zonder het gekwek van neven nichten ooms en tantes in mijn oor. En in mijn eentje ben ik drie keer zo snel als met hulp van een tiental familieleden, hoe goed bedoeld ook. Dus niet zoals, wanneer was het ook alweer dat iedereen blijft slapen stinken en snurken omdat ze niet weg kunnen. Nu ja ze konden wel weg maar ik vond het onverantwoord ze te laten gaan.


Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
5 december 2014, 09:35 uur | Bericht #443682
Citaat van jcroon, vrijdag 5 december 2014, 9:15 uur Citaat van Citaat van Renssie, vrijdag 5 december 2014, 6:54 uur Goed en bovenal steekhoudend verhaal, maar een ding klopt niet helemaal. Dit wintersnenario gaat pas op in januari / februari. Volgens mij geeft dit stuk aan wat de mogelijke ontwikkelingen kunnnen zijn, december is nog maar net begonnen, het plaatje wat jij laat zien is weliswaar al halverwege volgende week maar het zal nog wel even duren voordat die ontwikkelingen gevolgen krijgen hier (en we moeten niet vergeten dat een kaartje ook maar 1 van de leden in tekenvorm afgebeeld is.). Dat het pas op  gaat in januari/februari, daar ga ik niks ver zeggen want dat zou betekenen dat ik als een van de eerste op de vrij lange termijn het weer kan voorspellen. ALS het bovenstaande gevolgen gaat krijgen voor ons, dan zie ik dat eerder gebeuren, de jaarwisseling of zo. Geen witte ingesneeuwde Kerst graag, na een paar uur eten wil ik in alle rust kunnen opruimen en afwassen zonder het gekwek van neven nichten ooms en tantes in mijn oor. En in mijn eentje ben ik drie keer zo snel als met hulp van een tiental familieleden, hoe goed bedoeld ook. Dus niet zoals, wanneer was het ook alweer dat iedereen blijft slapen stinken en snurken omdat ze niet weg kunnen. Nu ja ze konden wel weg maar ik vond het onverantwoord ze te laten gaan.
Je hebt mij niet begrepen. Mss te kort verwoord.: Een setting zoals deze, is pas echt interessant, later in 't winterseizoen. Opwarming van de depressie, is in januari en zeker in februari veel minder dan in het geval van december. 



| Gewijzigd: 5 december 2014, 09:39 uur, door Renssie
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
5 december 2014, 10:07 uur | Bericht #443683
Citaat van Renssie, vrijdag 5 december 2014, 9:35 uurJe hebt mij niet begrepen. Mss te kort verwoord.: Een setting zoals deze, is pas echt interessant, later in 't winterseizoen. Opwarming van de depressie, is in januari en zeker in februari veel minder dan in het geval van december. Inderdaad niet begrepen, sorry... Nu wel en ik snap hem.





Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
5 december 2014, 10:44 uur | Bericht #443685
Het word gewoon prutweer...De pluim laat dat ook duidelijk zien, de kans op neerslag neemt toe, het kwik gaat omhoog naar 5 tot 9 graden, en de west tot zuidwestenwind zal vanaf zondag toe gaan nemen en deze lijkt het nog lang vol te gaan houden ook.



Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
5 december 2014, 10:53 uur | Bericht #443686
sorry maar waar zie jij op de pluim 5 tot 9 graden staan, ik zie temps rond 5 graden met morgen even een opleving met 7 graden en maandag zelfs terug onder 5 graden
ook op LT blijft de temp rond 5 graden schommelen
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
5 december 2014, 11:14 uur | Bericht #443687
Citaat van jenssweerts, vrijdag 5 december 2014, 10:53 uur sorry maar waar zie jij op de pluim 5 tot 9 graden staan, ik zie temps rond 5 graden met morgen even een opleving met 7 graden en maandag zelfs terug onder 5 graden
ook op LT blijft de temp rond 5 graden schommelen
Morgen word er voor het westen en zuidwesten alweer 10 graden verwacht, ook in de nieuwe week word het ongeveer 5 tot maximaal 9 graden

kukkie
Lid
Woonplaats: Noordoost-Veluwe
Berichten: 208
Lid sinds: 20 okt. 2014
5 december 2014, 11:38 uur | Bericht #443688
Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 5 december 2014, 10:44 uur Het word gewoon prutweer...De pluim laat dat ook duidelijk zien, de kans op neerslag neemt toe, het kwik gaat omhoog naar 5 tot 9 graden, en de west tot zuidwestenwind zal vanaf zondag toe gaan nemen en deze lijkt het nog lang vol te gaan houden ook. Morgen word er voor het westen en zuidwesten alweer 10 graden verwacht, ook in de nieuwe week word het ongeveer 5 tot maximaal 9 graden
Uitgesproken winterse oplossingen zijn er slechts zeer weinig.

Ten eerste stond er voorheen nauwelijks, en nu zeer weinig. Dat is altijd nog een verbetering.
Let ten tweede op het woordje uitgesproken. Er zijn dus wel winterse oplossingen, maar niet uitgesproken winters. Kou is dus mogelijk, schaatsen helaas niet in de komende veertien dagen.
Ten derde is er op woensdag een kleine kans dat het negen graden zou worden. Waarschijnlijk blijft de temperatuur bij vijf à zes graden hangen. Vorst is alle nachten goed mogelijk. Als je voor alle temperaturen naar de kust gaat kijken moet je ook naar het zuidoosten (Kerkrade) kijken, waar de komende 4 dagen slechts één keer de vijf graden wordt bereikt
Ten vierde is de weerkaart niet eens zo slecht:
| Gewijzigd: 5 december 2014, 11:44 uur, door kukkie
If Winter comes, can Spring be far behind? (P.B. Shelley, Ode to the West Wind)
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
5 december 2014, 12:33 uur | Bericht #443690
hoe kan je nu al zeggen dat er geen winterse neerslag komt als het front er nog niet eens is:| | Gewijzigd: 5 december 2014, 12:48 uur, door Callie-P
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
5 december 2014, 12:48 uur | Bericht #443691
Citaat van jenssweerts, vrijdag 5 december 2014, 12:33 uur hoe kan je nu al zeggen dat er geen winterse neerslag komt als het front er nog niet eens is:|
Ik heb de post van hem verwijderd gezien de strekking van deze poster elke keer ongeveer hetzelfde is..


| Gewijzigd: 5 december 2014, 12:48 uur, door Callie-P
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
5 december 2014, 13:03 uur | Bericht #443694
Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 5 december 2014, 11:14 uur Citaat van jenssweerts, vrijdag 5 december 2014, 10:53 uur sorry maar waar zie jij op de pluim 5 tot 9 graden staan, ik zie temps rond 5 graden met morgen even een opleving met 7 graden en maandag zelfs terug onder 5 graden
ook op LT blijft de temp rond 5 graden schommelen
Morgen word er voor het westen en zuidwesten alweer 10 graden verwacht, ook in de nieuwe week word het ongeveer 5 tot maximaal 9 graden

je moet niet vergeten dat er meer is dan het (zuid)westen.. het oosten en het noorden van het land zullen hele andere temperaturen krijgen dan de kust en dat kan zomaar 5 graden schelen....


Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 162 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 162, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden