Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Logan, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS; Wallace, KS.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:47:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, CO.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:36:45
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 januari 2015, 23:59 uur | Bericht #448284
Citaat van Stefanv, donderdag 15 januari 2015, 23:57 uur Citaat van Tatanka, donderdag 15 januari 2015, 23:47 uur

Op die kaart kunnen de koude(re) bovenluchten ons nog net bereiken,
Maar voor echt winterweer moet dit inderdaad een stuk beter.

Helemaal eens maar dit is dat hele...+2 -1 geneuzel verhaal in de pluim...deze wil je echt geen dagen achter elkaar. En op 850hpa koop je verder niks voor behalve een factor in de sneeuwkansen.;).

Toch ben ik positief gestemd want...ik toon dit alleen even aan. En ik ben van mening dat we eerst maar eens naar de daling moeten gaan werken. En even de sneeuwkansjes afwachten dit weekend. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 00:06 uur, door Tatanka
there can be only one
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
16 januari 2015, 00:11 uur | Bericht #448289
De laatste weken waren nou niet echt winters te noemen. Hier en daar een verdwaalde natte sneeuwbui en de temperatuur die zat nogal eens in de dubbele cijfers waarbij de wind ervoor zorgde dat het fietsen de verkeerde kant op geen pretje was..

Gelukkig deden de modellen ons een plezier en lieten ze al behoorliijk vroeg zien dat er zo rond de 20ste januari wel eens een omslag zou kunnen komen in het winterweer. ( Deze voorpret begon al op 4 januari !!)
Het was allemaal lange termijn en normaal gesproken verwatert zo een setting en gaat de werkeliijkheid heel anders... Maar deze keer dus niet, de modellen bleven terugkomen met een blokkade en keer op keer was er een scandihoog of een groot russisch hoog.

Zelf was ik aan de ene kant wel positief want als de mogelijkheden er zijn dan moet je ze gewoon aanpakken want anders kunnen we net zo goed geen wintertopic schrijven maar aan de andere kant was ( en ben) ik nog niet overtuigd van het uiteindelijjk resultaat.
Dit hield mij ook wat tegen om al iets groters te schrijven dan 2 zinnen want het was zo een dunne draad waarop onze hoop balanseerde dat ik het juiste moment eigenlijk wilde afwachten.. en dat lijkt nu wel gekomen.

Laten we even beginnen dat er grote onzekerheid is ..en dat de modellen zelf ook niet helemaal weten waar ze het zoeken moeten. (zie bijvoorbeeld de windpluim die ik gisteren poste)

Toch is er wel een trend in de modellen te zien maar echt stabiel winterweer laten de modellen nog in geen enkele run zien.
Ik pak even de 12h run van EC  van vandaag (15 januari 2015)

We hebben het constant over een blokkade...hieronder een plaatje met de 2de blokkade (120h) De eerste op 60h dooft uit en ook de 2de blokkade is geen lang leven beschoren maar houdt het iets langer vol.

Kleine uitleg aangaande de blokkade:  Zodra het Azorenhoog contact kan maken met een Hogedruk gebied boven Groenland dan onstaat er een zgn blokkade. Deze zorgt ervoor dat lagedrukgebieden ons niet kunnen bereiken en dat drukgebieden uit bijvoorbeeld het Noorden kans krijgen ons te bezoeken Dit KAN resulteren in winter. Met andere woorden het stopt wel die eindeloze stroom van lagedruk (stormen) uit het westen.



Zulke blokkades kun je ook  zien aankomen als je de NAO index volgt. deze geeft aan dat er hogedruk boven Groenland zit en eigenlijk dat er lagedruk boven de Azoren is.  Nu hebben we al eeuwen ( voor mijn gevoel dan ) een groot hoog boven de Azoren dus deze blokkade zat er wel aan te komen.

Hieronder de index waaraan je ook kan zien dat de blokkade verdwijnt want ze gaat uiteindelijk weer in de plus.



Een andere index die je ook in de gaten kan houden is de AO index ( Arctic Oscillation) Deze geeft aan dat de Vortex mogelijk langzamer gaat draaien hetgeen tot gevolg heeft dat de jetstream rustiger wordt en dat geeft weer ruimte tot het ontstaan van blokkades cq het ontstaan van hogedruk boven Groenland en dan komen we weer uit bij de bovenste index

Nu is de AO index niet verkeerd.. dit gaat in iedergeval een rustigere jetstream veroorzaken...




En dat laatste is een mooi bruggetje om even de Jetstream erbij te pakken..
Wederom een reeks want de kleurtjes zeggen genoeg en de enorme trog die is zelfs op deze kleine plaatjes uitstekend te zien.




We zien in bovenstaande dus een jetstream die niet echt langzaam is maar zeker niet op volle snelheid draait zoals we de laatste maanden gezien hebben.
Daarnaast zien we een enorme trog in de jetstream die ruimte geeft aan de drukgebieden boven Europa.. ( denk aan een groot russich hoog wat haar koude over Europa uitstort.. maar denk ook aan een Eurohoog met haar kern boven oostenrijk die ons een zuidwestelijke aanvoer kan geven van warme lucht uit afrika !)
Zelf ben ik niet ontevreden over deze ontwikkeling. Een jetstream die zich zo gedraagt geeft ruimte tot verandering van weer ( temperatuur.)

Gaat het koud worden ?
Ik denk dat we met de huidige gegevens de komende periode voorlopig alleen nog kunnen gaan betitelen als een winterprikje.
Maar dan wel 1 met de potentie om te zorgen voor serieuze koude. Echter om hier al enige betrouwbare uitspraken over te kunnen doen is echt maar dan ook echt nog veel te vroeg. Als de rest van Europa al goed koud was geweest dan was had ik misschien wel gedurft maar met  de huidige temperaturen en sneeuwdekking moeten we de komende dagen gewoon afwachten. ( en ik denk dat dat echt niet eerder zal zijn dan tot na de (tijdelijke) blokkade. (20ste).)

je kan eigenlijk ook in de reeks van temps hieronder zien dat het echt nog maar licht winters weer is..



Dan als laatste wil ik afsluiten met het laatste kaartje van EC op 500hPa.. Hierop kun je mooi zien dat de verbinding tussen het Azoren hoog en het russisch hoog niet positief voor ons is.. Aan de andere kant wist een meteoroloog bij het KNMI te vertellen dat zo een situatie zelden of nooit voorkomt.
We zullen het echt moeten afwachten.



Eindconclusie:
Ik verwacht dat we in eerste instantie een winterprik gaan krijgen waarbij we zeker winterse neerslag zullen krijgen. In eerste instantie denk ik dat het meeste natte sneeuw zal zijn, en dat het noorden de meeste kans zal maken op blijjvende sneeuw.

Volgens mij krijgen we 1 van de volgende scenarios
  • We gaan de koude 30% kans
  • Het wordt een beetje kwakkelen ( sneeuw,regen) maar en met name waterkoud 40% kans
  • We landen weer in 1 zelfde situatie als we hadden... 30% kans
Als ik zo naar de percentages kijk zijn ze wel veilig te noemen maar ze liggen zo dicht bijelkaar vanwege de enorme onzekerheid,

Het stoplicht ga ik NIET op groen zetten maar ik zet hem wel 1 stapje lager ( was Rood/oranje en het is nu...)
Al ben ik er niet van overtuigd dat dit door gaat zetten heb ik het gevoel dat dit wel de allergrootste ( en allerlaatste) kans is van deze hele  winter. ( toch nog een stukje emotie )


Termijn : tot 10 dagen vanaf plaatsing   
  • Groen = Winter binnen de gestelde termijn
  • Oranje = Winter staat in de steigers met kans van slagen binnen gestelde termijn
  • Oranje/rood = er is kans op winterweer maar meer kans op ( terugkeer naar)  temperaturen op of rond het gemiddelde binnen de gestelde termijn
  • Rood= Geen kans op winterweer binnen de gestelde termijn.

Definitie winterweer : 

1 van de volgende weers-omstandigheden kan binnen de termijn plaats vinden maar niet langdurig   
  • (stralings) vorst
  • hagel
  • sneeuw (nat en droog)
  • ijzel
  • ijsregen.
Definitie Winter :
Dezelfde weers-omstandigheden als bij winterweer alleen daarbij is sprake van (bijna) elke nacht nachtvorst en temperaturen overdag op of onder nul gedurende de periode.


Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen zodat je op een snelle manier kan zien of we winters blij worden.

  | Gewijzigd: 16 januari 2015, 09:01 uur, door Callie-P
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Yde-de-Punt, Drenthe & Antwerpen
Berichten: 171
Lid sinds: 23 mei. 2014
16 januari 2015, 07:49 uur | Bericht #448292
Citaat van jurrie, vrijdag 16 januari 2015, 7:07 uur chips ,dat word hem dus niet ,zunde :(

Wat wordt het hem niet? Streng winterweer niet maar tenminste geen 10 graden en dat is al een dikke plus waard! Jammer dat het zo bewolkt gaat worden want het mooiste is mooie zonnige perioden met kou zodat het 's nachts ook lekker kan afkoelen, ben toch bang dat de bewolking ervoor gaat zorgen dat het 's nachts minder snel zal gaan afkoelen maar een voordeel is dat het juist overdag wel minder snel warm word. Hopelijk eerst een speldenprikje en daarna de diepvries kou in wanneer dat beschikbaar is, laten we het hopen dat Koning winter ons goed gestemd is. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 07:50 uur, door Fabian Grave
Weekend gebaseerd in Drenthe & doordeweeks werkzaam in Antwerpen.
jurrie
Lid
Woonplaats: delfzijl
Berichten: 643
Lid sinds: 17 dec. 2010
16 januari 2015, 08:27 uur | Bericht #448293
Citaat van Fabian Grave, vrijdag 16 januari 2015, 7:49 uur Citaat van jurrie, vrijdag 16 januari 2015, 7:07 uur chips ,dat word hem dus niet ,zunde :(

Wat wordt het hem niet? Streng winterweer niet maar tenminste geen 10 graden en dat is al een dikke plus waard! Jammer dat het zo bewolkt gaat worden want het mooiste is mooie zonnige perioden met kou zodat het 's nachts ook lekker kan afkoelen, ben toch bang dat de bewolking ervoor gaat zorgen dat het 's nachts minder snel zal gaan afkoelen maar een voordeel is dat het juist overdag wel minder snel warm word. Hopelijk eerst een speldenprikje en daarna de diepvries kou in wanneer dat beschikbaar is, laten we het hopen dat Koning winter ons goed gestemd is.
had hoop op ietwat langere periode vorst { scheuveln op ;)damsterdaaip]
maar wat niet is kan nog komen ,tis tenslotte nog maar januari .

en kijk dan graag naar het verkeerslichtje van callie , alles in 1 (H)oogopslag
 
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
16 januari 2015, 08:44 uur | Bericht #448294
GFS00Z gaat net als de GFS18Z van gisterenavond voor sneeuwval aanstaande zondag!



Woensdagochtend ook west Belgie sneeuwval


Sneeuwval aanstaande zondag wordt ook bevestigd door EC en WRF.

Temperatuur 0/+1 graden.




WRF laat plaatselijk 10-20cm sneeuw zien!



En dan maandag op dinsdagnacht meer sneeuw volgens EC met temperaturen rond het vriespunt!


Maar zoals Callie-P hieronder al zegt is het allemaal heel fragiel. We zullen dus weer moeten (s)nowcasten komend weekend! | Gewijzigd: 16 januari 2015, 10:03 uur, door Stefanv
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
16 januari 2015, 09:02 uur | Bericht #448295
Dus zo goed als zeker sneeuw of er moet iets heel erg veranderen. Enne mensen kijk eens naar buiten. Het zonnetje schijnt, wind is gaan liggen en het is droog.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
16 januari 2015, 09:09 uur | Bericht #448296
Citaat van reedtimmer, vrijdag 16 januari 2015, 9:02 uur Dus zo goed als zeker sneeuw of er moet iets heel erg veranderen. Enne mensen kijk eens naar buiten. Het zonnetje schijnt, wind is gaan liggen en het is droog.
Sneeuw gaan we wel zien de komende tijd. Nu maar hopen dat de temperatuur nog een klein beetje wilt zakken! Volgens Hirlam morgenavond al wat (natte) sneeuw.




  | Gewijzigd: 16 januari 2015, 09:16 uur, door Stefanv
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
16 januari 2015, 09:14 uur | Bericht #448297
Citaat van Stefanv, vrijdag 16 januari 2015, 9:09 uur Citaat van reedtimmer, vrijdag 16 januari 2015, 9:02 uur Dus zo goed als zeker sneeuw of er moet iets heel erg veranderen. Enne mensen kijk eens naar buiten. Het zonnetje schijnt, wind is gaan liggen en het is droog. Sneeuw gaan we wel zien de komende tijd. Nu maar hopen dat de temperatuur nog een klein beetje wilt zakken! Volgen Hirlam morgenavond al wat (natte) sneeuw. 
Ok we zullen zien. De temperatuur is inderdaad nog net iets te hoog. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 09:27 uur, door Callie-P
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
16 januari 2015, 09:29 uur | Bericht #448298
Citaat van reedtimmer, vrijdag 16 januari 2015, 9:14 uur Citaat van Stefanv, vrijdag 16 januari 2015, 9:09 uur Citaat van reedtimmer, vrijdag 16 januari 2015, 9:02 uur Dus zo goed als zeker sneeuw of er moet iets heel erg veranderen. Enne mensen kijk eens naar buiten. Het zonnetje schijnt, wind is gaan liggen en het is droog. Sneeuw gaan we wel zien de komende tijd. Nu maar hopen dat de temperatuur nog een klein beetje wilt zakken! Volgen Hirlam morgenavond al wat (natte) sneeuw. 
Ok we zullen zien. De temperatuur is inderdaad nog net iets te hoog.

We moeten ons dit weekend nog niet al te blij maken met sneeuwval. Al geven deze neerslagkaarten het mooie roze kleurtje.. zowel Theta-E als 850hPa zijn eigenlijk niet goed genoeg voor sneeuw die blijft liggen.. mogelijk zondag in het noorden.. Een duidelijker sneeuwsignaal is er voor a.s. maandag/dinsdag.

Darn wat moeten we toch een hoop geduld hebben met ons weer.... ( in de states zien ze gewoon een sneeuwstorm aankomen en die komt er dan ook... ergens is het niet eerlijk verdeeld )
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
16 januari 2015, 10:25 uur | Bericht #448299
De pluim van EC. Veel sneeuwlijntjes vanaf morgen!


 
Woonplaats: Aalter, België
Berichten: 139
Lid sinds: 18 nov. 2013
16 januari 2015, 10:30 uur | Bericht #448300
Weer een mooie uitleg Callie-p en bedankt voor de sneeuwkaarten Stefan! Het zijn toch wel spannende tijden nu.
Wat mij opvalt aan die pluim is dat de run en control al vanaf donderdag niet meer meegaan met de groep onder 0, hopelijk blijven dit uitbijters. Wel geen slechte pluim, nog veel spreiding naar onder. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 10:31 uur, door Thomas Van Hullebusch
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
16 januari 2015, 11:38 uur | Bericht #448301
GFS06Z laat wederom een sneeuwdek zien.
Zondagmiddag:


De vraag is nu: Kunnen we waarde hechten aan deze kaartjes?

Ik denk het wel. Maar we moeten de kaartjes niet in detail bekijken. Het is meer een indicator voor waar er eventueel sneeuw zou kunnen vallen.

Als we de verschillende parameters bekijken voor zondagmiddag zien we het volgende:

Neerslagsoort:


​Temperatuur 850hPa= De temperatuur op +-1500m

Deze is in het sneeuwgebied -5 dat zou voldoende moeten zijn.

De theta-e is rond de 15/16 dit is erg nipt. Liever zien we hem nog een stukje lager(denk aan 12-10).


En op onderstaande kaart de vorstgrens+neerslag(in cijfers). Deze ligt onder de 100m wat dus prima is voor sneeuw.


Wat ook belangrijk is is de temperatuur op 2meter hoogte:

Zoals je ziet is deze in het sneeuwgebied rond de 1 graden. Met neerslagafkoeling zou deze rond het vriespunt uitkomen.

En nog even de nieuwste WRF00Z

Een toch wel opvallend groot gebied met 10-20cm sneeuw.

Al met al is er dus niet veel marge en moet alles precies goed gaan vallen. Het weekend staat voor de deur dus laat het (s)nowcasten maar beginnen! | Gewijzigd: 16 januari 2015, 12:02 uur, door Stefanv
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
16 januari 2015, 12:41 uur | Bericht #448302
Het begint er toch wel op te lijken dat het bij een winterse prik blijft...zowel gfs en ec laten op termijn de winter niet echt doorzetten te veel invloeden van het azorenhoog. Maar wel weer veel sneeuwkansen.



 
Rots53
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 250
Lid sinds: 26 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 januari 2015, 12:51 uur | Bericht #448304
Dus als het meezit (de kaarten zijn tenslotte vrij positief) kan een deel van Nederland in het weekend weer sneeuwballen gaan gooien ! "Cross fingers" want ik zit in midden Nederland. En met vrij grote zekerheid gaan we een weekje lichtjes winteren, en dat is al zoveel meer dan de winter van '13/'14 ;)
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 januari 2015, 12:55 uur | Bericht #448305
Jammer,overtuigende kou zit er echt niet in,wel leuk die sneeuwkansen.Misschien in Feb nog kans op echte vorst,maar daarna is het zo'n beetje voorbij.
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
16 januari 2015, 13:06 uur | Bericht #448306
Sneeuwdek tot dinsdag volgens GFS 6z



Sneeuwval de komende dagen volgens GFS 6z





Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
weerweer
Lid
Woonplaats: arnhem
Berichten: 578
Lid sinds: 10 jun. 2014
16 januari 2015, 13:07 uur | Bericht #448307
Citaat van bliksemdenhaag, vrijdag 16 januari 2015, 12:55 uur Jammer,overtuigende kou zit er echt niet in,wel leuk die sneeuwkansen.Misschien in Feb nog kans op echte vorst,maar daarna is het zo'n beetje voorbij.

Puntje bij paaltje valt het toch weer tegen. Zondag nog kans op wat natte sneeuw, daarna een paar dagen bewolkt met 2 graden. Vanaf vrijdag weer oplopend naar 3-6 graden met een draaiende wind naar het westen. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 13:08 uur, door weerweer
Woonplaats: Drachten
Berichten: 834
Lid sinds: 13 jun. 2013
16 januari 2015, 13:10 uur | Bericht #448308
Citaat van weerweer, vrijdag 16 januari 2015, 13:07 uur Citaat van bliksemdenhaag, vrijdag 16 januari 2015, 12:55 uur Jammer,overtuigende kou zit er echt niet in,wel leuk die sneeuwkansen.Misschien in Feb nog kans op echte vorst,maar daarna is het zo'n beetje voorbij.

Puntje bij paaltje valt het toch weer tegen. Zondag nog kans op wat natte sneeuw, daarna een paar dagen bewolkt met 2 graden. Vanaf donderdag weer oplopend naar 3-6 graden met een draaiende wind naar het westen.
Waar zie je dat, dat de wind vanaf a.s donderdag weer gaat draaien naar het westen...ik kom het eigenlijk nergens kaarten tegen die dat overtuigend aangeven. Volgende week gewoon winters en aan het einde van de week weer veel onzekerheden.  | Gewijzigd: 16 januari 2015, 13:12 uur, door De Friese Weerman
weerweer
Lid
Woonplaats: arnhem
Berichten: 578
Lid sinds: 10 jun. 2014
16 januari 2015, 13:13 uur | Bericht #448309
Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 16 januari 2015, 13:10 uur Citaat van weerweer, vrijdag 16 januari 2015, 13:07 uur Citaat van bliksemdenhaag, vrijdag 16 januari 2015, 12:55 uur Jammer,overtuigende kou zit er echt niet in,wel leuk die sneeuwkansen.Misschien in Feb nog kans op echte vorst,maar daarna is het zo'n beetje voorbij.

Puntje bij paaltje valt het toch weer tegen. Zondag nog kans op wat natte sneeuw, daarna een paar dagen bewolkt met 2 graden. Vanaf donderdag weer oplopend naar 3-6 graden met een draaiende wind naar het westen.
Waar zie je dat, dat de wind vanaf a.s donderdag weer gaat draaien naar het westen...ik kom het eigenlijk nergens tegen. Volgende week gewoon winters en aan het einde van de week weer veel onzekerheden. 


MeteoGroup laat de wind vanaf vrijdag weer uit het westen komen. Nou die westenwind zijn de de beste in om dat te voorspellen.
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
16 januari 2015, 13:15 uur | Bericht #448311
Citaat van weerweer, vrijdag 16 januari 2015, 13:13 uur Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 16 januari 2015, 13:10 uur Citaat van weerweer, vrijdag 16 januari 2015, 13:07 uur Citaat van bliksemdenhaag, vrijdag 16 januari 2015, 12:55 uur Jammer,overtuigende kou zit er echt niet in,wel leuk die sneeuwkansen.Misschien in Feb nog kans op echte vorst,maar daarna is het zo'n beetje voorbij.

Puntje bij paaltje valt het toch weer tegen. Zondag nog kans op wat natte sneeuw, daarna een paar dagen bewolkt met 2 graden. Vanaf donderdag weer oplopend naar 3-6 graden met een draaiende wind naar het westen.
Waar zie je dat, dat de wind vanaf a.s donderdag weer gaat draaien naar het westen...ik kom het eigenlijk nergens tegen. Volgende week gewoon winters en aan het einde van de week weer veel onzekerheden. 


MeteoGroup laat de wind vanaf vrijdag weer uit het westen komen. Nou die westenwind zijn de de beste in om dat te voorspellen.

Toch zijn er nog genoeg kansen op voortzetting van winterweer als ik de kaarten zo bekijk. Het is nog niet gedaan
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 116 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 116, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden