Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 18:53 uur | Bericht #450491
Citaat van Herdervriend, woensdag 28 januari 2015, 18:45 uur Vanmiddag ging t qua regen/hagel behoorlijk te keer. Toen ik buiten liep 3 uur later lag er zelfs nog wat op de grond. De wind was wel gelukkig even gaan liggen, rond 12 uur was er echt niet doorheen te fietsen. De luchten waren weer nice en gaven me t gevoel van winters weer dat er aan zit te komen. Alle weersite's zeggen nu boven Gouda sneeuw. Dus hopen. 

Wat ik me nu dus wel afvraag is. Kustgebieden. Tot hoever rijkt dit? Is t alleen t strand? Of bijvoorbeeld zelfs helemaal tot aan Delft? (Even provincie Zuid Holland genomen). Al die tijd hoor ik verschillende berichten over mijn stad Gouda. Ene keer is t t midden, dan weer t westen. Ben nu toch wel benieuwd wat t nou is. Weet alleen wel dat ik altijd pech heb qua t weer dat ik wel wil hebben. Dus iemand?

Is moeilijk te voorspellen, de buien kunnen in heel het land komen,maar hoe verder landinwaarts hoe meer kans op sneeuw.Voordeel voor jou is dat je meer richting het binnenland zit en dus meer kans hebt op sneeuw.Hier bij mij aan de warme zee zal het gewoon bij regenbuien met een stuk hagel ertussen blijven, en de wind uiteraard. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 18:54 uur, door bliksemdenhaag
weerweer
Lid
Woonplaats: arnhem
Berichten: 578
Lid sinds: 10 jun. 2014
28 januari 2015, 19:21 uur | Bericht #450496
Citaat van dani290, woensdag 28 januari 2015, 18:52 uur In Kerkrade bij Roda JC - Excelsior valt sneeuw!

Die Duitsers hebben ook altijd geluk
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
28 januari 2015, 19:25 uur | Bericht #450497
​EC12Z

Vannacht 01:00-04:00


Morgenvroeg 04:00-07:00


Opvallend verschil met GFS12Z voor het westen.

Morgenavond eerst in het noorden pittige sneeuwbuien
​16:00-19:00


Temp. 2 meter(dauwpunten 0/-1- 850hPa -5/-6):


Later op meer plaatsen 19:00-22:00


Temp. 2 meter(dauwpunten 0/-1- 850hPa -5/-6):


Ook EC gaat voor sneeuw in Belgie/zuid en west Nederland aanstaande vrijdag:




Later op vrijdag sneeuwbuien in het noorden van Nederland:
| Gewijzigd: 28 januari 2015, 19:50 uur, door Stefanv
Woonplaats: Neer (Limburg)
Berichten: 111
Lid sinds: 26 jan. 2011
28 januari 2015, 19:35 uur | Bericht #450499
Voornamelijk regen in Limburg dus, volgens de kaarten?
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 19:37 uur | Bericht #450500
Ik vind het er allemaal niet echt overtuigend uitzien... hou mn hart vast:(
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
28 januari 2015, 19:37 uur | Bericht #450501
Hopen dat EC het dit keer wel mis heeft en GFS op het goede spoor zit wat betreft vrijdag
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Drachten
Berichten: 423
Lid sinds: 5 jan. 2010
28 januari 2015, 19:47 uur | Bericht #450503
Drachten lijkt toch wel de beste papieren te hebben. Als ik de kaartjes zo zie.
Maarja die temps he.. 
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
28 januari 2015, 19:47 uur | Bericht #450504
Lijkt inderdaad een iets mindere run. Allemaal net een fractie warmer. Het is natuurlijk maar 1 hoofdrun maar had graag wat meer sneeuw gezien en minder regenbuien:p. Morgenvroeg herkansing! | Gewijzigd: 28 januari 2015, 19:48 uur, door Stefanv
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 19:48 uur | Bericht #450505
Nou morgenvroeg herkansing gewoon nowcasten ik maak al geen updates meer want het is gewoon niet te doen. Modellen zitten mijlenver uit elkaar hou gewoon de guidance in grote lijnen aan.;).

Komt genoeg aan bod..ik kan wel gaan zeggen mij plaats zit nou goed in harmonie ...maar hirlam denkt dat niet ec niet gfs. En dat zal morgen ook zo blijven het zijn buien.

Moet zeggen dat harmonie er puik op zat voor vandaag en omdat het convectieve buien zijn kan die goed aangehouden worden. Eveneens wrf4km ec en gfs zijn globaler.

Ik zal later vanavond mischien nog  even een kleine poging doen voor in iedergeval morgen!! | Gewijzigd: 28 januari 2015, 19:53 uur, door Tatanka
there can be only one
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 januari 2015, 19:53 uur | Bericht #450507
Deze precies nog niet gezien. KMI waarschuwing voor alle provincies, behalve kust

Van 28/01 19u tot 29/01 10u :  Vannacht dalen de temperaturen aan de grond soms onder het vriespunt met dus kans op ijsplekken.

Op het einde van de nacht en donderdag in de ochtend verwachten we soms winterse buien .
Ten zuiden van Samber en Maas valt er meestal sneeuw
In het centrum van het land valt er smeltende sneeuw of soms sneeuw en die kan tijdelijk aan de grond blijven liggen.
Aan de kust en in het uiterste westen van het land valt er meestal regen of smeltende sneeuw.
ruben
Lid
Woonplaats: Ieper
Berichten: 508
Lid sinds: 22 mei. 2014
28 januari 2015, 19:54 uur | Bericht #450508
Citaat van Tatanka, woensdag 28 januari 2015, 19:48 uur Nou morgenvroeg herkansing gewoon nowcasten ik maak al geen updates meer want het is gewoon niet te doen. Modellen zitten mijlenver uit elkaar hou gewoon de guidance in grote lijnen aan.;).

Komt genoeg aan bod..ik kan wel gaan zeggen mij plaats zit nou goed in harmonie ...maar hirlam denkt dat niet ec niet gfs. En dat zal morgen ook zo blijven het zijn buien.

Moet zeggen dat harmonie er puik op zat voor vandaag en omdat het convectieve buien zijn kan die goed aangehouden worden. Eveneens wrf4km ec en gfs zijn globaler.

Ik zal later vanavond mischien nog  even een kleine poging doen voor in iedergeval morgen!!

Ik neem aan dat er voor Vlaanderen niks is gereserveerd voor vannacht en morgenvroeg? Buien in Wallonië en buien net ten noorden van Vlaanderen. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 19:54 uur, door ruben
/
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
28 januari 2015, 19:54 uur | Bericht #450509
Citaat van Tatanka, woensdag 28 januari 2015, 19:48 uur Nou morgenvroeg herkansing gewoon nowcasten ik maak al geen updates meer want het is gewoon niet te doen. Modellen zitten mijlenver uit elkaar hou gewoon de guidance in grote lijnen aan.;).

Komt genoeg aan bod..ik kan wel gaan zeggen mij plaats zit nou goed in harmonie ...maar hirlam denkt dat niet ec niet gfs. En dat zal morgen ook zo blijven het zijn buien.

Moet zeggen dat harmonie er puik op zat voor vandaag en omdat het convectieve buien zijn kan die goed aangehouden worden. Eveneens wrf4km ec en gfs zijn globaler.
Heb vandaag ook een paar keer geprobeerd een update te plaatsen maar er is werkelijk geen peil op te trekken:p. De buien situatie is duidelijk lastig voor de modellen. Wel heb ik het idee dat de dauwpunten bij GFS te laag zijn waardoor het model te makkelijk sneeuw laat zien.
  | Gewijzigd: 28 januari 2015, 19:55 uur, door Stefanv
Woonplaats:
Berichten: 56
Lid sinds: 23 dec. 2014
28 januari 2015, 19:55 uur | Bericht #450510

Daar komen de sneeuwbuien aan, nu in het noorden van Engeland, noorden en ten (noord) westen van Ierland


Bron: twitter @buienradars
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 januari 2015, 19:58 uur | Bericht #450511
Citaat van ruben, woensdag 28 januari 2015, 19:54 uur Ik neem aan dat er voor Vlaanderen niks is gereserveerd voor vannacht en morgenvroeg? Buien in Wallonië en buien net ten noorden van Vlaanderen. Lees even alle posts door en bekijk een de weersites. Dan weet je genoeg denk ik
 
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 20:07 uur | Bericht #450513
Citaat van ruben, woensdag 28 januari 2015, 19:54 uur CitaatIk neem aan dat er voor Vlaanderen niks is gereserveerd voor vannacht en morgenvroeg? Buien in Wallonië en buien net ten noorden van Vlaanderen.
Nou nee dat ziet er niet puik uit momenteel tot morgenvroeg  maar dat komt al een tijd terug in de modellen. Dus je weet globaal al in te schatten hoe je kans is neem ik aan dan. Maar goed een goeie sneeuwbui daar kan net zo goed even een leuke accumulatie geven ze komen morgenvroeg gewoon weinig tot geen voor,.

En ook voor nederland hoor die regio's die er tip top uitzien hebben wel een voorsprong. Maar ook geen peil op te trekken momenteel denk ik dat harmonie wel goed aangehouden kan worden voor de buien morgen. Voor vrijdag en zaterdag om daar al over te spreken maar goed dan kan Gfs en Ec,hirlam beter gebruikt worden. (ziet er ook wat beter uit voor belgie btw)

Met name het accumulatie verhaal zie ik hier vaak terug komen. Allemaal leuk en aardig en dat kan hier ook gepost worden daar is die topic ook voor.

Maar je heb er niks aan voor>>>>> vrijdag en zaterdag worden de settings wat rustiger wel met sneeuw. En komen de oclussies aan bod die gaan wat langzamer en dan zou je best die acummulatie eens kunnen gaan gebruiken. Momenteel gebeurd er teveel in de weerkamer om die buien echt goed te lokaliseren. Het is de ene trog na de ander die de komende 36 uur komen. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 20:11 uur, door Tatanka
there can be only one
richard
Lid
Woonplaats: Hoorn (NH)
Berichten: 606
Lid sinds: 28 jul. 2006
28 januari 2015, 20:12 uur | Bericht #450515
Ik vond hem wel leuk...

Ter overdenking!

Stel je bent een gewone sneeuwbui en je hebt de moed verzameld om Nederland te verblijden. Onmogelijk! Al ruimschoots voor het buienstadium wordt je reeds beschouwd als een gevaar op de weg (‘s lands wegen en straten liggen vol met zout) en heeft NS de dienstregeling drastisch aangepast. Wat voor ontvangst: je lijkt wel een vluchteling!Weerman Jan Visser, Purmerend, 28 januari 2015, 18 uur

Bron: Jan Visser.nl
Siebenvm
Lid
Woonplaats: Hilversum
Berichten: 172
Lid sinds: 10 nov. 2014
28 januari 2015, 20:20 uur | Bericht #450518
De buien boven Engeland laten toch voornamelijk sneeuw zien:

Dat belooft in ieder geval veel. Met die buien komt ook meteen de koudere lucht mee.
Met de zwarte lijnen/pijlen word de trekrichting aangegeven van de buien boven Engeland. Vannacht lijkt het noorden des lands de beste papieren te hebben, als deze stroming zich zo blijft voortzetten.
Woonplaats: Middelburg (West-Zeeland)
Berichten: 664
Lid sinds: 25 jan. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 20:24 uur | Bericht #450519
ik heb het toch zwaar in zeeland midden tussen al het water;)
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2015, 20:45 uur | Bericht #450521
Citaat van richard, woensdag 28 januari 2015, 20:12 uur Ik vond hem wel leuk...


Hij is goed!!! hahaha.

Maar hier even de Wrf4km voor de kust morgenavond en ja ook belgie om even wat dingen aan te geven.Trekrichting is landinwaarts en ze kunnen ver komen advectief zoals ook aangegeven word meer landinwaarts >>>>>met droge sneeuw fractie.

In iedergeval dus ook genoeg potentie aan de kust dus en belgie. Harmonie laat dit ook zien maar iets meer landinwaarts oostwaarts wegtrekkend landinwaarts alleen maar actiever..maar kust absoluut niet kansloos lijkt me. Met zon intensiteit zullen dat zeer leuke winterse buien zijn met een kleine kans op droge sneeuw >>landinwaarts steeds droger.. Meer zit er niet in en kan ik er ook niet van maken.



Deze buien laten beide modellen intensiveren landinwaarts en langs de oostelijke helften. Daar dus mogelijk betere accumulatie want we gaan richting de nacht dan al en richting vriespunt..de buien maken dat al eerder mogelijk


Toch aardig eensgezind dacht ik zo of niet;) | Gewijzigd: 28 januari 2015, 20:57 uur, door Tatanka
there can be only one
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
28 januari 2015, 20:55 uur | Bericht #450524
Grootste kansen inderdaad morgenavond en op veel plaatsen kunnen er enkele cm vallen. Daarna lijkt het laagje toch over zuid belgie te gaan aangezien alle modellen dit aangeven behalve gfs. Vrijdagochtend dus waarschijnlijk sneeuw in belgie en zuid nederland maar het is nog erg onzeker, er kan net zo goed 10 cm vallen of niks, snowcasten dus!!! De temperatuur begint in Engeland trouwens te dalen met sneeuwbuien, waarschijnlijk bereikt die koudere lucht ons vannacht.
Boven zeeland en oost vlaanderen ontstaan trouwens snel buien, dat was niet echt verwacht, ik hoop op wat natte flatsen:) | Gewijzigd: 28 januari 2015, 20:58 uur, door Jenss
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 187 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 187, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 17 t/m 20 juni 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden