Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; Issaquena, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR.

19 Apr 2024 08:00:19
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 mei 2015, 09:59 uur | Bericht #454276
Citaat van Janmetdekorteachternaam, maandag 4 mei 2015, 9:57 uur Citaat van Tatanka, maandag 4 mei 2015, 9:43 uur Dan is dit bij deze ook tevens de laaste onweerskans die er van mijn hand hier gezet word. Had al een update klaar om de situatie toe te lichten aangezien de onstabilteit meerendeels in de bovenste luchtsoorten zit. Maar het heeft totaal geen nut om die hier te plaatsen want men heeft zijn oordeel al klaar op een Cape kaartje van 1 model en wat 2m temps...e.d. En denken dat de zon moet schijnen om een kans goed te maken.

Ben wel gek om mijn tijd en energie nog hier in te steken...Ik weet wel waar ik morgen zit.;)

Ik wens een ieder een fijne dag toe en morgen onweer of niet. 

Volg dit forum al een paar jaar. Het is altijd het zelfde gelul inderdaad. Morgen zullen er ook mensen teleurgesteld worden en komen hier dan weer zeiken daar over. Of de berichten hier wordt het niks. Je zult het morgen wel allemaal zelf zien gebeuren of het wat wordt.

Ja Tantanka, je hebt groot gelijk om niks te schrijven. Wordt toch weer afgekraakt door een aantal mensen hier :/
 
#KeepOnSmiling
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
4 mei 2015, 10:07 uur | Bericht #454278
Citaat van Lako, maandag 4 mei 2015, 9:59 uur Ja Tantanka, je hebt groot gelijk om niks te schrijven. Wordt toch weer afgekraakt door een aantal mensen hier :/  Met alle respect en hoewel ik het  begrijp moeten we niet vergeten dat dit een "discussie"forum is. Niet iedereen heeft de kennis en kunde van de beteren, niet iedereen heeft toegang tot alle gegevens.
Wie weinig weet moet kunnen leren van anderen, wie veel weet moet dit willen delen.  En we hebben het over het weer dus niets is zeker totdat je het op je dak krijgt, of je nu uitgaat van wat je hier leest, wat je uit de gegevens haalt of het gedrag  van je parkiet of eksteroog (ik heb dit jaar al heel veel gelezen van onrustige beesten die zeker onweer aan kondigden). Een discussieforum houdt in  dat je het met iemand niet eens hoeft te zijn. Als een enkel goed onderbouwd bericht alleen maar gevolgd wordt doro "ooh"en "aah"en "ik verheug me op morgen" dan zou het ook saai worden. 

Neem ook zelf waar.
Voorbeeld, maar al  te vaak lees je "het is vies benauwd  dus het zal wel los gaan".
Dat is natuurlijk wel eens waar maar wat ook waar is, is dat je zoiets leest en dan kijk je uit nieuwsgierigheid  naar de werkelijke gegevens en dan denk je "dat is helemaal niet vies benauwd, dat lijkt maar zo omdat je hebt gelezen dat er een kans is op onweer". Er wordt ook heel veel nagepraat.
Geen onweer zonder dynamiek, geen forum zonder dynamiek....
  | Gewijzigd: 4 mei 2015, 10:12 uur, door jcroon
Waarom deze advertentie?
Frl86
Lid
Woonplaats:
Berichten: 309
Lid sinds: 28 okt. 2014
4 mei 2015, 10:09 uur | Bericht #454279
Ben benieuwd wat we vannacht/morgenochtend van de buien meekrijgen die in Frankrijk gaan ontstaan!  Ziet er vrij pittig uit op deze kaarten. 







Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 mei 2015, 10:16 uur | Bericht #454280
Citaat van jcroon, maandag 4 mei 2015, 10:07 uur Citaat van Lako, maandag 4 mei 2015, 9:59 uur Ja Tantanka, je hebt groot gelijk om niks te schrijven. Wordt toch weer afgekraakt door een aantal mensen hier :/  Met alle respect en hoewel ik het eigenlijk wel kan begrijpen moeten we niet vergeten dat dit een "discussie"forum is. Niet iedereen heeft de kennis en kunde van de beteren, niet iedereen heeft toegang tot alle gegevens.

Dat snap ik ook maar dan moet je ook niet 1 a 2 stuks  kaarten gaan posten en zeggen dat de kans dan minder is (Wat totaal niet zo hoeft te zijn). En als men dat eens wat minder doet want we zijn nou inmiddels een tiental berichten verder door dit geneuzel. En eens wat minder op een gewitter risico kaart of alleen op een Cape kaart gaat van 1 model gaat kijken. 


Dan kan men leren van de wat uitgebreidere berichten waar gewoon duidelijk in staat beschreven wat er evt verwacht kan worden. En een beetje globaal toe werken waar de betere kansen zich voordoen. Maar zo kom je er nooit tussen met dit gedrag en dan worden dat soort stukken gewoon vergeten en dan zijn we zo weer een pagina verder.


En je zult ook nergens van mij lezen dat het ergens los gaat en dat het opassen geblazen is. En dat de storm of onweers des doods komt morgen.


Vanaf straks later vanmiddag gaat de situatie zich al ontvouwen in frankrijk en vanavond kan er al genowcast worden. Op de dag zelf pak ik haast eens geen kaarten meer op de radar gebeurd het. | Gewijzigd: 4 mei 2015, 10:28 uur, door Tatanka
there can be only one
Repac
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 69
Lid sinds: 22 mei. 2014
4 mei 2015, 10:19 uur | Bericht #454281
4-5-2015

Bron: SAT24.com

| Gewijzigd: 4 mei 2015, 10:22 uur, door Repac
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
4 mei 2015, 10:32 uur | Bericht #454284
Citaat van Kannegieter, maandag 4 mei 2015, 10:20 uur
 
Het zou netjes zijn als morgen met bevreidingsdag heel Nederland oranje kleurt!! ;)
Die kaart heb ik ook al voorbij zien komen op de vorige pagina. Let a.u.b er even op of de kaarten die jullie posten niet al gepost zijn door even terug te lezen en desnoots op een vorige pagina te kijken.Zo houden we het topic schoon. Bovendien hebben de lezers ook niks aan 2 de zelfde kaarten.;)

Bvd
 
Repac
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 69
Lid sinds: 22 mei. 2014
4 mei 2015, 10:38 uur | Bericht #454285
Spanish Plume: deze en onderstaande parameter (WAA) gaan meestal hand in hand. Zo ontstaat een Spanish Plume door een felle WAA uit het zuiden van Europa. Als een depressie zich op de Atlantische Oceaan laat uitzakken richting Portugal en daar stationair blijft (rondtollen) dan wordt er aan de voorzijde van dat systeem (sub)tropische lucht naar het noorden gestuwd. Een Spanish Plume kenmerkt zich door hete en droge lucht (EML) die vertrekt vanaf het Iberisch Schiereiland om daarna boven Frankrijk onstabiel te worden. Hoge waardes aan CAPE zullen in de namiddag / avondperiode leiden tot fel onweer en mogelijk onweercomplexen (MCS).


bron:noodweer.be

 
Woonplaats: Workum
Berichten: 470
Lid sinds: 26 aug. 2014
4 mei 2015, 10:59 uur | Bericht #454286
knmi guidance van vanochtend:

SYNOPTISCHE SITUATIE: Een sturend laag ten noordwesten van Ierland is voorlopig bepalend voor het weer in ons aandachtsgebied. In de ochtend schampt een zwakke occlusie schampt het land. Vanmiddag bouwt zich van het zuiden uit een zwakke rug op. Na passage van deze rug krimpt de stroming naar zuid tot zuidoost. Ondertussen trekt een actieve randstoring, momenteel nog ten westen van Portugal in noord tot noordoostelijke richting. Dinsdagmorgen bereikt dit systeem Wales. Een bijbehorend warmtefront trekt in de nanacht en vroege ochtend van zuid naar noord over Nederland, waarna er met een zuidelijke stroming warme en zeer vochtige lucht binnenstroomt (thetaw850 van 15-16 graden). Met name op en achter het warmtefront lijkt geforceerde optilling boven de inversie plaats te vinden. In de middag nadert van het westen uit een koufront. Voor het koufront uit en op het koufront kunnen stevige buien ontstaan, geholpen door een jet, waarvan de linkeruitgang dinsdagmiddag boven ons land ligt. Achter het koufront komt nog een occlusie door op dinsdagmiddag.

MODELBEOORDELING:
Op synoptische schaal zijn de verschillen niet groot. Het lijkt er op dat eventuele onweersbuien met name dinsdagmiddag fors kunnen gaan uitpakken, met name op en net ten oosten van het koufront, zeker als er bij temperaturen boven de 20 graden convectie vanaf de grond kan gaan ontstaan. Wel verschillen de modellen op detailniveau nog behoorlijk van run tot run. Hirlam is veel sneller dan Harmonie met de koufrontpassage. Onzekerheid zit in waar de buien kunnen ontstaan, hoe westelijk dit lukt en de timing. Wat verder opvalt is de stevige wind op dinsdag.

Aandachtspunten.

WIND:
Actueel nog een 6 Bft in de kustdisticten; deze verdwijnt snel. Belangrijk aandachtspunt zijn de eventuele (zware) windstoten dinsdagmiddag bij de buien. Harmonie pakt fors uit met lokaal meer dan 55 kn, Harmonie18 doet dit net ten oosten van ons land, boven Duitsland. Op basis van de progtemps (Hirlam) lijkt 45 tot 50 kt mogelijk, als de buien goed georganiseerd zijn. Een aandachtspunt, het geeft wel aan wat er mogelijk is in deze luchtsoort. Achter het koufront een stevige wind, 7 Bft langs de kust, Hirlam en Harmonie komen zelfs met een 8 Bft in het zuidwesten. Ook boven land achter het koufront vrij veel wind.

BEWOLKING:
Verder eind van de nacht mogelijk wat turbulentie ST boven het noordwesten. Maandag overdag Cu/Sc bewolking. Kan deels uitspreiden onder de subsidentie-inversie. Toppen niet veel hoger dan FL070. Op de binnendringende warme lucht bij het warmtefront kans op verscholen Cb's met hoge basis, boven een inversie. Toppen kunnen dan doorschieten tot FL300-350. Dinsdagmiddag CB's, bij het koufront deels embedded.

NEERSLAG:
Voor vandaag komen de modellen met een zwak neerslagsignaal; moet uit coalescentie komen van wat dikkere CU/SC, wolkentoppen 6000-7000 vt, Ttop >0 graden. Lijkt niet veel voor te stellen. Actueel ook geen neerslag in de waarnemingen bij de occlusie. Op of net achter het het warmtefront komen alle modellen met een convectief signaal (ontstaan boven inversie). De locatie verschilt op deze termijn uiteraard. Er is dan niet veel effectieve schering, ongeveer 10-15 kn. Dit kan wel gepaard gaan met onweer. In Harmonie21 zien we achter het warmtefront eind van de nacht een buienrestant over Limburg lopen, gaat in Hirlam00 net ten zuidoosten van ons land langs.. Dinsdagmiddag neemt de schering echter fors toe (30-35 kn), wanneer de buien vanaf de grond kunnen ontstaan en komt ons land onder de linkeruitgang van een jet te liggen. De convectie lijkt gekoppeld aan het koufront of ontstaat er net vooruit in de warme lucht. Dan de mogelijkheid van opgelijnde multicels of een squall line. Harmonie laat dit ook telkens zien, maar laat de beste organisatie boven Duitsland terecht komen. Convectie vanaf de grond kan ontstaan vanaf een graad of 21. We gaan uit van onweersbuien dinsdagmiddag; zwaarte en lokalisering zijn nog onzeker, maar het oosten van het land lijkt de grootste kans te maken op de zwaarste buien; daar de warmste lucht en de beste positie tov de jet.
Woonplaats: almere
Berichten: 170
Lid sinds: 19 jan. 2010
4 mei 2015, 11:13 uur | Bericht #454288
Citaat van Tatanka, maandag 4 mei 2015, 9:43 uur Per mail 

Ben wel gek om mijn tijd en laaste nog hier in te steken...Ik weet wel waar ik morgen zit.;)

Ik wens een ieder een fijne dag toe en morgen onweer of niet. 

het is duidelijk dat niet iedereen dezelfde kennis bezit,vandaar dat er misschien een aparte discussie pagina moet komen voor de expers.Voor mij,als lezer,ook wat makkelijker.Het is hier (thailand)broeirig warm bij 33 graden,geen onweer nu,misschien vanavond.Veel plezier met de eerste goede kans van dit onweerseizoen.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
4 mei 2015, 11:27 uur | Bericht #454289
Citaat van Tatanka, maandag 4 mei 2015, 10:16 uur
1- Dat snap ik ook maar dan moet je ook niet 1 a 2 stuks  kaarten gaan posten en zeggen dat de kans dan minder is (Wat totaal niet zo hoeft te zijn). En als men dat eens wat minder doet want we zijn nou inmiddels een tiental berichten verder door dit geneuzel. En eens wat minder op een gewitter risico kaart of alleen op een Cape kaart gaat van 1 model gaat kijken. 


2- Dan kan men leren van de wat uitgebreidere berichten waar gewoon duidelijk in staat beschreven wat er evt verwacht kan worden. En een beetje globaal toe werken waar de betere kansen zich voordoen. Maar zo kom je er nooit tussen met dit gedrag en dan worden dat soort stukken gewoon vergeten en dan zijn we zo weer een pagina verder.


3- En je zult ook nergens van mij lezen dat het ergens los gaat en dat het opassen geblazen is. En dat de storm of onweers des doods komt morgen.


4 -Vanaf straks later vanmiddag gaat de situatie zich al ontvouwen in frankrijk en vanavond kan er al genowcast worden. Op de dag zelf pak ik haast eens geen kaarten meer op de radar gebeurd het.

1- Daarom probeerde ik ook een leuk GIF-je (van 1 model, geef ik toe) te maken maar dat kreeg ik niet goed geupload toen ik mijn tekst al klaar had. Viel me bij het maken wel op dat GFS en EC behoorlijk op 1 lijn zaten en dat de harmonie ook niet erg afweek. (vandaar dat ik meende dat een GIF van 1 model wel voldoende zou zijn)

2- zie hierbij ook mijn opmerking over opladen van plaatje sin plaats van veranderende links

3- waarvan akte, zeer gewaardeerd. maar tussen de onder 2- genoemde regels door bespeur ik deze verwachting al wel een beetje, En dat zou met het oog op 5 mei activiteiten gewoon jammer zijn.

4- geheel mee eens. met dat verschil dat zelfs de radar iemand nog blij kan maken met een dode mus (het bekende "waarom stopt het net voordat het hier is?" of "waarom net langs mij?") , soort van zomervariant op lantaarnpaalstaren is nog het meest accuraat. Wat betreft  vannacht  zeker niet rijk rekenen gelet op de laatste zin van Estofex:Citaat van Estofex . If all goes well and storms formed, these will race northwards developing into an MCS with enhanced severe gusts threat. Such systems may hold themselves together on their course toward Belgium and Netherlands in the early morning due to strong dynamic support, although a not very broad and weakish CAPE region with dry air over central France might as well mean an earlier end to most nocturnal storms. (wellicht de reden dat de level 2 op houdt voor de grens?)

 
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
4 mei 2015, 11:48 uur | Bericht #454291
Op een druk bezocht forum zul je altijd verschillende meningen hebben. Laten we deze respecteren. Voor de echte klaagberichten hebben we natuurlijk het klaagtopic.

Laten we het hier gezellig houden en samen kijken naar de eerste echte kans van het jaar!

Graag terug ontopic


_____________________________________________________________________________________________________________________________

Een leuk stukje van http://www.weer.nl over morgen.

Drie fronten
04.05.2015 09:06

Bevrijdingsdag valt zeker niet in het water. De zon laat zich veelvuldig zien. Maar het is wel onstuimig met bovendien enkele stevige regen- en onweersbuien.

Lees verder op weer.nl
___________________________________________________________________________________________________________________________

Zelf wil ik komende nacht met een vriend richting de Franse grens. Hopelijk kan ik tegen de ochtend wat mooie plaatjes met jullie delen!

| Gewijzigd: 4 mei 2015, 12:41 uur, door Stefanv
Woonplaats: Emmen (Angelslo)
Berichten: 203
Lid sinds: 21 jun. 2012
4 mei 2015, 12:17 uur | Bericht #454295
Met een beetje mazzel kan ik morgen nog net een bui mee pakken aangezien ik tot 15:00 moet werken. Toch maar de cam voor de zekerheid in de auto leggen. Ik wacht het lekker rustig af wat er komt en komt er niks.....dan maar een andere keer . Wordt in elk geval lekker weer.
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
4 mei 2015, 12:26 uur | Bericht #454298
Citaat van Dennis (alias Scooby), maandag 4 mei 2015, 12:17 uur Met een beetje mazzel kan ik morgen nog net een bui mee pakken aangezien ik tot 15:00 moet werken. Toch maar de cam voor de zekerheid in de auto leggen. Ik wacht het lekker rustig af wat er komt en komt er niks.....dan maar een andere keer . Wordt in elk geval lekker weer.
Dat moet wel lukken Dennis. 

Zo ziet het er rond 15:00 uit volgens Harmonie:


En de temperatuur morgenmiddag om 12:00
| Gewijzigd: 4 mei 2015, 12:26 uur, door Stefanv
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 mei 2015, 12:26 uur | Bericht #454299
@ Tatanka: mocht je toch ineens zin krijgen om in de pen te kruipen, graag! Ik lees altijd graag mee met je stukjes. Het zijn altijd mooie samenvattingen en zo krijg je snel een overzicht van wat er (misschien!) gaat gebeuren. Dus, please? *zet vragende puppieogen op, zie mijn avatar *
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
4 mei 2015, 12:39 uur | Bericht #454303
Ook het KMI komt al met een waarschuwing voor morgen:
Van 05/05 00u tot 05/05 15u :  In de loop van de nacht van maandag op dinsdag en dit tot in het begin van dinsdagnamiddag verwachten we soms fikse buien met kans op onweer.
Vooral vanaf dinsdagochtend worden zware windstoten voorspeld. Waarden tot 85 à 90 km/u, of tijdens onweer nog meer, zijn mogelijk.

 
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
4 mei 2015, 12:54 uur | Bericht #454305
Citaat van Stefanv, maandag 4 mei 2015, 12:26 uur Citaat van Dennis (alias Scooby), maandag 4 mei 2015, 12:17 uur Met een beetje mazzel kan ik morgen nog net een bui mee pakken aangezien ik tot 15:00 moet werken. Toch maar de cam voor de zekerheid in de auto leggen. Ik wacht het lekker rustig af wat er komt en komt er niks.....dan maar een andere keer . Wordt in elk geval lekker weer.
Dat moet wel lukken Dennis. 

Zo ziet het er rond 15:00 uit volgens Harmonie:


INterssante verschillen met Harmonie van gisteren...
zie hiervoor
http://onweer-online.nl/forum/topic/42219/onweerskansen-3-en-5-mei/454219/#message454239
Zie ook veel minder terug van het spectakel voor vannacht en voor mogen lijkt het veel meer gespreid als in "buien"in plaats van een "band".
Woonplaats: Bodegraven
Berichten: 258
Lid sinds: 30 mrt. 2012
4 mei 2015, 12:59 uur | Bericht #454306
dus zoals ik het begrijp zit de situatie (kort samengevat) zo. 

In de nacht van maandag op dinsdag trekt er een front vanaf de westelijke franse grens richting NL, wat dus onweer voor het hele land mee kan brengen. en die dinsdagmiddag zijn de buien beperkt tot het oosten van het land. 
Als je bang bent en je durft niet voor je te kijken en je wil niet achter je kijken, kijk dan naast je want daar sta ik...
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
4 mei 2015, 13:10 uur | Bericht #454307
Citaat van Myrthe van de Veen, maandag 4 mei 2015, 12:59 uur dus zoals ik het begrijp zit de situatie (kort samengevat) zo. 
In de nacht van maandag op dinsdag trekt er een front vanaf de westelijke franse grens richting NL, wat dus onweer voor het hele land mee kan brengen. en die dinsdagmiddag zijn de buien beperkt tot het oosten van het land. 
Lijkt me inderdaad een goeie korte samenvatting.
Als je ook even de teksten van het KMI naleest, dan wordt vooral morgenvoormiddag het hevigste onweer voorspeld voor gans België met kans op (zware) rukwinden. In de loop van de nacht zal trouwens de regen meer en meer aan intensiviteit winnen.

Ik las hier al het een en anders over een MCS, zou me niet verwonderen moesten we dat morgenochtend voorgeschoteld krijgen.
Als ik me niet vergis, hadden we vorig jaar ook zo een prachtige MCS om mee op te staan rond een uur of 7 en bleef het eigenlijk nacht tot 10u
 
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
4 mei 2015, 13:14 uur | Bericht #454308
Meer info over een MCS vind je hier. | Gewijzigd: 4 mei 2015, 13:27 uur, door Stefanv
Woonplaats: Bodegraven
Berichten: 258
Lid sinds: 30 mrt. 2012
4 mei 2015, 13:15 uur | Bericht #454309
Citaat van svenne, maandag 4 mei 2015, 13:10 uur Citaat van Myrthe van de Veen, maandag 4 mei 2015, 12:59 uur dus zoals ik het begrijp zit de situatie (kort samengevat) zo. 
In de nacht van maandag op dinsdag trekt er een front vanaf de westelijke franse grens richting NL, wat dus onweer voor het hele land mee kan brengen. en die dinsdagmiddag zijn de buien beperkt tot het oosten van het land. 
Lijkt me inderdaad een goeie korte samenvatting.
Als je ook even de teksten van het KMI naleest, dan wordt vooral morgenvoormiddag het hevigste onweer voorspeld voor gans België met kans op (zware) rukwinden. In de loop van de nacht zal trouwens de regen meer en meer aan intensiviteit winnen.

Ik las hier al het een en anders over een MCS, zou me niet verwonderen moesten we dat morgenochtend voorgeschoteld krijgen.
Als ik me niet vergis, hadden we vorig jaar ook zo een prachtige MCS om mee op te staan rond een uur of 7 en bleef het eigenlijk nacht tot 10u
 

leuk leuk! ben erg benieuwd. we gaan het zien denk ik!
Als je bang bent en je durft niet voor je te kijken en je wil niet achter je kijken, kijk dan naast je want daar sta ik...
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 153 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 153, lezen 1 mensen het topic "Doden bij aardverschuiving in Colombia".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden