Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
9 juni 2015, 21:23 uur | Bericht #456679
Een hele goedenavond dames en heren,

Jawel na het geknetter van vorige week na een behoorlijk tropische dag ben ik blij om te zien dat er wederom deze week op vrijdag weer verse kansen zijn voor een portie goed onweer dus dat moet ook een troost zijn voor diegenen die helaas vorige vrijdag niks hebben gehad.
We kunnen zien op de Cape van GFS dat er redelijk wat onstabiliteit heerst.

Ook wetteronline laat de hoogste kansen voor onweer op vrijdag zien met donderdag al een tikkeltje onstabiliteit in Zuid-West België en Noord-West Frankrijk.



Daarnaast zijn er op vrijdag rond 18Z redelijk wat dauwpunten berekend.


Samenvatting: Mijn verwachting is dat er deze vrijdag vooral kansen zullen zijn met betrekking tot onweer voor het Zuid-Westen en Midden van de Benelux. Echter laat GFS de Cape ook behoorlijk over het Oosten trekken en het is nog maar dinsdag dus behoorlijk onzeker en goed in de gaten houden. Vorige week werdt er onweer verwacht vooral voor het Zuid-Westen en we hebben kunnen zien dat er wel degelijk meer delen van het land waren die niet gespaard bleven.Kortom ik heb er weer zin in!!!  
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2015, 22:13 uur | Bericht #456680
Zal weer spannend worden want wrf laat al andere dingen zien dan alleen zuid-westen benelux tot het midden en laat alles vanaf het midden..en langs de gehele oostgrens richting noorden van NL boem doen..Niet dat dit model dan meteen heilig is. Maar schuift met de run meer en meer oostelijk op daar ook de hoogste waardes in dat model.

Zie je alleen maar over Gfs praten terwijl er nog 2 modellen beschikbaar zijn. Mischien een tip!!r de volgende keer om die ook meteen mee te nemen;). De modellen zijn immers beschikbaar daarvoor 


Bij deze dus de Wrf vooral aan de oostkanten de boel boem laat doen. Zuidwest benelux word in deze run al compleet overgeslagen. Maar goed ook deze kan bijdraaien op deze termijn ook. Maar het verhaal tot het aan het midden kansen word meteen al weer deels ontkracht dus. 



Ec volgt min of meer gfs en laat het op veel delen wel tot onweer komen. Ook in de nachten in het noorden-en oosten net als vorige keer.





  | Gewijzigd: 9 juni 2015, 22:33 uur, door Tatanka
there can be only one
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
9 juni 2015, 22:39 uur | Bericht #456682
GFS12Z komt voor vrijdagmiddag met CAPE waarden tot 3000 J/KG in West - België. Op dat moment ook neerslag aanwezig en een Lifted index van -6/ -8. Mits de shear meewerkt kunnen dat mooie buien worden. Temperatuur op dat moment in heel de BeNeLux rond de 30 graden. De buien zullen ongeveer de zelfse koers als vorige week volgen. Op naar weer een mooie situatie met een leuke discussie!! | Gewijzigd: 9 juni 2015, 22:44 uur, door Stefanv
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2015, 22:39 uur | Bericht #456683
Zaterdag van wetteronline er nog bij gedaan. Kun je mooi zien dat het vrijdag van het ziodem naar het noorden trekke en de buien het noorden pas s nachts (zaterdag) bereiken.

#KeepOnSmiling
erik1979
Lid
Woonplaats: Oeffelt (noord Brabant)
Berichten: 318
Lid sinds: 29 aug. 2006
9 juni 2015, 22:53 uur | Bericht #456684
Spannend zit vrijdag avond bij Guus en groots met een zachte g
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2015, 23:13 uur | Bericht #456686
Ben zeer benieuwd of Gouda weer t gaat missen of dat ik dit keer weer geluk heb net als verleden week.
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Obi-G
Lid
Woonplaats: Emmen
Berichten: 349
Lid sinds: 21 jun. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2015, 23:40 uur | Bericht #456688
Toch maar weer een goede spiegelreflex gekocht! Ben benieuwd wat er komt... Plaatjes volgen...;-)
R.Giesen
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 753
Lid sinds: 24 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juni 2015, 23:52 uur | Bericht #456690
Vrijdagavond al vrij gevraagd
Hier nog de onweerskansen voor beide dagen.


Bron: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/professionele-weerkaarten/onweerskansen/
Stormchaser bij @Art_of_thunders.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
10 juni 2015, 01:36 uur | Bericht #456691
Lieve mede-dondergekkies,

a.s. donderdag vertrek ik tot maandag naar PinkPop in één van de meest onweersrijke regionen die ons land kent: Extreem Zuid Limburg. Eventuele verslagen (zoals DEZE van vorig jaar) volgen vanzelf.
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Berichten: 836
Lid sinds: 6 jun. 2010
10 juni 2015, 07:20 uur | Bericht #456693
Citaat van Herdervriend, dinsdag 9 juni 2015, 23:13 uur Ben zeer benieuwd of Gouda weer t gaat missen of dat ik dit keer weer geluk heb net als verleden week.
Hoop juist dat het hier wat beter door mag komen, was bij ons slechts wat regen en enkele ontladingen.
Kun je nagaan wat een verschil op zo'n korte afstand.....
Je ziet het ook goed terug op de ontladingskaart van 'raad het aantal ontladingen'.
Afijn, we wonen nou eenmaal niet in brabant, wij in Capelle hebben mijn inziens veel last van de 'bebouwing'.
We wachten af hoop dat er voor iedereeen wat inzit deze keer.
Weet iemand waar bij het KMI de kans voor Zondag vandaan komt?
Geven nog steeds voor die dag ook onweer vanuit Frankrijk.

Stukje KMI:
Zaterdag is een bui mogelijk maar het blijft ook vaak droog. Het wordt minder warm met nog maxima rond 23 graden. Zondag verwachten we opnieuw onweersbuien vanaf de Franse grens.
 
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2015, 07:36 uur | Bericht #456694
Citaat van Jo Capelle, woensdag 10 juni 2015, 7:20 uur Hoop juist dat het hier wat beter door mag komen, was bij ons slechts wat regen en enkele ontladingen.
Kun je nagaan wat een verschil op zo'n korte afstand.....
Je ziet het ook goed terug op de ontladingskaart van 'raad het aantal ontladingen'.
Afijn, we wonen nou eenmaal niet in brabant, wij in Capelle hebben mijn inziens veel last van de 'bebouwing'.
We wachten af hoop dat er voor iedereeen wat inzit deze keer.
Weet iemand waar bij het KMI de kans voor Zondag vandaan komt?
Geven nog steeds voor die dag ook onweer vanuit Frankrijk.

Stukje KMI:
Zaterdag is een bui mogelijk maar het blijft ook vaak droog. Het wordt minder warm met nog maxima rond 23 graden. Zondag verwachten we opnieuw onweersbuien vanaf de Franse grens.
 

Geluk doelde ik voornmelijk ook op dat ik in Ameria (Limburg) zat, daar kwam het wel tot redelijk wat onweer immers. In Gouda is er ook behoorlijk wat bebouwing. Maar volgens mij zit er in de omgeving ook iemand continu z'n hagelkanon aan. Want elke keer als de buien boven Gouda komen doven ze uit, om vervolgens daarna weer te activeren. Zeer irritant. Ik weet niet hoe t verleden week vrijdag was, hoorde wel dat t tegenviel.

Capelle als in Capelle ad Ijssel? | Gewijzigd: 10 juni 2015, 09:47 uur, door Sven
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Berichten: 836
Lid sinds: 6 jun. 2010
10 juni 2015, 08:19 uur | Bericht #456695
Citaat van Herdervriend, woensdag 10 juni 2015, 7:36 uur Geluk doelde ik voornmelijk ook op dat ik in Ameria (Limburg) zat, daar kwam het wel tot redelijk wat onweer immers. In Gouda is er ook behoorlijk wat bebouwing. Maar volgens mij zit er in de omgeving ook iemand continu z'n hagelkanon aan. Want elke keer als de buien boven Gouda komen doven ze uit, om vervolgens daarna weer te activeren. Zeer irritant. Ik weet niet hoe t verleden week vrijdag was, hoorde wel dat t tegenviel.

Capelle als in Capelle ad Ijssel?
Ja klopt, Capelle aan den IJssel.
En wat jij nu meld vind net voor Capelle ook al plaats, ik geloof niet in de invloed van rivieren maar wel dat de bodemsoort cq bebouwing hier mee te maken heeft.
Ik baal daar enorm van.
Misschien eens een apart topic voor aanschieten?
Afijn weer ontopic ;), anders worden we verplaatst.
Iemand meer info over het stukje KMI misschien ?


Edit svenne: vorige citaten er uit gehaald (om alles overzichtelijk te houden )

  | Gewijzigd: 10 juni 2015, 09:48 uur, door Sven
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1732
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2015, 08:50 uur | Bericht #456698
Effe offtopic. Als het onweer uit Zeeland komt richting Den Haag, gaat de activiteit er grotendeels heel vaak uit bij het oversteken van de maas en het Westland. Zelfs een paar x meegemaakt dat zo'n mooie onweersbui nog voor het oversteken gewoon gaat splitsen. Zouden de kassen hiervoor de oorzaak kunnen zijn? Het Westland is eigelijk één grote glazen plaat dat het vocht wat moet opstijgen tegenhoudt.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2015, 09:39 uur | Bericht #456699
Zie ginds komt de stoomboot
Met een Schering voor Benelux als hoofdmoot
Weet je wat Tatanka in het schoentje vindt?
Een Schering met de groeten van Sint
Dit is 't cadeau dat precies bij je past
Deze Schering is je zeker niet tot last
Voor een kind dat soms ondeugend is
Is deze Schering misschien toch lekker robuust
Houd bij dit geschenk in gedachten
Dat het je tegenslag moet verzachten
Sint heeft een jaar lang moeten sparen
En zit straks zelf op de blaren
De heerlijke avond is bijna voorbij
Wat een cadeautjes voor jou en voor mij
Dit geschenk is voor 'n aardig kind
Dat sportief is en bijna altijd wint

Helaas niet gekregen :( zat wat anders in. sint word ook ouder


Kort samengevat......Kijkend naar Cape zit het nog steeds snor >>>kijken we naar de windschering is de kans op  zwaar onweer op dit moment nog niet erg groot.<<<<. Dit mag van mij wel omhoog nog dus.

Neemt niet weg dat er momenteel altijd nog gezien de forse Cape....forse Single cell eventueel multicell op de convergentie lijn mogelijk is. Met hoge wolken toppen van 12-14km. Hagel van 2-3cm en lokaal wateroverlast door de lage treksnelheid. Supercell onweer zit er dus verre van in eveneens de optie voor Mcs onweer. | Gewijzigd: 10 juni 2015, 09:46 uur, door Tatanka
there can be only one
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
10 juni 2015, 09:51 uur | Bericht #456700
Citaat van Tatanka, woensdag 10 juni 2015, 9:39 uur *Liedje sint*

Neemt niet weg dat er momenteel altijd nog gezien de forse Cape....forse Single cell eventueel multicell op de convergentie lijn mogelijk is. Met hoge wolken toppen van 12-14km. Hagel van 2-3cm en lokaal wateroverlast door de lage treksnelheid. Supercell onweer zit er dus verre van in eveneens de optie voor Mcs onweer.
Ik weet al niet meer waar ik het las deze ochtend, maar er wordt vooral uitgekeken (en voor gewaarschuwd) naar hagel en eventuele wateroverlast.
 
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
10 juni 2015, 10:41 uur | Bericht #456701
Citaat van svenne, woensdag 10 juni 2015, 9:51 uur Citaat van Tatanka, woensdag 10 juni 2015, 9:39 uurNeemt niet weg dat er momenteel altijd nog gezien de forse Cape....forse Single cell eventueel multicell op de convergentie lijn mogelijk is. Met hoge wolken toppen van 12-14km. Hagel van 2-3cm en lokaal wateroverlast door de lage treksnelheid. Supercell onweer zit er dus verre van in eveneens de optie voor Mcs onweer. Ik weet al niet meer waar ik het las deze ochtend, maar er wordt vooral uitgekeken (en voor gewaarschuwd) naar hagel en eventuele wateroverlast. Moet je altijd rekening mee houden met dit soort situaties... Vorig weekend hadden we ook die kans, lokaal zal het wel  fors tekeer gegaan zijn maar overall viel het reuze mee, het waren felle maar korte buien.



 
Woonplaats: Gouda
Berichten: 553
Lid sinds: 17 apr. 2012
10 juni 2015, 11:35 uur | Bericht #456703
We kunnen in deze run van Wetteronline zien dat de onweerskansen m.b.t. de Benelux, in vergelijking met de vorige run, drastisch zijn afgenomen.
Dit betekent echter niks want zo'n zelfde scenario speelde zich ook vorige week af dus het wordt zoals altijd een gezond portie nowcasten.


Kleine opmerking aan Tatanka. Windschering zegt ook niet alles over potentieel zwaar onweer. Het is een belangrijke factor die meespeelt moet ik toegeven maar tafarelen als microbursts zijn naar mijn mening vooral goed voor het tot ontwikkeling komen van windhozen of misschien zelfs tornado's indien er rotatie plaats vindt natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een MCS. Je ziet vaak dat bij tornadische onweersbuien de energie dusdanig op windhozen is geconcentreerd dat de bliksem activiteit regelmatig zelfs afneemt in zo'n bui. Dus voor mij liever een gewone MCS of Supercell.
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
10 juni 2015, 11:50 uur | Bericht #456704
Citaat van Tatanka, woensdag 10 juni 2015, 9:39 uur
Helaas niet gekregen :( zat wat anders in. sint word ook ouder


Kort samengevat......Kijkend naar Cape zit het nog steeds snor >>>kijken we naar de windschering is de kans op  zwaar onweer op dit moment nog niet erg groot.<<<<. Dit mag van mij wel omhoog nog dus.

Neemt niet weg dat er momenteel altijd nog gezien de forse Cape....forse Single cell eventueel multicell op de convergentie lijn mogelijk is. Met hoge wolken toppen van 12-14km. Hagel van 2-3cm en lokaal wateroverlast door de lage treksnelheid. Supercell onweer zit er dus verre van in eveneens de optie voor Mcs onweer.
Toch moet je bij zo'n situaties opletten want net doordat het allemaal zo ongeorganiseerd is kan er plaatselijk door outflow effecten van buien een gunstig windprofiel gecreert worden waardoor een enkele cel eventueel toch verdachte kenmerken kan gaan vertoonen. Er zijn meerdere situaties in het verleden geweest waarbij er totaal geen shear voorhanden was maar er toch prachtige foto's van een meso voorbijkwamen gewoon door de outflow van buien in de buurt. Hagel lijkt inderdaad datgene te zijn waar men vooral zal voor moeten waarschuwen, vooral ook omdat de inversie die bij elke onweerskans wel aanwezig is niet al te sterk is en de buien thermisch getriggerd kunnen worden vanaf dat de temperatuur boven de 30 gaat. De buien kunnen dus vanaf de grond ontstaan(surface based) en dus hevig uitpakken. Zou me trouwens niet verbazen moest het heviger worden dan vrijdag omdat er ook veel meer vocht voorhanden is.
  | Gewijzigd: 10 juni 2015, 11:50 uur, door Jenss
Kaj
Lid
Woonplaats: heerlen (limburg zuid)
Berichten: 347
Lid sinds: 29 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2015, 11:51 uur | Bericht #456705
Toeval of niet Pinkpop vorig jaar 9 juni met noodweer.

Dit jaar Pinkpop 12 juni met onwerkansen hoop dat mee valt

HHeB nachtdienst buiten op Pinkpop geen zin in herhalling
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2015, 12:56 uur | Bericht #456709
Citaat van jenssweerts, woensdag 10 juni 2015, 11:50 uur
Toch moet je bij zo'n situaties opletten want net doordat het allemaal zo ongeorganiseerd is kan er plaatselijk door outflow effecten van buien een gunstig windprofiel gecreert worden waardoor een enkele cel eventueel toch verdachte kenmerken kan gaan vertoonen. Er zijn meerdere situaties in het verleden geweest waarbij er totaal geen shear voorhanden was maar er toch prachtige foto's van een meso voorbijkwamen gewoon door de outflow van buien in de buurt. Hagel lijkt inderdaad datgene te zijn waar men vooral zal voor moeten waarschuwen, vooral ook omdat de inversie die bij elke onweerskans wel aanwezig is niet al te sterk is en de buien thermisch getriggerd kunnen worden vanaf dat de temperatuur boven de 30 gaat. De buien kunnen dus vanaf de grond ontstaan(surface based) en dus hevig uitpakken. Zou me trouwens niet verbazen moest het heviger worden dan vrijdag omdat er ook veel meer vocht voorhanden is.
 

Nou ja iedereen heeft dus zo zijn eigen mening erover en das ook ok...daar zijn die discussie topics voor..Als dat dan op de dag zelf zo uitpakt dan zal het mooi zijn. Maar ik ga niet vooraf lopen gissen...op waardes die nog eens afgezien van de Cape. op de helft van vrijdag afgelopen week liggen. Zal wel fijn zijn dat die indicaties er al zijn he op 48 uur. En tuurlijk dat kan op de dag zelf nog uiterraad maar het is wel iets waarom ik voor nu zeg >>>>Zwaar onweer nee

Ik kijk daar dan waarschijnlijk anders tegen aan. tuurlijk wil ik ook dat het zwaarder uitpakt maar ik zie dat niet terug in de modellen kan toch.


Als ik nou had gezegt er komt een dikke MCS of een dikke supercell op deze waardes dan verklaard menigeen mij voor gek. Eveneens als het gissen daar naar.

Ik zie het zelf nog niet positief in nog igg meer schering is echt wel welkom hoor op alle niveau's op de 0-6km 0-3 en de 0-1km. De buien mogen echt wel wat pit hebben en organisatie. En daar mee ook de opstap voor Mcs onweer wat dat ben je echt wel nodig het is de geclusterde opstap daarna toe op meer schering.


Zit toch na zon tropische dag als extreem onweersliefhebber niet te wachten op een halve tamme single cell mogelijk multicell op hoge Cape. Moet los gaan met die handel!!!!!!!!!! | Gewijzigd: 10 juni 2015, 13:00 uur, door Tatanka
there can be only one
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 397 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 397, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving over het noodweer van 28 juni 2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden