Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Johns, FL.

22 Apr 2024 03:33:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

22 Apr 2024 03:33:17
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
29 oktober 2015, 10:38 uur | Bericht #464255
Waarom een klimaattoppen altijd op geruzie en NON-overeenkomsten uitdraaien

Twee voortekenen waarom.
In de aanloop naar de klimaattop in Parijs waren er deze week al tekenen van verdeeldheid en geruzie over schonere lucht

1. In de EU commissie is deze week al blijk gegeven van onmacht (of juist van verstrengeling met de autobranche) toen als reactie op het schandaal met Volkswagen een Emissietest voor ...Europese auto's vastgesteld moest worden. Auto's moeten voortaan in "echte" omstandigheden op uitstoot worden getest. Maar Tsjechië ging dwars liggen en nu is er een gedrocht uit gekomen die verregaand tegemoetkomend is aan de autobranche waarbij de uitstoot voorlopig ruim overtreden mag worden.

2. In België is een politieke rel uitgebroken na een 'klimaatakkoord' afgesloten tussen de verschillende regeringen in België.                   

KERKTOREN
Ik vind de formulering van Europees expert Jos Delbeke treffend!
"In Parijs moeten we straks met 190 landen overeenkomen, en als we het niet voor mekaar krijgen onder onze eigen kerktoren, is dat helemaal niet goed voor onze geloofwaardigheid."

Idd, als je het onder je eigen kerktoren niet voor elkaar krijgt, wat kan je dan verwachten van een overleg met 190 landen?

Waarom ik me hier druk over maak? Nou niet omdat CO2-maatregelen enig effect op het klimaat zal hebben.
Maar ik ben wel voor schonere lucht! En dan blijkt o.a. de autobranche het voor het zeggen te hebben. En dat is slechts één tegenspeler, met een gigantische tegenspeler op de achtergrond, de olieindustrie! En met de nevenfuncties van onze politieke vertegenwoordigers uit de hele wereld (in de olieindustrie) kan je ook niets anders verwachten.

Dus schone lucht? Vergeet het maar!! 

En Parijs? Dat wordt een 0,0 overeenkomst waarbij voorspelbaar is dat ze allemaal vinden dat ze iets bereikt hebben....
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
7 november 2015, 21:58 uur | Bericht #464489
KLIMAATPROPAGANDAMACHINE NPO

En de NPO maar alles doen om de klimaatconferentie in Parijs op iets te doen lijken. Dagelijkse propaganda voor de opwarmingsalarmisten. Geen woord over de NASA publicatie over het niet opwarmen van de Zuidpool (dat ik ze toegestuurd heb) maar wel elke avond de pro alarmisten die te voet naar Parijs zijn gegaan. Niet één keer maar zelfs twee keer per avond ("Mijlpalen voor Parijs" op NPO 1 en op 2). Hoe wanhopig moet je als allarmist zijn om zoveel pro uit te zenden?

Zelfs banken maken nu reclame dat je bij hen moet zijn voor het klimaat. Gaat het nu over klimaat voor ons of het geldklimaat? Je moet maar durven! Het water staat hen blijkbaar meer tot de lippen dan dat de zeespiegelstijging ooit veroorzaakt.

Nu gaan ze vanavond ook aandacht besteden aan dat oliemaatschappijen mogelijk liegen over klimaatverandering. Natuurlijk doet de olieindustrie dat! Ben ik van overtuigd. Daarbij kopen ze best mogelijk voor grof geld wetenschappers om. En dat valt helemaal niet goed te praten, is misdadig, maar dat heet kapitalisme en is zo oud als dat dat bestaat! Maar als zogenaamde onafhankelijke wetenschappers liegen om onmetelijke subsidies van de overheid los te krijgen, is het dan wel goed? Om uitkomsten te krijgen waardoor regeringen de belasting weer kan laten stijgen? Als die wetenschappers met temperatuurreeksen frauderen? Niet alleen VW gebruikt "Sjoemelsoftware"! Als de NPO ons eenzijdig nieuws voorspiegelt, is dat dan niet net zo misdadig als wat de oliemaatschappijen aan de ene kant en de opwarmingsalarmisten aan de andere kant doen?

Kortom, voorafgaand aan de klimaatconferentie wordt zoals verwacht één grote propaganda over ons uitgestrooid, vergelijkbaar met de oorlogspropaganda-leugens zoals meneer Colin Powell destijds in de VN toen hij zei met zekerheid te weten dat Irak massavernietigingswapens had en dat met een frauduleuze diapresentatie onderbouwde. De gevolgen zijn ons bekend en nog dagelijks ervaren we dat.

En nu moet er weer een "oorlog" gewonnen worden. Geen middel blijft daarbij ongebruikt. De alarmisten hebben veel geleerd van de oliemagnaten en autoindustrie! De NPO voorop!! | Gewijzigd: 7 november 2015, 22:20 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
7 november 2015, 22:49 uur | Bericht #464490
Oei wat een enorme miskleun!
"Nederland moet veel geld uitgeven om zich te beschermen tgen het stijgen van de zeespiegel"o.i.d. zei de persoon die de olie-industrie onderzoekt in Nieuwsuur. Nou nou, wat een blunder, net zoals van die van Al Gore over Nederland. Onderzoek door Datares in opdracht van Rijkswaterstaat t.b.v. de zandsupletie heeft uitgewezezen dat de zeespiegel langs de Nederlandse kust niet versneld stijgt. Het is een lineaire stijging sinds meer dan een eeuw.
Ongetwijfeld zien zandwinnings/zandsuppletiebedrijven er wel heil in dat we in het kader van "de extreme zeespiegelsteiging" veel meer af te zetten dan nodig! WINST niet voor de natuur, maar voor hun zakken!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
rvb
Lid
Woonplaats:
Berichten: 145
Lid sinds: 9 jan. 2014
8 november 2015, 09:49 uur | Bericht #464493


zie dit dan, wat een ongelooflijke smeerboel. hier hebben miljarden mensen last van, maar ze vinden het allemaal wel best.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 november 2015, 11:28 uur | Bericht #464495
Citaat van rvb, zondag 8 november 2015, 9:49 uur [plaatje]
zie dit dan, wat een ongelooflijke smeerboel. hier hebben miljarden mensen last van, maar ze vinden het allemaal wel best.

Zou je kunnen toelichten wat we hier moeten zien rvb?  Wat ,waar ,wanneer. Bron vermelden ook graag.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 november 2015, 14:33 uur | Bericht #464498
Citaat van Ben47, zondag 8 november 2015, 11:28 uur Citaat van rvb, zondag 8 november 2015, 9:49 uur [plaatje]
zie dit dan, wat een ongelooflijke smeerboel. hier hebben miljarden mensen last van, maar ze vinden het allemaal wel best.

Zou je kunnen toelichten wat we hier moeten zien rvb?  Wat ,waar ,wanneer. Bron vermelden ook graag.
Nou ik ben niet rvb, maar wat je hier ziet is luchtvervuiling (smog) boven het oosten van China, bron is worldview van Nasa (apart topic over deze site). Datum geen idee maar beelden worden wel elke dag 1X vernieuwd
#KeepOnSmiling
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
8 november 2015, 15:36 uur | Bericht #464499
Citaat van Lako, zondag 8 november 2015, 14:33 uur Nou ik ben niet rvb, maar wat je hier ziet is luchtvervuiling (smog) boven het oosten van China, bron is worldview van Nasa (apart topic over deze site). Datum geen idee maar beelden worden wel elke dag 1X vernieuwd Bedankt Lako. Ik heb een hekel aan dergelijke zoekplaatjes als de bron niet wordt vermeld.

Overigens ben ik geheel niet tegen maatregelen om luchtvervuiling tegen te gaan. Integendeel, ik ben daar al vanaf m'n 20e actief mee bezig geweest als voorzitter van een actiecomite tegen luchtverontreiniging destijds in Schiedam. (met lokaal succes!)

Overigens is (ook door KNMI) vastgesteld dat schonere lucht vooral overdag in Europa voor extra opwarming heeft heeft gezorgd. Vuile lucht geeft meer kans op mist en mist houdt vooral overdag de temperatuur laag.

Nou dan liever een hogere temperatuur zonder vervuilde lucht!

Dus CO2 en vervuilde lucht zijn twee heel aparte hoofdstukken (zou een strijdig effect op temperatuur hebben) al komen ze uit dezelfde schoorsteen..
  | Gewijzigd: 8 november 2015, 15:37 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
9 november 2015, 09:42 uur | Bericht #464515
Hier nog een toevoeging op de satellietafbeelding die Rvb plaatste. 

'Airpocalypse' in China: vervuiling bereikt record

Smog zorgt voor grote problemen in China. Bewoners van de noordelijke miljoenenstad Shenyan hebben ademhalingsproblemen en last van prikkende ogen.

Nu de winter intreedt, stoken de miljoenen inwoners van Shenyang kolen om hun huizen te verwarmen. De kolencentrales werken volop en stoten voortdurend grote hoeveelheden smog de lucht in. Het zicht is daardoor op veel plaatsen minder dan 100 meter.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zijn de luchtwaarden gevaarlijk en ongezond voor de Chinezen. Het aandeel vuile deeltjes in de lucht is 56 keer zo veel als wat door de WHO als veilig wordt beschouwd.

Artsen beamen dat: hun spreekuren zitten de afgelopen dagen overvol met mensen die last van hun luchtwegen hebben. De stoffen die in smog zitten, kunnen kanker en hartfalen veroorzaken.
Bron: http://nos.nl/artikel/2067971-airpocalypse-in-china-vervuiling-bereikt-record.html
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
9 november 2015, 09:43 uur | Bericht #464516

President Poetin gaat naar klimaattop in Parijs



De Russische president Vladimir Poetin zal de VN-klimaattop in Parijs bijwonen. Hij zal aanwezig zijn bij de opening op 30 november.Dat zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Laurent Fabius zondag.

De eerste dag van de top is gereserveerd voor de staats- en regeringsleiders. De conferentie heeft al meer dan honderd toezeggingen binnen. In december zullen 190 staten in Parijs bijeenkomen om te werken aan een nieuw klimaatakkoord.

Behalve de Amerikaanse president Barack Obama hebben ook de Chinese leider Xi Jinping en de Indiase premier Narendra Modi hun deelname bevestigd.

Hittegolven

De conferentie heeft tot doel nieuwe internationale afspraken te maken over klimaatverandering. Inzet is om de opwarming van de aarde onder de 2 graden Celsius te houden, ter voorkoming van hittegolven, stortbuien en overstromingen die de voedsel- en watervoorraden kunnen verstoren, maar ook de sluipende stijging van de wereldwijde zeespiegel.

Duitsland dringt bij de voorbereidende besprekingen aan op tempo in de klimaatonderhandelingen. "Elk verder uitstel zou onverantwoord zijn", aldus de Duitse staatssecretaris voor milieu Jochen Flasbarth.

Controversiële kwesties

Hoge ambtenaren uit zeventig landen zijn sinds zondag in Parijs al bezig met het verkennen van mogelijke compromisoplossingen voor de meest controversiële kwesties. "Alles moet worden gedaan voor het welslagen van de conferentie in Parijs", zei Laurent Fabius aan het begin van de informele voorbesprekingen.

De 21e wereldklimaattop zal tot 11 december duren.
Bron:http://www.nu.nl/buitenland/4160873/president-poetin-gaat-klimaattop-in-parijs.html | Gewijzigd: 28 februari 2017, 12:24 uur, door Joyce.s
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
9 november 2015, 11:41 uur | Bericht #464522
Ja hoor, daar gaan we weer!
Niets over de enorme overbevolking die ellende over de arme bevolking afroept, niets over de voedselspeculanten die de prijzen ongekend omhoog schroeven waardoor armen het niet meer kunnen betalen, niets over Monsanto die op allerlei manieren sjoemelt met voedsel van kiem tot eindproduct en enorme grondgebieden van regeringen overal ter wereld opkoopt en de arme boeren verdrijft.Niets over landbouwgrond dat van de armen wordt gestolen zodat er i.p.v. voedsel gewassen worden verbouwd (alternatieve olie) waardoor de rijken nog rijker worden ten koste van levens van de arme boeren.

Dan nog niet eens gesproken over het zelf veroorzaken van overstromingen door natuurlijke bescherming voor de kusten weg te halen/ aan te tasten. Niets over de bodemdaling die in veel landen vele malen erger is dan de geringe zeespiegelstijging. Niets over het kappen/verbranden van bossen in o.a. Indonesië en Brazilië.

Niets over het als maar oorlogen voeren door het westen in landen waar ze niets te zoeken hebben waardoor nog meer arme mensen moeten vluchten.

Maar goed de klimaatconferentie komt er aan dus zullen we nog wel meer met dergelijke onheilsverhalen doodgegooid worden. De 'steek je kop in het zand' verhalen en overal de opwarming (door toedoen van de mens) de schuld van geven. Hoeven ze niets aan de werkelijke oorzaken te doen!.


"100 miljoen armen door klimaat"


Als de klimaatverandering niet snel wordt teruggedraaid,leven over 15 jaar 100 miljoen mensen meer in armoede dan nu.
Dat schrijft de Wereldbank in een rapport over klimaat en armoede. Armen zijn volgens de Wereldbank nu al kwetsbaarder voor klimaatverandering. Ze ondervinden eerder de gevolgen ervan, zoals misoogsten, het uitbreken van ziektes en hoge voedselprijzen. De bank pleit voor 'slimme' maatregelen om het klimaat te reguleren en uitstoot van broeikasgassen te beperken.
Eind deze maand wordt in Parijs de internationale klimaatconferentie van de VN georganiseerd.
NOS teletekst 138
  | Gewijzigd: 9 november 2015, 12:25 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
rvb
Lid
Woonplaats:
Berichten: 145
Lid sinds: 9 jan. 2014
9 november 2015, 18:30 uur | Bericht #464524
Citaat van Ben47, zondag 8 november 2015, 11:28 uur Citaat van rvb, zondag 8 november 2015, 9:49 uur [plaatje]
zie dit dan, wat een ongelooflijke smeerboel. hier hebben miljarden mensen last van, maar ze vinden het allemaal wel best.

Zou je kunnen toelichten wat we hier moeten zien rvb?  Wat ,waar ,wanneer. Bron vermelden ook graag.

smog, china, wanneer niet?, 

bron eosdis worldview

http://aqicn.org/map/china/ voor de cijfers kijk en huiver
rvb
Lid
Woonplaats:
Berichten: 145
Lid sinds: 9 jan. 2014
9 november 2015, 18:57 uur | Bericht #464526
deze ga ik ook even melden, want dit loopt ook uit de hand

http://www.forbes.com/sites/mclifford/2015/09/10/indonesias-forest-fires-choke-malaysia-singapore-burning-land-just-for-fun/

Planes can’t land, schools are closed, states of emergency imposed and the Indonesian President Joko Widodo makes a surprise visit to still-smoking South Sumatra. This is the new normal for Southeast Asian summers — choking haze from Indonesian forest fires. Unlike past years, the pall hardly makes a headline in the Hong Kong press. For Singaporeans, Malaysian and Indonesians the inconvenience and ill health are something they have to live with. This year is no exception. The Singapore government has a special website.

Indonesia said Friday (Sept. 11) that it would send 10,000 troops to fight the fires in Sumatra. Singapore’s defense minister the same day said that Indonesia has accepted his country’s offer to provide military aircraftto fight forest fires. Even that offer was shrouded in the smoky air: Indonesian media quoted government officials as saying Indonesia didn’t need any help.

The forest fires are set partly to clear land for palm oil plantations. Innovative efforts are going into tracking down the culprits, who in the past were able to get away with burning forest land for plantations because of the difficulty of figuring exactly what was going on in locations that are far from Jakarta.
rvb
Lid
Woonplaats:
Berichten: 145
Lid sinds: 9 jan. 2014
9 november 2015, 21:51 uur | Bericht #464530
dit is het moderne china. als je hier 1 uur buiten loopt, stik je. en nu gaan ze weer lekker kakelen in parijs, maar de boel is reddeloos verloren in china. ik snap ook niet wat ze daar maken in china, volgens mij draait daar alles om niks. je hoeft geen deskundige te zijn om te zien, het staal wat daar geproduceerd wordt, daar kan je nog geen strijkplank van maken.



blik op staalindustrie Anshan, China | Gewijzigd: 28 februari 2017, 12:24 uur, door Joyce.s
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
9 november 2015, 22:54 uur | Bericht #464532
Natuurlijk is dat niet gezond! Dat is wel het gevolg om met grote vaart een inhaalslag te maken in de productieeconomie. Nog niet zo lang geleden kwamen dergelijke fotos van grote steden uit de VS. En in de 60er jaren gingen in Vlaardingen, Schiedam en Rotterdam west mensen dood door mist met een heleboel vergif uit Europoort. Hier en in de VS heeft dat lange tijd geduurd en in de VS is het nog steeds ernstig. Ik denk dat het in China een veel kortere tijd zal zijn, simpelweg omdat ze ontwikkelingen kunnen overslaan die het westen wel moest doormaken. Het is voor de Chineze in dit soort steden in ieder geval te hopen.

21 juni 2011 San Fransisco: ernstige luchtverontreiniging

Bron foto:http://sfappeal.com/2011/06/first-spare-the-air-day-called-for-tuesday/
  | Gewijzigd: 28 februari 2017, 12:24 uur, door Joyce.s
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 november 2015, 16:37 uur | Bericht #464883
Code ROOD voor KNMI leugens

"KNMI:code oranje voor het klimaat
Volgens het KNMI is het code oranje voor het klimaat in Nederland. Ons land heeft een wereldwijd klimaatakkoord hard nodig, zegt het instituut aan de vooravond van de klimaattop in Parijs.
Volgens directeur Van der Steenhoven is de situatie kritiek, maar is het niet te laat om te handelen. De uitzonderlijk warme eerste tien dagen van november illustreren volgens hem hoe hard het gaat met de opwarming van het klimaat. Nederland is extra kwetsbaar. Het gevaar komt hier van drie kanten:de stijging van de zeespiegel,de toename van de neerslag en het stijgende waterpeil in de grote rivieren."
Bron: NOS Teletekst 107

Echt, dit is een meteo-instituut zo onwaardig. Ten eerste is het KNMI één van de trekkers van het IPCC en prijst met onzin hun eigen waar aan, dat vanzelfsprekend in de lijn ligt met het....IPCC.

Situatie kritiek? Zo, vertel eens; waarom?  Aaahhh gevaar van drie kanten! Vertel!
Ow de zeespiegelstijging?
Dat is leugen 1! De zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust toont geen versnelling van de stijging zoals die al 150 jaar is. Zie het rapport van Deltares wat in opdracht van Rijkswaterstaat de hele nederlandse kust onderzocht over een periode van 1,5  eeuw. http://www.rvo.nl/sites/default/files/sn_bijlagen/bep/96-Gasleidingen-en-gaswinning/Gaswinning-Ameland/Fase1/9_Overige/AD04%20Deltares%20bepaling%20suppletiebehoefte.pdf

Ow stijging van waterpeil van de rivieren?
Leugen 2 Het waterpeil van de rivieren is nu weer laag en dan weer hoog.

Ow, toename van de neerslag?
Leugen 3. In andere rapporten van KNMI staat dat de intensiteit van buien lijkt toe te nemen. Wat niet hetzelfde is als de totale neerslag. De totale neerslag lijkt eerder af te nemen.

En leugen 4. Ow de "uitzonderlijke warme eerste 10 dagen van de novembermaand" heeft nu ineens iets te maken met het klimaat??? Nou nou nou, wat vallen jullie door de mand. Je zegt niets als het tweede decennium van oktober buitengewoon koud is, maar wel als het eerste decennium van november warm is? Laat je nakijken man. Bovendien hebben warme en koudere perioden niets met klimaat te maken maar met het weer. Meestal zeggen jullie dat ook, maar blijkbaar moeten de mensen nu in het kader van Parijs even op het verkeerde been gezet worden.

AFSCHUWELIJK PROPAGANDA!!


  | Gewijzigd: 22 november 2015, 17:38 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 november 2015, 21:03 uur | Bericht #464891
Klimaatterreur!!
Wat een stelletje zielepoten van de NOS en KNMI om de mensen angst aan te jagen met een filmpje over het jaar 2065 waarin Nederland overstroomt. Komt het niet door ISIS dan komt het wel door klimaat, de ellende zo lijkt het. Voorlopig staat de stijging van de temperatuur al een tijdje stil. En als deze verder stijgt heeft dat niets met de mens te maken, want we komen uit de kleine ijstijd, dus kan het nog wel een tijdje op een geheel natuurlijke wijze opwarmen.
Ook de zeespiegel die al meer dan een eeuw lineair met 18 cm per eeuw stijgt zal blijven stijgen op deze natuurlijke wijze. Niet iets om je zorgen over te maken en je portemonnee leeg te laten trekken door de overheid om allerlei niet te controleren klimaatcommissies van het KNMI te financieren.

Klimaatvluchtelingen uit Bangladesh??
En de leugens over opwarming blijven binnenstromen
Ja hoor avondje besteden aan Bangladesh omdat daar de gevolgen door opwarming al gevoeld wordt en mensen vluchten.
Nou zolang ik met het weer bezig ben vanaf mijn 5e jaar en daarna ook radioamateur was heb ik nooit iets anders gehoord dan dat ze daar altijd al wegspoelen. Elk jaar opnieuw. En het aantal slachtoffers loopt alleen maar op vanwege de ongeremde bevolkingsgroei waar de VN-commissies met een grote boog omheen lopen. Er wonen mensen op plekken waar ze vroeger vanwege het gevaar van overstromingen niet gingen wonen. Maar vanwege steeds minder ruimte moeten ze wel. Dus meer doden, want aan dijken wordt niet gedacht want de overstroomde delen zijn het meest vruchtbaar. En nu stappen een aantal in de trein naar het rijke noorden van Europa. Klimaatvluchteling of gewoon gelukszoekers.
Hou me ten goede, ik bekritiseer die mensen niet, ik zou het in hun positie ook doen met mijn gezin, maar om daar als NOS/KNMI zo'n propagandastunt ten behoeve van hun klimaat-hobby te maken is ronduit zielig en misleidend.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
23 november 2015, 10:56 uur | Bericht #464899
Alle kolencentrales in Nederland sluiten
Natuurlijk zou je dat kunnen doen, graag zelfs. Prima, hoe minder vervuiling van de lucht hoe beter (en dan heb ik het niet eens over CO2).

Maar waar de hoogleraren mee komen is dat de centrales op aardgas moeten gaan draaien. Daarvoor moet gas uit Noorwegen betrokken worden volgens de schrijvers.
Ja, uit andere landen, want anders storten de huizen in Groningen in door de aardbevingen. Hopelijk wonen er in Noorwegen geen mensen op een bodemlaag die instabiel wordt a.g.v. de aardgaswinning.

Maar waarom nu komen met dit verhaal? OM EEN SIGNAAL AF TE GEVEN AAN PARIJS zeggen ze dan. Waarom kwamen ze niet in actie toen ze die kolencentrale in Groningen gingen bouwen? En de nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte?

Sorry hoor, maar ineens moeten allerlei figuren ineens de media halen. En daar kom je alleen maar in als je tegen CO2 bent en opwarmingsalarmist. Als het puur tegen de vervuiling gericht was geweest hadden ze er al lang eerder mee kunnen komen!! | Gewijzigd: 23 november 2015, 11:20 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
23 november 2015, 11:08 uur | Bericht #464900
Citaat van Ben47, maandag 23 november 2015, 10:56 uur Alle kolencentrales in Nederland sluiten
Natuurlijk zou je dat kunnen doen, graag zelfs. Prima, hoe minder vervuiling van de lucht hoe beter (en dan heb ik het niet eens over CO2).

Maar waar de hoogleraren mee komen is dat de centrales op aardgas moeten gaan draaien. Daarvoor moet gas uit Noorwegen betrokken worden volgens de schrijvers.
Ja, uit andere landen, want anders storten de huizen in Friesland in door de aardbevingen. Hopelijk wonnen er in Noorwegen geen mensen op een bodemlaag die instabiel wordt a.g.v. de aardgaswinning.

Maar waarom nu komen met dit verhaal? OM EEN SIGNAAL AF TE GEVEN AAN PARIJS zeggen ze dan. Waarom kwamen ze niet in actie toen ze die kolencentrale in Groningen gingen bouwen? En de nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte?

Sorry hoor, maar ineens moeten allerlei figuren ineens de media halen. En daar kom je alleen maar in als je tegen CO2 bent en opwarmingsalarmist. Als het puur tegen de vervuiling gericht was geweest hadden ze er al lang eerder mee kunnen komen!!

Aardbevingen in Friesland?vertel je mij iets nieuws,moet toch echt provincie Groningen zijn lijkt me zo;)
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
23 november 2015, 11:19 uur | Bericht #464901
Citaat van pkd19, maandag 23 november 2015, 11:08 uur Aardbevingen in Friesland?vertel je mij iets nieuws,moet toch echt provincie Groningen zijn lijkt me zo;) Bedankt PKD19, foutje!!
  | Gewijzigd: 23 november 2015, 11:21 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
25 november 2015, 19:23 uur | Bericht #464991
Hoe het KNMI en WMO steeds aan warmterecords komen

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, maar er wordt wat afgerotzooid om maar tot hogere temperaturen t.o.v.. het verleden te komen.

Het best is het te illustreren met de gegevens van NASA waar WMO en KNMI hun gegevens klakkeloos van overnemen, behalve wanneer er ook maar iets is dat hen niet aanstaat, zoals de het recente onderzoek dat NASA publiceerde, waaruit blijkt dat het landijs van de Zuidpool helemaal niet verminderd, maar juist vermeerderd is.

Maar goed, hier de NASA-grafieken van de temperatuur in Brazilië, Quixeramobim, waaruit blijkt hoe er gecorrigeerd wordt om de stijging tot uitdrukking te brengen (onderste grafiek) terwijl de ongecorrigeerde grafiek (bovenste grafiek) juist een daling van de temperatuur laat zien


Dit was de oorsprokelijke grafiek van de feitelijke metingen

http://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/show_station.cgi?id=303825860000&dt=1&ds=1


Dit na de aanpassing: Tja en dan blijkt de huidige temperatuur plotseling enorm hoger dan die uit het verleden, gek hè??


http://data.giss.nasa.gov/cgi-bin/gistemp/show_station.cgi?id=303825860000&dt=1&ds=12

Doet KNMI ook zoiets?
Nou dat zou best kunnen. Waarom is de winter van 1947 v.w.b het aantal behaalde Hellmanngetallen sinds vorig jaar plotseling hoger dan 1963 die altijd bovenaan gestaan heeft?? Juist, door aanpassing van de temperaturen van 1947!! En het betreft niet alleen 1947 natuurlijk, alleen viel deze op tijdens het narekenen van het aantal Hellmanngetallen door mij. Dat spoorde ineens niet meer met de behaalde etmaaltemperaturen in de Hellmannmaanden van 1947. Pas toen paste het KNMI de Hellmanntabel aan. Anders had er geen haan naar gekraaid en was de correctie niet opgevallen.

Kortom, men berekend de huidige warmte t.o.v. verleden door de temperatuur in het verleden naar lagere waarden te corrigeren! Wereldwijd heeft men ook stations uit de berekeningen weggelaten waardoor je ook "gewenste" afwijkingen krijgt. En zo wordt er maar wat aan gerotzooid om ons in de maling te nemen.
 
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 98 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 98, lezen 2 mensen het topic "Regenboog bij nacht".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden