Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Johns, FL.

22 Apr 2024 03:33:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

22 Apr 2024 03:33:17
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
12 januari 2016, 23:58 uur | Bericht #467452
Al langere tijd zouden wereldwijd vreemde "trompetgeluiden" te horen zijn. Op internet zijn meldingen en videobeelden te vinden vanuit landen als Canada, Australië, United States en begin 2015 ook vanuit Duitsland. Nu zou ook in het westen van Nederland deze mysterieuzen geluiden gehoord zijn. Een stukje uit het AD:
Martijn Mastenbroek uit Pijnacker zat afgelopen zondagavond thuis toen hij opeens een merkwaardig geluid hoorde. ,,Het was net of je trompetten hoorde schallen,'' zo blikt hij terug. ,,Het was een drukkend geluid, dat een seconde of vijf aanhield. Nee, het was niet de wasmachine. Het kwam echt van buiten. Mijn vriendin hoorde het ook.''

Ook elders in de regio duiken meldingen op van het vreemde geluid. Zo kreeg Mastenbroek via Facebook veel bijval van mensen die het 'trompetgeschal' zondagavond óók hadden gehoord. Ook in Bleiswijk zou het vreemde geluid te horen zijn geweest. En uit Gouda dook al een filmpje op, waarin het geluid ook daadwerkelijk is vastgelegd. 

De mysterieuze geluiden zijn in het eerste weekend van het jaar ook in Marokko gehoord, aldus de website bladna.nl. In de steden Agadir, Casablanca en Tanger werd door de inwoners vreemde toon gehoord. Wetenschappers daar houden het op een geologisch fenomeen of een ultrasoon geluid.

ad.nl

 

Een video van het geluid woensdag 6 januari, 7.45 uur in Gouda:



Theorieën voor de afkomst van deze geluiden lopen uiteen; krachtige zonnevlammen, geluiden vanuit de aarde, bovennatuurlijke verschijnselen of in het geval van afgelopen weekend gewoon afkomstig van de Rotterdamse havens. De NASA gaat voor de 2e uit de reeks en spreekt over "aardse radiogolven", door wetenschappers ook wel 'tweeks', 'whistlers' en 'sferics' genoemd.

Hieronder een artikel van Tech Times:

Strange Trumpet Sounds Heard Over US, Canada, Australia, Other Countries: From God, Aliens, Or Just Our Planet?

People from different parts of the world have been left terrified after hearing what is believed to be an evil-sounding trumpet noise coming from an unknown location in the sky.

Residents who were able to capture the ominous sound went to upload their recordings on social media sites. Several of these clips came from Canada, Australia, Germany and the United States.

In a video shot last month from Germany, a child can be seen frightened stiff as the strange noise blasted from afar.

In Canada, Kimberly Wookey was able to record numerous clips of these mysterious sounds. She uploaded several of them on Youtube.

"This is the second time I personally have heard these sounds here in Terrace BC Canada," Wookey wrote on her Youtube account. "First time was June 19th 2013 at approx. 9-9:30am but it was not quite as intense."

In another entry, dated Aug. 29, 2013, Wookey claimed she was awoken by the loud noise, which she knew she had heard before. She said that she went to see her seven-year-old son who was also terrified by the noise.

Wookey added that she does not believe that the events had any connection with religious acts, or that the noises could have come from aliens, trains or construction.

She does, however, believe it could have something to do with a geophysical phenomenon.

Aaron Traylor, a resident of Montana, said that he had been suffering from nightmares after he uploaded the frightening sounds.

He recounted how his wife woke him up one evening because he was screaming in his sleep.

Traylor said he first heard the noise while he was with his daughter and his dog. When they heard the eerie sound, his daughter was suddenly stopped in her tracks and his dog's ears perked up.

According to reports, scientists at the National Aeronautics and Space Administration (NASA) believe the noise could potentially be the "background noise" of the Earth.

"If humans had radio antennas instead of ears, we would hear a remarkable symphony of strange noises coming from our own planet," a spokesperson from NASA explained.

NASA said that the sound can be compared to the background music that can usually be heard in classic science fiction films. Experts, however, stressed that the noise coming from the Earth is not science fiction.

These natural radio emissions from the planet are very much real, NASA said. While most people are unaware of this phenomenon, the noises occur around people all the time.

Een wereldwijde hoax of daadwerkelijk een opmerkelijk natuurfenomeen?

Nog enkele video's:



| Gewijzigd: 13 januari 2016, 00:07 uur, door Justin
XRaver
Lid
Woonplaats: Schoonoord
Berichten: 229
Lid sinds: 20 jan. 2013
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 januari 2016, 08:01 uur | Bericht #467458
Ik volg dit ook al een ruime tijd! volgens menig mensen is dit een hoax door iemand die begon na de film war of the worlds.

maar nu er steeds meer filmpjes binnen komen en de telegraaf al begin, heb ik ook mijn twijfels
Bron: http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/24994333/__Meer_meldingen_bizar_geluid__.html

Volgens Khalilov en zijn onderzoeksteam zijn van mening dat een dergelijke krachtige en immense manifestatie van akoestische zwaartekrachtsgolven te maken heeft met grootschalige energetische processen. Het gaat om krachtige zonnevlammen en de enorme hoeveelheid energie die ermee gepaard gaat.

Ze worden met hoge snelheid richting de Aarde afgevuurd en verstoren de magnetosfeer, ionosfeer en bovenste laag van de atmosfeer. De effecten van krachtige zonnevlammen, de invloed van schokgolven in de zonnewind, stromen hoogenergetische deeltjes en elektromagnetische straling zijn grotendeels verantwoordelijk voor akoestische zwaartekrachtsgolven als gevolg van een toename in zonneactiviteit.

Sinds halverwege vorig jaar is de zonneactiviteit plotseling sterk toegenomen. Professor Khalilov neemt aan dat een substantiële toename in zonneactiviteit waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de generatie van de ongewone zoemtoon die uit de lucht komt.

Vanaf begin 2011 nam de zonneactiviteit sterk toe, sterker dan invloedrijke wetenschappelijke instituten in 2010 en 2011 hadden voorspeld. De toename in zonneactiviteit is wel consistent met de voorspelling van de onderzoeksraadGeochange die in juni 2010 is gepubliceerd.

Bron: http://www.alleendewaarheid.nl/vreemde-geluiden-in-de-lucht-verklaard-door-wetenschappers

Sommige mensen gaan wel heel ver met een verklaring, ze denken namelijk dat dit een wapen is uit amerika.

De H.A.A.R.P. 
(High Auroral Active Researsch Project)

dit wapen moet volgens hun het klimaat kunnen regelen over de wereld en aardbevingen, tornado's, orkanen etc kunnen veroorzaken.

Bron: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6

(Filmpje)

http://www.haarp.net/

Heel appart!.
  | Gewijzigd: 13 januari 2016, 08:20 uur, door XRaver
Let it snow!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 januari 2016, 21:48 uur | Bericht #467558
Het kan wel eens zo zijn dat het temaken heeft met de komst van Jezus Christus. 

1. Eindtijd leven we in
2. De AntiChrist is er ook: ISIS (het werk van de duivel)
3. Oorlogen/Natuurrampen gebeuren steeds vaker. 

 
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
niksnut
Lid
Woonplaats:
Berichten: 93
Lid sinds: 30 aug. 2006
13 januari 2016, 23:19 uur | Bericht #467593
oude documentaire maar zeer interessant 




  | Gewijzigd: 13 januari 2016, 23:20 uur, door niksnut
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
14 januari 2016, 00:47 uur | Bericht #467601
Was er niet  ergens op discovery of zo  een serie over opmerkelijk weer, waar dit ook in voor kwam? MET een verklaring?
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
14 januari 2016, 00:48 uur | Bericht #467602
Citaat van BjornOnweer, woensdag 13 januari 2016, 21:48 uur Het kan wel eens zo zijn dat het temaken heeft met de komst van Jezus Christus. 

1. Eindtijd leven we in
2. De AntiChrist is er ook: ISIS (het werk van de duivel)
3. Oorlogen/Natuurrampen gebeuren steeds vaker. 

 
Het kan natuurlijk, maar met name punt 3 is denk ik vooral een gevolg van het steeds sneller bekend raken ( en opblazen van..) gebeurtenissen op het wereldwijde web.
 
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 januari 2016, 10:44 uur | Bericht #467620
Citaat van BjornOnweer, woensdag 13 januari 2016, 21:48 uur Het kan wel eens zo zijn dat het temaken heeft met de komst van Jezus Christus. 

1. Eindtijd leven we in
2. De AntiChrist is er ook: ISIS (het werk van de duivel)
3. Oorlogen/Natuurrampen gebeuren steeds vaker. 

 

Daar zou ik zeker geen bezwaar op hebben als Jezus terugkomt! (Openbaringen e.d).
Ik zie er wel naar uit dat de wereld eindelijk is wordt rechtgezet zoals het bedoeld is, en dat er vrede komt.
 
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
14 januari 2016, 10:56 uur | Bericht #467622
Nu zitten we in een topic "Mysterieuze trompetgeluiden, hoax of waarheid?" ineens midden in de religie?? Pfff, laten we het gezellig houden. We hebben er al genoeg op de wereld lopen die hun religie het beste vinden door de eeuwen heen (geen religie uitgezonderd) en anderen religiën en ongelovigen vervolgden en martelden tot de dood er op volgde..

Terug on topic.
Ik heb geen "Mysterieuze trompetgeluiden" gehoord, sluit niet uit dat anderen het wel gehoord hebben en sluit ook niet uit dat het een HOAX is. Klaar!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
14 januari 2016, 13:23 uur | Bericht #467636
De Metro heeft er gister ook een item aan gewijd, dat weer n.a.v. een item van Editie NL waarin ze menen de waarheid achterhaald te hebben....

Raadsel 'mysterieuze geluiden' opgelost

Nederland was dinsdagavond in de ban van een mysterieus geluid: een zwaar, schrapend geluid dat doet denken aan blaasinstrumenten. Maar wat was het nou eigenlijk? Een industrieterrein, zoals werd gesuggereerd, de trompetten van de Apocalyps of toch buitenaardse wezens die ons eindelijk hebben gevonden?

Even leek het erop dat de speculatie over iets buitenaards er niet ver vanaf zat. RTL Late Night berichtte over een zonnestorm die zorgt voor akoestische zwaartekrachtgolven. Die bestaan niet. Ook werd er gesuggereerd dat de zonnestorm zorgt voor een magnetische verandering diep in de aarde. Wederom niet wat de herrie heeft veroorzaakt.

Samen met geofysicus Lennart de Groot van de Universiteit Utrecht, loste EditieNL het mysterie op. „Het gebeurt met name 's nachts, dan koelt het aardoppervlak namelijk af. De temperatuurverdeling verandert dan. Geluid wordt op deze manier teruggebogen naar het aardoppervlak en daardoor hoor je het over grotere afstanden dan overdag.” Een heel simpel natuurkundig verschijnsel, dus.

CANADA

Het geluid werd voor het eerst in 2011 gehoord. Sindsdien zijn er talloze filmpjes online verschenen waarin het geluid te horen is. Het mysterie werd in Canada opgelost toen het geluid daar te horen was. „Iemand anders uit die stad is de volgende dag op zoek gegaan. Hij vond een graafmachine die het cement aan het schoon schrapen was in een skatepark dat aangelegd werd”, vertelt De Groot. Bang hoeven de mensen in het westen van Nederland dus niet meer te zijn.

Bron: metronieuws.nl

-------------

En hier de video van Editie NL:



-------------

Overigens op onze Facebook pagina ook diverse reacties van personen die menen het geluid te hebben waargenomen;


 
 
 
| Gewijzigd: 14 januari 2016, 13:26 uur, door Justin
Woonplaats: Oude Pekela
Berichten: 286
Lid sinds: 11 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
14 januari 2016, 23:02 uur | Bericht #467742
Hmm het blijft een interessante kwestie. Ik heb op Discovery Channel (begin 2015) een uitzending gezien wat hierover ging. Zo'n 3 maand geleden heb ik zelf ook zoiets gehoord. Ik was bij mijn vriendin in Smilde en ik was onderweg naar werk (Nachtdienst+- 21:15 uur). Toen ik vanuit de stilte een onverklaarbaar geluid hoorde. Het leek alsof er treinen in de verte reden. Terwijl mijn vriendin echt aan een achterafweggetje woont, met alleen weiland. Ook in de wijde omtrek rijden geen treinen. Ik heb mijn vriendin erbij geroepen, maar toen zij aankwam was het geluid nagenoeg verdwenen (tuurlijk, altijd zo :/). Ik kreeg er kippenvel van en dat krijg ik van bovenstaande video's ook! Ik ga er wel vanuit dat het een natuurlijk fenomeen is...
Prachtige ontlading (06-08-13') op film vastgelegd: http://youtu.be/1KIWtsZxQ7g?t=2m45s
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 96 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 96, lezen 2 mensen het topic "Bizar filmpje van tornado in Mexico".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden