Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
franssie
Lid
Woonplaats: jo22mh (QTH) | Muiden
Berichten: 35
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 juli 2017, 22:54 uur | Bericht #481312
@Takanka - als je stopt snap ik het helemaal, je stopt ergens energie in en je wilt er ook iets van energie voor terug.
Ik als lurker zal je bijdragen in de toekomst dan misschien missen maar hoop op de kleine kans is dat je blijft bijdragen. 

Misschien moeten we kijken of er een groter moderatieteam kan komen, ik wil daar wel wat tijd in steken. 
RonD
Lid
Woonplaats: Eijsden
Berichten: 5
Lid sinds: 27 aug. 2016
19 juli 2017, 22:54 uur | Bericht #481313
Ik snap jouw frustratie, Tatanka. Zou wel zeggen: wat geef je eigenlijk om de mening van iemand, die het woord “kans” niet begrijpt? Als jij er nog zin in hebt, probeer toch geen waarde aan zulke meningen te hechten.

En idd zijn er toch vele lurkers (incl. mij) die heel vaak gewoon kijken wat je zegt, daarvan leren maar toch grotendeels hun bek houden (en mijn vriendin weet nu ook wat CAPE betekend en dat waardes >4000 j/kg er niet zo vaak zijn…).

Kijk, ik kan aan de kansentopics (nog) geen waarde toevoegen, dus spam ik daar niet. Dus zie je mij, en ongetwijfeld heel vele andere mensen, gewoon niet posten of jouw boodschappen op social media sturen. Maar wij waarderen wel jouw uitleg - en natuurlijk ook de posts van anderen die waarde aan de kansentopics toevoegen!

Dus bij deze ook eens dank je wel voor je moeite, of je nu wilt doorgaan of niet.
Ron
Waarom deze advertentie?
Wim735
Lid
Woonplaats: Middelstum
Berichten: 38
Lid sinds: 7 jul. 2017
19 juli 2017, 23:03 uur | Bericht #481316
Ben benieuwd of er nog wat komt richting het Noord-Oosten. Was een beetje een teleurstelling vandaag tot nu toe. Maar we blijven nog even wakker! 
RowanH
Lid
Woonplaats: Winkel, Noord-Holland
Berichten: 104
Lid sinds: 6 mei. 2012
19 juli 2017, 23:06 uur | Bericht #481317
Zojuist 2 cc gespot ter hoogte van Alkmaar, gek genoeg niet te zien op de storm tracker
Wolkje
Lid
Woonplaats: Zuid Veluwe
Berichten: 25
Lid sinds: 25 aug. 2014
19 juli 2017, 23:08 uur | Bericht #481318
Tjee....ik schrik hier van wat ik lees! Tatanka ik las altijd graag je berichten. Wat het weer er zelf uiteindelijk van gaat maken kan niemand exact voorspellen. Niets zo veranderlijk als het weer. Maar dat er van die idioten zijn die het op de weerman of weervrouw persoonlijk spelen moeten zich echt in hun bovenkamer laten nakijken! Mafkezen! Blokkeren dat soort figuren zodat het forum ook nog gezellig en interessant blijft voor diegenen die het wel waarderen. Ik mag hopen dat de weermannen cq vrouwen die bedreigd worden ook aangifte doen. Dit kan echt niet! Tatanka ik waardeer je beslissing maar hoop dat je blijft!
Vriezzer
Lid
Woonplaats:
Berichten: 10
Lid sinds: 1 jan. 2017
19 juli 2017, 23:10 uur | Bericht #481319
Citaat van Tatanka, woensdag 19 juli 2017, 22:32 uur Dat kan ver gaan ja in mijn begin jaren zelfs bedreigd met de dood. DaarMaar goed ik ga dit verhaal afsluiten, het word erger en erger. Dit is nou niet gebeurd hoor maar wel een paar andere forse beledigingen die ik getoond heb. Ik ben vrij actief op twitter ook dus het is niet alleen hier. Tis en en en ....... 

Het is goed zo ik ga me zelf nou meer en meer richten op Chasen, en weer zelf gaan genieten van eventuele onweer. 


Ook Helga van Leur is er mee bekent.

De hitte speelt mensen parten. Vooral de twitteraar die RTL-weervrouw Helga van Leur ernstig bedreigde omdat hij zich niet kon vinden in haar weersvoorspelling.

Helga laat via Twitter weten niet goed te weten wat ze moet doen. “Zucht. Zo jammer… #socialmediaterreur Wat nu?!”

'Weerman' Ashoka, alias Winterexpert, beweert op Twitter een betere voorspelling van het weer te kunnen maken en zet zijn woorden kracht bij met allerlei pittige bedreigingen aan het adres van Helga. Hij vindt haar maar een overbetaalde Farizeeër die er niets van snapt. En dat drukken wij het nog voorzichtig uit…

 

Ah jah, die 'weerman'. Iedereen die ooit maar iets over weersvoorspellingen op Twitter zet, krijgt met hem te maken. Waaronder ondergetekende.. Ga je er tegenin wordt je hele gezin/familie erbij gehaald. Bizar dat zulke figuren vrij spel blijven houden op social media.. (Y)

Mijn steun heb je. Voorspellingen opstellen is opzichzelf leuk en veel lezers vinden ze leerzaam om te lezen. Ze worden ook zeker gewaardeerd.  Alleen als het door de agressieve houding van een groep leeghoofden niet meer te houden is en de voldoening daardoor verdwijnt, dan houdt het gewoon op. | Gewijzigd: 19 juli 2017, 23:13 uur, door Sven
Aantal onweersdagen 2023: 17
Aantal onweersdagen 2022: 21
Aantal onweersdagen 2021: 16
Aantal onweersdagen 2020: 17
Aantal onweersdagen 2019: 22
Aantal onweersdagen 2018: 26
Aantal onweersdagen 2017: 12
Aantal onweersdagen 2016: 20
Aantal onweersdagen 2015: 14
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juli 2017, 23:27 uur | Bericht #481320
Bedankt voor alle positieve reacties. Maar het is beter dat ik stop met kansen zetten. Weltrusten !!:/
there can be only one
Birdie
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht (ZH)
Berichten: 120
Lid sinds: 3 jul. 2010
19 juli 2017, 23:28 uur | Bericht #481322
Beste Tatanka,
Ik kan zelf ook heel teleurgesteld zijn. De laatste jaren onweert het bij mij in Zwijndercht (zuid westen) vrijwel nooit meer. Wanneer er dan over een kans gesproken wordt op zwaar onweer voor jou regio, dan groeit toch steeds weer de hoop. Vooral wanneer dit door alle gerenomeerde meteo instellingen bevestigd wordt, dan wordt die voorzichtige hoop een reële kans. Wanneer je op de bewuste dag dan ook leest dat "het gehele land wel met een vorm van slecht weer te maken krijgt" dan wordt het een zekerheid. Dit kan en mag niet meer misgaan. Op een dag als vandaag ga ik dan ook vroeger naar huis (gewoon, om niks te missen). Ik doe snel wat boodschappen en eet iets makkelijks, zodat ik de rest van de middag achter mijn computer door kan brengen en lekker naar de lucht kan turen. Zojuist (22:00) regende het hier licht uit dunne bewolking met daarachter weer heldere lucht. Voor mij het teken dat er niks meer komt. Dit was het, probeer toch maar te slapen. Ik baal dan echt heeel, heel erg!
Ik kan ook heel jaloers worden. Op regio's waar kansen vaker resulteren in echt onweer. Ook daar is er misschien vandaag niets gebeurd, maar de volgende keer is het gewoon weer raak. En sommige goed bedoelde uitspraken van mensen kunnen ook wel eens verkeerd vallen. Zo schreef vroeger eens iemand op de site aan mij: "maar je kan toch ook genieten van de berichten van mensen die wel onweer hebben gehad"

Maar ongenuanceerd boos worden op iemand die altijd zijn uiterste best doet en ook nog eens hoogwaardige weerartikelen schrijft, dat gaat er bij mij niet in. En Tatanka, zoals je leest, geldt dit voor vrijwel alle onweerliefhebbers op deze site. Wij staan boven dit soort "wezens" en jij helemaal. Dus ook voor jou, probeer wat te slapen.
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 31 dec. 2015
19 juli 2017, 23:54 uur | Bericht #481327
twitter pffffffffffffffffffffff.  ik hoor er veel van,  nog erger dan morse code.
de Hel van 16 laat nog op zich wachten...
tot die tijd ander weer nieuws.
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
19 juli 2017, 23:55 uur | Bericht #481328
Citaat van Haydrion Rayel, woensdag 19 juli 2017, 23:30 uur Je hoeft niet met de dood te dreigen dat gaat ver, alhoewel ik me er niets van zal aantrekken.  De tijd dat jan hier was wat dit forum nog redelijk ok maar tegenwoordig ... tot zover mijn mening.Sorry, maar met die 'Jan' viel helemaal niet te praten en deze site is er enorm op vooruit gegaan sinds hij vertrok.
Tot zover mijn mening, hoewel ik er niet van hou om oude koeien uit de sloot te halen. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 00:08 uur, door Sven
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 juli 2017, 00:00 uur | Bericht #481329
Ik denk dat iedereen ondertussen zo zijn zegje heeft kunnen doen en dat we dit onderwerp eens tot een eind kunnen brengen
EHTX
Lid
Woonplaats: Texel
Berichten: 48
Lid sinds: 24 nov. 2010
20 juli 2017, 00:53 uur | Bericht #481334
Nog een all-time lurker hier die hoopt dat Tatanka doorgaat - al zoveel geleerd!!  Maar Tatanka's keuze; in dat geval zou ik ook gaan voor chasen ipv informeren (H)  Happy days to you - bedankt voor het delen van je kennis hier ;)

Op Texel is het windstil (dat is vreemd..) en nog steeds 20.9 graden (ook vreemd op dit tijdstip). De verwachtingen zeggen restjes regen voor morgen, maar we zien wel. Normaliter is het gezegde: voor de langste dag neemt de zee, na de langste dag geeft de zee (boerenwijsheid "hier").

Beetje nattigheid kan hier geen kwaad, "we" hebben hier sinds februari de minste neerslag gehad van heel Nederland - het is gortdroog.. Roze "meer" anyone?


Edit: Vandaag in Woerden wel een pracht van een onweeersbui gehad. Kort maar krachtig, mooie CG's en beste donders. Duurde aleen maar een halfuur, waarna het weer beroerd benauwd werd... | Gewijzigd: 20 juli 2017, 01:00 uur, door EHTX
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
20 juli 2017, 01:21 uur | Bericht #481337
Ik heb nog heel lang bij de uiterwaarden gezeten en nu en dan gefilmd. Ik zag op de dijk daar nog altijd weerlicht, zelfs nu het nog in Ahaus in Duitsland is, is het met groot gemak te zien. Maar alleen als je natuurlijk uitzicht hebt.

Vandaag dus (nog) geen onweer maar wel weerlicht. Van het onweer van de 19e in de avond heb ik nog wel gedonder gehoord en het was soms iets dichterbij, en het begon zelfs eventjes een paar keer licht te spetteren, maar niet lang en ook zacht. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 01:22 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Hulk
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 42
Lid sinds: 20 jul. 2014
20 juli 2017, 02:05 uur | Bericht #481341
Wat er nu allemaal van de waddeneilanden tot Duitsland n beetje ontwikkelt, is dat dan t gene waar t knmi voor waarschuwde voor t zuiden, maar dan minder heftig?
Ik zie wel wat lekkere buien en hier en daar wat onweer.
Elders ontstaat ook nog t een en ander dus wellicht....

Ik heb in t verleden vaker meegemaakt dat ik rond 1-2 uur in de nacht redelijk teleurgesteld bedwaarts ging, om rond half 6 in de morgen wakker gerommeld te worden...dus misschien moet ik maar naar bed. Edit: ik lig NET....FLITS...*rommel* | Gewijzigd: 20 juli 2017, 02:15 uur, door Hulk
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
20 juli 2017, 02:26 uur | Bericht #481343
Enkele screenshots uit mijn video van het onweer op afstand in de avond van 19-07-2017. Ik heb het opgenomen bij de uiterwaarden van Velp. Aan de overkant van de IJssel ook de verbrandingsoven te zien in Duiven





Ondanks de beelden niet zo heel scherp zijn, zijn dit mijn allermooiste bliksemopnamen ooit qua bliksem, en sommigen achter een wolk ook en toch zichtbaar. Vooral trots op de onderste!  Geweldig dat ik dit heb kunnen vastleggen, maar helaas niet in mega HD. Maar goed, beter zijn ze nog nooit gelukt in het donker (op 1 toevallige na) bij mij dus heb ik persoonlijk ook weer een mijlpaal bereikt. Erg veel waren er niet zo dichtbij. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 18:48 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Dickje
Lid
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Berichten: 275
Lid sinds: 29 mei. 2011
20 juli 2017, 03:51 uur | Bericht #481344
Net wakker geworden van een prima onweersbui. Als ik zo de radar bekijk krijgt een behoorlijk deel van Nederland hier nog mee te maken. Duurde even maar dan heb je ook wat. Tatanka had dus gewoon gelijk en zat goed met zijn kansenverhaal. Jammer voor al die droeftoeters, die geen geduld hadden.
Thor las je verhaal Tatanka en knikte dat het goed was. Ik hoop dat je nog veel kansen blijft neerpennen!
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
20 juli 2017, 03:56 uur | Bericht #481345
De nacht die in eerste instantie met weerlicht begon vanuit Duitsland, is nu een aantal uren later toch al een nieuwe onweersdag aan het worden. De eerste hele verre zachte donder is al te horen en natuurlijk ook de flitsen die zijn te zien. 

Edit: Echt groot werk hebben we nog steeds niet gehad dit jaar. Nu sterft de bui in rap tempo helemaal uit, als een pudding in elkaar geblubbert. Wat een fars weer. En wéér op afstand wat de klok slaat. 2017 is gedoemd te mislukken wat onweer betreft met kleine situatie's met ook een mager aantal onweersdagen voor de laatste decade van juli :/. Maar we hebben dan ook niet echt een geweldige zomer tot nu toe sinds juli op de kalender staat. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 04:59 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Antares
Lid
Woonplaats: Heerlen, Zuid-Limburg
Berichten: 426
Lid sinds: 23 jul. 2009
20 juli 2017, 05:08 uur | Bericht #481346
Zojuist wakker geworden van het onweer dat ik nog verwacht had. Je merkt wel dat de onweersbuien minder worden doordat het nu lichter wordt. Maar wat een prachtige CC's en CG's waren dat in Zuid Limburg. Even een half uur vermaakt. Geduld loont en dat was het zeker! Qua onweer dit jaar moet die ene dag nog komen waarop er regionaal zwaar onweer mogelijk moet zijn. Elk jaar hebben we die ene beruchte dag gehad.. ik ben er klaar voor en wacht rustig af. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 05:10 uur, door Antares
Vers in 't geheugen:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Mimi
Lid
Woonplaats: Twello
Berichten: 241
Lid sinds: 28 jun. 2012
20 juli 2017, 05:17 uur | Bericht #481347
Hevige regen en jawel, gedonder. Blijkbaar ben ik door de eerste paar klappers heen geslapen, en dat is op zich al een wonder. Maar echt dreunende knallen valt hier gelukkig mee.
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
20 juli 2017, 05:46 uur | Bericht #481348
Hier niets alleen klein buitje regen gehad
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 239 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 239, lezen 2 mensen het topic "Winterverwachting 2012 --- 2013 + Discussie (Deel 2)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden