Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

17 Mar 2024 10:41:55
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 244
Lid sinds: 27 okt. 2012
21 september 2017, 11:38 uur | Bericht #482476
Het complete topic kan natuurlijk met een flinke korrel, zo niet een hele strooiwagen, met zout gelezen worden, maar hij is er echt de eerste winter voorspelling voor de winter 2017/2018! (correct me if i'm wrong). Helaas niet voor Europa, maar wel voor de Verenigde staten.  Het hogedruk gebied wat zich ontwikkeld in het noord//oosten zorgt nu nog voor wat hogere temperaturen, maar mijn winterse hartje begon al langzaam een beetje sneller te kloppen. Met een iets betere liggen hadden we heerlijk winter weer gehad als deze kaart in januari ook te zien zal zijn.




Hierom ben ik maar eens wat gaat rondneuzen op het internet en daar kwam ik hem tegen... de wintervoorspelling voor de VS van The Old Farmer's Almanac. Nou zijn almanakken natuurlijk gebasseerd op natte vinger werk, maar als winter liefhebber moeten we toch wat ;)

Zoals de afbeelding ook laat zien voorspeld de almanak een milde en natte winter voor het oosten van de Verenigde Staten. De afgelopen jaren was het vaak het geval dat als het daar heel hard vroor, wij hier bijna konden barbecueën (en andersom). Goed nieuws voor ons dus! Natuurlijk is hier geen pijl op te trekken en hebben we er helemaal niks aan. Maar met het herfstweer van de afgelopen tijd en het heerlijke weekend in het vooruitschiet moet ik toch maar terug in mijn zomerslaap. 


bron: https://www.almanac.com/content/winter-weather-forecast-2017-2018
JOHNNY123
Lid
Woonplaats: Enschede
Berichten: 785
Lid sinds: 20 dec. 2014
21 september 2017, 14:29 uur | Bericht #482477
CFS is voorlopig nog zeer zacht voor de wintermaanden. Heb er weer zin in....
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
21 september 2017, 17:17 uur | Bericht #482478
Ook ik kijk enorm uit naar de winter. Wat mij betreft het mooiste seizoen van het jaar. Binnenkort komen de winterprognoses van Accuweather en Alpenweerman online! Hopelijk met goed nieuws voor de winterliefhebbers.. | Gewijzigd: 21 september 2017, 17:21 uur, door Stefanv
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
21 september 2017, 17:48 uur | Bericht #482481
De afgelopen jaren was ik er nooit zo mee bezig, aangezien we hittegolven hadden tot diep in oktober maar nu we eindelijk eens herfstweer hebben in de herfst ging ik toch ook al eens opzoek in het wereldwijde web. Zo volg ik nu de videos van gavswheatervideos op youtube. Hij heeft nu blijkbaar een patroon gevonden dat erg lijkt op de herfst van 2010, mede door de toenmalige cyclonen en het huidige pad dat opnieuw meerdere orkanen lijken te kiezen. Ik kan hem niet supergoed volgen vanwege zijn accent maar hij blijft steeds brabbelen over een dikke winter uit ergens 19e eeuw. Hij heeft wekelijks een update dus ik blijf het nog even volgen. Zelf zegt mijn gevoel(totaal op niets gestaafd) dat het deze winter eindelijk weer eens lukt om fatsoenlijk op de schaats te staan en we iig voor de jaarwisseling nog een sneeuwdek te zien krijgen.
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
21 september 2017, 21:36 uur | Bericht #482482
Ook ik ben een winterliefhebber in hart en nieren (stiekem meer sneeuwliefhebber dan zomerliefhebber). Onzinnig om nu al te speculeren over de winter, maar het begint toch al te kriebelen. Ik verwacht dat de zonneactiviteit deze winter een grote rol gaat spelen in positieve zin. Wordt vervolgd... | Gewijzigd: 21 september 2017, 21:43 uur, door reedtimmer
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
22 september 2017, 14:19 uur | Bericht #482495
* gaat zijn winterslaapbedje alvast opmaken
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
30 september 2017, 08:20 uur | Bericht #482543
Nu met oktober op de drempel zie je steeds meer winterverwachtingen verschijnen op internet.
Hieronder ook weer eentje..

https://www.wetterprognose-wettervorhersage.de/wetter-jahreszeiten/winter/wetter-winter-2017-2018.html

even ter zijde of dit nou wel of geen waarzeggerij is zie ik een lijntje in alle prognoses,

Te weten
  • Herfst; Nat veel neerslag
  • December maand droog en koel met temperaturen onder het gemiddelde.
  • Jan en Feb warm 1 a 2 graden boven het gemiddelde.

Dit zou voor Nederland resulteren in een zacht winter.
echter wat mij ook opvalt dat het fenomeen”horror winter” uitgestorven lijkt te zijn. Hadden we jaren achtereen LT verwachtingen met het woord “horror”erin lijkt elke LT  voorspeller dit nu niet meer te wagen..zeker gezien de resultaten.

m.a.w LT voorspellingen zijn (zeker)voor Nederland iets wat je met die strooiwagen zout moet nemen.
dus we gaan het wel zien.. Tot gauw maar weer !
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
30 september 2017, 14:52 uur | Bericht #482546
Ook onze Engelse vrienden zien in hun verzameling aan langetermijn prognoses van de verschillende wereldwijde weercomputers toch wel enige overeenstemming voor een zonale, zachte winter: http://www.gavsweathervids.com/winter2017-18-forecast-uk.php
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
jelle1112
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 20 okt. 2017
20 oktober 2017, 17:08 uur | Bericht #482824
En, zijn er al nieuwe voorspellingen? Gaan natuurlijk al bijna november in!
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
21 oktober 2017, 11:40 uur | Bericht #482825
Aankomende 3 a 5 weken nog geen winter in zicht, Kijk altijd hier na. Zodra eerst die rode lijn gaat stijgen wordt het hier pas kouder,met een vertraging van 3 a 5 weken..check het zelf kijk bij  http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/stratosphere/temperature/  naar beneden scrollen wel kijken bij 10 hpa 65n-25n. zoek koude winters (je weet vast de jaren nog wel) en vergelijk de kaartjes hoe hoger de rode lijn hoe kouder hier. | Gewijzigd: 21 oktober 2017, 11:43 uur, door weergek111
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 oktober 2017, 11:41 uur | Bericht #482826
Accuweather inmiddels al weer een dag of 3/4 uit.  

Europe winter forecast: UK to Germany on alert for wind storms; Rain to ease drought, wildfires in Spain and Portugal


Winter will start with a bang across parts of northern and western Europe as frequent storms bring disruptive rain and wind. A mild start to the season throughout much of Europe will transition to a late-season chill across parts of central and eastern Europe. Drier-than-normal conditions will bring no relief to areas suffering drought from eastern Spain into the Balkan Peninsula.



Frequent storms to bring wind and rain to the UK, France and Germany

An active start to the winter season will bring a high risk for named wind storms and other travel-disrupting storms from the United Kingdom into France, Belgium, Netherlands, Denmark and Germany. The U.K. will be at the center of the stormy weather as frequent storms impact the country throughout the winter. The stormiest time is expected during December and much of January before February brings some reprieve from the wind and rain.

Voor volledig artikel klik hier

Kort samengevat mijn visie, natuurlijk kan niemand zeggen wat het uiteindelijk word. Als we de trends bekijken dan kunnen we niet anders concluderen. Dat de kans gewoon 1maal groter is op wederom een zachte winter, als we richting normaal gaan zou dat al een hele redelijke winter zijn. Voor het gevoel zal dat zeker het geval zijn met oog op voorgaande jaren.  Ik laat me graag verassen, en zo moet je ook de winter in gaan.  | Gewijzigd: 21 oktober 2017, 11:50 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats:
Berichten: 244
Lid sinds: 27 okt. 2012
1 november 2017, 23:42 uur | Bericht #482957
We mogen niet te persoonlijk worden, maar ik denk dat er weinig fout kan gaan aan zo'n open-deuren-voorspelling van lands bekenste weerman.

Voorlopige wintervoorspelling 2017-2018 -Komende winter: een echte winterperiode!

De komende winter zorgt voor een echte winterperiode. Maar het zal ook een winter worden met een grillig karakter.

Ik ga er vanuit dat deze winter minstens voor één echte winterperiode gaat zorgen. Dus meer winter dan vorig jaar. Nu eens een doorzettende kou. Een periode met voldoende vorst om op schaatsen te komen.

Het grillige karakter van deze winter hoort er tegenwoordig bijna standaard bij. Vaak overlast voor het verkeer. Hetzij door winterse omstandigheden met gladheid, ijzel en sneeuw. Hetzij door anti-winterse omstandigheden met zacht weer, regen en stevige buien. Soms stormachtig weer.

De kans op sneeuw en een witte wereld is ook groter dan de afgelopen jaren, maar regionaal kan het heel verschillend uitpakken.

De gemiddelde temperatuur over de drie wintermaanden december, januari en februari zal rond de normale temperatuur van rond 3,5 graden uitkomen, of de winter wordt over het algemeen (iets) te koud.

December kan weleens de maand worden met het eerste winter(se) weer.

Dit is mijn voorlopige wintervoorspelling. De definitieve voorspelling komt of op 30 november, of op 1 december, de eerste dag van de meteorologische winter.

Bron: www.pietsweer.nl | Gewijzigd: 2 november 2017, 07:43 uur, door Stefanv
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
2 november 2017, 09:50 uur | Bericht #482960
Citaat van Cookiebakker, woensdag 1 november 2017, 23:42 uur We mogen niet te persoonlijk worden, maar ik denk dat er weinig fout kan gaan aan zo'n open-deuren-voorspelling van lands bekenste weerman.

Voorlopige wintervoorspelling 2017-2018 -Komende winter: een echte winterperiode!

De komende winter zorgt voor een echte winterperiode. Maar het zal ook een winter worden met een grillig karakter.

Ik ga er vanuit dat deze winter minstens voor één echte winterperiode gaat zorgen. Dus meer winter dan vorig jaar. Nu eens een doorzettende kou. Een periode met voldoende vorst om op schaatsen te komen.


Wat zou het leuk zijn wanneer Piet zijn wintervoorspelling ook eens zou toelichten resp. onderbouwen!  | Gewijzigd: 2 november 2017, 09:52 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.316 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 115 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 115, lezen 2 mensen het topic "Bezoek Meteo-Schweiz / Zürich Airport".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden