Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Nicole T
Lid
Woonplaats: Wervershoof
Berichten: 2
Lid sinds: 7 nov. 2017
7 november 2017, 20:39 uur | Bericht #483015
20 september 2014 werd ik door de bliksem geraakt. Ik was paddestoelen aan het fotograferen op de utrechtse heuvelrug. Op het einde van de middag liep ik op de elsterberg ..het was inmiddels aan het regenen .. toen toevallig het pad door opengebied liep begon het te onweren ..1 klap ..even later werden de wereld om mij heen en ik superstatisch.. Ik stopte keek snel om me heen ..deed 1 stap op zij ..bracht tegelijkertijd mijn mobiel voor mijn gezicht ..en toen kwam ik bij. Mijn leven was totaal veranderd..
Woonplaats: noordwolde (frl)
Berichten: 192
Lid sinds: 10 jun. 2010
8 november 2017, 09:36 uur | Bericht #483019
Heftig!
Hoe gaat het nu met je?
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 november 2017, 15:08 uur | Bericht #483034
inderdaad heftig!! heb je er niks aan overgehouden? en geen angst ontwikkeld tegen dit soort weer?
mij gebeurde het in 2012 iets minder direct gelukkig , maar ik ging ook tegen de vlakte toen.(video) 

| Gewijzigd: 8 november 2017, 15:10 uur, door onweerwoudenberg
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Nicole T
Lid
Woonplaats: Wervershoof
Berichten: 2
Lid sinds: 7 nov. 2017
8 november 2017, 19:21 uur | Bericht #483037
Nou.. ik heb daar heel veel aan over gehouden.. Nu na ruim 3 jaar heb ik nog last van behoorlijk wat dingen.. Nu 8 november 2017.. - ik had een hartstilstand met als gevolg .. Een ciste aan mijn epyfise ( pijnappelklier) dit door het wegvallen van de bloeddruk ..de balans tussen bloeddruk en hersenvocht druk is dan weg waardoor hersenvocht op plekken komt waar het niet hoort. Door zuurstof gebrek zijn mijn hippocampus graad 0 beschadigd.. mijn korte termijngeheugen naar mijn langetermijn geheugen opslag is stuk.. Dus een nieuwe pincode of telefoon nummer kan ik nooit meer onthouden. Ik vergeet waar ik mee bezig ben .. vergeet waar ik spullen neerleg ..vergeet afspraken ..vergeet mijn pinpas uit het apparaat te halen enz. - bloedrestanten in mijn hersenen ..had dus ook een hersenbloedinkje..met blijvende gevolgen gevolgen voor gevoel en andere zaken. - ik was in mijn gezicht geraakt .. hoewel mijn opperhuid vrij gaaf is gebleven zijn de buisjes van al mijn sinussen naar mijn neus dichtgebrandt.. dwz als ik een allergische reactie (hooikoorts bijv.) Of een griep ofzo heb stromen mijn sinussen vol met snot.. en dat kan niet meer weg .. zodat het uiteindelijk voor een metabool delier zorgt met hallucinaties ..paranoide ..lichte agressie ..en ..uiteindelijk bij geen behandeling of openscheurende buisjes de dood!! Hiervoor heb ik nu een afspraak staan in beverwijk.. -last van mijn leverstreek ..ik werdook in rechter hand geraakt en een deel kwam via mijn elleboog indirect daar. Dit is vermoedelijk een zweer op mijn 12 vingerige darm ..zoals ik dat zelf aan de hand van symotomen kan beoordelen Loopt dus ook bij beverwijk - ik kan mijn lichaamstemperatuur niet goed meer regelen..altijd een hoge temperatuur /koorts.. ik vermoed een mix van verbrandde huid en de ciste die de thalamus stoort.. - ben veel en snel moe Dit is dus wat ik ruim 3 jaar na dato als meest opvallende gevolgen heb overgehouden.. Daarbij de psychische schade veroorzaakt door sommige artsen ..die mijn verhaal niet geloven ondanks dat experts zeggen van wel.. De sociale schade is byzonder groot .. ook al omdat ik het Klüver-Bucy syndroom kreeg ..en de gevolgen van de sinusschade ..
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 november 2017, 15:17 uur | Bericht #483053
Pff. Verschrikkelijk zeg om dat mee te moeten maken!! Zomaar van het ene op het andere moment letterlijk in een 'flits' zoals je zelf al zegt, je leven zien veranderen. Ik denk dat je ondanks de vele heftige klachten die je hieraan hebt overgehouden alsnog wel een engel op je schouder gehad moet hebben dat je dit uberhaubt overleeft hebt. Ik hoop dat je ondanks alles alsnog mag genieten van het leven, en wens je veel sterkte en geluk toe. M.v.g erwin
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Nicole T
Lid
Woonplaats: Wervershoof
Berichten: 2
Lid sinds: 7 nov. 2017
9 november 2017, 19:55 uur | Bericht #483054
Dank Erwin..ik geniet nog wel van het leven ..dat wel maar ik moet het een stuk rustiger aan doen.. En dat engeltje zal dan wel aartsengel Lucifer zijn geweest .. lol
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 99 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 99, lezen 1 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden