Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 303
Lid sinds: 6 jan. 2017
31 januari 2018, 15:20 uur | Bericht #485210
hallo weerfanaten
nou, als ik de kaarten zo bekijk dan staat er winter voor de deur, hoe zwaar en hoe lang moet nog even worden bekeken maar het lijkt hoopvol
lente komt idd nog wel eens.
gr uit Friesland
Brouwer
Camel14
Lid
Woonplaats: Lekkerkerk
Berichten: 171
Lid sinds: 16 jan. 2012
31 januari 2018, 15:57 uur | Bericht #485213
Langzaamaan komt iedereen uit zijn winterslaap, ik zie ineens Johnny weer! Het wachten is op Fryslann Boppe/ Sjors de Friesche Weerman.....????????????????????
Waarom deze advertentie?
JRO1956
Lid
Woonplaats:
Berichten: 11
Lid sinds: 20 dec. 2016
2 februari 2018, 11:18 uur | Bericht #485262

Ik volg dit forum regelmatig en geinteresseerd, doch het gebruik van dat stoplicht doet naar mijn mening afbreuk aan de kwaliteit van de waarnemingen en uitleg. Een stoplicht heeft naar mijn mening ook de verkeerde associatie, omdat het een status weergeeft i.p.v. een voorspelling. Een barometer zou beter passen bij een voorspelling van het weer (luchtdruk), maar die bestaat al.
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten. | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:28 uur, door Sven
Kat Mandu
Lid
Woonplaats: Tilburg, Reeshof
Berichten: 117
Lid sinds: 12 feb. 2012
2 februari 2018, 11:25 uur | Bericht #485263
Citaat van JRO1956, vrijdag 2 februari 2018, 11:18 uurIk volg dit forum regelmatig en geinteresseerd, doch het gebruik van dat stoplicht doet naar mijn mening afbreuk aan de kwaliteit van de waarnemingen en uitleg. Een stoplicht heeft naar mijn mening ook de verkeerde associatie, omdat het een status weergeeft i.p.v. een voorspelling. Een barometer zou beter passen bij een voorspelling van het weer (luchtdruk), maar die bestaat al.
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten.

Haha, helemaal mee eens. Wat een flauwe kul dat stoplicht zeg; Hoort m.i. thuis in het winter kletstopic. Verder uiteraard iedereen nog steeds veel dank voor het posten van alle relevante kaarten en mooie overzichten! | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:28 uur, door Sven
Handtekening
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
2 februari 2018, 11:32 uur | Bericht #485265
Het heeft lang geduurd, maar de huidige setting hebben we al heel lang niet gehad, de setting die komende week in de steigers wordt gezet. Klassiek winterse blokkade, modellen die op het einde de temps wat laten stijgen, maar daar moeten we niet teveel aan vasthouden. Statistisch gezien is het nu eenmaal warmer in onze lage landen dan het de komende week wordt. Logisch dat de modellen dit ook meenemen.

Maar wat een prachtige blokkade zeg (als het zo blijft)! Eindelijk kunnen de schaatsen uit het vet...hoewel....mijn dochter van zeven heeft geeneens schaatsen..
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2018, 11:49 uur | Bericht #485267
Citaat van JRO1956, vrijdag 2 februari 2018, 11:18 uur
Ik volg dit forum regelmatig en geinteresseerd, doch het gebruik van dat stoplicht doet naar mijn mening afbreuk aan de kwaliteit van de waarnemingen en uitleg. Een stoplicht heeft naar mijn mening ook de verkeerde associatie, omdat het een status weergeeft i.p.v. een voorspelling. Een barometer zou beter passen bij een voorspelling van het weer (luchtdruk), maar die bestaat al.
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten.

Er staat duidelijk een verwachting boven in al mijn posting en onderaan de stoplicht. Er zijn hier meer dan 10.000 leden waarbij de 1 wat meer kaarten kan lezen dan de andere. Er is een groot deel die hier wel zijn profijt uit kan halen, en er is een deel die dit onzin vind prima. Of gewoon mensen die hier even snel aanwaaien en willen weten wat het doet. Daarvoor is de stoplicht en dat staat ook netjes en duidelijk onderaan beschreven.


Maar dit is o.a 1 van de reden's waarom Calliep ooit deze stoplicht een leven in heeft geblazen.

Geknipt uit de stoplicht uitleg:
Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen zodat je op een snelle manier kan zien of we winters blij worden.
 
Met dank aan Calliep:

En even voor de goede orde die stoplicht blijft gewoon gepost worden.;) | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:59 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Middenmeer
Berichten: 24
Lid sinds: 5 dec. 2016
2 februari 2018, 13:04 uur | Bericht #485268
Ach dat stoplicht is toch gewoon leuk! Niet te serieus worden hoor, ga gewoon door met dit soort meldingen moet ook gezellig blijven.
Eduard
Woonplaats: Yde-de-Punt, Drenthe & Antwerpen
Berichten: 171
Lid sinds: 23 mei. 2014
3 februari 2018, 09:20 uur | Bericht #485280
Helaas, de eerste ongelukken hebben alweer plaatsgevonden. Ik vind ook dat er slecht van te voren is gewaarschuwd voor sneeuwval. Want het sneeuwt al meer dan 1.5u aardig door.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/189850/Automobiliste-laat-zich-verrassen-door-sneeuwval-en-glijdt-van-de-weg
Weekend gebaseerd in Drenthe & doordeweeks werkzaam in Antwerpen.
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
3 februari 2018, 13:08 uur | Bericht #485287
hier op het moment natte bagger in rotjeknor.
weer tijdje geleden wit spul gezien uit de lucht:|
Woonplaats: Borger, Drenthe, Netherlands
Berichten: 105
Lid sinds: 19 aug. 2012
3 februari 2018, 14:16 uur | Bericht #485292
Nou, de winter is eindelijk gearriveerd. Ik hoop dat de winterliefhebbers nu hun lol op kunnen met de hogere energie rekeningen, verkeersongelukken, vloekende postbodes en uitvallende treinen. ;) 
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1731
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 februari 2018, 14:44 uur | Bericht #485294
Ik vind een hogere rekening absoluut geen probleem, mits er een zware winter voor terug komt. Als je al die jaren met slechte winters optelt, dan heb je alles al dubbel en dwars terug verdient.
Sneeuwman
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 142
Lid sinds: 17 jan. 2013
3 februari 2018, 20:20 uur | Bericht #485299
Is de winter weer afgeblazen voordat 'ie begint?
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
3 februari 2018, 20:27 uur | Bericht #485300
Citaat van Sneeuwman, zaterdag 3 februari 2018, 20:20 uur Is de winter weer afgeblazen voordat 'ie begint?
Als het aan de klimaatdienst van de Nos of Rtl4 ligt, dan lijkt dat van wel....
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
5 februari 2018, 19:54 uur | Bericht #485334
Citaat van Dominique de Graaff, zaterdag 3 februari 2018, 14:16 uur Nou, de winter is eindelijk gearriveerd. Ik hoop dat de winterliefhebbers nu hun lol op kunnen met de hogere energie rekeningen, verkeersongelukken, vloekende postbodes en uitvallende treinen. ;) 
Elders  zijn zij blij met meer stookkosten,de enegie bedrijven lachen zich rot.
wat ongelukken betreft vald het nog mee toch?? deze winter is wat(winterweer)betrefd voor liefhebbers ruk.
winter en witerweer zijn dan wel apparte dingen,maar wordt wel eens vergeten.
ik zit lekker gunstig en zoals onze weerman van de regionale tv zender al vanavond vertelde zit er absoluut geen vorstperiode in of aan te komen dus hij zegd de schaatsen mogen in het vet blijven,ben blij dt gekwakkel en 3 maanden dreiging van (winterweer) deze maand over is ook al kent het aankomende  jargetijden ook zijn grillen. :(
Marc_D
Lid
Woonplaats: Stadskanaal
Berichten: 24
Lid sinds: 25 jan. 2014
6 februari 2018, 18:42 uur | Bericht #485356
Kan er iemand een weersvoorspelling doen voor de Eifel ? Weet niet of ik hier goed zit want ik kon geen andere topic vinden. Wij gaan over 10 dagen een lang weekend naar Stadtkyll en hopen uiteraard op sneeuw maar vrees wederom het ergste. Nu ligt er een mooi dekje, hopen dat het liggen blijft.
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2018, 18:49 uur | Bericht #485357
Citaat van Marc_D, dinsdag 6 februari 2018, 18:42 uur Kan er iemand een weersvoorspelling doen voor de Eifel ? Weet niet of ik hier goed zit want ik kon geen andere topic vinden. Wij gaan over 10 dagen een lang weekend naar Stadtkyll en hopen uiteraard op sneeuw maar vrees wederom het ergste. Nu ligt er een mooi dekje, hopen dat het liggen blijft.
Hi Marc,

Op dit moment is er nog weinig nuttigs te zeggen over de weervoorspelling voor de Eiffel over 10 dagen. Is namelijk simpelweg gewoon te ver weg nog. Een handige site voor de weersvoorspellingen in Duitsland vind je >> hier <<
 
#KeepOnSmiling
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 31 dec. 2015
7 februari 2018, 08:46 uur | Bericht #485364
Brrrr! Koudste februarinacht sinds 2012

De nacht van dinsdag op woensdag was de koudste februarinacht in zes jaar. ,,Ook komende nacht kan het zo'n -7 graden worden", vertelt Raymond Klaassen van Weerplaza. Binnenlandredactie 07-02-18, 07:53 Laatste update: 08:27 

Afgelopen nacht daalde de temperaturen aan de grond tot onder de -10 graden. Sinds 2012, toen minima werden gemeten van ruim -20 graden, is het in februari niet meer zo koud geweest in Nederland.

Hoewel het komende nacht nog flink kan gaan vriezen, is de echte kouperiode volgens Klaassen van korte duur. Schaatsen op natuurijs zit er waarschijnlijk dan ook niet in. ,,Al zal een enkele waaghals het misschien proberen." 
de Hel van 16 laat nog op zich wachten...
tot die tijd ander weer nieuws.
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
7 februari 2018, 10:15 uur | Bericht #485368
Citaat van Marc_D, dinsdag 6 februari 2018, 18:42 uur Kan er iemand een weersvoorspelling doen voor de Eifel ? Weet niet of ik hier goed zit want ik kon geen andere topic vinden. Wij gaan over 10 dagen een lang weekend naar Stadtkyll en hopen uiteraard op sneeuw maar vrees wederom het ergste. Nu ligt er een mooi dekje, hopen dat het liggen blijft.
Hallo Marc,

Ik denk dat je het beste het Ardennen topic kunt volgen. 

Het ziet er vooralsnog niet slecht uit voor de (hogere) Eifel.

Dit ens is voor 425m hoogte. Als je naar Landal gaat zit je boven de 500m.
| Gewijzigd: 7 februari 2018, 10:23 uur, door Stefanv
Marc_D
Lid
Woonplaats: Stadskanaal
Berichten: 24
Lid sinds: 25 jan. 2014
7 februari 2018, 10:37 uur | Bericht #485369
Citaat van Stefanv, woensdag 7 februari 2018, 10:15 uur Citaat van Marc_D, dinsdag 6 februari 2018, 18:42 uur Kan er iemand een weersvoorspelling doen voor de Eifel ? Weet niet of ik hier goed zit want ik kon geen andere topic vinden. Wij gaan over 10 dagen een lang weekend naar Stadtkyll en hopen uiteraard op sneeuw maar vrees wederom het ergste. Nu ligt er een mooi dekje, hopen dat het liggen blijft.
Hallo Marc,

Ik denk dat je het beste het Ardennen topic kunt volgen. 

Het ziet er vooralsnog niet slecht uit voor de (hogere) Eifel.

Dit ens is voor 425m hoogte. Als je naar Landal gaat zit je boven de 500m.

Edit Joyce: afbeelding eruit gehaald



Hoi Stefan, We gaan nog maar eens een poging doen in de eifel haha. Vorige maand in de Ardennen was een beetje een flinke tegenvaller. We gaan inderdaad naar Landal Wirftall. Zal de ardennen topic er weer bij pakken, bedankt. | Gewijzigd: 7 februari 2018, 12:58 uur, door Joyce.s
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
7 februari 2018, 20:49 uur | Bericht #485376
Ik wilde deze week de barbecue weer uit het vet halen, worden het ineens toch de schaatsen. Tonnetje pekel uit de schuur, oorwarmers en handschoentjes op en aan, toch nog ineens een winterprik. Lekker hoor! En wat een prachtige dag vandaag. Van binnenuit gezien leek het buiten wel lente, eenmaal buiten pittig winter. Heerlijk gezond weer met die koude en dat zonnetje. Fijn!
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 197 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 197, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving lente 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden