Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
hauwie30
Lid
Woonplaats: Oud-Heverlee
Berichten: 4
Lid sinds: 10 okt. 2016
17 mei 2018, 13:35 uur | Bericht #486855
Hallo iedereen,
 
Daar mijn huidig weerstation niet meer voldoet ( Verbinding valt soms uit, temperatuur overdag bij zonnig weer is een stuk te hoog, ik heb louvredeuren geïnstalleerd maar dat geeft nog steeds te hoge waarden alsook is de windmeting vertekent bij noord of oostenwind ) aan mijn verwachtingen ( Alecto WS-3000 ) ben ik op zoek naar een nieuw weerstation.
 
Locatie nieuw weerstation :
 
Zuidersgerichte tuin met in de zomer ruim 10 uur directe zon.
Dorpskern zonder hoge bebouwing
2-3 meter hoogte, 12 meter van de woning, 50 meter van andere bebouwing 
Wat wens ik te meten :
 
Correcte temperatuurmeting lucht: Er mag een afwijking zijn in de zon, maar liefst niet meer als 1/1,5°C ( grondstation heb ik reeds )
Neerslagmeting : Minder belangrijk aangezien ik aparte regenmeter heb
Vochtigheid : idem als regenmeter
Windmeter en richting
Barometer
Lichtkracht en UV mogen maar zijn geen vereiste.
Mogelijkheid tot terugkeren in de geschiedenis via console of gratis App ( momenteel kan ik 24h in de tijd teruggaan met een interval van om de 3 uur, idealiter zou dit een week zijn met interval van 2 of 3 uur )
Het moet draadloos een afstand van ongeveer 15 meter, met 2 ramen kunnen overbruggen. 
 
Ik had enkele weerstation op het oog.
 
Buienradar BR1800
Alecto WS 5500
Davis Vantage Vue 
Iemand nog aanraders? Ervaring met bovenstaanden
 
Budget : 200 – 400€
 
Alvast bedankt
Mvg,
K
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
17 mei 2018, 17:42 uur | Bericht #486859
Citaat van hauwie30, donderdag 17 mei 2018, 13:35 uur Hallo iedereen,
 
Daar mijn huidig weerstation niet meer voldoet ( Verbinding valt soms uit, temperatuur overdag bij zonnig weer is een stuk te hoog, ik heb louvredeuren geïnstalleerd maar dat geeft nog steeds te hoge waarden alsook is de windmeting vertekent bij noord of oostenwind ) aan mijn verwachtingen ( Alecto WS-3000 ) ben ik op zoek naar een nieuw weerstation.
 
Locatie nieuw weerstation :
 
Zuidersgerichte tuin met in de zomer ruim 10 uur directe zon.
Dorpskern zonder hoge bebouwing
2-3 meter hoogte, 12 meter van de woning, 50 meter van andere bebouwing 
Wat wens ik te meten :
 
Correcte temperatuurmeting lucht: Er mag een afwijking zijn in de zon, maar liefst niet meer als 1/1,5°C ( grondstation heb ik reeds )
Neerslagmeting : Minder belangrijk aangezien ik aparte regenmeter heb
Vochtigheid : idem als regenmeter
Windmeter en richting
Barometer
Lichtkracht en UV mogen maar zijn geen vereiste.
Mogelijkheid tot terugkeren in de geschiedenis via console of gratis App ( momenteel kan ik 24h in de tijd teruggaan met een interval van om de 3 uur, idealiter zou dit een week zijn met interval van 2 of 3 uur )
Het moet draadloos een afstand van ongeveer 15 meter, met 2 ramen kunnen overbruggen. 
 
Ik had enkele weerstation op het oog.
 
Buienradar BR1800
Alecto WS 5500
Davis Vantage Vue 
Iemand nog aanraders? Ervaring met bovenstaanden
 
Budget : 200 – 400€
 
Alvast bedankt
Mvg,
K

Beste Hauwie,
Ik heb toevallig de buienradar br-1800 en hij bevalt me goed! Ik ben er super blij mee, zeker voor het geld is het een top weerstation. Hij geeft je erg veel informatie: de temperatuur, de luchtvochtigheid, de windsnelheid, de windstoten, de hoeveelheid neerslag die er is gevallen: dag/week/maand/jaar, de neerslagintensiteit, de luchtdruk, een weersvoorspelling gebaseerd op de luchtdruk, de UV-index en de lichtintensiteit. Wat nog een pluspunt is van dit weerstation, is dat de buitenunit op zonne-energie gaat.
Als je een heel erg betrouwbaar weerstation wilt, zal ik een ander weerstation gaan kopen. Hieronder heb ik de specificaties uit de handleiding van het weerstation gezet, er zijn genoeg weerstations die nog wat betrouwbaarder zijn, maar alsnog raad ik je dit weerstation aan. Hij werkt prima en is erg overzichtelijk.
Ik zal, als je correcte metingen wilt hebben, nog iets om de buitentemperatuur sensor doen zodat het zonlicht de temperatuur niet te hoog op laat lopen. Anders heb je geen accurate metingen.
Je kan op de binnenunit instellen na hoeveel seconden of minuten je weergegevens op wilt slaan, dit kan je vervolgens terug vinden. Je drukt op 1 knop en met de pijltjes aan de andere kant van de binnenunit kan je eerdere opgeslagen metingen bekijken. Er is geheugen voor maar liefst 660.000 records! Daarmee kan ik vandaag (17-05-2018), met ingesteld iedere 10 minuten opslaan, terugkijken tot 23-04-2018!
Ook kun je heel gemakkelijk de maximale waardes van vandaag en voor altijd zien, evenals de minimale waardes. Je hoeft maar 1 knop daarvoor te gebruiken.
Verder kan je nog van iedere meting een alarm instellen als het onder en boven een door jou gekozen waarde gaat. Helaas kun je niet alle alarmen met 1 knop aan of uitzetten, je moet het 1 voor 1 doen. Ook is er geen constante verlichting waardoor je in de avond als het donker is, steeds op een knop moet drukken om de waardes af te lezen en zijn er geen internetmogelijkheden.

Een ander weerstation die ik je aanraadt: Alecto WS-4800.

Specificaties van de buienradar br-1800:



Foto van het weerstation bij mij thuis:


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

met vriendelijke groeten,
Tieske
  | Gewijzigd: 17 mei 2018, 18:57 uur, door Tieske
Waarom deze advertentie?
hauwie30
Lid
Woonplaats: Oud-Heverlee
Berichten: 4
Lid sinds: 10 okt. 2016
18 mei 2018, 09:31 uur | Bericht #486862
Beste Tieske,

Bedankt voor het uitgebreid antwoord. 

Ik had nog enkele vragen : 

Wat heeft u rond de temperatuursensor gedaan teneinde correctere metings te verkrijgen? of wat kan u aanraden?

Ik heb gelezen dat de buitenunit enkel op zonne-energie werkt met batterijen die door de zon opgeladen worden als backup. Heb je nooit problemen gehad dat de batterij volledig uitgeput was ( vb afgelopen winter ) en bijgevolg geen metingen? Is er bv een backupsysteem met standaard batterijen ( duracell ofzo )

alvast bedankt
mvg,
K.
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
18 mei 2018, 22:22 uur | Bericht #486867
Citaat van hauwie30, vrijdag 18 mei 2018, 9:31 uur Beste Tieske,

Bedankt voor het uitgebreid antwoord. 

Ik had nog enkele vragen : 

Wat heeft u rond de temperatuursensor gedaan teneinde correctere metings te verkrijgen? of wat kan u aanraden?

Ik heb gelezen dat de buitenunit enkel op zonne-energie werkt met batterijen die door de zon opgeladen worden als backup. Heb je nooit problemen gehad dat de batterij volledig uitgeput was ( vb afgelopen winter ) en bijgevolg geen metingen? Is er bv een backupsysteem met standaard batterijen ( duracell ofzo )

alvast bedankt
mvg,
K.
Hey Hauwie!
rond de temperatuursensor heb ik niks gedaan, ik kan je helaas ook niks aanraden... Misschien iemand anders hier op de site?
Ik heb nog nooit problemen gehad met dat de batterij volledig uitgeput was en ik geen metingen had, ik heb het weerstation sinds 30 juni vorig jaar.
De handleiding meldt over de batterijen in de buitenunit dat er 3 AA 1,5 Volt oplaadbare Alkine batterijen in moeten en dat deze batterijen geen normale oplaadbatterijen zijn en daarom NIET in een normale batterijlader opgeladen mogen worden. De batterijen worden op spanning gehouden door de zonnecel. Er staat niks in over het kunnen gebruiken van andere batterijen en dus kan het volgensmij niet!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Met vriendelijke groet,
Tieske
 
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
19 mei 2018, 20:27 uur | Bericht #486871
Er is een probleem bij buienadar br1800 weerstation, als de baterijen in de buiten unit versleten zijn,Zijn de baterijen  nergens meer krijgen, Er zijn geen 1,5 volt zonnen oplaad baterijen te koop,alles 1.4 volt. tegenwoordig, en dan valt die compleet uit binnen enkele weken, zelf onder vonden.Van mij nooit meer een  weerstation van buienradar. Ligt al binnen 2 jaar op de schroot hoop hier, ZONDE TOCH, Heb nu een Ventus weerstation met bliksem registratie,. Ben er zeer te vreden mee........
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
19 mei 2018, 22:02 uur | Bericht #486872
Ik zou voor de Davis VUE gaan. Heb daar goede (test) ervaringen mee!  

Succes

Gr J
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
19 mei 2018, 22:13 uur | Bericht #486874
Citaat van weergek111, zaterdag 19 mei 2018, 20:27 uur Er is een probleem bij buienadar br1800 weerstation, als de baterijen in de buiten unit versleten zijn,Zijn de baterijen  nergens meer krijgen, Er zijn geen 1,5 volt zonnen oplaad baterijen te koop,alles 1.4 volt. tegenwoordig, en dan valt die compleet uit binnen enkele weken, zelf onder vonden.Van mij nooit meer een  weerstation van buienradar. Ligt al binnen 2 jaar op de schroot hoop hier, ZONDE TOCH, Heb nu een Ventus weerstation met bliksem registratie,. Ben er zeer te vreden mee........ https://www.conrad.nl/p/aa-batterij-3x-bestellen-652503

Ze zijn gewoon te bestellen op internet! | Gewijzigd: 19 mei 2018, 22:14 uur, door Tieske
hauwie30
Lid
Woonplaats: Oud-Heverlee
Berichten: 4
Lid sinds: 10 okt. 2016
20 mei 2018, 10:06 uur | Bericht #486876
@alpenweerman : Hoe zit het met de temperatuurafwijking op de davis vantage vue als deze een hele dag in de zon hangt? 

 
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
20 mei 2018, 10:52 uur | Bericht #486877
Citaat van Tieske, zaterdag 19 mei 2018, 22:13 uur Citaat van weergek111, zaterdag 19 mei 2018, 20:27 uur Er is een probleem bij buienadar br1800 weerstation, als de baterijen in de buiten unit versleten zijn,Zijn de baterijen  nergens meer krijgen, Er zijn geen 1,5 volt zonnen oplaad baterijen te koop,alles 1.4 volt. tegenwoordig, en dan valt die compleet uit binnen enkele weken, zelf onder vonden.Van mij nooit meer een  weerstation van buienradar. Ligt al binnen 2 jaar op de schroot hoop hier, ZONDE TOCH, Heb nu een Ventus weerstation met bliksem registratie,. Ben er zeer te vreden mee........ https://www.conrad.nl/p/aa-batterij-3x-bestellen-652503

Ze zijn gewoon te bestellen op internet!
Volgens mijn zijn dat  ook 1,4 volt baterijen, en daar heb je niets aan, en niet door de zon oplaad baar
  | Gewijzigd: 20 mei 2018, 10:55 uur, door weergek111
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
20 mei 2018, 10:56 uur | Bericht #486878
Citaat van weergek111, zondag 20 mei 2018, 10:52 uur Citaat van Tieske, zaterdag 19 mei 2018, 22:13 uur Citaat van weergek111, zaterdag 19 mei 2018, 20:27 uur Er is een probleem bij buienadar br1800 weerstation, als de baterijen in de buiten unit versleten zijn,Zijn de baterijen  nergens meer krijgen, Er zijn geen 1,5 volt zonnen oplaad baterijen te koop,alles 1.4 volt. tegenwoordig, en dan valt die compleet uit binnen enkele weken, zelf onder vonden.Van mij nooit meer een  weerstation van buienradar. Ligt al binnen 2 jaar op de schroot hoop hier, ZONDE TOCH, Heb nu een Ventus weerstation met bliksem registratie,. Ben er zeer te vreden mee........ https://www.conrad.nl/p/aa-batterij-3x-bestellen-652503

Ze zijn gewoon te bestellen op internet!
Volgens mijn zijn dat  ook 1,4 volt baterijen, en daar heb je niets aan.
 
Het zijn waarschijnlijk dezelfde batterijen als de batterijen die je meekrijgt bij het kopen van het weerstation op Conrad, moet dus goed zijn.;)
Deze batterijen worden namelijk aanbevolen op Conrad en als je erop klikt staat er dat je 3 van de batterijen nodig hebt.. Als deze batterijen niet goed zijn, is dit niet zo. Hieronder 2 screenshots waarvan je aan kan nemen dat dit de juiste batterijen zijn:


  | Gewijzigd: 20 mei 2018, 11:15 uur, door Tieske
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
20 mei 2018, 11:18 uur | Bericht #486879
Citaat van Tieske, zondag 20 mei 2018, 10:56 uur Citaat van weergek111, zondag 20 mei 2018, 10:52 uur Citaat van Tieske, zaterdag 19 mei 2018, 22:13 uur Citaat van weergek111, zaterdag 19 mei 2018, 20:27 uur Er is een probleem bij buienadar br1800 weerstation, als de baterijen in de buiten unit versleten zijn,Zijn de baterijen  nergens meer krijgen, Er zijn geen 1,5 volt zonnen oplaad baterijen te koop,alles 1.4 volt. tegenwoordig, en dan valt die compleet uit binnen enkele weken, zelf onder vonden.Van mij nooit meer een  weerstation van buienradar. Ligt al binnen 2 jaar op de schroot hoop hier, ZONDE TOCH, Heb nu een Ventus weerstation met bliksem registratie,. Ben er zeer te vreden mee........ https://www.conrad.nl/p/aa-batterij-3x-bestellen-652503

Ze zijn gewoon te bestellen op internet!
Volgens mijn zijn dat  ook 1,4 volt baterijen, en daar heb je niets aan.
 
Het zijn waarschijnlijk dezelfde batterijen als de batterijen die je meekrijgt bij het kopen van het weerstation op Conrad, moet dus goed zijn.;)
Deze batterijen worden namelijk aanbevolen op Conrad en als je erop klikt staat er dat je 3 van de batterijen nodig hebt.. Als deze batterijen niet goed zijn, is dit niet zo. Hieronder 2 screenshots waarvan je aan kan nemen dat dit de juiste batterijen zijn:

Edit W. in 't Erland: gelieve de afbeeldingen uit citaten weg te laten.
  | Gewijzigd: 20 mei 2018, 11:39 uur, door Thijs.
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
20 mei 2018, 11:24 uur | Bericht #486880
Bij mijn zaten deze erin, deze horen erin te zitten 2 aa 1.5 v, deze zijn nergens meer te koop. bij alle anderen baterrijen geeft vroeg of laat problemen pure misleiding van buienradar om dit artikel te koop te zetten!!!!!
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 156
Lid sinds: 30 aug. 2014
20 mei 2018, 11:34 uur | Bericht #486881
Wie zo,n station heeft van buienradar br1800, kijk bij specificaties op bladzijde 22 bij 9,1 voeding., staat er echt 3x1.5v batterij formaat aa alkaline
Weer gek, vooral van onweer en storm. Ben meer een lezer. Maar als het hier in Nijmegen onweert dan meldt ik het. Nijmegen totaal al 13 dagen onweer in 2018
Alpenweerman
AWM Moderator
Woonplaats: Termen (Wallis, CH)
Berichten: 1295
Lid sinds: 11 okt. 2010
20 mei 2018, 14:03 uur | Bericht #486883
Citaat van hauwie30, zondag 20 mei 2018, 10:06 uur @alpenweerman : Hoe zit het met de temperatuurafwijking op de davis vantage vue als deze een hele dag in de zon hangt? 

 


De VUE heeft geen actieve "ventilatie" (ventilator) en dus heb je altijd te maken met een afwijking t.o.v (duurdere) weerstations die dat wel hebben zoals bv de Vantage Pro2 modellen.Overdag krijg je dus algemeen wat hogere temperatuur en ' nachts wat kouder. Bij warm weer in de volle zon bedraagt de afwijking 0.6 tot 1.3 graden, bij meer wind algemeen minder afwijking. Hieronder een paar vergelijkingen van "hete" zomerdagen.

Passieve ventilatie zal altijd, ongeacht de "lamellen" van de weerhut of het weerstation, een zeker mate van warmte-stuwing geven en dat geldt dus mn tijden zeer warme dagen en bij weinig wind in de volle zon.


Testen en vergelijken VUE (voorgrond) en VP2 Pro (achtergrond).  

12.07.
VUE: 28,6°C -      VP2: 28,1°C

04.06.
VUE: 30,2°C -     VP2: 29,4°C

05.06.
VUE: 28,4°C -     VP2: 27,3°C

27.06.
VUE: 31,8°C -     VP2: 31,3°C

28.06.
VUE: 35,3°C -     VP2: 34,6°C

30.05.
VUE: 30,6°C -     VP2: 29,9°C

https://www.weerstationkopen.nl/weerstations/davis/

  | Gewijzigd: 20 mei 2018, 14:14 uur, door Alpenweerman
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
hauwie30
Lid
Woonplaats: Oud-Heverlee
Berichten: 4
Lid sinds: 10 okt. 2016
31 mei 2018, 18:47 uur | Bericht #487359
Beste,

Ik heb nog een vraag. Ik het zonet de buienradar br1800 aangekocht. Buitenunit staat opgesteld. 

Ik heb echter een probleem met de historische gegevens. De opslag interval heb ik gisterenavond op 60 minuten gezet. Toen ik net opzocht wat weer het geweest is, blijkt dat hij 20 gegevens heeft opgeslagen en de meest recente uren niet meer. Is dit een instelling of scheelt er iets met mijn nieuw toestel?

alvast bedankt
Tieske
Lid
Woonplaats: Bavel (Breda) / Kamer in Arnhem
Berichten: 313
Lid sinds: 30 jun. 2015
1 juni 2018, 08:57 uur | Bericht #487392
Citaat van hauwie30, donderdag 31 mei 2018, 18:47 uur Beste,

Ik heb nog een vraag. Ik het zonet de buienradar br1800 aangekocht. Buitenunit staat opgesteld. 

Ik heb echter een probleem met de historische gegevens. De opslag interval heb ik gisterenavond op 60 minuten gezet. Toen ik net opzocht wat weer het geweest is, blijkt dat hij 20 gegevens heeft opgeslagen en de meest recente uren niet meer. Is dit een instelling of scheelt er iets met mijn nieuw toestel?

alvast bedankt

Dat is vreemd, dan klopt er iets niet met je weerstation! Hij zal het gewoon op moeten slaan namelijk.
Ik zal heel even wachten of dat hij het nog gaat doen, je hebt het weerstation namelijk pas net!  | Gewijzigd: 1 juni 2018, 09:03 uur, door Tieske
Woonplaats: Halle
Berichten: 391
Lid sinds: 16 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juni 2018, 11:30 uur | Bericht #487405
Ik heb Netatmo. Je kunt de metingen op jouw smartphone terugvinden. Idem op jouw computer. Je moet ook de stralingshut van Davis bijkopen anders krijg je abnormale temperatuurmeting.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 156
Lid sinds: 7 nov. 2011
4 juni 2018, 20:25 uur | Bericht #487455
Hoi nou ik heb een wmr300. Helaas is mijn temp sensor en humidity defect. Ik ken geen oordeel vellen of deze goed is maar het lijkt een goede te zijn. Copie van Davis 2. Ps mocht iemand me een pb willen sturen ivm waar ik een nieuwe zou kunnen krijgen een buiten sensor. Volgens oregon niet los te koop en moet ik compleet nieuwe weerstation kopen voor 1 defecte sensor. De rest is het wel een mooi ding | Gewijzigd: 4 juni 2018, 20:26 uur, door Darcofalco
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 216 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 216, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansen topic 2022".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden