Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burnet, TX.

26 Apr 2024 17:10:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lampasas, TX.

26 Apr 2024 17:10:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, NE.

26 Apr 2024 17:10:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hood, TX; Johnson, TX; Somervell, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burnet, TX; Llano, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR.

26 Apr 2024 16:35:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:21:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 15:49:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 15:49:48
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
15 juni 2018, 11:23 uur | Bericht #487530
Eindelijk eens wat tijd gevonden om mijn foto's van op de Etna te bekijken en hiervan een selectie te maken om op OnweerOnline te delen! Ondertussen is het al een maand geleden dat ik op de Etna ben geweest, dit was een van de uitstapje op het prachtige eiland Sicilië! Ik kan alleen maar zeggen dat het een aanrader is. Combinatie van cultuur, natuur, prachtige steden en stranden,... wat wil je nog meer?

Goed tijd voor de foto's! Met eerst een algemeen zicht op de Etna vanuit Toarmina (let niet op het weer ):


Ik heb via een kleine organisatie mijn trip op de Etna geboekt (aanrader!) dewelke je komt oppikken aan je verblijfplaats in een jeep met een gids die je de hele route meer dan voldoende info geeft!

Rijdend naar de hoogte van +/- 2000m stop je op verschillende plaatsen waaronder de lavastroom van 2001 die enkele dorpen bedreigde toen. Ook een bezoek aan de lavagrotten mag dan niet ontbreken.










Je kan op de Etna tot op een hoogte gaan van ongeveer 3.000m (top is zowat 3.300m) maar aangezien de vulkaan heel rustig is en er evenveel te zien valt op +2.000m, ben ik niet tot boven gegaan (betaal je je ook blauw voor!).

Samen met de gids een stevige wandeling gemaakt die ons uiteindelijk ook bracht tot op een hoogte van ongeveer 2.400m. Ik denk dat de foto's voor zich spreken Zijn allemaal rond de Silvestri kraters genomen. De Etna telt trouwens ongeveer een 250-tal kraters!











Onderweg ook een zogenaamde 'lavebom' tegen gekomen (wil je niet op je krijgen) alsook de befaamde lieveheerstbeestjes die in de zomer met miljoenen op de berg zitten. Ook de verschillende minaralen in de lavastenen waren soms prachtig om zien!





De top zat heel de tijd in de wolken, enkel op de terugweg liet die zich even voor een deeltje zien. Op de noordflank ligt nog aardig wat sneeuw (niet te zien op de foto). Als ik trouwens een dag eerder was geweest, dan had ik sneeuwfoto's kunnen plaatsen aangezien het toen op 2.000 meter hoogte ook aan het sneeuwen was



Vind ik persoonlijk mijn meest geslaagde foto omdat dit beeld alles van de Etna samenvat:


A la prossima!



 
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 juni 2018, 16:02 uur | Bericht #487558
Super gaaf om dit te zien, mooi verslag  
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Waarom deze advertentie?
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
21 juni 2018, 16:35 uur | Bericht #487559
Citaat van Herdervriend, donderdag 21 juni 2018, 16:02 uur Super gaaf om dit te zien, mooi verslag   Bedankt!!!! Zeker een aanradar om eens een bezoekje te brengen, is gewoon magnifiek om te zien! 
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 238 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 238, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 29, 30 en 31 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden