Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
24 februari 2019, 14:14 uur | Bericht #490093

Deel 1: Brussel - Wenen

Eindelijk eens tijd gehad om door mijn foto's te gaan van mijn tripje naar Oostenrijk (ben al 3tal weken terug) en natuurlijk mag ik jullie deze niet onthouden.

Dit zal een topic worden in een 5-tal delen waarbij ik dagelijks probeer een nieuwe reeks foto's te plaatsen. Dit deel gaat over de vlucht van Brussel naar Wenen over besneeuwde landschappen.

In het weekend voorafgaand aan mijn vertrek lag er lokaal in België een tijdelijk sneeuwdek van enkele centimeters. Vanuit het vliegtuig waren de sneeuwresten duidelijk te zien.



En dan hang je natuurlijk al snel boven de Ardennen waar een best pak lag van enkele 10tallen centimeters. Jammergenoeg waren de bewolking en de mist hier de spelbreker.




Eenmaal boven Duitsland was het zo goed als helder en vloog ik zowat de hele tijd boven besneeuwde landschappen. Ik had een pak meer foto's, maar met heel zware turbulentie was het niet evident om enig resultaat te verkrijgen
Ik laat de beelden voor zich spreken:










En dit zie je heel vaak als je aan het landen bent en aan de juiste kant van het vliegtuig zit, een mooie halo rond de schaduw van het vliegtuig:



En dan land je in Wenen, licht bewolkt, soms een vlokje sneeuw bij een graadje of 3. Maar de enige sneeuw in het landschap waar je het mee moet doen:


Maar zeker niet getreurd, want ik wist dat er mij nog meters sneeuw te wachten stonden
Deel 2 volgt zo snel mogelijk met de verplaatsing van Wenen naar Salzburg
  | Gewijzigd: 24 februari 2019, 15:01 uur, door Jenss
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
26 februari 2019, 19:25 uur | Bericht #490102

Deel 2: Stubnerkogel - Bad Gastein

In deel 1 sprak ik over de trip Wenen-Salzburg, maar ik maak ineens een sprongetje naar de eerste daguitstap. Komt ook door een volledig gebrek aan foto's van Salzburg Mooie stad hoor, maar niet echt vastgelegd op de gevoelige plaat :p Mozart had net geen koude voeten



Goed, woensdag was het, dus de trein op vanaf Salzburg naar Bad Gastein, dik uur sporen, maar natuurlijk door prachtige landschappen! Er was een grote dagelijkse gang, want 's ochtends was het opstaan met strenge vorst om in de middag richting 5-6 graden te koersen, ook op hoogte ging het in de plus.

Eenmaal aangekomen in Bad Gastein kan je na 100m wandelen al de gondel in om de Stubnerkogel te bezoeken (+2.200m hoogte). Hier heb je enorm prachtige zichten, 360° rondom! Ik laat de foto's voor zich spreken Aan sneeuw geen gebrek!















Na nog even te genieten in het zonnetje (in T-shirt!) met een pilsje, was het tijd om terug naar beneden te gaan.




Rond 13u30 was ik terug beneden, nuja toch op 1.000m hoogte en was het tijd voor nog een stevige wandeltoch. Foto's hiervan volgen in deel 3
Waarom deze advertentie?
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
28 februari 2019, 19:50 uur | Bericht #490121

Deel 3: Ramsau am Dachstein

Laatste volledige dag in Oostenrijk, dus werd het tijd om eens de grote hoeveelheden sneeuw op te zoeken. Na 1,5u treinen en stukje bus, uiteindelijk aangekomen in Ramsau am Dachstein. Dit gebied had begin januari te maken met gigantische hoeveelheden sneeuw en dat was zeker nog goed te zien!

En wat een weer! Bijna de hele dag zonovergoten waardoor mijn wandeltoch de eerste 100m in het teken stond van laagjes uittrekken om uiteindelijk de hele dag in T-shirt rond te wandelen. Enkel in de late namiddag kwam er wat dunnere bewolking opzetten. Ook op de trein was het een speciaal zicht met mistbanken in het dal.



Daarna dus een stevige toch gemaakt op pakweg tussen de 900 en 1100m hoogte. Ik laat de foto's voor zich spreken:











Ook wat beestjes onderweg tegengekomen. Eerst dacht ik al aan een wolf, maar bleek een verdwaalde hond te zijn die me een halfuur heeft vergezeld op de wandeltocht.




De grote sneeuwhoeveelheden zijn misschien niet goed zichtbaar op bovenstaande foto's, maar dan wel beter op onderstaande foto's Het gras afrijden (eerste foto) zal nog niet voor direct zijn









Aangezien ik op de zuidflank liep, deed de zon ook wel zijn werk met wat dooi/sneeuwverschuivingen tot gevolg.




Dit was deel 3, binnenkort het laatste deel met nog wat foto's vanuit de terugvlucht
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
3 maart 2019, 10:40 uur | Bericht #490147

Deel 4: Salzburg-Eindhoven

En dan was het weeral tijd om terug naar huis te gaan, aan alle mooie liedjes komt een eind, maar het was op en top genieten tussen de massa's sneeuw.

Hieronder nog wat plaatjes van de terugvlucht, zeker het eerste deel van de vlucht was nog prachtig winters!









Na een zonovergoten vakantie landt je dan bij zo een weer in Eindhoven, het was toch wel serieus wennen



Dit was het dan, hopelijk hebben jullie wat mee kunnen genieten van de prachtige sneeuwlandschappen. Volgende winter zoek ik me zeker weer een sneeuwrijke regio op

Laat gerust weten wat je er van vond!
 
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 423 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 423, lezen 2 mensen het topic "Toeristen vast door noodweer Italië".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden