Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Finney, KS; Gray, KS; Hodgeman, KS; Lane, KS; Ness, KS; Trego, KS.

16 Apr 2024 07:03:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

16 Apr 2024 06:59:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Knox, NE; Pierce, NE.

16 Apr 2024 06:50:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, NE.

16 Apr 2024 06:39:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

16 Apr 2024 06:39:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Knox, NE.

16 Apr 2024 06:37:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Antelope, NE; Cedar, NE; Knox, NE; Pierce, NE.

16 Apr 2024 06:37:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hodgeman, KS; Ness, KS; Pawnee, KS; Rush, KS.

16 Apr 2024 05:38:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mellette, SD.

16 Apr 2024 04:44:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mellette, SD; Todd, SD.

16 Apr 2024 04:08:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Oldham, KY; Shelby, KY.

16 Apr 2024 03:22:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, KY; Oldham, KY; Shelby, KY.

16 Apr 2024 03:17:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, SD; Mellette, SD.

16 Apr 2024 03:17:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McDowell, WV; Wyoming, WV.

16 Apr 2024 03:17:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Isle of Wight, VA; Southampton, VA; Surry, VA; Sussex, VA.

16 Apr 2024 02:54:53
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
blids
Lid
Woonplaats: nunspeet
Berichten: 352
Lid sinds: 26 jul. 2006
26 juli 2007, 23:59 uur | Bericht #5058
VIERHOUTEN (ANP) - Door een windhoos donderdagavond in Vierhouten (gemeente Nunspeet) zijn honderden oude bomen bij een hotel aan de Nunspeterweg omgewaaid.
 

Dat maakten de gemeente en de politie bekend. Auto's op het parkeerterrein van het hotel De Mallejan zijn beschadigd. Ook zijn er ramen van het hotel, dat in een bosrijk gebied ligt, gesneuveld. Een boom is tegen het hotel aangewaaid. De Nunspeterweg werd volledig afgesloten. Volgens de politie raakte niemand.
Foto Bram van de Biezen (http://www.destentor.nl/veluwenoord/article1691562.ece)
blids
Lid
Woonplaats: nunspeet
Berichten: 352
Lid sinds: 26 jul. 2006
27 juli 2007, 13:26 uur | Bericht #5066
VIERHOUTEN – Omgevallen bomen, gesneuvelde ruiten en beschadigde auto’s. De gasten van hotel De Mallejan in het Gelderse Vierhouten raakten vrijdagmorgen niet uitgepraat over het noodweer dat donderdagavond de omgeving van het sfeervolle hotel in een ravage veranderde. „Ik zag zo een boom op ons afkomen.”

De politiemedewerkster die deze ochtend het verkeer op de Nunspeterweg moet tegenhouden, is niet te benijden. Steeds meer mensen glippen langs de wegafzetting. Hoofdschuddend constateert ze dat het haar in haar eentje niet lukt om de mensen vanuit Nunspeet een halt toe te roepen. „Ik zag net nog een vader met een kind voor op zijn fiets doorrijden. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als een van de bomen die nu nog kunnen vallen, op hen terechtkomt.”

Ook Monique Somers van het KNMI wil in haar vrije tijd een kijkje komen nemen bij het hotel. „Of het een windhoos is geweest, waag ik te betwijfelen”, stelt de KNMI medewerkster. „Dat riepen de mensen in Hoogeveen ook direct, maar uiteindelijk bleek het daar om een downburst te gaan. Bij een windhoos vallen de bomen verschillende kanten op, bij een downburst min of meer in dezelfde lijn.”

„Dit noodweer komt steeds vaker voor”, zegt de agente ongerust. „Eerst Hoogeveen, nu weer Vierhouten.” Somers schudt haar hoofd. „Wij zien dat niet. Wel was er donderdagavond een heftige buienlijn. Het leek net de moesson.”

Even later komt bij het hotel de Nunspeetse burgemeester Van Hemmen op Somers afgelopen. „Zou u dit niet meer willen doen?” lacht de burgemeester als hij wijst op de honderden bomen die overal verspreid op de grond liggen. „Zou u dit niet meer willen zeggen?” dient de KNMI medewerkster hem direct van repliek. Volgens Van Hemmen is er sprake van een kaalslag in een gebied van 100 meter breed bij 300 meter lang. „Elke boom is ondersteboven gegaan. Het is een wonder dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.”

Een zware boom rust nog tegen het hotel aan. Een paar ruiten zijn aan diggelen gegaan. Medewerkers van de gemeente zijn bezig de bomen in kleine stukjes te zagen. Overal klinkt het geluid van motorzagen. Op de parkeerplaats bij het viersterrenhotel nemen enkele gasten de schade aan hun auto’s op. Een Volvo V70 en een Saab 93 zijn helemaal geruïneerd.

Ook de auto van J. H. J. Brands uit Hoofddorp is flink beschadigd. „Ik had donderdagavond net een rondje met de hond gelopen, toen het opeens begon te waaien en te regenen”, vertelt de Hoofddorper. „De hond werd ook onrustig. Binnen een halve minuut zagen mijn vrouw en ik vanuit onze hotelkamer opeens parasollen door de lucht vliegen en bomen omvallen. Ik zag er zo een op ons afkomen. Het was een chaos buiten. We zijn gelijk naar beneden gegaan en mochten even niet meer naar onze kamer terug. Ook hadden gasten iemand buiten om hulp horen roepen, maar dat bleek toch niet het geval. Er was gelukkig geen paniek. Petje af voor de organisatie. Maar je had er niet aan moeten denken dat er een boom op de serre was gevallen. Daar zaten mensen net te eten toen het om een uur of acht begon te waaien. Mijn vrouw heeft vannacht slecht geslapen, kan ik u vertellen.”

Een eigenaar van een andere beschadigde auto probeert ondertussen via de telefoon vervangend vervoer te regelen. „Nee meneer, er zijn hier wel honderd bomen gevallen, mijn auto moet worden weggesleept. Of het een gezonde of een zieke boom was die op mijn auto is terechtgekomen? Ik denk heel gezond.”
Een familie uit Raalte was donderdagavond ook in het hotel. „Iedereen stond stokstijf toen het eventjes noodweer was”, vertelt de man. Samen met zijn vrouw wacht hij tot ze het hotel mogen verlaten. „We gaan eerst nog naar Elspeet, want we hebben een kacheltje gekocht.” Zijn vrouw knikt. „Hier ligt in ieder geval genoeg hout.”
VIERHOUTEN – Omgevallen bomen, gesneuvelde ruiten en beschadigde auto’s. De gasten van hotel De Mallejan in het Gelderse Vierhouten raakten vrijdagmorgen niet uitgepraat over het noodweer dat donderdagavond de omgeving van het sfeervolle hotel in een ravage veranderde. „Ik zag zo een boom op ons afkomen.”

De politiemedewerkster die deze ochtend het verkeer op de Nunspeterweg moet tegenhouden, is niet te benijden. Steeds meer mensen glippen langs de wegafzetting. Hoofdschuddend constateert ze dat het haar in haar eentje niet lukt om de mensen vanuit Nunspeet een halt toe te roepen. „Ik zag net nog een vader met een kind voor op zijn fiets doorrijden. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als een van de bomen die nu nog kunnen vallen, op hen terechtkomt.”

Ook Monique Somers van het KNMI wil in haar vrije tijd een kijkje komen nemen bij het hotel. „Of het een windhoos is geweest, waag ik te betwijfelen”, stelt de KNMI medewerkster. „Dat riepen de mensen in Hoogeveen ook direct, maar uiteindelijk bleek het daar om een downburst te gaan. Bij een windhoos vallen de bomen verschillende kanten op, bij een downburst min of meer in dezelfde lijn.”

„Dit noodweer komt steeds vaker voor”, zegt de agente ongerust. „Eerst Hoogeveen, nu weer Vierhouten.” Somers schudt haar hoofd. „Wij zien dat niet. Wel was er donderdagavond een heftige buienlijn. Het leek net de moesson.”

Even later komt bij het hotel de Nunspeetse burgemeester Van Hemmen op Somers afgelopen. „Zou u dit niet meer willen doen?” lacht de burgemeester als hij wijst op de honderden bomen die overal verspreid op de grond liggen. „Zou u dit niet meer willen zeggen?” dient de KNMI medewerkster hem direct van repliek. Volgens Van Hemmen is er sprake van een kaalslag in een gebied van 100 meter breed bij 300 meter lang. „Elke boom is ondersteboven gegaan. Het is een wonder dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.”

Een zware boom rust nog tegen het hotel aan. Een paar ruiten zijn aan diggelen gegaan. Medewerkers van de gemeente zijn bezig de bomen in kleine stukjes te zagen. Overal klinkt het geluid van motorzagen. Op de parkeerplaats bij het viersterrenhotel nemen enkele gasten de schade aan hun auto’s op. Een Volvo V70 en een Saab 93 zijn helemaal geruïneerd.

Ook de auto van J. H. J. Brands uit Hoofddorp is flink beschadigd. „Ik had donderdagavond net een rondje met de hond gelopen, toen het opeens begon te waaien en te regenen”, vertelt de Hoofddorper. „De hond werd ook onrustig. Binnen een halve minuut zagen mijn vrouw en ik vanuit onze hotelkamer opeens parasollen door de lucht vliegen en bomen omvallen. Ik zag er zo een op ons afkomen. Het was een chaos buiten. We zijn gelijk naar beneden gegaan en mochten even niet meer naar onze kamer terug. Ook hadden gasten iemand buiten om hulp horen roepen, maar dat bleek toch niet het geval. Er was gelukkig geen paniek. Petje af voor de organisatie. Maar je had er niet aan moeten denken dat er een boom op de serre was gevallen. Daar zaten mensen net te eten toen het om een uur of acht begon te waaien. Mijn vrouw heeft vannacht slecht geslapen, kan ik u vertellen.”

Een eigenaar van een andere beschadigde auto probeert ondertussen via de telefoon vervangend vervoer te regelen. „Nee meneer, er zijn hier wel honderd bomen gevallen, mijn auto moet worden weggesleept. Of het een gezonde of een zieke boom was die op mijn auto is terechtgekomen? Ik denk heel gezond.”
Een familie uit Raalte was donderdagavond ook in het hotel. „Iedereen stond stokstijf toen het eventjes noodweer was”, vertelt de man. Samen met zijn vrouw wacht hij tot ze het hotel mogen verlaten. „We gaan eerst nog naar Elspeet, want we hebben een kacheltje gekocht.” Zijn vrouw knikt. „Hier ligt in ieder geval genoeg hout.”
VIERHOUTEN – Omgevallen bomen, gesneuvelde ruiten en beschadigde auto’s. De gasten van hotel De Mallejan in het Gelderse Vierhouten raakten vrijdagmorgen niet uitgepraat over het noodweer dat donderdagavond de omgeving van het sfeervolle hotel in een ravage veranderde. „Ik zag zo een boom op ons afkomen.”

De politiemedewerkster die deze ochtend het verkeer op de Nunspeterweg moet tegenhouden, is niet te benijden. Steeds meer mensen glippen langs de wegafzetting. Hoofdschuddend constateert ze dat het haar in haar eentje niet lukt om de mensen vanuit Nunspeet een halt toe te roepen. „Ik zag net nog een vader met een kind voor op zijn fiets doorrijden. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als een van de bomen die nu nog kunnen vallen, op hen terechtkomt.”

Ook Monique Somers van het KNMI wil in haar vrije tijd een kijkje komen nemen bij het hotel. „Of het een windhoos is geweest, waag ik te betwijfelen”, stelt de KNMI medewerkster. „Dat riepen de mensen in Hoogeveen ook direct, maar uiteindelijk bleek het daar om een downburst te gaan. Bij een windhoos vallen de bomen verschillende kanten op, bij een downburst min of meer in dezelfde lijn.”

„Dit noodweer komt steeds vaker voor”, zegt de agente ongerust. „Eerst Hoogeveen, nu weer Vierhouten.” Somers schudt haar hoofd. „Wij zien dat niet. Wel was er donderdagavond een heftige buienlijn. Het leek net de moesson.”

Even later komt bij het hotel de Nunspeetse burgemeester Van Hemmen op Somers afgelopen. „Zou u dit niet meer willen doen?” lacht de burgemeester als hij wijst op de honderden bomen die overal verspreid op de grond liggen. „Zou u dit niet meer willen zeggen?” dient de KNMI medewerkster hem direct van repliek. Volgens Van Hemmen is er sprake van een kaalslag in een gebied van 100 meter breed bij 300 meter lang. „Elke boom is ondersteboven gegaan. Het is een wonder dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.”

Een zware boom rust nog tegen het hotel aan. Een paar ruiten zijn aan diggelen gegaan. Medewerkers van de gemeente zijn bezig de bomen in kleine stukjes te zagen. Overal klinkt het geluid van motorzagen. Op de parkeerplaats bij het viersterrenhotel nemen enkele gasten de schade aan hun auto’s op. Een Volvo V70 en een Saab 93 zijn helemaal geruïneerd.

Ook de auto van J. H. J. Brands uit Hoofddorp is flink beschadigd. „Ik had donderdagavond net een rondje met de hond gelopen, toen het opeens begon te waaien en te regenen”, vertelt de Hoofddorper. „De hond werd ook onrustig. Binnen een halve minuut zagen mijn vrouw en ik vanuit onze hotelkamer opeens parasollen door de lucht vliegen en bomen omvallen. Ik zag er zo een op ons afkomen. Het was een chaos buiten. We zijn gelijk naar beneden gegaan en mochten even niet meer naar onze kamer terug. Ook hadden gasten iemand buiten om hulp horen roepen, maar dat bleek toch niet het geval. Er was gelukkig geen paniek. Petje af voor de organisatie. Maar je had er niet aan moeten denken dat er een boom op de serre was gevallen. Daar zaten mensen net te eten toen het om een uur of acht begon te waaien. Mijn vrouw heeft vannacht slecht geslapen, kan ik u vertellen.”

Een eigenaar van een andere beschadigde auto probeert ondertussen via de telefoon vervangend vervoer te regelen. „Nee meneer, er zijn hier wel honderd bomen gevallen, mijn auto moet worden weggesleept. Of het een gezonde of een zieke boom was die op mijn auto is terechtgekomen? Ik denk heel gezond.”
Een familie uit Raalte was donderdagavond ook in het hotel. „Iedereen stond stokstijf toen het eventjes noodweer was”, vertelt de man. Samen met zijn vrouw wacht hij tot ze het hotel mogen verlaten. „We gaan eerst nog naar Elspeet, want we hebben een kacheltje gekocht.” Zijn vrouw knikt. „Hier ligt in ieder geval genoeg hout.”

@ refdag
Waarom deze advertentie?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 202 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 202, lezen 18 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 19".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden