Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart De Bilt - Bewolking
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

18 Nov 2019 04:59:54

De kaart De Bilt - 6luik
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart T850 pluim De Bilt is bijgewerkt.

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Nov 2019 04:59:53

De kaart Vlissingen - Dauwpunt
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Vlissingen - CAPE/Onweer
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Vlissingen - Windstoten
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Vlissingen - Sneeuwval
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

18 Nov 2019 04:59:52

De kaart Vlissingen - Neerslag
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Vlissingen - Temperatuur
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Twente - Dauwpunt
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Twente - CAPE/Onweer
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Twente - Windstoten
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

18 Nov 2019 04:59:51

De kaart Twente - Sneeuwval
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

De kaart Twente - Neerslag
KNMI Expertpluim
is bijgewerkt.

Actueel
1 / 4

Fotowedstrijd Oktober

Herfst Kletstopic

2019

Herfst Waarnemingentopic

2019

Herfst Discussietopic

2019

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
5 september, 13:23 uur | Bericht #491839
Deze zomer... 

Na 3 maanden geen 1 zomerse dag  wordt het op 1 juni eindelijk zomers, we dachten al van ''Waar blijft de godganse zomer, is de klimaatverandering stopgezet ofzo'' maar op 2 juni dan die tropische dag, lekker weer maar voor sommige misschien iets te heet, groot gelijk, 32.9 graden is ook niet vol te houden. Het mag bij de 25ers blijven wat mij betreft. Op die 18de wordt het weer zomers, lekker toch. Een regionale hittegolf aan het einde van de maand, 36 graden, we smelten direct weg. Hitterecord van Frankrijk eraan, gelukkig woon ik daar niet want ik had binnen 10 minuten een zonnesteek van 46 graden. Het Europees hitterecord was bijna in gevaar man! Recordwarme Juninacht dus plotseling was slapeloosheid de meest voorkomende klacht in Nederland. Ik lag met 39 graden koorts in bed

Juli:

Het was bar koud, het vroor aan de grond meerdere dagen dus al bijna een Elfstedentocht in Juli! Nieuw kouderecord voor juli aan de grond, -1.6 graden dus dat is vrij koud. Zomer is de nieuwe Winter en Winter is de nieuwe zomer, laten we niet gaan overdrijven maar het is wel koud. De tweede helft wordt het eindelijk weer zomers. Kranten kopten al met ''Landelijke hittegolf in aankomst 40 graden blablabla''  34.6 graden op Dinsdag 23 juli, vrij heet en het zwembadje maar weer uit de schuur gezet die ik bijna niet kon opzetten omdat het zo heet was. Op Woensdag werd het al snel 37.9 graden en het nationale hitterecord werd al snel verbroken. Warnsveld is vrij dood. Het werd 39.3 graden en ik had een bijna-doodervaring.
Donderdag werd het 40.7, ik vond het vrij heet maar ja, we hebben niks te zeiken als we naar de Sahara of zelfs Death valley kijken. Recordwarme nacht met 25 graden. We gaan lekker om 3 uur s'nachts de barbecue aanzetten en lekker van het maanlicht genieten. In Volkel word het eens 40.1 graden op Vrijdag. Landelijke hittegolf enzo. Ik heb gwn een recordaantal aan ijsjes naar binnen gewerkt.

Augustus:

Recordlate hittegolf, vrij debiel want het is gewoon nog ZOMER! 34 graden en meteen drama help hitte! Kijk even naar afgelopen maand!

September:

Blij dat we van de hitte af zijn!

Winterse setting? Ik doe graag mee :)

Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 26.793 topics, welke bij elkaar 441.748 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.002 leden.
Het nieuwste lid is Aislin.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 3905 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 3905, lezen 8 mensen het topic "Onweerskansen week 30".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Herfst Discussietopic

2019

Herfst Kletstopic

2019

Fotowedstrijd Oktober

Herfst Waarnemingentopic

2019

© 2003 - 2019 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden